Sivu: 18 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 690:sta
  1. #511
    Lainaa liuzka kirjoitti Katso viesti
    Btw. en tajuu muutekaan miksi kaikki on niin kiinnostunu moottoripyörien e-leimoista kun ketään ei kiinnosta onko auton osissa niitä vai ei.
    Ai ei? Minkähän takia esim. uusia Musseja on melkein mahdoton saada Suomen kilpiin, muuta kuin kierrättämällä Viron kautta, tai tuomalla muuttotavarana? No, kun ei laseissa ole e-leimoja, eikä tule.

    Itselläkin vaihdatettu "väärän" värisiä vilkkuja, teipattu äärivaloja, ihmetelty keltaisia H4-polttimoita. Ja kyllä, mölyjäkin on mitattu.
  2. #512
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ai ei? Minkähän takia esim. uusia Musseja on melkein mahdoton saada Suomen kilpiin, muuta kuin kierrättämällä Viron kautta, tai tuomalla muuttotavarana? No, kun ei laseissa ole e-leimoja, eikä tule.

    Itselläkin vaihdatettu "väärän" värisiä vilkkuja, teipattu äärivaloja, ihmetelty keltaisia H4-polttimoita. Ja kyllä, mölyjäkin on mitattu.
    tai japanian ihmeiden katsastusvaloja...



    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  3. #513
    Moni yrittäjä tulee menettämään toimeentulonsa katsastuksen myötävaikutuksena.
    Kuinka moni menee Suvirantaan autolla kahville?
    Minä en ainakaan tule käyttämään yhtään pyörää katsastuksessa.Ajan ilman leimaa ja narahdettuani laitan
    mopon varastoon muistomerkiksi.
    Minun lypsäminen loppuu tältä osin.
  4. #514
    Lainaa DizzySpell kirjoitti Katso viesti
    tai japanian ihmeiden katsastusvaloja...
    Taitavat täyttää lain kirjaimen, Talmun E-hyväksytyt perävalot Noita käytetään myös raskaassa kalustossa, mutta ei tietenkään kelpaa kyykyn taakse, siellä kun mahdollisimman pieni ja huomaamaton on kaunista, ja sellaisiin ei E-kirjain mahdu!
    Etuvalot noissa lienee isompi ongelma, pitää olla kaikenmaailman korkeuden säätöä, ja muuten suorassa suojalasissa jos sattuu olemaan ameerikan leimat, niin eihän noita voi kuin hioa pois...
  5. #515
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Ok !
    Tuossahan tuli yksi asiallinen mielipide. Korostan sanaa "mielipide"

    Eihän tuo pitäis pelottaa noilla hylkäysprosenteilla. Raha on sitten toinen juttu, mutta maksetaanhan me esim. yle-veroakin ja käyttö on todellakin eriasteista. Kirkollisveroakin maksetaan, mokomaakin, vaikka ei edes tiedetä mihin kirkkoon kuuluu, uskonnosta puhumattakaan.

    Lisää mielipiteitä vaan kehiin!
    Ei tämä mikään vitun mielipide kysymys ole. Katsastus firmat esittävät faktana että katsastaminen on turvallisuuden nimissä välttämätöntä. Mutta kun ei ole. Suomessa taisi olla (kun nyt löytäisi sen tilaston jostakin) vuosina 2001-2011 ainoastaan yksi kuolemaan johtanut moottoripyörä onnettomuus missä syynä oli tekninenvika. Katasatamisella kuolonkolaritilastoja ei saada kuntoon sillä autoilijat tulevat tappamaan moottoripyöräilijöitä entiseen malliin jatkossakin. Oikeasti moottoripyöräily ei ole tilastojen valossa edes kovinkaan vaarallista jos tilastosta siivotaan pois känniset apinat, karkuun ajavat nistit ja järjetöntä ylinopeutta ajavat kuljettajat. Moottoripyörä vaan on sellainen laite joka ei edes noille edellä mainituille sankareille anna mitään anteeksi kuten auto tekee.
  6. #516
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Mihin tämä olettama perustuu?
    Kaveri- ja työpaikkagalluppiin, täysin vakiopyörillä ajeleville ihan sama (40-55vuotiaita), yksi rockettimies vastustelee putkien vuoksi, toinen gixerimies tehopillin ja viidensentin kokoisten ledivilkkujensa vuoksi, kolmas busanisti minivilkkujen ja xenonien vuoksi ja neljäs hd -mies omien katsastamattomien modaustensa vuoksi. Ihan sama -miesten kommentti oli että meneehän sitä rahaa turhempaankin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #517
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Kaveri- ja työpaikkagalluppiin, täysin vakiopyörillä ajeleville ihan sama (40-55vuotiaita), yksi rockettimies vastustelee putkien vuoksi, toinen gixerimies tehopillin ja viidensentin kokoisten ledivilkkujensa vuoksi, kolmas busanisti minivilkkujen ja xenonien vuoksi ja neljäs hd -mies omien katsastamattomien modaustensa vuoksi. Ihan sama -miesten kommentti oli että meneehän sitä rahaa turhempaankin.
    Jep, jep. Ja tervehdyttää pyörämarkkinoita kummasti. Nettiautossa taitaa tälläkin hetkellä olla kaksi kastia autoja, leimatut ja leima ummessa. Jatkossa pyöristä sama. Ja taitaa noi tuunatut mökäpillivehkeet pudottaa arvonsa yllättävän paljon. Lähtöhinnasta kun tinkii laillisen putkiston kaupan päälle, niin on myyjä äkkiä maksumiehenä.
  8. #518
    Siis kansalla on tullut mitta täyteen tuosta melusta vain, sen takiahan niitä alettiin syynää silloin tarkemmin. Koska kansa valitti siitä ja paljon, niin silloin viranomaisen otettava asia käsittelyyn, se voi olla myös osa syy tähän katsastus rumpaan, saadaan lisää viranomasia tarkkailee.
    Noista auton meteleistä, niissä on yleensä killeri paikalla kun niitä katsastetaan ja silloin ei avata kaasua kun poliisi näkyvillä, ja niitä ei ole NIIN paljoo kuin kova äänisiä moottoripyöriä.
    Ne on ne mopot mitä viritetään, se kova ääni kestää koska ne ei kulje mihinkään. Toiset ihmiset ei erota mopoa ja moottoripyörää, niin siitä tulee sellainen joukko hysteeria/viha kaikkia pyöriä vastaan, sama on noi jengiliivit, kaikki on leimataan rikolliseksi.
    Itsellä on vakio änkkärit nyt kiinni, silti näkee ihmisistä että on muka kova ääni tuossa, jos tuossa on kova meteli. Niin voi painua vituuun, tähän mailmaan mahtuu ääntä ja mitä sitä koko ajan valittaa....... Välillä tuntuu että jengi valittaa sellain sokeasti, onhan tässä maassa niin paljon tärkeämpiä juttu joita pitää korjata jne
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #519
    Eräs maantiemönkijä kävi katsastuksessa.
    Ei koeajoa tai jarrutestiä! ! ! Mitä virkaa tuommoisella katsastuksella on! ! ! !
    Jos olisi minun mönkijä ollut kysymyksessä, niin olisin vaatimalla vaatinut koko rahalle vastinetta.
  10. #520
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Ok !
    Kirkollisveroakin maksetaan, mokomaakin, vaikka ei edes tiedetä mihin kirkkoon kuuluu, uskonnosta puhumattakaan.

    Lisää mielipiteitä vaan kehiin!
    Kirkollisvero on muuten vapaaehtoinen vero. Sitä ei tarvitse maksaa. Sama periaate sopisi mulle moottoripyörän katsastukseenkin.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  11. #521
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Kirkollisvero on muuten vapaaehtoinen vero. Sitä ei tarvitse maksaa. Sama periaate sopisi mulle moottoripyörän katsastukseenkin.
    Molemmat on vapaaehtoisia! Luovut kirkon palveluksista, et maksa kirkollisveroa, myyt prätkän pois, ei tarvii maksaa katsastuksista!
    Simple and true!

    Pätee myös tuloveroon, lopetat työnteon, eikä kukaan verota
  12. #522
    Tällä menolla joku vielä nostaa lapsipornokortin ja voittaa koko väittelyn.
    Sent from Echelon using magic.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  13. #523
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Tällä menolla joku vielä nostaa lapsipornokortin ja voittaa koko väittelyn.
    Sent from Echelon using magic.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  14. #524
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eräs maantiemönkijä kävi katsastuksessa.
    Ei koeajoa tai jarrutestiä! ! ! Mitä virkaa tuommoisella katsastuksella on! ! ! !
    Jos olisi minun mönkijä ollut kysymyksessä, niin olisin vaatimalla vaatinut koko rahalle vastinetta.
    Mitä maksoi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #525
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Kaveri- ja työpaikkagalluppiin, täysin vakiopyörillä ajeleville ihan sama (40-55vuotiaita), yksi rockettimies vastustelee putkien vuoksi, toinen gixerimies tehopillin ja viidensentin kokoisten ledivilkkujensa vuoksi, kolmas busanisti minivilkkujen ja xenonien vuoksi ja neljäs hd -mies omien katsastamattomien modaustensa vuoksi. Ihan sama -miesten kommentti oli että meneehän sitä rahaa turhempaankin.
    Meillä töissä herrat ajelee vakiopyörillä ja vastustavat katsastusta, kun eivät ymmärrä mihin sitä tarvitaan. Itselläni molemmat pyörät menevät katsastuksesta läpi, ei ole minivilkkuja tms. Toisessa leimallinen alkuperäistä vastaava moottoripyörävalmistajan itse myymä "tehovaimennin" ja toisessa vaatii minuutin roplauksen. Ja minäkin vastustan katsastusta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  16. #526
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Ok !
    Tuossahan tuli yksi asiallinen mielipide. Korostan sanaa "mielipide"

    Eihän tuo pitäis pelottaa noilla hylkäysprosenteilla. Raha on sitten toinen juttu, mutta maksetaanhan me esim. yle-veroakin ja käyttö on todellakin eriasteista. Kirkollisveroakin maksetaan, mokomaakin, vaikka ei edes tiedetä mihin kirkkoon kuuluu, uskonnosta puhumattakaan.

    Lisää mielipiteitä vaan kehiin!
    Harvemmin kai noista lähtökohtaisesti tavallisessa ajossa häiritsevää meteliä kuuluu. Tänä vuonna olen kaksi pyörää nähnyt (ja nekin samalla kertaa), joiden ääntä itse pidin liian kovana. Toisaalta ymmärrän hyvin että vakiopyörienkin ääni (ja pyörät yleensäkin) alkaa sapettamaan, jos niitä huudatetaan keskellä yötä pitkin kyliä. Tai jos useinkin menee kymmenien pyörien letka pihan ohi vauhdilla "tikkari +n". Hienoimpien yksilöiden olen havainnut porukalla huudattavan mopojaan rajoittajaa vasten keskellä kylää ihan vain huomion tähden. Tällaisessa yleisessä mielialassa on sitten katsastusjärjestöjen helppo lobata tuo läpi.

    Varsinaisen teknisen tarkastuksen pystyisi luullakseni jokainen moottoripyöräpoliisi tekemään tien päällä noin minuutissa. Sen kun vilkaisee että valot toimii, iskarit eivät vuoda mitään asiaankuulumatonta ja jarrut pitävät. Siinähän alkaa olla jo turvallisen moottoripyörän ainekset kasassa ja poliisikin voisi edes pistokokein olla välillä vähän välittävinään liikennöitsijöiden turvallisuudesta pelkäksi sakottajaksi profiloitumisen sijasta.

    Raha-asiaa ei voi kuin spekuloida, mutta pitänee sille budjetoida 5 - 20 euroa kuussa maksun suuruudesta ja mopojen määrästä riippuen. Voi porvarista kuulostaa typerältä, mutta toisten pitää ihan oikeasti tuossa vaiheessa jo alkaa tehdä valintoja. Eniten siinä tietysti nyppii se, että taas poloista sorretaan eikä rahalle saa edes kunnon vastinetta. Kitinä tietysti vähenisi huomattavasti jos se olisi oikeasti joku viiden minuutin pikatarkistus josta selviäisi kympillä. Siinäkin ajassa ehtisi tarkistaa ne tärkeimmät (äänenvaimennuksen, jarrut, renkaat, valot, iskunvaimentimet).

    Tuohon kun vielä lisätään ABS-jarrupakko sun muut tyhmyydet niin alkaa pientä ihmistä oikeasti harmittaa. Minun puolestani jokainen saa valita ABS-jarrut jos niin haluaa, mutten pidä siitä että ne halutaan pakottaa kaikille. ABS:n pois kytkeminen ei auta sitä asiaa että ne pitää ensin ostaa, niiden painoa pitää raahata mukana, taas on lisää osia jotka voivat mennä rikki ja katsastuksessa niiden pitää kuitenkin toimia (vaikkei käyttäisikään). Yksinkertainen on kaunista, yksinkertainen on kevyttä, yksinkertainen on edullista ja yksinkertainen on helpompi itsekin huoltaa/korjata.
    juhvelström
  17. #527
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eniten tuntuvat vastustavan ne jotka tietävät että oma pärrä ei ole ihan kaikilta osin kuosissa, olkoon sitten vaikka äänien tai hienojen minivilkkujen osalta.
    Kun omistaa tuollaisen vanhemman pyörän, jossa pelkän vaimentajan vaihdolla ja 10% isommilla suuttimilla irtoaa n.10hv ja 15nm lisää vääntöä. Konekin käy viileämpänä lisääntyneestä sopasta ja avarammasta pakopuolesta johtuen, kaiken kukkuraksi kulutuskaan ei lisäänny suomi-nopeuksilla. Vanhempiin pyöriin vaimentimen vaihto tuo pelkästään positiivisia vaikutuksia tehon, painon ja hinnankin muodossa.

    Tuosta matalasta murinasta esimerkki: ajoin Kytäjä-Herunen tietä n.60km/h, n.150m edessäni ajoi polkupyörällä alle 10v. tyttö, hän kääntyi katsomaan taakseen, uskoakseni juuri äänen johdosta, mikä sieltä on tulossa. Kuuluvampi ääni on yksiselitteisesti turvallisuustekijä motoristille itselleen, sekä muille liikkujille, joilla ei ole peltikoppaa ympärillä.

    On päivän selvää, että vakiohormin ääni ei varoita samalla tavalla hitaampia tiellä liikkuvia.
  18. #528
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jep, jep. Ja tervehdyttää pyörämarkkinoita kummasti. Nettiautossa taitaa tälläkin hetkellä olla kaksi kastia autoja, leimatut ja leima ummessa. Jatkossa pyöristä sama. Ja taitaa noi tuunatut mökäpillivehkeet pudottaa arvonsa yllättävän paljon. Lähtöhinnasta kun tinkii laillisen putkiston kaupan päälle, niin on myyjä äkkiä maksumiehenä.

    Näinhän tässä varmaankin tulee jatkossa käymään. Täysin vakio pyörä on paras myytävä ja kaikenlaiset rakennelmat pudottavat jälleenmyyntiarvoa. Tämä ei tietenkään koske lisävarustelua, naveja kahvalämmittimiä, laukkuja ja sen sellaista. Harva jatkossa uskaltaa ostaa sellaista pyörää jonka läpimeno katsastuksessa voi jäädä kiinni jostain kalliista osasta kuten äänenvaimentimesta, nämä minivilkut, xenonit ym. rakennelmat varmasti alentavat jälleenmyyntiarvoa, mikäli niitä ei ole muutoskatsastettu, mutteivät ole välttämättä kaupan este. Sitävastoin "tehoputkella ja muhkeilla äänillä" varustettua muutoskatsastamatonta pyörää voi olla tulevaisuudessa lähes mahdotonta saada kaupaksi jos ei alkuperäisiä osia, äänenvaimentimia, löydy.
  19. #529
    Mihin sitä alkuperäistä, usein törkeän hintaista, äänenvaimenninta muka tarvitaan?
    Eikös se leimallinen, asetukset täyttäävä, tarvikepönttökin riitä?
    Eihän nämä mitään museokatsastuksia ole...
  20. #530
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Näinhän tässä varmaankin tulee jatkossa käymään. Täysin vakio pyörä on paras myytävä ja kaikenlaiset rakennelmat pudottavat jälleenmyyntiarvoa. Tämä ei tietenkään koske lisävarustelua, naveja kahvalämmittimiä, laukkuja ja sen sellaista. Harva jatkossa uskaltaa ostaa sellaista pyörää jonka läpimeno katsastuksessa voi jäädä kiinni jostain kalliista osasta kuten äänenvaimentimesta, nämä minivilkut, xenonit ym. rakennelmat varmasti alentavat jälleenmyyntiarvoa, mikäli niitä ei ole muutoskatsastettu, mutteivät ole välttämättä kaupan este. Sitävastoin "tehoputkella ja muhkeilla äänillä" varustettua muutoskatsastamatonta pyörää voi olla tulevaisuudessa lähes mahdotonta saada kaupaksi jos ei alkuperäisiä osia, äänenvaimentimia, löydy.
    niin eiväthän nuo ole nytkään massoille olleet hintaa nostavia tekijöitä vaikka yksilöllisen pyörästä tekevätkin. Mitenhän suhtaudutaan jatkossa pyörään missä omistaja on valkkailut esim. jarruosiksi parhaat tietämänsä/olevat mutta mitä ei ole ko. tyyppiin hyväksytty?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #531
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mihin sitä alkuperäistä, usein törkeän hintaista, äänenvaimenninta muka tarvitaan?
    Eikös se leimallinen, asetukset täyttäävä, tarvikepönttökin riitä?
    Eihän nämä mitään museokatsastuksia ole...
    Ei museokatsastettuja, mutta itse kyllä katsoisin tarkkaan, että laite on leimattu nimenomaan noilla pöntöillä (merkintä otteessa?), eikä millään yhteistallilta "lainatuilla" katsastuspöntöillä.
  22. #532
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ei museokatsastettuja, mutta itse kyllä katsoisin tarkkaan, että laite on leimattu nimenomaan noilla pöntöillä (merkintä otteessa?), eikä millään yhteistallilta "lainatuilla" katsastuspöntöillä.
    Näinhän se on jo tilanne nytkin jos haluaa asetukset täyttävän pyörän...
    Ja eikös tuossa vähän aikaa sitten mittailtu noita meluja, eikä se vakio pönttökään ollut mikään tae db rajojen alittumisesta...
  23. #533
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mihin sitä alkuperäistä, usein törkeän hintaista, äänenvaimenninta muka tarvitaan?
    Eikös se leimallinen, asetukset täyttäävä, tarvikepönttökin riitä?
    Eihän nämä mitään museokatsastuksia ole...

    Varmasti riittääkin jos, puhutaan e-hyväkytyistä pyöristä, vanhemmat joihin sovelletaan valmistusajankohdan määräyksiä ovat asia erikseen, on olemassa muutoskatsastus tai riittävä dokumentaatio että ko. äänenvaimennin on hyväksytty juuri kyseiseen pyörään. Esimerkiksi vastaavuustodistus rekisteriotteen mukana.
    Kaikkiaan ajattelin asiaa keskimääräisen pyöränostajan näkökulmasta, joita suurin osa joukosta on, joka ei ole kiinnostunut teknisistä kikkailuista ja jolle on tärkeää että katsastuksessa ei tule tämän asian suhteen ongelmia. Sentapainen epävarmuustekijä kuin mahdollisesti katsastuksessa kelpaamaton äänenvaimennin vähentää kummasti ostohaluja.
    Ogelmahan poistuu sen jälkeen kun katsastustoiminta on saatu käyntiin ja pyörä on ensimmäisen kerran katsastettu eikä äänenvaimennusta ole katsastuksen jälkeen muutettu. Mutta siihen asti, kun tilanne on epävarma, ostajien käyttäytyminen on uskoakseni, suurelta osin, kuvailemani kaltaista.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 12.07.2013 klo 00:21.
  24. #534
    No nyt !! viritellään saatanalliset putket paukkumaan, niin kaikki kuulee, hirvet ,myyrät ja kastemadot. Jos poliisi lainmukaisia alkaa vaatimaan, niin kerrotaan, jotta kaverin kummi oli 3 vuotta sittn nähnyt hirven pellolla 300 metrin päässä ja oli korviaan höristellyt, joten pane se sakkolappus hanuriisi! Eli mökäputket lailliseksi ja pannaan kaupan päälle laki, jotta jolla ei ole mukanaan yli 130 db ääntä antavaa laitetta, niin kuritusleirille joutuu ilman oikeusrumbaa.....välittömästi siis ääntä ja pauketta peliin.
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  25. #535
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Näinhän tässä varmaankin tulee jatkossa käymään. Täysin vakio pyörä on paras myytävä ja kaikenlaiset rakennelmat pudottavat jälleenmyyntiarvoa. Tämä ei tietenkään koske lisävarustelua, naveja kahvalämmittimiä, laukkuja ja sen sellaista. Harva jatkossa uskaltaa ostaa sellaista pyörää jonka läpimeno katsastuksessa voi jäädä kiinni jostain kalliista osasta kuten äänenvaimentimesta, nämä minivilkut, xenonit ym. rakennelmat varmasti alentavat jälleenmyyntiarvoa, mikäli niitä ei ole muutoskatsastettu, mutteivät ole välttämättä kaupan este. Sitävastoin "tehoputkella ja muhkeilla äänillä" varustettua muutoskatsastamatonta pyörää voi olla tulevaisuudessa lähes mahdotonta saada kaupaksi jos ei alkuperäisiä osia, äänenvaimentimia, löydy.
    Älkääs nyt maalailko piruja seinille. Vaimennin on vaihdettu esim. supermotoissa ja kyykyissä lähes jokaiseen. En muista milloin olisin nähnyt liikenteessä vakioputkellisen Ducatin. Vakioputkellisten tarjonta on lähes olematonta ja putki on helppo vaihtaa. Myyjäliike avustaa ostajaa edullisella osanvaihtotarjouksella tai sitten ei. Vaihtoehto on ostaa uusi pyörä, mutta vaihtoehtona se on kuitenkin loppupeleissä kalliimpi. Sama pätee minivilkkuihin, siis siinä tapauksessa, että ne eivät ole hyväksyttyä mallia. Minivilkkuja on myös e-hyväksynnällä. Xenon-viritelmät alentavat hintaa on sitä katsastusta tai ei. Kysy miltä tahansa kauppiaalta, ei ne halua sellaisia viritelmiä vastuulleen. Sama pätee muutenkin arveluttavasti rakennettuihin pyöriin, ne myydään suoraan kuluttajalta kuluttajalle jo nyt ja ostaja yleensä tietää mitä on ostamassa ja on siitä valmis maksamaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  26. #536
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    No nyt !! viritellään saatanalliset putket paukkumaan, niin kaikki kuulee, hirvet ,myyrät ja kastemadot. Jos poliisi lainmukaisia alkaa vaatimaan, niin kerrotaan, jotta kaverin kummi oli 3 vuotta sittn nähnyt hirven pellolla 300 metrin päässä ja oli korviaan höristellyt, joten pane se sakkolappus hanuriisi! Eli mökäputket lailliseksi ja pannaan kaupan päälle laki, jotta jolla ei ole mukanaan yli 130 db ääntä antavaa laitetta, niin kuritusleirille joutuu ilman oikeusrumbaa.....välittömästi siis ääntä ja pauketta peliin.
    Kannatan! Kaikki kenellä ei ole äänihuulia mukana laitetaan oitis kuritusleirille.

    Polkupyöriin ja potkukelkkoihin tämmöinen:
    http://www.superkauppa.fi/catalog/pr...28/image/2625/
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  27. #537
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    No nyt !! viritellään saatanalliset putket paukkumaan, niin kaikki kuulee, hirvet ,myyrät ja kastemadot. Jos poliisi lainmukaisia alkaa vaatimaan, niin kerrotaan, jotta kaverin kummi oli 3 vuotta sittn nähnyt hirven pellolla 300 metrin päässä ja oli korviaan höristellyt, joten pane se sakkolappus hanuriisi! Eli mökäputket lailliseksi ja pannaan kaupan päälle laki, jotta jolla ei ole mukanaan yli 130 db ääntä antavaa laitetta, niin kuritusleirille joutuu ilman oikeusrumbaa.....välittömästi siis ääntä ja pauketta peliin.
    Onko sinulla tietoa, miten pyörästä saisi 130 dB irti? Onko sinulla tietoa ylipäätään yhtään mistään?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #538
    Pikaluettuani pari kommenttia.

    Just tulin työmaan prätkäparkkiin ja kymmenestä viidessä oli vaihdettu pönttö ja yksi upea näyttelytasoinen H-D, jossa täysin suorat putket ja sellaiset, että oli suunniteltu sellaisina koko pyörän tyyliin, muun tyyliset rikkoo kokonaisuuden, näille voi ongelmia tulla.
    Otetaan esim. Busa tai Zetori. Onpas hankalannäköisesti tehtävissä toisiovälityksen huoltoa orggispöntöillä, ei ihme, että paljon on vaihdettu.
    Omasta puolestani luen nämä vaihdetut pöntöt suunnilleen kahteen gategoriaan, tehöpöntölliset ja mökäpöntölliset.
    Teho... on oikeasti niitä, että hengittävyyttä ja tehoa haetaan, kun tavoitteena on päästä 200 MPH kerhoon jne, tervettä hommaa, harvoinpa näistä siviilissä kuulee, kuin vaimeaa murinaa. Sitten on nuo mökä..., ja niitten meteliähän se sitten on, joista kansa parjaa...
    <p>.</p>
  29. #539
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mihin sitä alkuperäistä, usein törkeän hintaista, äänenvaimenninta muka tarvitaan?
    Eikös se leimallinen, asetukset täyttäävä, tarvikepönttökin riitä?
    Eihän nämä mitään museokatsastuksia ole...
    Esim ameriikan ihmeeseen ei juurikaan löydy tarvike e-pönttöjä, tai löytyy mutta maksavat ihan hunajaa
    Ja kuulostavat ihan samalta kuin vakiot.
    Onhan tilanne koominen kun vaihdetut pöntöt ovat melurajoissa mutta kun puuttuu se mystinen e-kirjain
    - slipping and sliding since 1982 -
  30.  
  31. #540
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Mitä maksoi
    Enhän mie sitä hintaa muista, mutta tuolla on aihetta ruodittu tarkemmin.
    http://keskustelu.sammysatv.com/view...38f6&start=345
Sivu: 18 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81617181920 ... ViimeinenViimeinen