Asiaa hipoen ulostulo koskien autojen katsastusta. Minusta ihan järkevää kysyä, että onko nykyinen käytäntö osin ylimitoitettu.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...opua#kommentit
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
http://www.fema-online.eu/index.php?...t01returnid=15
Tässä pitää varmaan kohta alkaa harrastaa kansalaistottelemattomuutta.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Tässä katsastuspakossa tulee aika riesa valkokilpienskoille:
- katurekisteröintiin esim KTM 250 EXC-F teho on rajoitettu kahdeksaan kilowattiin (järki hoi) - johtuu kuulemma mm. siitä että päästöraja (moottorin vireysaateen takia) ja desibeliraja ylittyy pelkillä imupuolen äänillä pakoputkesta riippumattomasti ellei tehoa ja kierroksia rajoiteta mopediluokkaan
- 8 kW kuristetulla mopolla ei tee mitään spoorissa/metsässä/krossiradalla - krossipyörä on tähän mennessä ainoa moottoripyörä josta olen tarvinnut sekä ottanut kaikki tehot mitä siitä lähtee, ulos, kaasuvipu rajoitetimessa.
- vilkut ja peilit hajoilee yhtämittaa enskassa, ja sitten tulee valivalivali kun on vilkku enään ilmastointiteipillä kiinni, pakko ostaa satasen varaosa joka sitten hajoaa seuraavana päivänä tai peilit hintaan 80 euroa kappale, jotka menee seuraavassa kaatumisessa, eli usein seuraavana päivänä
- mennäkseen katsastukseen peilit ja vilkut menee sitten joka kerta uusiksi ja sen lisäksi joutuu kuristamaan mopon metsäkelvottomaksi
- vai pitäisikö katuenskalla oppia ajamaan koskaan kaatumatta sitten jotta sertifioidut orkkisvilkut ja peilit ei vaan hajoa vai onko enskojen ja krossipyörien tulevaisuus pelkissä punakilpisissä ja minun kaltaiset kummajaiset joilla ei ole varaa pakettiautoon karsiutuvat liikenteestä?
Eli sitten kun tulee katsastuspakko, lienee pakko hankkia pakettiauto krossipyörän kuljetuksiin ja ryhtyä kuljettamaan sitä pakulla kuten muutkin, joka tietty tuo lisäkustannuksia harrastukseen vähintään uuden hienon moottoripyörän hinnan (jotta sekin menee sitten katsastuksista läpi).
Ai niin jos maalataan piruja seinille, kas kun ei virkamiehet keksi vaikka että jos pyörällä on kaaduttu, rungonmittaus ja uusintakatsastus olisi pakollinen, aina. Eli joka enskalenkin jälkeen mittauksen ja konttorin kautta... Joku byrokraatti voisi vaikka moisen idean keksiä out of the scope - eihän siitä kellekään mitään haittaa olisi....
Viimeksi muokannut: karoliinasalmin; 06.03.2013 klo 14:26.
ZX6R & KTM Enduro
Toinen vaihtoehtohan on vaihtaa pyörää muutaman vuoden välein ettei tartte mennä katsastukseen - tai sit vähän halvempi ja työläämpi vaihtoehto - hommata katsastusvarustus--- vakio vilkut ja peilit jotka ruuvataan paikalleen katsastusta varten ja sit edullisemmat /korjatut käyttövilkut ja peilit leiman jälkeen paikalleen ja vuosi taas ajoa.
Mä vielä oon varovaisen toiveikas ettei katsastusta ainakaan tällä kertaa tuu. (inhorealistille jo melkoinen 'out of the confort zone'-kokemus, en melkein meinaa uskoa noin uskovani...)
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Noita hajoilee matkailu-enduronkin kanssa, onneksi oem vilkut vain ~13e kappaleelta ja peiliparinkin taitaa saada marmoritiskiltä satkuun, selkeesti ei ole racing osia noi...karoliinasalmin kirjoitti
![]()
Viimeksi muokannut: Seikkailu_R; 06.03.2013 klo 18:45.
tai sitten vaan ottaa ne peilit ja vilkut pois ja jos pitää katsastaa,laittaa ne sitten siks aikaa takas...
ei ainakaan multa oo ( vielä) poliisit ihmetelly niitten puuttumista, eikä piikkirenkaitakaan, viimeks ajovat ohi ja menivät kahville sinne minne minäkin olin menossa, tulivat pihalla vaan sanomaan että kylmän näköstä hommaa...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
... jos tuleekin niin eikö tuosta selviä. Päivässä askartelen mopon siihen kuntoon että läpi menee ja toinen päivä takaisin laittoon. Koskaan en ole moista jumpaa itse tehnyt, mutta oppiipa lisää. Toki turha maksu tuokin on, mutta vaan pari-kolme tankillista 98E:tä vastaava jutska. Ehkä ne tienvarsimiina-desibeli-intoilut vähenevät tuon ansiosta.
Älkääkä ampuko heti, emmä tuota kannata vaan vastustan ja allekirjoitan jokaisen adressin ja äänestän vaikka ketä joka lupaa estää tuon.![]()
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...88944_uu.shtml
Kuka se halusikaan sitä mopokatsastusta?
Kyllä minäkin haluaisin sisään tuollaiseen bisnekseen.
Siinäkin mielessä, että ainakin verot maksettaisiin niin kuin kuuluu...![]()
<p>.</p>
<p>.</p>
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Ei aukea tuo linkki ainakaan itselleni, mutta oletan että tästä on kyse.
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kyllä, kyseessä sama uutinen. Harmi, ettei tuo verkkouutisten linkki pelitä, mistä itse linkin sain, oli sama ongelma, kun lafka itse vaihtelee uutisen linkkiä kymmenen minuutin välein...
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Euroopan parlamentin liikennevaliokunta on torpannut katsastuspakon äänestykesn jälkeen äänin 21-19.
Laitan lisäinfot hieman myöhemmin, tai käykää tsekkaamassa josko jo löytyis SMOTO:n sivuilta.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
No ei ollut trolliksi tarkoitettu. Ihmettelen vaan, että mikä remontti se on, että saadaan katsastuksesta läpi ja mikä se sitten on kun pitää tehdä juttu vielä toisinpäin. Katsastuksessa (luulen niin ja oletan) tarkastuksen kohteena on varmaan prätkän lainmukaisuus ja liikenneturvallisuus. Jos jotain pitää värkätä ja poisvärkätä, niin tulee mieleen että ajossa ei nuo em. kohdat täyty. Ja mikä määräys niin huono on, että se pitää tällaisella rumballa korjata? Ihan vaan kysyn. En itsekään halua lisämaksuja, mutta erityisesti haluan ajaa kunnossa olevalla pyörällä. Vaikka sitten jonkun muun toteamana.
-juha-
Ovatko lihavoidut sama asia aina ja iänkaikkisesti? Sitäpaitsi oletus on kaikkien munausten äiti.
Jos sulla on muuten epäilyksiä moposi kunnosta voit katsastaa sen vaikka huomenna. Sitten on taas turvallista ajaa.
Ja hyvinhän tää lähti liikkeelle.
Jos on vaikea hahmotella tilannetta, niin mietipä esimerkiksi, että mun 190/55 profiilin rengas ei ilmeisesti menis katsastuksesta läpi, kun on tyypitetty vain 180/55 & 190/50. Vaan paremmin toi nykyinen toimii kuin 190/50.
02 Mille R
02 Mille R
Maksakaa vain suojelurahoja älkääkä valittako. Minulla riittää paperilla pätevyys konttorin superinsinööriksi joten taidan kohta perustaa oman perintäyrityksen ja revin mopoista kilvet naulanvetokoneella. Turvallisuus ennen kaikkea!
Pajalla seisova mopo ei tapa ketään ainakaan, jos nosturit ovat kunnossa. Voin niitäkin tarkistaa nimellistä, 1000 euron vuosikorvausta vastaan. Leimat tulee koneeseen ja on ajettu laite ylös ja alas ihan ammattimiehen napsauttamana. Samalla reissulla voin vetäistä sorkkaraudalla pari ulkovuorilautaa irti ja tarkistaa, että niistä löytyy CE-merkintä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
02 Mille R
Siis jos todella tarkoitat tai minä ymmärrän tuosta tekstistä, niin sinua ei haittaisi jos katsastaisit kerran vuodessa moposi???Jos sinä niin minäkin vai???
Sä voit käyttää sitä korjaamolla kerran vuodessa tarkistuksessa tai vaikka katsastuksessa jos halajat. En ymmärrä tätä ajattelu tapaa että jos minä niin sinä myös.
Tätä topic kun on lukenut, niin myös on sellaisia ihmisiä täällä jotka on valmiita tähän katsastus ruljanssiin, voin melkein jotenkin arvata sen, että niillä se muuttuisi siihen ajatusmailmaan. Ei sillä väliä, kun se katsastetaan kerran vuodessa.
Sä voit edelleen käydä siellä katsastusasemalla kerran vuodessa, ei se tarkoita sitä että sinä käyt, niin munkin pitäisi käydä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää