Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Löytyykö jostain arvoja jarrulevyn väljyydelle niittauksen kohdalta, meinaa 1000 K7 gsx-r olla niin väljät että helisee koko ajan, pystyykö niittauksia uusimaan ja kuka sellaista tekee???
    "Kun talvella panee pakkanen, niin miksen kesällä minäkin"
    Yamaha R1 -18
    ex Yamaha R1 -15
    ex Yamaha R1 -09
    ex Suzuki GSR
    ex Suzuki GSX-R 1000 K7
    ex Yamaha R1 -07
    ex Yamaha R6 -03
    Otat jarrulevyt irti fillarista ja niittaat itse tai sitten viet lähimpään huoltoon ja pyydät heitä niittaamaan ne sopiviksi.
    Pieni helinä ei ole pahasta. Mieluummin niin kuin että ovat kuin yhtäpuuta.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Taitaa kyllä olla aika eksoottista touhua jollekkin lähihuollolle toi niittaus.
    En ole uusia niittejäkään löyänyt kuin yhdestä paikasta englannista, nekin johonkin supemoton levyyn.
    Nimimerkillä omakin levyt kolisee...
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tehotappi @ Syys. 08 2010,15:27) kirjoitti
    Löytyykö jostain arvoja jarrulevyn väljyydelle niittauksen kohdalta, meinaa 1000 K7 gsx-r olla niin väljät että helisee koko ajan, pystyykö niittauksia uusimaan ja kuka sellaista tekee??? * *
    Itsellänikin kilisee ja helisee molemmissa vanteissa olevat jarrulevyt. Bladessa niiteissä oli jotkut jouset jotka estivät kilinän, mutta suitsassa niitä ei ilmeisesti ole. Hyvin nuo tuntuvat toimivan, joten en ole ollut asiasta huolestunut.

Jossain joku sanoi ettei vapaasti kelluvia levyjä yleensä käytettäisi katupyörissä juurikin tuon kilinän takia, vaan niiteissä on yleensä jonkinlainen kiristyssysteemi. Itse en mistään mitään tiedä ja olen tyytynyt tuohon selitykseen. Kai sitä voisi tarkistaa, että kiliseekö joku yksittäinen niitti, vai tuleeko kilinä jarrulevyn heilumisesta ns. tasaisesti joka puolelta. Yksittäisen niitin helinä voisi viitata vikaan, kun taas tasaisesti kulkusten kilinää aiheuttavat niitit voisivat olla ominaisuus.

Joku jolla on ihan oikeaakin tietoa voisi tietysti oikaista omatkin ajatusmallini.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Mulla ei oo mitään tietoa,mutta aikani ajelin ISR:n reisinkilevyillä normi katuajoa.
    Kolina oli hirveä kuopissa ja varsinkin mukulakivillä, mutta aina noi tuntui toimivan hienosti pientä äänihaittaa lukuunottamatta. Jarrulevy siis pääsi elämään joka suuntaan.
    Parempi mielestäni toimivuuden kannalta tommonen oikeasti kelluva levy, kuin noi japanin tehtaalta tulevat semikelluvat niitatut levyt, joista tulee aina foorumeille kyselyä jos sattuu niitti heilumaan tai joku ääni kuulumaan, kun ne alkaa toimimaan melkein suunnitellusti
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
    Mikähän on käynyt, kun toisen jarrulevyn niittien jouset ovat lähteneet kävelemään omille teilleen? Nythän niitit/levy pääsee elämään reilummin. A) haittaaxe? B) korjaako kuolema jos jatkaa ajoa tuolla levyllä? Pyörä Gen1 Busa
    Lainaa Needle kirjoitti Katso viesti
    Mikähän on käynyt, kun toisen jarrulevyn niittien jouset ovat lähteneet kävelemään omille teilleen? Nythän niitit/levy pääsee elämään reilummin. A) haittaaxe? B) korjaako kuolema jos jatkaa ajoa tuolla levyllä? Pyörä Gen1 Busa
    Jollei tärinät tai kolinat haittaa ja levyissä vielä paksuutta löytyy, niin eiku lujaa kyytiä vaan, ittee alkoi häiritteen tärinä jarruttaessa ja vaihtoon meni. Samaten Gen 1:nen bussi ja eipä noi levyt nyt niin kalliit olleet ja itte tilasin Hisideltä uudet "piparit" eteen kuluineen 200,50€.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Jollei tärinät tai kolinat haittaa ja levyissä vielä paksuutta löytyy, niin eiku lujaa kyytiä vaan, ittee alkoi häiritteen tärinä jarruttaessa ja vaihtoon meni. Samaten Gen 1:nen bussi ja eipä noi levyt nyt niin kalliit olleet ja itte tilasin Hisideltä uudet "piparit" eteen kuluineen 200,50€.
    Hienoa, kiitos! Jarrut eivät senkummemmin tärise, vaan toimivat kuten pitääkin. Eli ei muuta kuin takaisin baanalle
    Itse ostin juuri kilvettömän ja olin jo uusia levyjä tilaamassa kun kummassakin vannesarjassa levyt liikkuu. Eli toi ei kaiketi olekkaan niin vakavaa? Pienintäkään tärinää ei ole ja kulutuspintaa reilusti, mutta kaikki niitit ns.löysiä. En tiedä sitten ovatko kuluneet, voi onko noita ollut joskus ihan kelluvina saatavilla? Kyseessä siis K6 600
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Itse ostin juuri kilvettömän ja olin jo uusia levyjä tilaamassa kun kummassakin vannesarjassa levyt liikkuu. Eli toi ei kaiketi olekkaan niin vakavaa? Pienintäkään tärinää ei ole ja kulutuspintaa reilusti, mutta kaikki niitit ns.löysiä. En tiedä sitten ovatko kuluneet, voi onko noita ollut joskus ihan kelluvina saatavilla? Kyseessä siis K6 600
    uskoisin että sun pyörässä ne kuuluukin liikkua .

ratailun alla oli mun mielestä ketju aiheesta talvella
    Joo elikkä tuossa mun zx-9r:ssä meinaa etujarru täristää kovemmissa jarrutuksissa ja tuolla Kawa puolen merkkikeskusteluissa pähkäiltiinkin että nämä levyn niitit saattais olla jumissa ja nyt sitten mietin että mites tuon juuttumisen tarkistais kun ei näitten kelluvien levyjen kanssa ole tullut paljon näperreltyä? Entäs jos ne niitit sattuukin olemaan jumissa niin onnistuuko niitä jotenkin herkistellä vai onko ainut vaihtoehto ostaa uudet levyt?
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
    Lainaa tomppan kirjoitti Katso viesti
    Joo elikkä tuossa mun zx-9r:ssä meinaa etujarru täristää kovemmissa jarrutuksissa ja tuolla Kawa puolen merkkikeskusteluissa pähkäiltiinkin että nämä levyn niitit saattais olla jumissa ja nyt sitten mietin että mites tuon juuttumisen tarkistais kun ei näitten kelluvien levyjen kanssa ole tullut paljon näperreltyä? Entäs jos ne niitit sattuukin olemaan jumissa niin onnistuuko niitä jotenkin herkistellä vai onko ainut vaihtoehto ostaa uudet levyt?
    Pyörittele niitä niittejä reilusti. Vaikkapa pihdeillä kii ja muutama kiekka. Varmaan helpompiakin tapoja löytyy pyöritellä...
    Muutama ruuvi löysällä
    Lainaa tomppan kirjoitti Katso viesti
    Paskanirrotusöljyä ja pultti lävitte isoilla rikoilla ja sitten nitkutteleen irti, eli crc, wd40 etc jotain luisto/puhistusainetta ja nitkuttelua. Muista pestä sitten osaset bräkleenillä lopuksi ettei jarruttaessa tule aha ilmiöitä.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  14.  
    Enpä ole itse viitsinyt mitään lientä laittaa mukaan, mutta kaipa Brake Cleanerilla irtoaisi moska nopeammin ilman öljypohjaisiakin. Jos hapettumaan/paskaa on vain vähän, niin myös muotoon veistetyllä puutapilla saa aukeamaan jumit. Porakoneen istukkaan puutapin tekele ja antaa palaa niin paljon kuin pääsee niitin läpi - kirraa kiinni kun tappi hakee muotonsa. Ja tulee kiva käryävän puun tuoksu Jos ei lähde tuolla tavalla niin sitten läpipulttimenetelmällä lähteepi varmasti. Prikat vielä molemmin puolin.

Ei tuota kyllä jaksa ihan huvikseen tehdä: ei mene yleensä montaa kuukautta kun ovat taas jumissa. Jonkin verran auttaa, kun varovaisen ronskisti hiukan pehmein kourin vääntelee ja heiluttelee levyjä silloin muutenkin tulee vaihdettua renkaita ja paloja - ritinä ja ratina vaan kuuluu. Pulttimetodissa pitää varoa, ettei kiristä liikaa niittiä. Jousimallisista niiteistä en osaa sanoa - voiko niitä tosiaan myös herkistää pulttisysteemillä?

Tuosta on kait paras apu siloin jos on lievää kieroutta tai uriintumista levyssä. Kelluvuus eliminoi tärinän ja nyppimisen, muttei kyllä auta oikeasti kieroihin levyihin.

-hh-