Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Olisi tarkoitus lähteä elokuussa käymään lomareissulla Saksassa ja moottoripyörän hankinnan suunnittelin yhdistäväni samaiseen reissuun. Pyöränhankintabudjetti noin 4000 euroa + mitä sitten lienee joutuukin Suomessa maksamaan veroja.

    Kyykky on nyt koettu, joten customia tekisi mieli. Huoleton ja vääntöä sen verran, että jaksaa kantaa kuskin, kyytiläisen ja matkatavarat pois Saksasta. Voisihan siinä tietenkin jälleenmyyntiarvokin olla kohdillaan, jos ei sitten pääse niin rakastumaan, ettei millään raaski luopua.

    Joten minkähänlaista pyörää sitä kannattaisi katsella?
  2. #2
    Mobile.de auki ja katsomaan. Siinä on helppo rajata hakukriteerit ja näkee mitä on tarjolla. Hyvät ja halvat liikkuvat nopeasti niinkuin jokapuolella maailmassa. Vähän vanhemman ja todella vähän ajetun helmen löytömahdollisuus on parempi kuin kotomaassa. Vanhat japanialaiset eivät oikein ole arvossaan, saattaa tehdä löytöjä.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  3. #3
    Ajatus voi olla naurettava, mutta miten olisi Suzuki GV 1400 Cavalcade? Taatusti kantaa kaksi + matkatavarat, huokeampi ja harvinaisempi kuin GoldWing eikä kait ole erityisen epäluotettavakaan

    Saksassa mobile.de ja vertailun vuoksi Suomessa nettimoto.com.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  4. #4
    Pyörän mallia sen kummemmin kommentoimatta annan vinkin matkantekoon. Kannattaa varautua siihen, että esim. Rostock-Helsinki lautta on aivan tajuttoman kallis. Auto + 4hlö. olisi viime viikolla maksanut yli 800EUR, joten ajettiin sitten Ruotsin läpi. Toivottavasti hinnat hieman järkevöityy jos/kun Tallink aloittaa taas omat reittinsä Sakasta Suomeen.
  5. #5
    Elokuussa kun hankit pyörän niin saattaa olla että syksyllä ostajaa ei löydy. Keväällä 2013 pyörien hinnat ovat arvoitus. Talous "laahaa" nyt niin että lainahanat on tilkalla eikö moottoripyörä ole monenkaan hankintalistalla ykkösenä. Jos hankit saksanmaalta laitteen niin osta sellainen että myyntihintasi suomessa jää alle viiden tonnin. Moottoripyöräkauppalla ei suomessa "amerikkaa tehdä".
  6.  
  7. #6
    Kiitoksia vinkeistä.

    Ruotsin läpi olisi tarkoitus tulla takaisin, jotta pääsee pyörän kanssa reissaamaan. Lauttamatka karsiutui tosiaan heti pois tuon hinnakkuuden vuoksi ja kerran vain olen Ruotsin läpi ajanut, joten siellä varmaankin riittää koluttavaa. Vinkkejä voi antaa tutustumisen arvoisista paikoista.

    Törmäsinkin tosiaan juttuun, että nyt on moottoripyörien myynti romahtanut ja käytettyjen hinnat tulleet alaspäin, joten voi olla, että pyörä jääkin sitten itselle. Ei noissa "pienissä" customeissa kovin pahat liikennevakuutukset ole (1000 kuutioisen kyykyn jälkeen), vaikka ei montaa kilometriä vuodessa tulisikaan.

    Cavalcade on kyllä ihan uusi tuttavuus, en ollut aikaisemmin törmännytkään. Harkinnan arvoinen paikka, vaikka hieman epäilyttää, että kuinka tällainen kukkakeppi noin isoa pyörää hallitsee, vai viekö pyörä miestä.

    Tällä hetkellä olen katsellut Suzuki VS 800 ja Kawasaki VN 800. Varmaankin sitten mielipidekysymys, että kummasta tykkää. Harley Davidsonkin kävi mielessä, mutta niillä näyttää olevan hintaa myös Saksassa.