tai siis paremminkin jumiutuu.Ei anna laittaa pienempää vaihdetta,jumiutui risteyksessä neloseen ja ei mennyt yhtään vaihdetta alemmas.Ylöspäin kyllä pelaa normaalisti.Kilometrejä on pikkuisen yli 24tkm,jos sillä nyt on mitään merkitystä.Huollettu on vasta.
Koko ajan ei tätä vaivaa ole ja jotenkin tuntuu että vesisateella tai sen jälkeen ilmaantuu,voipi olla kuvitelmaa.Mutta osaisiko joku auttaa??
GSX-650F k8:ssani oli samanlainen vika/kiusa keväällä - tosin minulla ei vaihtanut kunnolla ylöspäin ja kun lopulta sain isomman vaihteen päälle, niin takelteli alaspäin vaihtaessa. Huomasin, ettei vaihdepoljin palaudu vaihtamisen jälkeen vaan jää ääriasentoonsa, joten vaihteensiirrin ei saa siirrettyä vaihdetta kumpaakaan suuntaan.
Voitelin CRC:llä kaikki vaihdepolkimen vivut ja nivelet + herkistin liikuttelemalla vivustoa ja sopivasti lisää voitelua. On sen jälkeen pelannut ongelmitta, eikä sadekelikään ole tuonut ongelmaa takaisin - siis kannatta kokeilla auttaisiko sinulla.
Vaihdepolkimen saa ajossakin palautettua keskiasentoon jos onnistuu kengän kärjellä kevyesti palauttamaan poljinta ihan hiukan - vaikeaa, mutta parempi yrittää kikkailla vaihteet neloselta alas ennen liikennevaloja...
Muistaakseni tuossa on samanlainen vaihdepoljin kuin omassanikin (1250).
Mulla auttoi kummasti vaihtamista kun purin/putsasin vaihdepolkimen. Sinne oli kestynyt jonkin verran likaa ja sontaa, jOka esti liikkumisen.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Nyt taas kuivalla kelillä vaihteet pelaa.Laitoin CRC:tä ja putsailin,että seuraavaa vesisadetta odotellessa jos siitä jotain apua olis ollut.Kiitos vinkistä![]()