Saako n 400 Eurolla hiljaista pottaa?
Onko kokemuksia Arai Chaser malleista?
Kiitos.
Arai Chaser ei kyllä ole hiljainen.
Kato tarjontaa ulkomailta, esim, helmetcity.co.uk
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Hiljainen ja tuohon haarukkaan ulkomailta ostettaessa on Shoei Qwest.
Triumph T-bird 900 Sport -03
Itsellä hiljaisimmaksi mainostettu Schubeth S1Pro mutta ei tämäkään ihmeitä tee ja tulpat on hyvä olla yhtään pidemmillä matkoilla.
Osta se mikä istuu kaaliin parhaiten ja pidä niitä tulppia.
Tuolta alle 400€
Itselläni on tuollainen ja on hyvä... ja pitäisi olla markkinoiden hiljaisin?
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...huberth-S1-Pro
Triumph Rocket Classic
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Melkein kaikkiin voi laittaa whisper kitin, esim. Shoein. Sillä hiljenee kypärä, mutta kypärän pukeminen on samanlaista kuin Schubertien rykiminen. Mutta onnistuu ja on tottumiskysymys.
http://www.shoei-europe.com/uk/products/accessories/
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Lähelle tuota hintaa osuu BMW Sporthelmet, on hiljaisimmasta päästä ja siinä on Schuberthinkin käyttämä loistava lukitussydeemi
1000
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kiitoksia vastauksista.
Itellä on nyt toi Raid II, mut siinä on korvan alla pehmusteissa sellainen välisauma josta melkoset suhinat.
Sit toi visiiri on pin-lock. Elien kokoeilin Chaseria (en ajossa),mut tuntuma oli parempi,kun Raid II:seen.
Tossa Cheserissa on yhtenäinen korvan-alus pehmuste,eli siinä mielessä tiiviimpi.
Myös visiirin läpi oli mukavampi katella,kun oli laajempi ja avarampi näkökenttä.
Onkohan toi Chaseri hiljasempi kun Raid II ?
Hei muuten kun katoin tosta edelläsaadusta linkistä esim. Noita Chesereita,niin onko noissa vään värityseroja?
Eli onko kyseessä sama kypärä pohjimmiltaan,mut väritys määrää hinta-tason?
Sit vielä, jos tilaa tuolta kypärän vaikka tuon Shoei Qwestin,niin onkohan siinä sama kokomääritys kun Raid II:ssa, eli voinkohan tilata saman koon kypärän,kun toi Raid? Sehän oli uutena semmoonen,et korvat meinas lähtä mukaan,kun kypärää otti pois päästä,mut ajan saatossa pehmusteet meni kasaan ja nyt aika sopiva?
Eli pitäskö ton kypärän tuntua uutena pieneltä ja antaa sen sit venyä sopivaksi,vai pitäs ottaa heti semmonen,joka on sopiva samantien päähän?
Apua?
Viimeksi muokannut: Anasteekki; 13.05.2012 klo 15:02.
onkos joku tollaista kokeillut...
http://www.ajovaruste.com/marushin-m...ck-p-8570.html
siinähän on kuulosuojaimet sisäänrakennettuna.. saako jotain tuontapaista umpimallina?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Onhan noita tullut vastaan. Avokypärän reunat lisäävät kypärämelua, en tiedä auttaisko nuo kupit. Joskus itsekin harkinnut, mutta en vaan tykkää noista puolivisiireistä. Tarkkaan kun tuota katsoo niin on niitä ainakin muutamalla pohjolan viikingillä, sopii ihan tyyliinkin!
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kyllähän ne pehmusteet ajan kanssa antaa hieman periksi, taikkas muotoutuu paremmin nupin ympärille. Eli ihan pikkasen tiukka saakin aluksi olla. Kunhan vaan ei paina mistään, kuten otsasta.
Oman kokemuksen perusteella Schubertin S1 Pro oli aika hiljainen kypärä. Mutta kyllä silläkin tulppia tarvii jos pidemmän reissun käy vetämässä.
Eroja melussa en huomannut Shoei Qwest ja Arai chaserin välillä koeajolla, näistä valitsin Arain sopi paremmin päähän.
Myös pyörällä on merkitystä tuohon meluun ja varsinkin katteen ilmavirta voi tehdä sen ettei mikään kypärä ole hiljainen.
Hyvin huomaa kun katteellisessa pyörässä nousee reilusti katteen yläpuolelle kuinka melu pienenee.
Olettaisin katteettomassa pyörässä olevan vähemmän kypärämelua.
Honda vfr 750f -92
Katteettomassakin tuo seisaalleen nousu tuntuu vähentävän kypärämelua joten kyllä pelkkä pyöräkin aiheuttaa jo osan melusta, tosin huomattavasti vähemmän kuin jos nakupyörässä on pienikin kiinni pieniken screen jolloin suhinat muuttuvat kohinaksi.
Agv gp-tech nyt päässä ja muuten aivan mahtava kypärä mutta ei kyllä ole kovin hiljainen tämäkään.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Noin 400€ moottoripyöräkypärät:
Schuberth C3 http://mprenkaat-store.com/c3-p-2303.html 399,95€
ja Arai Chaser http://mprenkaat-store.com/chaser-va...ta-p-2385.html 425€
http://www.lidsdirect.co.uk/helmets/...dark-2209.html
HJC R-PHA 10
Itse olen pitänyt. Mukava, kevyt ja kohtalaisen hiljainen. Kypärä on myös todella vakaa
Kawasaki ZRX 1100 -98
Ex: Suzuki pv 50/80, Suzuki s 50, Aprilia tuareg 125, Yamaha xt 600 tenere, Honda A-T 750, Honda cbr 1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia ETV 1000
Meluisuus riippuu pitkälti pyörästä, siis katteista yms. Riittävän hiljaista (alle 85db melu) kypärää kaikkiin käytännön tarpeisiin ei ole. Jos ajomatka on pitempi, tulpat korviin. Ensisijaista ovat kypärän istuvuus ja käyttöominaisuudet. Turvallisuuskin on useimmiten riittävä, vaikka eroja löytyy.
AAMEN. Avain sana on ne korvatulpat.
Ensimmäiset ajokerrat tulppien kanssa voi olla oudon tuntusia, mutta sen jälkeen paluuta ei tulpattomaan meteliin kyllä ole. Tulpilla saadaan siis OIKEASTI hiljainen ajoympäristö, kypäräpuhelimet kuuluu läpi vielä ihan hyvin & sulla on vapaus ostaa ihan mikä tahansa potta = kaikki on yhtä ihanan hiljaisia. Puhumattakaan tosiaan siitä, että pyörä & sen aerodynamiikka kuskin nopan ympärillä vaikuttaa meteliin myös aivan tolkuttomasti. Yksinkertainen on kaunista, niin tässäkin tapauksessa...![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 24.05.2012 klo 11:59.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Joo, tuo olisikin mahtavaa mutta jostain syystä ei päästä lähellekään, paitsi tulppien kanssa. Käytännössä meteli on usein selvästikin yli 95db.
Jonkinlainen kuulosuojaintekniikka olisi ainoa ratkaisu, mutta sellaisia ei vaan tehdä. Joskus on käynyt mielessä värkätä kuulosuojaimet kypärän sisään, mutta yleensä ne ovat liian kookkaita. Tulppien kanssa on aina tietty puljaaminen ja varsinkin lyhyitä matkoja varten ne jää laittamatta.
Itsekin liputan tulppien puolesta. Hiljainenkin kypärä on meluisa kun kokeilee ilman tulppia. Yamaha1 kanssa samaa mieltä, paljon helpompi ostaa potta kun ei tarvitse miettiä melua. Toisaalta melukin on seurausta jostain kypärän design-"ongelmasta" (aerodynamiikka, pehmusteet, materiaalit jne.), joten yleensä hiljainen kypärä mielletään laadukkaaksi. Ja sitten tuo melukin on erilainen eri pyörillä katteiden ja pleksien vuoksi. Ja erikokoisilla kuskeilla... loputon suo.
Sama juttu täällä eli tulpat korviin pidemmillä matkoilla ja miksei lyhemmilläkin oli kypärä sitten kuinka "hiljainen" tahansa..itsellä nyt tuo Shoei:n Neotec jota kehuttu hiljaiseksi mutta ainakin itsellä korvissa suhisi kun ilman tulppia ajoin ensimmäiselle pysähdykselle n.130 km
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Mulla on käytössä Arain Chaseri ja Schuberth C3. Schubert on vähän hijaisempi, mutta tulppia käytän molemmissa joten ei ratkaisevaa eroa. Arai istuu minun päähän paremmin, mutta silti tulee mielummin käytettyä tuota C3;sta sen helppokäyttöisyyden vuoksi. Avattava on ainakin meikäläisen käyttöön mukavampi vaihtoehto.
Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
Arai eilenä Arai tänään Arai huomenna. Arai aina päässä vaikka kuuluu ääniä mutta kyllä ääntä maailmaa mahtuu![]()
GSF SA