Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Ei löytynyt haulla vastausta.

    Ongelmana on Suzuki SV 1000:sen oikeanpuoleisen stefan vuoto.

    Pyörään on vaihdettu stefa viime syksynä paikallisessa mp-huollossa. Stefa kesti n. viikon verran tiiviinä jonka jälkeen se alkoi uudelleen vuotaa.

    Katselin äskettäin liukuputkea eikä siinä tunnu eikä juuri näykkään mitään mikä voisi aiheuttaa vuodon. Ainut minkä huomasin oli pieni pistemmäinen jälki.

    https://dl.dropbox.com/u/46760997/20...2016.56.10.jpg

    Voiko tämä pieni vaurio liukuputkessa rikkoa stefan ja jos voi niin voiko asialle tehdä muuta kuin hommata uuden liukuputken?
    SV 1000N -05
  2. #2
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    Voiko tämä pieni vaurio liukuputkessa rikkoa stefan ja jos voi niin voiko asialle tehdä muuta kuin hommata uuden liukuputken?
    Jos tuossa on vähänkään terävät reunat, niin kyllähän se rikkoo stefan saman tien. Jos taas pyöreemmät reunat, niin sit stefa kestää hetken aikaa ennen kuin alkaa vuotamaan.

    Tuommoisen pikku vaurion voi kokeilla varovasti hioo mahdollisimman tasaiseksi esim jollain 1200:lla vesihiomapaperilla. Älä hio liukuputkee (sen pinnoitetta) sen vaurion ympäriltä.

    Jos se vaurio on syvä, niin vaikka se on hiottu "pyöreäksi" niin silti se voi kuljettaa öljyn stefan ohi, koska stefan huuli ei ulotu sinne kuopan pohjalle vaan pyyhkäsee vain reunoja pitkin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuommoisen pikku vaurion voi kokeilla varovasti hioo mahdollisimman tasaiseksi esim jollain 1200:lla vesihiomapaperilla. Älä hio liukuputkee (sen pinnoitetta) sen vaurion ympäriltä.
    Täytynee siis ottaa putki irti ja yrittää hioa sitä. Jos hiominen ei auta niin mistä kannatta kysellä uutta liukuputkea? Marmoritiskillä maksanee maltaita.
    SV 1000N -05
  4. #4
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    Täytynee siis ottaa putki irti ja yrittää hioa sitä. Jos hiominen ei auta niin mistä kannatta kysellä uutta liukuputkea? Marmoritiskillä maksanee maltaita.
    Semmonenkin mahdolisuus on kuten itellä kävi että kun asennuksessa ei ollu kunnon putkea millä lyödä stefa paikalleen niin naputtelin vasaralla ja tapin pätkällä jolloin yks isku osui vähä liian lähelle huulta ja alkoi vuotamaan parin viikon päästä. oli stefa menny aavistuksen lommolle yhestä kohtaa ..

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  5. #5
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Semmonenkin mahdolisuus on kuten itellä kävi että kun asennuksessa ei ollu kunnon putkea millä lyödä stefa paikalleen niin naputtelin vasaralla ja tapin pätkällä jolloin yks isku osui vähä liian lähelle huulta ja alkoi vuotamaan parin viikon päästä. oli stefa menny aavistuksen lommolle yhestä kohtaa ..

    -vk-
    Käyttäkää sitä vanhaa stefaa uuden pohjaan naputteluun. Kuluneet liukuholkit syövät myös stefan nopeasti.
  6. #6
    Tämän näköistä jälkeä tulee kymmenen keulan pumppaamisen jälkeen.

    https://dl.dropbox.com/u/46760997/20...2016.58.24.jpg

    Putki ja stefan päällinen oli pyhitty puhtaaksi ennen keulan pumppaamista.

    Ei taida olla pelkästään aiemmassa kuvassa olleen pienen jäljen syytä?
    SV 1000N -05
  7. #7
    Kokeile nyt aluksi seuraavaa työkalua. Voi toki tehdä itsekin sopivasta muovin palasta. Aika monelta stefan vaihdolta on vältytty tällaisen käytöllä. Roskan ei tarvitse olla kummoinenkaan, kun öljyt alkaa vuotaa pihalle.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...lut/seal-mate/

    Toki se pieni vaurio kannattaa yrittää korjata myös mahdollisimman sileäksi/pyöreäksi.
  8. #8
    täältä yksi + -ääni tuolle sealmatelle.

    Mulla alko noin kuukausi sitten molemmat stefat vuotaa aivan solkenaan ja aiheutti suurta ihmetystä.

    Hain hetken ihmettelyn jälkeen tuollaisen seal-maten ja kerta"pyyhkäsyllä" alko stefat pitää ja nyt takana noin 600 km ja ei minkäänlaista vuotoa.

    Yritin analysoida, että mikä tuon vuodon aiheutti ja ainoa mitä tuli mieleen on, että vuoto alko noin viikko sen jälkeen kun mäntyjen siitepölykukinta alkoi. Paikka jossa pyörä on parkissa sijaitsee isojen mäntyjen katveessa.

    Onko siitepöly niin hienojakoista, että se voisi kulkeutua stefan väliin ja aloittaa vuodon? Heti kun putki öljyssä, niin sehän kerää ihan sikana siittiöpölyä ja vikana pahenee.
    F 800S -06
  9. #9
    Lainaa l150040 kirjoitti Katso viesti
    Kokeile nyt aluksi seuraavaa työkalua. Voi toki tehdä itsekin sopivasta muovin palasta. Aika monelta stefan vaihdolta on vältytty tällaisen käytöllä. Roskan ei tarvitse olla kummoinenkaan, kun öljyt alkaa vuotaa pihalle.

    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...lut/seal-mate/

    Toki se pieni vaurio kannattaa yrittää korjata myös mahdollisimman sileäksi/pyöreäksi.
    Pitää hommata ja kokeilla. Tällä hetkellä ei ainakaan Stormilla ole yhtään noita varastossa.
    SV 1000N -05
  10. #10
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    Pitää hommata ja kokeilla. Tällä hetkellä ei ainakaan Stormilla ole yhtään noita varastossa.
    Tohon putsailuun oon paremman puuttuessa käyttäny perinteistä valokuvagatiivia tai kontaktimuovin tms. taustapaperia (liukas puoli stefaan päin). Leikkaa vaan saksilla pois terävät reunat, usea palanen/käsittely.
  11. #11
    Lainaa juki kirjoitti Katso viesti
    Tohon putsailuun oon paremman puuttuessa käyttäny perinteistä valokuvagatiivia tai kontaktimuovin tms. taustapaperia (liukas puoli stefaan päin). Leikkaa vaan saksilla pois terävät reunat, usea palanen/käsittely.
    Ei auttanu prkl.. kokeilin ohuella ja jäykällä muovipalalla mutta edelleen vuotaa.

    Homman jostain sen työkalun putsaamiseen ja kokeilen vielä sillä ennen kuin puran keulan ja vaihdan uuden stefan.
    SV 1000N -05
  12. #12
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    Ei auttanu prkl.. kokeilin ohuella ja jäykällä muovipalalla mutta edelleen vuotaa.

    Homman jostain sen työkalun putsaamiseen ja kokeilen vielä sillä ennen kuin puran keulan ja vaihdan uuden stefan.
    Leikkasitko se tuollaiseen samanlaiseen muotoon, kuin mitä Seal-mate on?
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  13. #13
    Täällä näkyis olevan ko vermettä.

    http://www.24mx.fi/motocross/p/seal-...tyokalut/s997/

    at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

    -If you can do it yourself, do it-
  14. #14
    http://sdrv.ms/NGQj1N

    Tuommoisia oli liukuputkessa kun vihdoin kesäloman alkaessa kerkesin purkamaamaan etupumpun.
    1200 vesihiomapaperillako noita pitäisi yrittää siistiä?
    SV 1000N -05
  15. #15
    Uutta saa vaikka tuolta alle 200€ kotiintoimitettuna.http://www.ebay.de/itm/Suzuki-SV-100...e#ht_938wt_952
  16. #16
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    http://sdrv.ms/NGQj1N

    Tuommoisia oli liukuputkessa kun vihdoin kesäloman alkaessa kerkesin purkamaamaan etupumpun.
    1200 vesihiomapaperillako noita pitäisi yrittää siistiä?
    Paskana mikä paskana. Uutta kehiin.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  17. #17
    Lainaa Jii_Koo kirjoitti Katso viesti
    Tämän näköistä jälkeä tulee kymmenen keulan pumppaamisen jälkeen.

    https://dl.dropbox.com/u/46760997/20...2016.58.24.jpg

    Putki ja stefan päällinen oli pyhitty puhtaaksi ennen keulan pumppaamista.

    Ei taida olla pelkästään aiemmassa kuvassa olleen pienen jäljen syytä?
    Onko huollossa laitettu varmasti stefa oikein päin?
    Taivas saa odottaa
  18.  
  19. #18
    Tekstipuoli oli ylöspäin. Näyttäisi olevan oikein päin.
    SV 1000N -05