Minulla ja monella muulla menee jo kaikki rahat moottoripyöräilyyn. Mistä ne katsastusrahat varastetaan? :o
Sent from Echelon using magic.
Osan saa maksettua, kun jättää org:n jäsenmaksun maksamatta
Ai niin, minun on annettu ymmärtää, että Kreikassa täytyy pärrä katsastaa muistaakseni syyskuun loppuun mennessä. Tai katsastaa ja katsastaa, siitä en tiedä, vaan ainakin katsastajalta vuositarra käydä ostamassa. Tää on ollut jo vuoden alusta tietona kreikkalaisilla kanssapyöräilijöilläni.
Jaakonsaari ym. meppilehmät utareita myöten kyllä-nappia painamassa. Saksan osuus 100% katsastuksen puolesta.
Omaani en konttorille vie, ainoastaan hormi on ilman e-merkkiä. Muuten vakio ja erinomaisessa kunnossa, ikää 12v. Itsellä ollut uudesta saakka. Kun tuo laki tulee voimaan, niin ajan niin kauan, kunnes kone hajoaa, tai käry käy. Se on sitten motoristi-ura siinä ainakin täällä eu.uskovaisten alueella. 28:s kesä nyt peräjälkeen menossa. Olen joskus laskenut, että tavallisen suomalaisen omakotitalon verran mennyt rahaa bensoihin, 7-pyörään, vakuutuksiin, varusteisiin ym. vuosien saatossa. Tuo liika holhoaminen on nyt viimenen niitti tähän touhuun.
Nyt joka taho tienaa ja kunnolla kun tämä menee läpi. Ainakin espanjalaisomisteiset katsastusasemat.
Mielenkiintosta kyllä nähdä minkälainen se itse katsastustapahtuma tulee käytännössä olemaan.
Osalla taitaa tässä asiassa tulla suurin itku ja parku juuri siitä syystä että joutuu ajelemaan singerillä eikä korviahalkovaa ääntä pitävillä "äijäpeleillä". Kyllähän tän nyt ainakin pakoäänien osalta on porukka jo pitkään tilannu itelleen.
Tosin aina voi käyttää enemmän rahaa ja tilata E merkinnällä varustetun putken tai sit jumpata race putkia vakioiden kanssa edestakasin kerran vuodessa
Millohan muuten joku keksii että kunnon ajovarusteet pitää olla pakolliset? Neonliivejä myöten![]()
1300cc Suzuki
Laitan asian johdosta protestina kilven eu tarran FIN tekstin päälle F.U.C.K tekstin.
Mitenköhän katsastus käytännöt mahtaa mennä, rekkarin viimeisen numeron mukaan tammikuun pakkasilla peräkärryn kanssa vai keväällä 200000 muun motoristin kanssa jonottamalla konttorilla kuin itä-helsingin leipäjonossa.
Ensin viedään itsenäisyys ja nyt sitten tämä. Tää on ku ois Titanicin kyydissä ja ovet lukossa.
Edit. Laitoin tekstin tähtien keskelle
Viimeksi muokannut: Jim Goose; 03.07.2013 klo 18:31.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Eikä unohdeta kenkiä:
Kyllä mä odottaisin, että EU:ssa kehiteltäisiin pikaisesti jonkinlainen kenkienkatsastusdirektiivi, onhan kävelyn vaarallisuus jo tilastojenkin valossa ihan toista luokkaa esim. moottoripyöräilyn kanssa. Eli rekisterikilpeä vaan kengänpersuuksiin ja lokakuusta huhtikuuhun kuukausittainen katsastus jossa katsuri mittaa kulutuspinnat ja käy vaikkapa tarpomassa jäärataa ympäri.
http://www.thl.fi/fi_FI/web/pistetapaturmille-fi/tietoa-tapaturmista/liukastumis-ja-kaatumistapaturmat
"Suomalaisille sattuu vuosittain lähes 390 000 kaatumista ja liukastumista, joista lähes puolet johtaa sairaala- tai lääkärinhoitoon. Jokaisena talvikuukautena noin 20 000 suomalaista loukkaantuu ulkona liukastumisen seurauksena."
Aiemmin linkitetystä Hese Saarelan haastattelusta pistää silmään mm. tämä kohta:
Jarrujen testaus on tosiaan vähän heikoissa kantimissa, jos ei ole sopivaa jarrudynoa tai edes testirataa.Asemilla ei ole tällä hetkellä sellaisia jarrudynamometrejä, joissa pystyttäisiin testaamaan moottoripyöriä. Lisäksi katsastustoimilupalain muutosprosesseissa on ollut esillä koeajoratavaatimuksesta luopuminen, niin tulee mieleen, kuinka moottoripyörän jarrut testataan, jos ei ole koeajorataa, hän luettelee.
Jos on testirata niin ihanko oikeasti katsurit käyvät testiradalla jarruttelemassa kaikki oudot fillarit ja jätetäänkö koko testi väliin sateella vai käykö katsuri jarruttelemassa oudon kulkineen myös sadekelillä? Kuinka kauan menee ennen kuin eka inssi on nenällään?
Sitten, kun asemille aletaan hommaamaan MP-kelpoisia jarrudynoja niin ei liene epäselvyyttä siitä, että kuka lystin loppupeleissä maksaa.
Lopulta saattaa käydä niin, että katsastuksessa mitataan äänet ja päästöt, katsellaan vähän jotain kilpikulmia ja e-hyväksyntöjä sieltä täältä, ehkä mittaillaan renkaista kulutuspinnat sekä katsellaan, että valot ja vilkut toimivat.
Näistä vaativista toimenpiteistä voikin sitten hyvillä mielen lyödä 100€ laskun käteen ja toivotella turvallista matkaa.
Itse painoin 7 vuotta ensin niska limassa töitä että saan auto harrastuksen toimimaan, no 4 vuotta sitä jaksoi, sen jälkeen vaihdoin 2-pyöräsiin ja sitä nyt noin 3 vuotta harrastanut....Eikä meinaa rahat riittää, pitää olla hyvät vakuutukset. Kun olemassa toisia jotka haluaa sun omaisuutta, niitä tullut lisää piha-alueelle, kallis vuokra jne. Tästähän pitäisi palkat nousta, ruoka on kallista jne....
Kaikki missä on joku moottori, joka toimii ilman ihmisen voimia......
Itse olen taas ymmärtänyt että vasta 2025 jälkeen....
Itse käytän suomalisen omistamaa ketjua, tai luulen käyttäväni. Näin raha jää suomelle.
Mulla tulee suuri itku tässä, koska tämä on ainoa vapaa tekeminen jotka ei joku kyttää, no poliisi tiellä. Kun se ei muutu sen turvallisemmaksi jos joku kattoo sitä ja toteaa sen olevan turvallinen.
Kasku ne ei ole mitää käyttöveroa vielä tähän päälle....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Mikähän se mahtaa olla sanktio katsastamattomalla pyörällä ajamisesta ? Sen verran harvakseltaan noita sinivuokkoja näkee muutenkin, että jonkun vuoden varmaan pääsisi ennen käryä. Sitten vaan laskemaan todennäköisyyksiä sille mikä kannattaa![]()
Autolla saa rikesakon, eli eiköhän Se ole samaa suuruus luokkaa eli linnaan.
Sent from Echelon using magic.
Kukakohan ne päästönormit sit keksii jos sellasiiki keksitään mitata? Katti ja normiputki takas kerran vuoteen...tuskin![]()
Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
Yksi yleisimmistä onnettomuuksista on jalankulkijan liukastuminen ajoradalla. Pito loppuu ja lonkka murtuu. Monessa tapauksessa vika on ollut tekninen eli tossu ei sovi olosuhteisiin tai sitten olosuhteet ovat kelvottomat jalankulkuun. Tossuille pakkokatsastus kerta talveen ja rekisterikilvet kenkiin. Joku armas euroedustaja, siitä säätämään direktiiviä.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kokoonnutaan kaikki motoristi Helsinkiin eduskuntatalon eteen testaamaan rajottimia ja vastustamaan tätä hienoa päätöstä.![]()
Yamaha R1 -05
http://www.eppgroup.eu/fi/press-rele...%B6s-oli-virhe
Eli ei nyt välttämättä ihan lukkoon lyöty (toivottavasti). Ei tässä hommassa kyllä mitään järkeä oo...
Kawasaki Ninja ZX-6R 08
On se hyvä että edes yhdellä meidän edustajista on järkeä päässä. Mä lähetän kanssa Sarvamaalle lekan jos hän tän onnistuu vielä kumoamaan.
Yamaha R1 -05
^
Edustajaa infottu![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos jotain hyvää pitää tästä keksiä niin se että kakstahtikevarien JÄRJETTÖMÄT äänet saataisiin edes vähän kuriin.
Omassa prätkässä on varmasti myös niin ja näin juuri sallituissa määreissä mutta esim. äsken pyörällä kaupasta kotiin tultaessa idiootit kevaripennut ajelee pyöräteitä ja alkukulkutunnelia missä liikkuu pyöräilijät, jalankulkijat jne. ja se sävel on niin korvia hivelevää että ah.
Tällä äänellä tarkoitan siitä saatanallista moottorisahan ääntä potenssiin kymmenen joka tosissaan ärsyttää ihmisiä ja allekirjoittanutta itseään.
Meinasin tempasta hihasta kiinni mutta enpä viitsinyt. Joten jos te sotkamolaiset nuoret motoristin alut luette tämän niin käyttäkää hieman järkeänne tai tulkaa juttelemaan asiasta missä määrin kannattaa herättää muissa ihmisissä vihaa meitä motoristeja kohtaan. Stana.
Muuten tässä katsastushommassa ei ole muuta kuin rahastusta, mielestäni. Perustelen edelleenkin näkemystäni kuten moni muu että kyllähän se on jo kunnia-asia pitää kulkine sellaisessa kunnossa että sillä ei henkeään menetä. Ja kuten faktaa mitä tässä topicissa todettu, suunnilleen prosentin kymmenys haavereista johtuu siitä huonosta kunnosta tai teknisestä viasta..
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Ihan aikuisen oikeesti, mitä sillä on väliä, vaikka katsastamassa joutuisikn käymään? Pyörä kun aina lain vaatimassa kunnossa. Nuo kaikenmaailman mökäpönttöilijätkin mm. joutuu vaan nyt ruotuun, ovatkin pahennusta aiheuttaneet ja syyttäviä sormia normiäänillä ajajia syyttömiä kohtaan . Katsastusmaksu ei varmaankaan tule kaatamaan kenenkään motoristin taloutta. Ajakaa niillä vakioputkilla, niin ei tarvii ääneen sijoittaa euroakaan. Niillä vakioillakin kerkee ihan hyvin.
Tottahan se vähän aikaa vie, katsastus, mutta mennään sinne porukalla, vähän niin kuin kokoontumisajona otetaan koko tapahtuma.
Uskokaahan vaan, maailma ja motoilu jatkuu, vaikka katsastus tulisikin, niin monessa asiassa tuo on jo nähty, mm. prätkäkortin saamisen vaikeutumisena, hinta sen kun vaan nousee!