Moro,
Minkä laista kypärää suosittelisitte nykyisessä käytössä on KBC VR2, ihan ok potta, mutta kovissa nopeuksissa nousee ja alkuun paino otsaa.
Hakusessa on kypärä mikä pysyy päässä kovissakin nopeuksissa ja on laadultaan hyvä! Tietysti myös hyvä päässä. Pyörä on FZ1N ja kovaa ajoa mutkapätkillä / motarilla. eli pitäs olla hyvät aerodynaamiset ominaisuudet jne.
Kokemuksia näistä kypäristä?
ARAI CHASER-V THRILL WHITE
Uvex Enduro Carbon
Shoei XR-1100
Airoh GP
AGV GP-Tech
Shark rsr2 carbon
R1
Husqvarna SM 630
FZ1N
FZ6N
Bomber Ax
Suosittelen lisäämään listaan myös yhden varsin potentiaalisen ehdokkaan, Schuberth SR1. Muutaman tonnin tuollaisen kanssa nyt ajellut enkä pois antaisi. Istuu päähän hyvin (henk koht asia toki) ja on ajossa miellyttävä, hiljainen sekä kovissa nopeuksissa vakaa. Max nopeudet nakulla olleet 220km/h luokkaa eikä valittamista.
Exät: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13
Nyxät: 3x polokupyörä
Jos haluat oikeasti hyvän, niin osta Shoein lippulaiva X-Spirit II
Ihan sattumalta olisi kyseinen, lähes uudenveroinen kypärä myynnissä, heitä rohkeasti tarjous jos kiinnostaa!
http://www.moottoripyora.org/keskust...35#post6061735
"Uusi" Shark Speed R pitäis olla tehty nakupyöriä varten. Olis kiva päästä kokeilee. Joku testannu?
Heräs kiinnostus tuohon Sharkkiin. Tässä on Revzillan kaupallinen video review:
http://www.youtube.com/watch?v=b-JhG...e_gdata_player
Onkohan muita kypäriä mitä mainostetaan nakuoptimoiduiksi?
Innostusta vähentää omalla kohdalla integroitu aurinkoviisiiri, olen tullut siihen tulokseen että mieluummin käytän savuvisiiriä vaikka nykyisessäkin sellainen on. Turhaan lisäämässä painoa sitten.
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Schubert sr 1 siinä sulle hyvä kypärä...
ex KTM 990 SMT 2010
ex suzuki gsf1250sa 2008
ex yamaha fz1-n 2006
ex kawasaki zx9r 2000
ainakin arain kypäriin saa sit eripaksusia poskipaloja ja sisäpipoa, ja muitakin varaosia. Saapi aika hyvin säädettyä omaan päähän sopivaksi
welcome to the family>>to the pure fun>>to the show>>to the edge>>to adventures>>to the toughest guys>>to ambition>>to ultimate speed>>to the festival>>to the feeling beeing "ready to race"...
KTM RC8 '08 ->KTM RC8r '11 black
KTM SX-F 250 ´07
Eka ääni Shoei XR-1100
Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
Aikalailla kallistuu nyt Shoei xr 1100, x-spirit tai Arai chaser/v.
Käytössä oli muutaman kerran arain viper gt eikä ollu kyllä moittimista.
R1
Husqvarna SM 630
FZ1N
FZ6N
Bomber Ax
Noista varmaan kannattaa sovittaa omaan kuulaan se sopivin ja ostaa pois. Kaupassa hypistellessä Arain visiirin mekanismi ei vaikuttanut yhtä luotettavalta, ja vaikka Arai kävikin omaan päähän paremmin, väritys ja visiirin mekanismi ratkaisivat XR-1100:n hyväksi. Perskules vaan kun on nyt pyörän vaihdon jälkeen väärän värinen kypärä
Tuo XR-1100 lunastaa varmasti noita vaatimuksia mitä kypärälle asetat, mutta korvatulppia kannattaa kanniskella mukana, ei ole mikään maailman hiljaisin keksintö. Pää pysyy kyllä jiirissä tuulesta riippumatta!!!![]()
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Mulla ainakin toi mekanismi on toiminut käytössä hyvin! Mutta on se kyllä varsinainen insinöörityön ihmenäyte muuten.. Eikä se pelkästään kuulosta siltä että jotain menee rikki kun visiiriä vaihtaa, vaan sieltä tosiaan voi mennä mekanismi rikki kun sopivasti käy. Itte olen kerran onnistunut saamaan visiirin kiinnikkeen jumiin "sinen jonnekin" ja mitään ei voinut muuta kun vaan se normaali, eli vääntää rutinan säestämänä... Siinä vaiheessa osasia lenteli kuin hernepyssystä... Siitä asti mulla on aina pieni kylmä hiki kun visiitriä asennan paikalleen. laitoin pienet teipin palat näyttämään kohtaa missä kulmassa visiiri on painettava sisään. Kyllä se nykyään tuntuu menevän jo kivutta, sellaisen lempeän rutinan ja rätinän säestämänä rouskahtaa paikalleen.
Kannattaa katsoa Youtubesta video sen visiirin vaihdosta, helpottaa kummasti. Jos sen asettamiseen tarvitsee liikaa voimaa niin tekee jotain väärin. Itsellä tuli tälle kaudelle Chaser-V Launch värisenä. Edellinen kypärä on X-lite X-801R. Hyvä sekin mutta on tämä kyllä aika paljon mukavampi päässä.
Aprilia Mille R -03
Ex. Speedmaster 2003
Arain visiirimekanismi on nimenomaan luotettava, toimiva ja kestävä. Visiirin vaihtaminen on v-mäistä pari ensimmäistä kertaa, mutta kun tekniikan oppii ja käyttää raakaa voimaa sopivasti, niin menee (vaikka ei ikinä yhtä helposti kuin muihin). Arain visiirin on lukittavissa myös alhaalta. Pysyy visiiri kiinni esimerkiksi turvallaan kanervikkoa kyntäessä.
Shoein visiirimekanismi sallii helpon visiirin vaihtamisen, mutta käytännössä visiirin onkin paikallaan millin nailonlärpäkkeen alla. Lipoissa repesi Shoein visiiri irti. Samanlainen systeemi on monissa muissakin kypärissä käytössä, Arai kulkee omia polkujaan. Shoein mekanismista käteen on jäänyt myös tuuletusasennon vipu, joka katkesi hanskat kädessä säätäessä.
En kehu omaani, tällä hetkellä hyllyssä Shoei ja Schuberth. Schubertin visiirimekanismi vastaa Shoein mekanismia eli 1 mm tasainen tuuletusasento on haave vain.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950