Onko kukaan kokeillut moottoripyörään, autoissa käytettävää, bensan sekaan lisättävää ruiskun puhdistusainetta. Soveltuuko ko. aine ylipäätänsä moottoripyörässä käytettäväksi?
Jos sulla on ruiskullinen prätkä niin samalla tavalla sopii kuin autoonkin. Ainoa mikä tulee mieleen on annostus, autossa kun normaalisti laitetaan koko pullo niin prätkässä ehkä syytä laittaa vain puolikas.
paremmin se toimii mitä vahvempi seos ja sitten siitä pääsee myös nopeammin eroon, ja voi taas ajella normaalisti.![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
On tullu käytettyä kaasarikoneessa hieman puhdistus mielessä koko pullo täyteen tankilliseen bensaa. Suuria muutoksia en huomannut aineen vaikutuksesta ehkä vaikutus oli enemmänkin henkinen kuin fyysinen.![]()
ex Suzuki GSX 750F -93
Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
Ja pullon kyljessä lukee yleensä, että kerosiinia..
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Viimeksi viikko sitten lorautin. Ei se ainakaan mitään riko...![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Omakohtaiset kokemukset Forten ruiskun puhdistusaineesta autossa, bensaturbo joka nypytti alemmilla kierroksilla ja varsinkin kylmänä. Kokeilin puolan vaihtoa (siis jokaisella sylinterillä oma) ei vaikutusta, ei vikakoodeja ja huollossa eivät keksineet ratkaisua ongelmaan.
Kävin paikallisesta koneistamosta ostamassa purkin fortea ja siellä sanoivat että laita mahdollisimman tyhjään tankkiin jolloin vaikutus parempi. Muistaakseni koneistamolla on laite millä ohittavat tankin ja syöttävät lähes pelkkää ruiskunpuhdistusainetta koneeseen puhdistuksen tehostamiseksi.
Ongelma poistui aineen vaikutuksesta, semmoista humpuukia noi aineet
Ei se moottoripyörän ruisku sen kummoisempi ole toimii varmasti siinäkin.
Honda vfr 750f -92
10v kokemuksella Forten ammattilaisaineet toimii niinkuin ne lupaa...
pelkällä forten ruiskunpuhdistusaineella ei saa bensakonetta käyntiin, mutta dieselin puhdistusaineella diisseli käy ihan hienosti.
en ole kemisti joten koostumuksista ei ole hajuakaan , tai, no...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
ei joo pyörässä tuosta aineesta kokemusta kun en oo ruiskulla olevaa pyörää ikinä omistanukkaan, mut autossa oon jotain pientä eroa huomannu esim. jotkut pienet nykimist tasottunu jne. tai sitten on se aine on vaan toiminu vähän jonkun placebon tapaan. STP:n ainetta käytin. tuttu kokeili kaasaripyörään ja muistaakseni sillä jotain onkelmia oli. Kannattaa kans miettiä että mitä se aine mahtaa irrottaa bensansuodattimesta jos ´sitä ole vaihtanut vähään aikaan.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Ainakin omassa tapauksessa sen kyllä jo vaimokin huomasi kun auto ei nypyttänyt/nykinyt.
Kaasaripelejä pyörät ovat mitä nurkista löytyy, ja varsinkin vfr toimii koko kierrosalueen niin loistavasti kuin vaan toimia voi![]()
Honda vfr 750f -92
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25