Niin, ja onks niillä edes tarvittavaa ajo-oikeutta (korttia) kaikilla katsastettavaan pyörään. Eiks ne pidä koeajaa noi mopottimetkin sitten, ihan kun autot. Ja sit kokemattomuuttaan vetää nutulleen, kun testaa jarruja, ja etunen lyö lukkoon sopivasti. Yes. Hyvä tästä tulee. On noi ääliöitä noi Eu poliitikot. En muuta voi sanoa.
Ai niin, mut eihän suljetulla alueella välttämättä tota korttia tarvitakkaan. Aina vaan paranee.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Voi jee, tää alko taas..![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
delVac ja tisSit!
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ihan tyhmää, joutuis vaihtaan katsastuksen ajaksi takaisin mm.
-putken mökäputken sijaan...
-orkkisvilkut minivilkkujen sijaan...
-ruman kilpitelineen...
jne. jne.
Saattaisin jopa moiseen vaihteluun kyllästyä ja joutua pitämään pyöräni laillisena.
Olishan se ny ihan tyhmää. Nyyh.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Ymmärsinkö nyt hieman sarkastissävytteisestä viestistäsi oiken, että haitanteko niille, jotka ajattelevat kanssasi eri tavoin on ok? Sillähän ei ole merkitystä, onko määräaikaiskatsastuksella oikeasti mahdollisuutta valvoa muutoksia (ei, kuten itsekin totesit), kunhan eri tavoin toimivia vaan vituttaa - osuinko yhtään sinne päin?
Erinomaisen upeasti kiteytyy tämä meidän evankelisluterilainen ajatusmalli. Vitutuksen määrä pitää saada vakioksi.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Osa porukasta vetää rajan ennen mopokatsastuksia, koska saavutettu hyöty haittaan ja kustannukseen nähden on tämän porukan mielestä kovin vähäinen.
Mihin sinä vedät rajan? Tässä muutamia ehdotuksia, jotka edistävät lainkuuliaisuutta.
Alkolukko jokaiseen motorisoituun kulkuveuvoon
GPS nopeusseuranta jokaiseen motorisoituun kulkuneuvoon
Valvontakamerat kaikkialle kaduille ja julkisiin tiloihin
Valvontakamerat koteihin
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiköhän tilata Himaselta tutkimus ? No oikeasti, Suomi on kukkahattuvaltio suurimmaksi osaksi sen vuoksi että on näitä jees-miehiä/naisia jotka hyväksyvät kaiken sen kummemmin ajattelematta.
Mitä mopojen katsastukseen tulee niin täällä onkin jo todettu miksi se on turhaa. Muutenkin autoja ja mopoja on turha verrata keskenään, harvemmin mopon hankkii ajotaidoton/ruuvarikädetön kuski. Tai jos hankkii niin huollattaa pelinsä ja hankkii ajotaidon, ihan oman turvallisuutensa vuoksi.
Toisin on autojen kanssa, niissä on neljä rengasta, pysyy pystyssä ja se Irmakin voi niillä ajaa. Katsastus on perusteltua koska isännät, insinöörit, kikattajat ja kytkyttimen etsijät ei ymmärrä korjauttaa autojaan.
Tosin juuri nämä samat keilaa porukkaa tuolla liikenteessä, luopuisin katsastuksesta jos näiltä arjen sankareilta
poltettaisiin autot alta.
- slipping and sliding since 1982 -
Tähän meinasin itsekin tarttua.
Kyllä se nyt vaan on niin, että yksikään katsuri (vaikka kuinka itse olisikin kokenut motoristi) tule mulle kertomaan, että sun pyöräsi iskarit on nyt vähän heikossa hapessa...? Ai jaa, ihan nii kuin en sitä itse huomaisi...mitäpäs jos haluakin että ne onkin joustoltaa kuin vanhat lahnat?
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
On se vaikeaa tuo kiihkottamasti keskustelu, se on heti toisessa lauseessa lähtenyt maata kiertävälle radalle. Mielipiteitään saa tottakai, Suomessa esittää, mutta kun katsastukseen sekoitetaan #kukkahattutädit, tyhmät virkamiehet, tyhmät itse valitsemamme edustajat, makeisvero, riistäjäkapitalistit, hevosmiehet, himaset, jne#, niin jossain menee ehkä vikaan.
-H
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Ei tässä aiheessa kai mitään kiihkoa ole. Monia motoristeja vaan ottaa päähän tämä että täytyy maksaa siitä että joku toinen osapuoli ottaa maksua vastaan vastuun ajoneuvosta, jonka omistaja tuntee paremmin kuin maksua vastaan vastuunsa tunteva "asiantuntija". Tällainen turvallisuuden tunnetta luova "palvelu" on hyvä bisnes koska sellaista ajetaan pakolliseksi koskemaan kaikkia motoristeja pyörineen. Sinullakin on tuossa allekirjoituksessasi monta pyörää mainittuna, ja mielelläsi varmaan maksaisit toiselle siitä puolesta tunnista muine kuluineen, että saat tietää pyöräsi jarrujen ja valojen olevan kunnossa.
Olen edelleen sitä mieltä että nykylaiska-peruskansalainen veronmaksaja laiskistuu entisestään, koska voi rahallaan ostaa palveluita omiin tarpeisiinsa. Väitän myös, että tunnen pyöräni paremmin kuin yksikään autoteknikko, joka kerran vuodessa vilkaisee minun ympäri vuoden rakentamaani, ja säännöllisesti huoltamaani pyörää, jolla ajetaan silloin kun sattuu huvittamaan se ajelu. Toisekseen, tuollainen kuluerä vuodessa on tämmöiselle opiskelijalle taas yksi ylimääräinen kuluerä vuodessa koska tätä rahaa vastaan saamani palvelu aiheuttaa totaalista turhautumista tähän lobatun pakkopalvelun tuomaan tulokseen jonka voin kätevästi suorittaa itsekin, omalla ajalla ja rahallani, ja vuosien tuomalla kokemuksella ja tietotaidollani.
Mikäli ei halua itse paskata käsiänsä, voi ostaa tämän huolto- ja tarkistuspalvelunsa huoltoliikkeestä, pysyypä tuokin ala vielä vähän ajaa hengissä.
Rupeaa vaan kyllästyttämään tämä aihe jo. Katsastus tulee jos on tullakseen, ja me maksamme ellemme tappele vastaan. Ja emmehän me tappele vaikka tietyt edunvalvontajärjestöt tappeleekin: Näitä puuhamiehiä varmasti ajoittain vituttaa tämänlaiset keskustelut joissa on monta mielipidettä puolustamassa omaa taloudellista- ja palvelun tasoa vaativaa egoaan vain siksi, että on valmis maksamaan turhasta, kun samaan aikaan joku toinen haluaa säästää rahansa johonkin järkevämpään ajankäyttöön.
Tyyli ennen tarkoitusta.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
No veli voi tarkistaa, sekin harrastaa tätä myös. Ja oikeasti jos alkaisi epäilee, niin sitten käytän(mutta ei tule tapahtumaan, tietysti halvalla. Jos saa). Itseä kiinnostaa sen verran paljon/jaksaa puurtaa itse. Niin ei ongelmia ole. Omatalli kun olisi tekisin kaiken mitä osaisi, tai ainakin yrittäisin/opiskelisin sen asia, jotta voisi tehdä itse![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Katsastus maksanee kuitenkin vähemmän kuin laittomat "viritykset"...eli jos rahasta tekee tiukkaa niin voi jättää turhat konstailut pois.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eiköhän se oo niin että siellä Rysselissä on osakkeenomistajat päättämässä miten tää homma menee ja turha siinä on vikistä. Massi miehet päättää ja kansa saa sitä mitä kansa ansaitsee, eli maksaa.
Mitään todellista hyötyä tuosta ei missään tapauksessa ole ja jos joku on niin laho päästään että tarvitsee ulkopuolisen tahon kertomaan onko pyörä ajettavassa kunnossa, niin nykyisessä systeemissä on sekin hyvä puoli että "luonnollinen valinta" poistaa nämä epäkelvot joukostamme.
Ja saadaanhan siinä katsastuksessa sitten tulevaisuudessa kätevästi todettua että se gps seurantalaite toimii ja tietojen luvun jälkeen kortin voikin sitten toimituksen jälkeen toimittaa poliisille
Ja sekin on varmaan monista helvetin hienoa ja hyvä asia...
Viimeksi muokannut: Murina; 28.02.2013 klo 22:55.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Onko tämä katsastuspakko nyt tulossa pyöriin vaiko ei? Vai oliko tällä 58:lla vaan hyvä välivedätys joka herätti sammuneen metsäpalon taas liekkeihin?
Oma mielipide on että autoissakin katsastusta voisi hieman kehittää eikä katsoa niitä samoja kohteita mitä jo esi-isien autoista meni rikki....nimimerkillä tänään leiman hakenut
niin ja siis prätkien vuosikatsastusta en todellakaan kannata - muutoskatsastusta rakennetuissa kylläkin, ja rakennetut tarkoittaa joitain muuta kun vanneteippejä ja tekoputkea...
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Henk.kohtaisesti tässä mopokatsurissa suututtaa, että taas ylimääräinen vaiva duunissakävijälle, aika pitää varata ja konttorilla käydä muiden kiireiden päälle. Kotilokatsurissa voi laitteen käytättää vaikka rouvalla tai jälkikasvulla, mutta mopoapa ei kukaan muu sinne vie.
Ja luulenpa. että minunlaisia kiireisiä mopokuskeja on varsinkin paljon, joille se katastus olisi vaan läpihuutojuttu.![]()
<p>.</p>
Mullakin meni takahaarukka rikki. Rauta antoi periksi. Olisiko katsastus auttanut… No pakko myöntää että tyhmyyttäni ajelin pyörällä oikein useita satoja kilometrejä ennenkun tajusin että perä on jotenkin matalalla. Pakko myöntä että jos katsastus olisi tullut tuohon saumaan niin siitä olisi teoreettista hyötyä ollut. Mutta todennäköisemmin se katsastus olis ollut kuitenkin jossain vaiheessa sitä muuta kolmeatoistatuhtatta kilometriä jolloin pyörä oli kunnossa.
Moottoripyörälle sattuu miljoonaa matkaa kohden 1.64 kuolemaa. Jos siis 200 000 moottoripyörää tekee joka vuosi kaksi ylimääräistä matkaa - konttorille ja takaisin, aiheutuu siitä 4/10 * 1.64 = 0.66 kuolemaa keskimäärin joka vuosi.
Siis kahtena vuonna kolmesta saadaan ylimääräinen kuolema ja tietysti loukkaantuneita moninkertainen määrä.
Koska motoristit tappavat sivullisia harvemmin kuin kerran 10 vuodessa, on pelkästään kerran vuodessa katsastaminen yli neljä kertaa suurempi tappaja, kuin kaikki tappajamotoristit yhteensä. Nyt pelottaa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ja voisin melkein veikkailla että motoristien asenne muuttuisi prätkiä kohtaan. Koska on nyt nähty miten auto puolella mennään. Todetaan että kerran vuodessa se tyyppi tarkistaa sen, ruvetaan laiminlyömään asioita. No toisilla ei ole edes mahdollisuutta korjata/tarkistaa jne. itse. Mun mielestä moottoripyöräilyssä on se pieni vapaus, joka viehättää![]()
Saa olla todella nuija jos ei huolehdi mopon kunnosta. Sama juttu polkupöyrässä ei ole jarruja ootko tekemättä asialla mitään, sama mopo/moottoripyörä/auto jne. Voi tietysti poikkeuksia joukossa, mutta senkin menee sama kuin on erinlaisia ihmisiä liikenteessä, toiset noudattaa lakia-toiset ei jne.
Viimeksi muokannut: Husky510; 01.03.2013 klo 19:29. Syy: Epämääräistä selitys :)
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
No kai se nyt on ihan selvä juttu että se mopo on koko ajan viimeisen päälle kunnossa.
Enemmän sitä hinkataan ja tarkistellaan kuin ajetaan.
Kunnia-asiahan tuo on, kuuluuu harrastukseen, eikä nukkumaan voi mennä ellei mopo ole kunnossa.
Vai ajaisko joku Maseratilla ilman jarruja?
Oikeesti, katsastus ei toisi mitään lisäarvoa. Ei mitään.
Paitsi kustannuksia meille ja tuloja "viranomaisille".
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green