Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olisi tällanen kysymys asioista jotain tietäviltä.
    Omistan Honda cbr:n ja kun täytän jäähdyttäjän korkkiin asti täyteen niin ylimääräiset tulevat ulos.
    Paisuntasäiliö on melkein täynnä.
    Kone lämpenee normaalisti ja flekti toimii.
    Kun juuri lisätyt nesteet tulevat ulos loput nesteet kyllä pysyvät järjestelmässä, ja kone pysyy normaalilämmöissä vaikka ajelisi kaupungissa.
    Nesteet pysyvät myös puhtaina.
    Elikkä onko syylärin korkki oikea paikka lisätä nestettä ja miten vehje reagoi jos otan paisuntasäiliöstä ylimääräiset nesteet maximi viivaan asti pois.
    Auttakaa toopea kiitokset
    Nim. Uskaltaako lähteä kauemmas kotoa.
  2. #2
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Olisi tällanen kysymys asioista jotain tietäviltä.
    Omistan Honda cbr:n ja kun täytän jäähdyttäjän korkkiin asti täyteen niin ylimääräiset tulevat ulos.
    Paisuntasäiliö on melkein täynnä.
    Kone lämpenee normaalisti ja flekti toimii.
    Kun juuri lisätyt nesteet tulevat ulos loput nesteet kyllä pysyvät järjestelmässä, ja kone pysyy normaalilämmöissä vaikka ajelisi kaupungissa.
    Nesteet pysyvät myös puhtaina.
    Elikkä onko syylärin korkki oikea paikka lisätä nestettä ja miten vehje reagoi jos otan paisuntasäiliöstä ylimääräiset nesteet maximi viivaan asti pois.
    Auttakaa toopea kiitokset
    Nim. Uskaltaako lähteä kauemmas kotoa.
    Ellei nesteet pysy järjestelmässä, niin saattaa olla että kansipahvi vuotaa.
  3. #3
    Toi paisarin nestetaso on yleensä määrätty niin, että lämpimällä koneella neste pitäisi olla MAX-merkissä, kylmällä MIN-merkin yläpuolella. Eli kun kone lämpiää, syylarissa laajeneva neste työntyy paisariin, ja jäähtyessä päinvastoin. Järjestelmän toimivuus edellyttää, että syylarin korkki pitää paineet ja että paisarin ja syylarin välinen letku on ehjä. Eikä tietenkään vuotoja saa olla muuallakaan.
  4. #4
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Olisi tällanen kysymys asioista jotain tietäviltä.
    Omistan Honda cbr:n ja kun täytän jäähdyttäjän korkkiin asti täyteen niin ylimääräiset tulevat ulos.
    Paisuntasäiliö on melkein täynnä.
    Kone lämpenee normaalisti ja flekti toimii.
    Kun juuri lisätyt nesteet tulevat ulos loput nesteet kyllä pysyvät järjestelmässä, ja kone pysyy normaalilämmöissä vaikka ajelisi kaupungissa.
    Nesteet pysyvät myös puhtaina.
    Elikkä onko syylärin korkki oikea paikka lisätä nestettä ja miten vehje reagoi jos otan paisuntasäiliöstä ylimääräiset nesteet maximi viivaan asti pois.
    Auttakaa toopea kiitokset
    Nim. Uskaltaako lähteä kauemmas kotoa.
    Paisaria EI saa ylitäyttää. Se max viiva on sielä sitä varten että sen yli nestetaso ei saa nousta koskaan. Kun täytät tuon rajan yli, pyörä oksentaa ylimääräiset pois.
  5. #5
    Eli ylitäyttöä ei ole tapahtunut missään vaiheessa itsellä.
    Vasta laitoin tuon pyörän ja paisuntasäiliön nesteet olivat jo tuolloin yli max rajan.
    Käytin syylärin korkkia auki ja siellä ei näkynyt nesteen pintaa ja laitoin korkkia myöten. Koneen lämmettyä ne juuri lisäämäni nesteet tulivat ulos.
    Sen jälkeen kaikki nesteet pysyvät sisällä ja kone ei kuumu normaalia enempää.
    Kansipahvi on ehyt, Esa Portaankorva tarkistanut Toukokuussa.
    Pitänee vain imeä paisarista ylimääräiset pois.
    En tiedä vaan kuin täyteen systeemin voi täyttää ja mistä se täytetään.
    Onkohan vaan että paisuntasäiliön korkki auki ja konetta käyttämällä lisätään sinne tarvittava määrä.
  6. #6
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Eli ylitäyttöä ei ole tapahtunut missään vaiheessa itsellä.
    Vasta laitoin tuon pyörän ja paisuntasäiliön nesteet olivat jo tuolloin yli max rajan.
    Käytin syylärin korkkia auki ja siellä ei näkynyt nesteen pintaa ja laitoin korkkia myöten. Koneen lämmettyä ne juuri lisäämäni nesteet tulivat ulos.
    Sen jälkeen kaikki nesteet pysyvät sisällä ja kone ei kuumu normaalia enempää.
    Kansipahvi on ehyt, Esa Portaankorva tarkistanut Toukokuussa.
    Pitänee vain imeä paisarista ylimääräiset pois.
    En tiedä vaan kuin täyteen systeemin voi täyttää ja mistä se täytetään.
    Onkohan vaan että paisuntasäiliön korkki auki ja konetta käyttämällä lisätään sinne tarvittava määrä.
    Syylärin kuuluisi olla piripintaan eli ei ilmaa ollenkaan. Lämpöjen mukaan neste sitten seilaa paisunta-astiaan ja jäähtyessä takaisi jos kaikk OK. Onhan se letku syyläristä paisariin ehjä? Joissain on ollut hapero ja vuotanut sieltä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Morjens taas
    Eli veden jakaja on syylärin päällä ja siinä on se korkki.
    Syyläri on täynnä nestettä mutta se jaotin on tyhjä silloin kun kone ei käy.
    Kun koneen käynnistää vesi suorastaan lentää eteenpäin.
    Nestettä ei vuoda eikä katoa minnekkään ellen lisää sitä vedenjakaa täyteen.
    Kävin äsken ajamassa 300 km ja aika kovaa vielä niin paisuntasäiliö on melkein täynnä niinkuin ennen lähtöäkin (en tyhjentänyt sitä).
    Eli jos en lisää nestettä järjestelmään niin sitä ei katoakkaan sieltä.
    Häiritsee vain tieto ettei se ole korkkiin asti täynnä se keula.
    Kiitokset tähän astisista vastauksista.
  8. #8
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Syylärin kuuluisi olla piripintaan eli ei ilmaa ollenkaan. Lämpöjen mukaan neste sitten seilaa paisunta-astiaan ja jäähtyessä takaisi jos kaikk OK. Onhan se letku syyläristä paisariin ehjä? Joissain on ollut hapero ja vuotanut sieltä.
    Mulla joskus -97 mallisessa vuoti pyörän oikealla puolella oleva haaroitin (huollon jälkeen), se haaroitin joka näkyy ajoilman katteen ulostuloaukosta oikealla puolella. Aluksi vuoti niin vähän etä valui katteen sisäpuolelle ja kuivui matkalla maahan mutta sitten kun vuoto lisääntyi nestettä alkoi tulemaan katteen ulkopuolelle aivan kuin sadevesiroiskeina.
    Honda CBR1100XX
  9.  
  10. #9
    Taas tuli tutkittua lisää asiaa.
    Eli varmaan edellinen omistaja lisännyt paisuntasäiliöön liikaa nestettä.
    Vedenjaottimen korkin kun avaa niin siinä on sellanen 5 cm syvällä vasta nesteen pinta.
    Syyläri on täynnä nestettä.
    Jos sen 5 cm täyttää niin painekorkki päästää sen pihalle melkein heti ja sen jälkeen tilanne normalisoituu.
    Varmaan jos imaisisin paisuntasäiliön pinnan max-rajaan niin siinä pysyy.
    Vähän erillainen systeemi pyörässä kuin autossa, mutta paisuntasäiliö onkin alimpana.
    Pitänee seurata ahkeraan tilannetta.