Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Rupesin tuossa putsaamaan perjantaina käytettynä ostamani RC8:n ketjua kun huomasin swingissä tällaisen (kannattaa katsoa täysikokoisena):



    Kun avasin hainevän kiinnitysruuvit (vika kuva), reiästä valui hetken aikaa swingin sisällä ollutta vettä.

    Halkeamaltahan tuo näyttää mutta en ihan ymmärrä muutenkaan tuota rakennetta. Mikähän idea tuossa L:n muotoisessa osassa on, kun se näyttää muutenkin olevan vähän irti muusta swingistä ilman hitsisaumaa jne? Vai onko tuosta muka syöpynyt kokonainen sauma pois?

    Ostin pyörän liikkeestä joten olen sinne heti maanantaina yhteydessä (tehdastakuu ei enää voimassa), mutta ajattelin kysellä nyt jos joku olisi nähnyt vastaavaa. Miltä mahtaa tuo kohta swingiä näyttää uudessa/ehjässä RC8:ssa? Mestan parempi tutkiminen ei onnistu ilman takarenkaan irrotusta, johon mulla ei ole välineitä tai kiinnostusta.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  2. #2
    Enpä näe tuossa murtumista.Voi olla että tuo kulmapala on siinä vain kokoamisen/asemoinnin takia.Alumiini,ainakin noissa käytetty ei syövy veden vaikutusta joten katselisin eteenpäin tapahtuuko siinä muutoksia.Noiden kalikoiden hitsaaminen on muutenkin aika tarkkaan suunniteltua jo pöydällä,mistä hitsataan ja mistä ei.Rauhassa vaan,kamu.
  3. #3
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Enpä näe tuossa murtumista.Voi olla että tuo kulmapala on siinä vain kokoamisen/asemoinnin takia.Alumiini,ainakin noissa käytetty ei syövy veden vaikutusta joten katselisin eteenpäin tapahtuuko siinä muutoksia.Noiden kalikoiden hitsaaminen on muutenkin aika tarkkaan suunniteltua jo pöydällä,mistä hitsataan ja mistä ei.Rauhassa vaan,kamu.
    Oolrait, jännä kyllä toisaalta että swingin sisältä valui reilusti vettä, ja tuo musta viiru tuossa näyttäis olevan ihan läpireikä. Olis kyllä todella hyödyllistä nähdä miltä tää kohta näyttää uudessa pelissä. Saavat sitten viimeistään Racingbikessä tuossa viikolla vilkaista että miltä se niiden mielestä näyttää.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  4. #4
    Ei tuo kyllä kuvista päätelleen mitenkään normaaliltakaan näytä.
    Hajapusanisti
  5. #5
    Tuota kuvaa, kun kattoo niin tuo pikkupätkä mistä hitsisauma puuttuu (se poikittainen halkeama) on eri littettyjen kappalaeiden välillä. Vaikea sanoa onko se jätetty vahingossa vai tarkoituksella hitsaamatta. Kantsii tosiaan katsoa jostain toisesta vastaavasta pyörästä miltä sama kohta näyttää. Ei tuo välttämättä vaikuta swingin lujuuteen ja on ollu siinä uudesta saakka. Jos halkein taas alkaa jatkua niin sitte voi olla syytä huoleen.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  6. #6
    Kyseessä on kotarin mukaan valmistusvirhe ja swingi vaihdetaan uuteen.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  7. #7
    Lainaa sunshine kirjoitti Katso viesti
    Oolrait, jännä kyllä toisaalta että swingin sisältä valui reilusti vettä, ja tuo musta viiru tuossa näyttäis olevan ihan läpireikä. Olis kyllä todella hyödyllistä nähdä miltä tää kohta näyttää uudessa pelissä. Saavat sitten viimeistään Racingbikessä tuossa viikolla vilkaista että miltä se niiden mielestä näyttää.
    Yleinen kotarin ominaisuus. kondensoi kosteutta haarukan sisään. Omassa ex advesta valui reikien poraamisen jälkeen vettä noin kolme desiä yhteensä kummaltakin puolelta. Pyörä oli vajaat kolmevuotta vanha porausajankohdalla.

    Ongelmaksi muodostuu siinävaiheessa kun pyörää säilytetään ulkosalla, jää rikkoo ajanmyötä haarukan varmasti. Montako vuotta tähän kuluu on sitten se suuri kysymys.

    Korjaus on Helppo. 2-4 mm reikä porataan swingiputkien päähän juuri ennen päätykappaleiden hitsausaumaa noin 1 cm. Ei saumaan. Ei vaikuta kestävyyteen. Kondenssivesi pääsee poistumaan reiistä ja jos sadevettä menee sisää, se tulee myös pois.

    Kumma että tuokin ominaisuus on ollut tehtaalla jo tiedossa vuosia eikä poistoreikiä vieläkään tehdä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  8.  
  9. #8
    Tässä on nyt kuva takuuseen vaihdetusta swingistä. Tuosta vanhasta swingistä siis puuttui hitsisauma tästä kohtaa:

    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä