Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Moi,

mielenhäiriössä ostin tuollaisen -77 tuutista tehdyn cafe racerin. Muuten toimii hyvin, mutta:
    - ei käy tyhjäkäyntiä
    - "aivastelee" tasakaasulla
    - veto ei ole tasaista

Tutkin tuossa konetta kotiin päästyä (ostin Hollannista) - tuossa ei ole ilmaboksia, vaan joka kaasarilla oma tötterö. 2 ja 3 sylinterin imukurkkujen päällä olevat ruuvit puuttuvat, eikös noita tarvita synkronoinnissa? Nyt varmaan haukkaa sieltä ilmaa "ohi"? Vai onko merkitystä ollenkaan. Ruuvit varmaan parempi kuitenkin laittaa paikalleen.

Ajattelin seuraavaksi tarkistaa venttiilivälykset ja sitten yrittää saada tyhjäkäynnin aikaiseksi. Mistäköhän sen tasoa säädetään? Sillä koneen oikealla puolella olevalla vivustoa säätävällä ruuvilla tuntui olevan kovin vähän vaikutusta.

Laitetaan vielä kuva koneesta...

tuossa näkyy se puuttuva ruuvikin...

Synkkaruuveiltahan noi ainakin näyttää! Jos ei ole mitenkään tulpattu, horii varmasti niin paljon ilmaa, että noi kaksi pyttyä tuskin käyvät mukana. Laita ne tukkoon ihan ekana, ja ihmettele lisää sen jälkeen.
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Synkkaruuveiltahan noi ainakin näyttää! Jos ei ole mitenkään tulpattu, horii varmasti niin paljon ilmaa, että noi kaksi pyttyä tuskin käyvät mukana. Laita ne tukkoon ihan ekana, ja ihmettele lisää sen jälkeen.
    Näinhän se oli, nyt käy tyhjääkin suhteellisen nätisti! Sen verran kolisee ja rallattaa (vaikka se taitaa kuulua koneen luonteeseen) että tarvii venttiilivälykset kattoa ja sitten tehdä kaasareiden synkkaus.

Sitten voikin ihmetellä että millaisilla säädöillä sen koneen pitäisi olla noin suuttimien yms. suhteen...

t.Ville
    Hmm... Tarkemmin niin taitaa olla synkkamittarin letkuliittimen paikat, ei itse synkkaruuvit.
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Hmm... Tarkemmin niin taitaa olla synkkamittarin letkuliittimen paikat, ei itse synkkaruuvit.
    Näin on jos ruvetaan pilkkua viilaamaan, itse synkkaruuvit tuskin ilmaa horii ;-)
    Mikäs tuota aivastelua aiheuttaa? Tasakaasulla siis tuntuu tussauttavan ilmaa kohti putsaria...?
    Lainaa Kyytsis kirjoitti Katso viesti
    Mikäs tuota aivastelua aiheuttaa? Tasakaasulla siis tuntuu tussauttavan ilmaa kohti putsaria...?
    Tasakaasulla joo mutta pintakaasu, puolikaasu vai täyskaasu ?

Jos tyhjäkäynnillä niin seos on laihalla jossakin pytyssä, syynä tähän ongelma x.
    Pintakaasulla ehkä herkimmin, kovemmilla kierroksilla ja isoilla kaasun avauksilla ei mun mielestä tee ollenkaan. Kaikki taitaa viitata tohon kaasarien synkkauksen tarpeeseen.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pintakaasulla ehkä herkimmin, kovemmilla kierroksilla ja isoilla kaasun avauksilla ei mun mielestä tee ollenkaan. Kaikki taitaa viitata tohon kaasarien synkkauksen tarpeeseen.
    Kaasareissa on ainakin kolme "bensapiiriä" riippuen siitä millä kaasun asennolla ollaan. Tyhjäkäyntipiiri (tyhjäkäyntisuutin+seos/ilmaruuvi), keskialue (luistin neula ja neulaputki ja täyskaasu (pääsuutin). Jos tyhjäkäynnillä paukuttaa tai aivastaa niin silloin on tyhjäkäyntipiiri tukossa, mikä on varmaan varsin todennäköistä mitä vanhempi tai pitempään seissyt laite on. Tyhjäkäyntisuutin kun on kaikista ahtain suutin kooltaan ja sinne kaikki moska kertyy/jää.
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaasareissa on ainakin kolme "bensapiiriä" riippuen siitä millä kaasun asennolla ollaan. Tyhjäkäyntipiiri (tyhjäkäyntisuutin+seos/ilmaruuvi), keskialue (luistin neula ja neulaputki ja täyskaasu (pääsuutin). Jos tyhjäkäynnillä paukuttaa tai aivastaa niin silloin on tyhjäkäyntipiiri tukossa, mikä on varmaan varsin todennäköistä mitä vanhempi tai pitempään seissyt laite on. Tyhjäkäyntisuutin kun on kaikista ahtain suutin kooltaan ja sinne kaikki moska kertyy/jää.
    Kiitos tästä - ongelmaa ei ole tyhjäkäynnillä, vaan varmaan juuri tuossa luistin neulan ja neulaputken suhteen. Onko jostain tankkiin lorotettavasta ihmeaineesta apua, vai onko oikea vastaus ottaa kaasarit pöydälle ja putsattaviksi?
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Riippuu varmaan kaasareista ja merkeista jne. mutta muistelisin ottaneeni selvää, että tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa yllättävän pitkälle, jopa 1/5 kaasun asentoon asti, neula+neulaputki 3/4 asti ja pääsuutin sitten loput. Noi menee hiukan päällekkäin kaikki varmaan eikä ole noin eksakteja rajoja varmaan.
    Parhaan ja pisimpään kestävän tuloksen saat, kun otat kaasarit pöydälle, irrottelet suuttimet ja rassaat ne puhtaaksi. Uitat rungot kaasuttimen puhdistusaineessa ja lasket paineilmalla läpi.
    Itse käytin tekohengitykseen parina kesänä jotan bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta (taisi olla CRC:n tekemää), mutta tänä keväänä oli GSX-F:n kanssa antauduttava, kun ei enää suostunut puhumaan. Pari tyhjäkäyntisuutinta oli niin tukossa, ettei päivä pilkahtanutkaan läpi, ja oli vielä niin lujassa, että piti kuparisen käämilangan pätkän kanssa noi "hioa" auki.
    Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa todella hämmästyttävän ylös varsinkin kun tasa-/pintakaasulla ajellaan. "Aivastelu" johtuu laihasta seoksesta.
    <p>2002-2014</p>
    En tiedä miten nyt sytytti mutta onko Kyytsis btcf-miehiä ?
    En tiedä miten nyt sytytti mutta onko Kyytsis btcf-miehiä ?
    Kyytsiksestä tiedä, mutta ainakin minä...
    Kyytsiksestä tiedä, mutta ainakin minä...
    Ok, samalla nickillä ?
    Ok, samalla nickillä ?
    Jep.
    On sielläkin tullut taannoin pyörittyä, nykyään vähemmän
    Mistä kannattaisi kysellä kaasariin uusia suuttimia?

Eli siis K7 kyseessä.
    Onko ideoita mistä saisi pikaisesti tyhjäkäyntisuuttimet (slow jet) koko 42? Tai varmaan väliltä 40-45...

?

t.Ville
    Onko ideoita mistä saisi pikaisesti tyhjäkäyntisuuttimet (slow jet) koko 42? Tai varmaan väliltä 40-45...

?

t.Ville
    Allright ? Olisi lähellä. Storm, sama juttu. Emc kauempana, Oulussa.
    Allright ? Olisi lähellä. Storm, sama juttu. Emc kauempana, Oulussa.
    Juu-ei näistä löydy. Stormilla on, mutta vain K1-K6 tuutteihin. K7 on erilainen suutin (sama kuin F2).
    Mulla on irrallaan K7 kaasarit ja niistä voisi mahdollisesti löytyä tuollainen suutin. Pitäisi mennä tallille tarkastamaan tilanne.

Mutta voisin suuttimia lainata kokeiluun, että auttaako. En niistä viitsisi pysyvästi luopua, mutta lainaan toki saat jos on oikeankokoiset.

-tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  26.  
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Mulla on irrallaan K7 kaasarit ja niistä voisi mahdollisesti löytyä tuollainen suutin. Pitäisi mennä tallille tarkastamaan tilanne.

Mutta voisin suuttimia lainata kokeiluun, että auttaako. En niistä viitsisi pysyvästi luopua, mutta lainaan toki saat jos on oikeankokoiset.

-tuomas-
    Moi Tuomas,

kiitos tarjouksesta, mutta vaikka kaasareiden irrottelu onkin kivaa ja hauskaa niin yritän tehdä sitä niin harvoin kuin mahdollista

t.Ville