Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tämmöstä ongelmaa ilmaantui kesken ajon:

    Moottoripyörästä lähtee "kronks kronks" -ääni noin 2-3 kertaa sekunnissa, kun vaihde on päällä ja kaasuttaa. (Kaasutuksen määrällä eikä vaihteella vaikutusta.) Vaihteen ollessa vapaalla tai kytkin pohjassa kaasuteltaessa ei kuulu kyseistä ääntä. Myöskin jos vaihde on päällä pyörän ollessa liikkeellä, mutta ilman kaasukahvan vääntämistä, ei ronksutusta kuulu. Kone kylmänä ajettaessa ronksutuskin on huomattavasti lievempää. Kytkin toimii normaalisti ja vaihteet eivät hypi.

    Onko kokemuksia, mistä sorvimainen ääni johtuu ja minkälaista remppaa sopii odotella parhaimpien ajokelien aikana?
  2. #2
    Liittyneekö voimansiirtoon :/
    (esim. vaihteensiirtäjä tai kytkinkori)

    - kummalta puolelta tarkalleen konetta ronksutus kuuluu?
    - siis vapaalla ollessa paikallaan käyttäessä ei kuulu ronksutusta?
    - veto päällä ajettaessa kun painaa kytkimen pohjaan ronksutus loppuu?

    Lisäys: Miltei kaikissa wanhemmissa xx:sissä tuo kytkin hieman "kolisee" ainakin kylmää konetta käytettäessä,
    se taas lienee ihan tyyppiominaisuus.
    *******************
    zx10r
    *******************
  3. #3
  4. #4
    Jonnekin ketjut-rattaat osioon toi vois viitata kyl... Perä ilmaan ja kaasuttele siinä ni näet mistä ääni tulee
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  5. #5
    Perää en oo saanu nostettua telineelle, mut vasemmalta puolelta takaa taitaa kuulua enemmän toi ronksutus. Lieneekö sitten ketjujen puolella vikaa...
  6. #6
    Itelle tuli mieleen jo kesken ykköspostauksen lukemisen ketju/rataspuoli.. Kuluneet venähtäneet ketjut ja huonot rattaat pitää kyllä melkoista ronksotusta. Kaverille vaihettiin just fz yammuu samanlaisten oireiden takia orkkis ketju/ratas setti ja kuntoon tuli
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  7.  
  8. #7
    Ei tarvi olla iso vika ketjuissa että alkaa pitämään kovaa kolinaa. Mulla oli muuten täydellisesti "notkeat" ketjut mutta ketjulukosta oli asennusvaiheessa jäänyt yksi o-rengas pois ja siinä kohtaa siis sivusuunnassa pieni heitto. käsin kun pukilla pyöritteli niin ei mitään, mutta ajossa paukkui niin pirusti kun takerteli etukiekkoon.

    Itse ottaisin takarenkaan pois ja uittaisin/pesisin kunnolla lamppuöljyllä ketjut läpi. Sormin taivuttelet samalla kaikki lenkit läpi ja tarkistat että kaikki liikkuu nätisti ja rasvaat vaihteisto/moottoriöljyllä. Sitten kiekkojen piikit tarkistat etteivät ole "vääntyneet". Jos vika ei ollu siinä niin tulipa ainakin ketjut huollettua kunnolla
    www.trackpunkracing.com