VTX käynnistyksessä jotain ongelmaa.
Vika esiintynyt kaksi kertaa.
1) Tapahtuma 1½ viikoa sitten:
1.osa 1:
- Alkuun käynistyy hyvin, sitten sammu parin sekunnin käynnin jälkeen.
- Uudelleen käynnistyksessä startti pyörittää, mutta ei käynnisty.
Aikaa mennyt 10- 15 min välillä taukoa pitäen
1.osa 2 kaapelilla:
- kaverin auto viereen ja kaapelit kiinni
- kaapeleilla sähköä viereisestä autosta, mutta ei lähtenyt käyntiin
- Kävin sulakeita ja johtoliitoksia läpi, mitään ei löytynyt
- Bensa letku irti ja todettiin, että sähköjen päällä ollessa bensaa tuli
- Taas kokeiltiin, pyörittää ei lähde käyntiin
Aikaa mennyt 30 - 45 min
- päätin luovuttaa.. parit tupakat kaverin kanssa
1. osa 3
- Päätettin koittaa vielä kerran
- Yllättäen käynnistyi kerralla
- Pääsin reisuun (Hki-Lpr-Hki) kaikki meni hyvin ja startit onnistui
Reissusta palattua vaihdoin akun ja mopio toimi homma muutaman päivän.
2) Tänään aamulla
- Alkuun käynistyy hyvin, sitten sammu parin sekunnin käynnin jälkeen.
- Uudelleen käynnistyksessä startti pyörittää, mutta ei käynnisty.
Yrittelin taas 10- 15 min välillä taukoa pitäen
Tulin sitten ilman mopoa töihin ja nyt koitan etsiä apuja siihen missähän vika?
Tylsä ongelma juuri loma tulossan ja tien päälle olisin lähdössä
Vinkkejä missä vika ?
- Kulkija -
70 luvulla Yamaha 125 RD, nyt GL 1800
Sytytyksen pick-up anturi?
Jos ei iske kipinää kummastakaan tulpasta kun starttaat (tulppa irti, tulpanjohto paikallaan ja tulpan alaelektrodi rungossa kiinni) niin ykkösveikkaus.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Täytyy katsoa kiitos vinkistä.
Anturi vihjeen pohjalta löytyi sitten hyvä ketjuasiasta.
http://www.vtxcafe.com/showthread.ph...-X-won-t-start
- Kulkija -
70 luvulla Yamaha 125 RD, nyt GL 1800