Sivu: 11 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 690:sta
  1. #301
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Joo jossain foortumilla oli kerrottu että Kreikkaan tulisi vasta 2025......
    Aikonaan eräs arvostettu kielten ope, joka myös osasi kreikkaa, oli asunut maassa vuosia ja tunsi kreikkalaiset tavat totesi kreikkalaisesta mentaliteetista: On olemassa vale, iso vale, emävale, ja -kreikkalainen. On nyt sitten sekin nähty - ikävä kyllä.
    <p>.</p>
  2. #302
    Moottoripyörän katsastus on jo nyt pakollinen mm. Italiassa, Espanjassa, Saksassa ja Ruotsissa. Tosin ensin neljän vuoden jälkeen ja sitten joka toinen vuosi, espanjassa 10 vuoden jälkeen vuosittan. Ohessa lainaus Saksan TUVin katsastuksen tarkistuksista:

    Our independent experts check the following:

    Rear view mirror Protection against unauthorized usage: Steering wheel lock, for instance Fire resistance - number plates Steering mechanism, e.g. steering head bearings, steering stops Frame condition Drive, engine, gearbox, coupling and exhaust system Electrical system, headlight settings, signalling units and noise suppression Seats and footrests Wheel covers Rear wheel rocker Brakes Power transmission Tyres, wheels, minimum tread depth (1.6 mm), wheel bearing play, tyre designations Parking mechanisms, e.g. side stands or centre stands

    The following items are examined during the test run:

    Speedometer Steering Brakes Engine power Suspension / shock absorbers Driving noises Tracking Projecting edges

    Technical modifications are inspected separately.
    FJR -17
  3. #303
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  4. #304
    mihin tosta ehdotuksesta unohtui potku- ja skeittilaudat? eix niissäkin oo renkaat? Niitähän vasta onkin myyty...

    just meinasin hommata isompaa prätkää, mutta ei näköjään tartte tän ehdotuksen takia, into laski taas. Ei jaksa lähteä jonottelemaan katsastukseen ensin autolla ja sit prätkällä. ihan ajanhukkaa. Kyllä nyt jokainen prätkäilijä pitää oman moponsa kunnossa. Ehkä ihan muutama voi olla jotka ei ole tieliikenne kunnossa, mutta ihan muutama.
  5. #305
    Lobbareihin luotetaan enemmän kuin heihin, joita asia oikeasti koskee. Money talks...
    http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/505...atos+oli+virhe

    Komission esitys moottoripyörien katsastuksesta perustui alusta lähtien yhdelle argumentille: moottoripyörällä ajaminen on huomattavasti vaarallisempaa kuin autolla ajaminen. Tämä onkin tilastojen valossa totta. Mutta tähän yksimielisyys päättyi", sanoo Sarvamaa.

    – Jos katsastusalan laatima tilasto väittää teknisten vikojen osuutta 25 kertaa suuremmaksi kuin muut lähteet, pitää tilaston paikkansapitävyys selvittää perusteellisesti, ennen kuin moottoripyöriltä edellytetään katsastusta",
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  6. #306
    Mitenkäs kotimaiset mepit äänesti?
  7. #307
    Jep ei pelkoa, että kaksipyöräistä katsastettaisiin täällä alle 70€. Jostainhan niiden Espanjalaisten katsastusfirmojen on revittävä paalut katsastushenkilöiden koulutukseen, laitehankintoihin, EU-lobbareiden palkkioihin, toimitusjohtajien uusiin muskeli-veneisiin jne.

    Uskomatonta paskaa tuolta EU:sta tulee kerta toisensa jälkeen. Voinko erota yksilötasolla moisesta rosvo-organisaatiosta muuten kuin muuttamalla Ugandaan?

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  8. #308
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Lobbareihin luotetaan enemmän kuin heihin, joita asia oikeasti koskee. Money talks...
    http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/505...atos+oli+virhe

    Komission esitys moottoripyörien katsastuksesta perustui alusta lähtien yhdelle argumentille: moottoripyörällä ajaminen on huomattavasti vaarallisempaa kuin autolla ajaminen. Tämä onkin tilastojen valossa totta. Mutta tähän yksimielisyys päättyi", sanoo Sarvamaa.

    – Jos katsastusalan laatima tilasto väittää teknisten vikojen osuutta 25 kertaa suuremmaksi kuin muut lähteet, pitää tilaston paikkansapitävyys selvittää perusteellisesti, ennen kuin moottoripyöriltä edellytetään katsastusta",
    Joo mistä ne on repinyt tälläiset jutut, jos oikeasti nää ei pidä paikansa. Nyt kyllä kartelli toimintaa/jotain lahjus juttua....Jotekin tämä ei ole totta, siis jos saadaan väärällä arkumentilla asia toisin. Nyt samanlaisia mellakoita kun Ruotsissa
    Eikö pitäisi tulla joka maahan, silloin kun EU käskee, mikä erikoikeus siinä on että sitten joskus....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  9. #309
    Lainaa teemu kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs kotimaiset mepit äänesti?
    Valiokunta on tuon päättänyt. Sarvamaa näyttää siihen kuuluvan ainoana suomalaisena, kommenttien perusteella voisi olettaa äänestäneen tuota vastaan.

    http://www.europarl.europa.eu/commit....html#menuzone

    Lisäys: vastaan äänesti: http://www.youtube.com/watch?v=dNxq4CaRDks#at=77
    Viimeksi muokannut: tidnab; 03.07.2013 klo 13:39.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  10. #310
    Lainaa uiop kirjoitti Katso viesti
    Rakentelijoillehan tässä varmaan se suurin harmi tulee, kun ei saakkaan enään omilla virityksillään ajella mielin määrin ilman sitä pelkoa, että joku jarrumodifikaatio ei menekkään läpi normien ja direktiivien.
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kaikkein eniten tämä tulee tuomaan ongelmia rakennettujen ja muutettujen pyörien omistajille
    Olen kovasti eri miletä näiden kirjoittajien kanssa. Nimenomaan enemmän rakennetut moottoripyörät on jo nyt melko kattavasti ja hyvin muutoskatsastettuja. Tämä siksi, että näkyvästi rakennetulla pyörällä ei kerta kaikkiaan voi liikkua liikenteessä ilman poliisin jatkuvaa pysäyttelyä (ja kyykyttämistä) ja siksi, että olemme lobanneet ja tiedottaneet muutoskatsastuksen puolesta.

    Sensijaan ongelmia voi toi tulla ns. kevyesti rakennettujen kanssa, siis sellaisia joita on muunneltu kevyellä kädellä ja huomaamattomasti. Mutta näiden kanssa takaisinrakentaminenkaan ei ole kummoinen juttu. En siis usko että tämä iskee mitenkään erityisesti rakennettuihin ja muunneltuihin moottoripyöriin, jos rakenteluksi ja muunteluksi ei lasketa sliparin, stongan ja minivilkkujen vaihtoa.

    Sensijaan massoilla ja yleisimmillä muutoksilla joihin kuuluu tuo PC:n asennus ja sliparin vaihto (joka btw pitää jo nykylain mukaan muutoskatsastaa, onnea vaan yritykselle jos muita muutoksia ei ole), pykälää leveämpi rengas, uusi stonga ja minivilkut tulee hankaluuksia. Toisaalta, nuo muutokset ovat pieniä ja helposti muutettavissa vaikka katsastusaamuna tarkastuskuntoon.

    Olen itse istunut yli 10 vuotta kansallisen rakennettujen moottoripyörien kattojärjestön hallituksessa, tuosta ajasta merkittävän osan puheenjohtajana sekä tuon lisäksi ja ennen tuota stinttiä kansallisen moottoripyöräjärjestön ajoneuvorakennetyöryhmän puheenjohtajana muutamia vuosia. Matkan varrella on tullut tavattua ja keskusteltua kentän tilanteesta paitsi harrastajien niin myös poliisijohdon, katsastajien ja päättäjien kanssa paljonkin. Uskon, että näiden vuosien jälkeen mulla olisi tästä hyvä näppituntuma.
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  11. #311
    Siis minua tulee eniten harmittaa. Kuulun tuohon välimaastoon, oma moka kun en ole muutoskatsastanut. No katotaan sitten kun vie leimalle. Mutta syy ei ole se, vaan jos tuo tulee turvallisuuden takia ja ei ole ollut näyttää OIKEITA avoja, lukuja että se on teknisesti vaarallista. Niin eikö jollain pitäisi vähän korvien välissä soida.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #312
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tämä kirpaisee myös niitä "modasin itse alkuperäisestä äänenvaimentajaa ja säästin" -tapauksia. Pyörän arvosta tippuu aika paljooooon… Ellei ajattele että mahd. uusissa kaupoissa tarvikevaimentaja kelpaa ostajalle… Tietty aina johonkin hintaan…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #313
    Pari vuotta aikaa rakentaa ja muutoskatsastaa siis. Ja paperithan on vuodelta -80, joten pyöräni noudattaa tälläkin hetkellä niitä vaatimuksia jotka silloin tuota koskivat. Arvatkaapa hotsittaako maksaa inssille puolueettomasta liikenneturvallisuutta edistävästä tarkistuksesta, kun pyörä on harrasteajoneuvo, eikä sillä ajeta pillurallia saatika käydä töissä joka päivä?! Tuohon kun sitten liitetään katsurin ennakkoluulot ja piilevät mielipiteet tietyn genren laitteita kohtaan, olivatpa nämä kuinka hyväksyttyjä tahansa, tulee katsastuksessa väittely ja tappelu.

    Väitän että tunnen pyöräni vuosien kokemuksella yhtäkään ingenjööriä taikka teknikkoa, jotka kerran vuoteen pyöräni katsastavat, paljon paljon paremmin. Mutta, ei se mitn. Kiusa se on pienikin kiusa, pyöräni tuleva ja oleva stuukki täyttää rakentelusäädökset ja muutoskatsastus tehdään, mutta se on sitten inssillä oma juttunsa polkea tämä keksintö käyntiin, ajaa jalkakytkimellä ja käsivaihteella ja käsitellä pyörää jonka esikuvat olivat jokapäiväistä kauraa 60-luvun lopun psykedeelisen aikakauden vallitessa. Kyllä, jokainen uuden pyörän omistava, enemmän tai vähemmän ajanut motoristi saa olla tästä mitä mieltä tahansa, tämä on minun tapani harrastaa tätä lajia, ollut jo pidemmän aikaa, eikä yksikään vitun virkapiru sitä minulta kiellä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  14. #314
    Niin ja mitä turvallisuuutta se lisää jos inssi sen kattoo, ihan hyvin se voi laukea silti. Et voi syyttää inssiä jos siitä no vaikka yli 1kk-vai voiko sitä syyttää, sehän se tarkistaa.
    Ei se lisää mun turvallisuuden tunnetta tuolla, kun nykyään se on kuljettajan asenteesta/havannoinnista kiinni. Eikä se lisää kenenkään turvallisuutta jos joku kattoo sitä kerran vuodessa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #315
    Paras turvallisuutta lisäävä tekijä olisi direktiivi joka hajottaa asfalttikartellit ja pakottaa uusimaan kaikki pinnoitetut asfalttitiet viiden vuoden välein.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  16. #316
    Näkisin ettei tuo vuosikatsastus ratkaise yhtään mitään. Jos moottoripyörien kuntoa halutaan valvoa niin tienvarsitarkastukset olisi riittävä keino. Tosin, se poliisin osasto josta ehkä saattaisi kykyä löytyä noiden tarkastusten tekoon edes jollain tavalla lakkautetaan
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  17. #317
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    ajaa jalkakytkimellä ja käsivaihteella ja käsitellä pyörää
    Mitä vit***, ajaa, ja mitäs sitten kun katsuri konttaa. Ja aivan varmasti näitä jokunen sattuu. Ja pyörä pajalla kaksi vkoa paraaseen ajoaikaan.
    <p>.</p>
  18. #318
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mitä vit***, ajaa, ja mitäs sitten kun katsuri konttaa. Ja aivan varmasti näitä jokunen sattuu. Ja pyörä pajalla kaksi vkoa paraaseen ajoaikaan.
    Katsuri tai katsurin työnantaja maksaa. Itse vaatisin korjausten ajaksi vielä korvaavaa ajopeliäkin tai vaihtoehtoisesti viidakon laki käyttöön: "kaadettu pyörä on ostettu pyörä"
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  19. #319
    Joku kysyi, miten äänestettiin. Tällaisen saitin löysin, josta toteutuman näkee. Sarvamaa ja Essayah olivat vastaan. Muut suomalaiset äänestivät iloisesti asian puolesta.
    - Mikko
  20. #320
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mitä vit***, ajaa, ja mitäs sitten kun katsuri konttaa. Ja aivan varmasti näitä jokunen sattuu. Ja pyörä pajalla kaksi vkoa paraaseen ajoaikaan.
    Nyt en ihan ymmärrä mitä tuossa koitit sanoa? Meikäläisen pyörä joka on omassa tallissa rakennettu, ei sille voi laskea kuin markkina-arvon, mutta siihen käytetty aika ja raha, tai vaiva, ei ole korvattavissa vaikka pyörä seisois millä pajalla. Myöskään se, että minä osaan pyörälläni ajaa, ja katsuri ei, ei tarkoita että pyörä olisi vaarallinen. Ihan sama, että joku rakentaa turbopyörän, ja osaa käsitellä sitä tietäen mitä tekee, mutta tuo turbon tuoma teho tulee katsurille yllätyksenä ja johtaa kaatoon. Rakentajaa vituttaa, ja katsuri yrittää selvittää sen rahalla.

    Mitenkähän nää bosshossit sitten? Tai 20-luvun laitteet jotka ovat tehty johonkin ajan hengen mukaiseen kilpastuukkiin, ja jotka vaativat perehtymistä siihen miten niitä käytetään ja miten niillä ajetaan. Ja kun katsuri on tottunut että vaihdepoljin on vasemmalla ja ykköspykälä on alhaalla ja loput ylös. Sitten joku tuo tontille vanhemman brittipyörän jossa vaihteet oikealla jalalla. Tai Meikäläisen pyörä jossa ykkönen on ylös ja loput alas. Tai XLCH sportsteri, jossa myös vaihde oikealla jalalla. Siinon äkkiä romua laatikossa kun katsuri polkee jarrua vanhasta tottumuksesta, ilman kytkintä pedaali pohjaan ja moro. Noh, nämä on nyt vaan niitä uhkakuvia jotka tulee väkisin mieleen, kun pyöriin perehtyneemmät kattoo vierestä kun perehtymätön koittaa löytää siitä vikaa.

    Eipä siinä, odotellaan nyt että pääsee katsastamaan.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  21. #321
    Lainaa mikkark kirjoitti Katso viesti
    Joku kysyi, miten äänestettiin. Tällaisen saitin löysin, josta toteutuman näkee. Sarvamaa ja Essayah olivat vastaan. Muut suomalaiset äänestivät iloisesti asian puolesta.
    Ei xittu joo, on siinä meillä edustajat.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  22. #322
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Nyt en ihan ymmärrä mitä tuossa koitit sanoa?
    Eipä siinä, odotellaan nyt että pääsee katsastamaan.
    No otetaanpa vaikka mikä tahansa tiukka muoviluotikyykkypyörä niille ominaisella ahtaalla ajoasennolla, minkä kunnosta ei mitään käsitystä saa pari kertaa katsurin pihassa pyöräyttäen.
    On siinä ihmettelemistä jos katsuri konttaa vaikka pari v. vanhan Agustan, Aprilian, Firebleidin, Busan, RR:n jne jne. Pelkkä paikaltaan kumoaminen ja siinä meni peili, sivukate naarmuilla kytkin- tai jarrukahva, vilkku jne jne.
    <p>.</p>
  23. #323
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkark kirjoitti Katso viesti
    Joku kysyi, miten äänestettiin. Tällaisen saitin löysin, josta toteutuman näkee. Sarvamaa ja Essayah olivat vastaan. Muut suomalaiset äänestivät iloisesti asian puolesta.
    Puolesta äänesti siis:

    Screen shot 2013-07-03 at 14.35.13.jpg
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #324
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    The following items are examined during the test run:

    Speedometer Steering Brakes Engine power Suspension / shock absorbers Driving noises Tracking Projecting edges .
    Meinaaks tää ny sitä et tästälähin dynokäppyrät saadaankin katsastuksen ohella?
    Vai suorittako katsuri vain varttimailin ja tulkitsee pakaroillaan onko woimaa on riittävästi liikennevirran mukana pysymiseen!?
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  25. #325
    Mitenhän päästömittaukset aiotaan ( wanhemmissa pyörissä) toteuttaa, jotenkin on sellainen käsitys ettei kaasareilla olevat suht korkeaviritteiset japsineloset ole ihan yhtä hienostuneita tyhjäkäyntipäästöjen suhteen ( jos vrt 2013-malliseen autoon tai prätkään)

    Perkele rahastusta koko homma, tiestö on sellaisessa jamassa ettei kohta edes tarvita nopeusrajoitusmerkkejä ja tällaisteen p_skaan pannaan kauheasti paukkuja
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  26. #326
    ja alan ammattilaisen näkemys asiasta:

    http://yle.fi/uutiset/moottoripyorie...poissa/6716805

    Lisäksi asiat ei meen niin yksinkertaisesti että säädös paperiin kirjataan että katsastaa pitää.

    (muistuttaa kyllä vanhaa venäläistä/NL meininkiä jolloin mahtikäskyllä tehtiin asioita - ja raportissa kerrottiin asian tapahtuneen- todellisuus ei koskettanu kumpaakaan.)
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  27. #327
    WTF Mites, tuleeks moottoripyöräily sit muuten halvemmaks, vakuutusmaksut laskee tietty satasii jnejne. ku kerta katsastetuil peleil ajellaan.... loistavat on edustajat meillä
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  28. #328
    "When the people fear the government, there is tyranny. When the government fears the people, there is liberty.

    Thomas Jefferson

    Arvatkaa, kumpi on Suomessa?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #329
    No miten veneiden katsastus.....Se on loppujen lopuksi ihan sama asia
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #330
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Likainen 3/4 tusina.

    Katselin listaa katsastuksen kohteista. Kaikki katsottavat asiat sellaisia, joista jokainen moottoripyöräilijä kantaa huolen itsekin. Pakoäänet mukaanlukien.

    Mahtaa olla turhauttavaa hommaa katsastusmiehelle etsiä vikaa ehjästä. Itse aion vaatia vastinetta koko rahalle. Jos tutkitaan, niin tutkitaan sitten kunnolla. Katteet on syytä poistaa, jotta päästään tutkimaan ympäristöhaittoja aiheuttavat öljyvuodot.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 11 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen