Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Moro,

    Minkä laista kypärää suosittelisitte nykyisessä käytössä on KBC VR2, ihan ok potta, mutta kovissa nopeuksissa nousee ja alkuun paino otsaa.

    Hakusessa on kypärä mikä pysyy päässä kovissakin nopeuksissa ja on laadultaan hyvä! Tietysti myös hyvä päässä. Pyörä on FZ1N ja kovaa ajoa mutkapätkillä / motarilla. eli pitäs olla hyvät aerodynaamiset ominaisuudet jne.

    Kokemuksia näistä kypäristä?

    ARAI CHASER-V THRILL WHITE
    Uvex Enduro Carbon
    Shoei XR-1100
    Airoh GP
    AGV GP-Tech
    Shark rsr2 carbon
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  2. #2
    Suosittelen lisäämään listaan myös yhden varsin potentiaalisen ehdokkaan, Schuberth SR1. Muutaman tonnin tuollaisen kanssa nyt ajellut enkä pois antaisi. Istuu päähän hyvin (henk koht asia toki) ja on ajossa miellyttävä, hiljainen sekä kovissa nopeuksissa vakaa. Max nopeudet nakulla olleet 220km/h luokkaa eikä valittamista.
    Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13

    Nyxät: 3x polokupyörä
  3. #3
    Jos haluat oikeasti hyvän, niin osta Shoein lippulaiva X-Spirit II

    Ihan sattumalta olisi kyseinen, lähes uudenveroinen kypärä myynnissä, heitä rohkeasti tarjous jos kiinnostaa!

    http://www.moottoripyora.org/keskust...35#post6061735
  4. #4
    "Uusi" Shark Speed R pitäis olla tehty nakupyöriä varten. Olis kiva päästä kokeilee. Joku testannu?
  5. #5
    Heräs kiinnostus tuohon Sharkkiin. Tässä on Revzillan kaupallinen video review:
    http://www.youtube.com/watch?v=b-JhG...e_gdata_player

    Onkohan muita kypäriä mitä mainostetaan nakuoptimoiduiksi?

    Innostusta vähentää omalla kohdalla integroitu aurinkoviisiiri, olen tullut siihen tulokseen että mieluummin käytän savuvisiiriä vaikka nykyisessäkin sellainen on. Turhaan lisäämässä painoa sitten.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  6. #6
    Lohja romi:n avatar
    Liittyi May 2010
    rajamäki/nurmijärvi
    MotOrg ry jäsen
    Schubert sr 1 siinä sulle hyvä kypärä...
    ex KTM 990 SMT 2010
    ex suzuki gsf1250sa 2008
    ex yamaha fz1-n 2006
    ex kawasaki zx9r 2000
  7. #7
    ainakin arain kypäriin saa sit eripaksusia poskipaloja ja sisäpipoa, ja muitakin varaosia. Saapi aika hyvin säädettyä omaan päähän sopivaksi
    welcome to the family>>to the pure fun>>to the show>>to the edge>>to adventures>>to the toughest guys>>to ambition>>to ultimate speed>>to the festival>>to the feeling beeing "ready to race"...
    KTM RC8 '08 ->KTM RC8r '11 black
    KTM SX-F 250 ´07
  8. #8
    Lainaa jiks kirjoitti Katso viesti
    ainakin arain kypäriin saa sit eripaksusia poskipaloja ja sisäpipoa, ja muitakin varaosia. Saapi aika hyvin säädettyä omaan päähän sopivaksi
    samoin Schuberthiin
    BMW K1300S
  9. #9
    Eka ääni Shoei XR-1100
    Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
  10. #10
    Lainaa JesseR kirjoitti Katso viesti
    Eka ääni Shoei XR-1100
    +1 tälle.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  11. #11
    Lainaa sepe84 kirjoitti Katso viesti
    Jos haluat oikeasti hyvän, niin osta Shoein lippulaiva X-Spirit II

    Ihan sattumalta olisi kyseinen, lähes uudenveroinen kypärä myynnissä, heitä rohkeasti tarjous jos kiinnostaa!

    http://www.moottoripyora.org/keskust...35#post6061735
    Muuten jees, mutta koko lievästi iso.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  12. #12
    Aikalailla kallistuu nyt Shoei xr 1100, x-spirit tai Arai chaser/v.

    Käytössä oli muutaman kerran arain viper gt eikä ollu kyllä moittimista.
    R1
    Husqvarna SM 630
    FZ1N
    FZ6N
    Bomber Ax
  13. #13
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Aikalailla kallistuu nyt Shoei xr 1100, x-spirit tai Arai chaser/v.

    Käytössä oli muutaman kerran arain viper gt eikä ollu kyllä moittimista.
    Noista varmaan kannattaa sovittaa omaan kuulaan se sopivin ja ostaa pois. Kaupassa hypistellessä Arain visiirin mekanismi ei vaikuttanut yhtä luotettavalta, ja vaikka Arai kävikin omaan päähän paremmin, väritys ja visiirin mekanismi ratkaisivat XR-1100:n hyväksi. Perskules vaan kun on nyt pyörän vaihdon jälkeen väärän värinen kypärä

    Tuo XR-1100 lunastaa varmasti noita vaatimuksia mitä kypärälle asetat, mutta korvatulppia kannattaa kanniskella mukana, ei ole mikään maailman hiljaisin keksintö. Pää pysyy kyllä jiirissä tuulesta riippumatta!!!
    Husqvarna Vitpilen 401 -22
    ex-GSX-R 750 K6
    ex-SV1000S K5
  14. #14
    Lainaa RJM kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Minkä laista kypärää suosittelisitte nykyisessä käytössä on KBC VR2, ihan ok potta, mutta kovissa nopeuksissa nousee ja alkuun paino otsaa.

    Hakusessa on kypärä mikä pysyy päässä kovissakin nopeuksissa ja on laadultaan hyvä! Tietysti myös hyvä päässä. Pyörä on FZ1N ja kovaa ajoa mutkapätkillä / motarilla. eli pitäs olla hyvät aerodynaamiset ominaisuudet jne.

    Kokemuksia näistä kypäristä?

    AGV GP-Tech
    Sama entinen kypärä ja nyt tuo GP-Tech. Oli kokeiltaessa parhaan tuntuinen (kokeilin 1100 ja eri Arain versioita). Aerodynaamiset ominaisuut oli sitten tod. positiivinen yllätys KBC:n jälkeen -hurja ero. Ei vetele vaikka olis pää missä asennossa vaan.
  15. #15
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa enkero kirjoitti Katso viesti
    Kaupassa hypistellessä Arain visiirin mekanismi ei vaikuttanut yhtä luotettavalta, ja vaikka Arai kävikin omaan päähän paremmin, väritys ja visiirin mekanismi ratkaisivat XR-1100:n hyväksi.
    Mulla ainakin toi mekanismi on toiminut käytössä hyvin! Mutta on se kyllä varsinainen insinöörityön ihmenäyte muuten.. Eikä se pelkästään kuulosta siltä että jotain menee rikki kun visiiriä vaihtaa, vaan sieltä tosiaan voi mennä mekanismi rikki kun sopivasti käy. Itte olen kerran onnistunut saamaan visiirin kiinnikkeen jumiin "sinen jonnekin" ja mitään ei voinut muuta kun vaan se normaali, eli vääntää rutinan säestämänä... Siinä vaiheessa osasia lenteli kuin hernepyssystä... Siitä asti mulla on aina pieni kylmä hiki kun visiitriä asennan paikalleen. laitoin pienet teipin palat näyttämään kohtaa missä kulmassa visiiri on painettava sisään. Kyllä se nykyään tuntuu menevän jo kivutta, sellaisen lempeän rutinan ja rätinän säestämänä rouskahtaa paikalleen.
  16. #16
    Kannattaa katsoa Youtubesta video sen visiirin vaihdosta, helpottaa kummasti. Jos sen asettamiseen tarvitsee liikaa voimaa niin tekee jotain väärin. Itsellä tuli tälle kaudelle Chaser-V Launch värisenä. Edellinen kypärä on X-lite X-801R. Hyvä sekin mutta on tämä kyllä aika paljon mukavampi päässä.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  17.  
  18. #17
    Lainaa enkero kirjoitti Katso viesti
    Noista varmaan kannattaa sovittaa omaan kuulaan se sopivin ja ostaa pois. Kaupassa hypistellessä Arain visiirin mekanismi ei vaikuttanut yhtä luotettavalta, ja vaikka Arai kävikin omaan päähän paremmin, väritys ja visiirin mekanismi ratkaisivat XR-1100:n hyväksi. Perskules vaan kun on nyt pyörän vaihdon jälkeen väärän värinen kypärä

    Tuo XR-1100 lunastaa varmasti noita vaatimuksia mitä kypärälle asetat, mutta korvatulppia kannattaa kanniskella mukana, ei ole mikään maailman hiljaisin keksintö. Pää pysyy kyllä jiirissä tuulesta riippumatta!!!
    Arain visiirimekanismi on nimenomaan luotettava, toimiva ja kestävä. Visiirin vaihtaminen on v-mäistä pari ensimmäistä kertaa, mutta kun tekniikan oppii ja käyttää raakaa voimaa sopivasti, niin menee (vaikka ei ikinä yhtä helposti kuin muihin). Arain visiirin on lukittavissa myös alhaalta. Pysyy visiiri kiinni esimerkiksi turvallaan kanervikkoa kyntäessä.

    Shoein visiirimekanismi sallii helpon visiirin vaihtamisen, mutta käytännössä visiirin onkin paikallaan millin nailonlärpäkkeen alla. Lipoissa repesi Shoein visiiri irti. Samanlainen systeemi on monissa muissakin kypärissä käytössä, Arai kulkee omia polkujaan. Shoein mekanismista käteen on jäänyt myös tuuletusasennon vipu, joka katkesi hanskat kädessä säätäessä.

    En kehu omaani, tällä hetkellä hyllyssä Shoei ja Schuberth. Schubertin visiirimekanismi vastaa Shoein mekanismia eli 1 mm tasainen tuuletusasento on haave vain.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950