Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
    Silloin tällöin törmää, että renkaassa on ruuvi tms. läpäissyt kudokset, aiheuttaen reiän ja näin ollen apua tarvitaan, jotta matkaa voi taas jatkaa.
    Läheskään kaikilla jututtamillani motoristeilla ei ole penkin alla aerosolipaikkauspulloa, jota hieman ihmettelen.

Pulloja saa esim Motonet, Biltema tms. paikka, pienempi malli. Jos rengas tyhjenee, siis tubeless, niin pullon kyljessä olevia ohjeita noudattamalla matkaa voi jatkaa - ihmisten ilmoille.

Edellisen pyörän, XJR:n, aikana esim T:reella matka katkesi mainitusta syystä. Mainitulla paikaustavalla sitten tultiin hienosti kaksi päällä Lahteen, sujuvasti muun liikenteen rytmissä. Ja menipä pari sataa km päällekkin, ennen kuin renkaan vaihto onnistui.

Jos olet epävarma, hallitsisitko paikkaamisen käytännössä, hanki pullo silti. Jos tarve tulee, niin varmasti nopeasti osuu paikan päälle motoristi, joka homman hallitsee, kunhan paikkausväline on, ja miksei vaikka kotilokuskikin.

Nykyisellään, en ilman kahta pulloa penkin alla, kotipihasta lähde minnekään.
    <p>.</p>
    Annan itseni elää siinä uskossa että pärjään AL-turvalla
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.

Kyllä minulla on paikkavaahtopottu satulan alla.
    Toivottavasti ei joudu käyttämään kun renkaanvaihto on melkosen ikävää käytön jälkeen.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RoRo kirjoitti Katso viesti
    Sama täällä.

Lisäksi voin todeta ettei mun mopon penkinalle mitään tollasia paikkausvermeitä ees mahtuis.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Raudat, paikkoja ja pumppu kulkee mukana.
    Samoin taito käyttää niitä.
    Pidemmillä reissuilla sitten vielä varasisäkumit.
    Itse vanhana kumimiehenä kyllä suositteleen ennemmin "mato/kamelinpaska" paikkaa. Ja pieniä painepulloja mukaan. Jos renkaassa käy vaikka pultti, joka lentää pois jättäen reiän jälkeensä voi vaahdot unohtaa, mutta matosella matka jatkuu lähimpään kumiliikkeeseen.
    Hajapusanisti
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Itse vanhana kumimiehenä kyllä suositteleen ennemmin "mato/kamelinpaska" paikkaa. Ja pieniä painepulloja mukaan. Jos renkaassa käy vaikka pultti, joka lentää pois jättäen reiän jälkeensä voi vaahdot unohtaa, mutta matosella matka jatkuu lähimpään kumiliikkeeseen.
    Paikkasarja painepulloineen kulkee aina mukana. Mahtuu hyvin takakatteen alle.
    Face the Power
    Lainaa RoRo kirjoitti Katso viesti
    Viime vuosina olen minäkin siirtynyt samalle linjalle...
    ... jotain piti muistaa
    Samaa mieltä kuin RoRo ja Huhan Kolli: Sitä paikkopullon scheissea ei siivoa naapurin Erkkikään. Kamelinpaska ja AL Turva ovat pidempäänkin kestäviä vaihtoehtoja.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä kuin RoRo ja Huhan Kolli: Sitä paikkopullon scheissea ei siivoa naapurin Erkkikään. Kamelinpaska ja AL Turva ovat pidempäänkin kestäviä vaihtoehtoja.
    +1 täältäkin kamelinpaskalle.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Sama täällä.

Lisäksi voin todeta ettei mun mopon penkinalle mitään tollasia paikkausvermeitä ees mahtuis.
    Osta/hanki "trendikäs" reppu! Sinne sopii juom.......muutakin?
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    +1 täältäkin kamelinpaskalle.
    Itsekin uutena pyörän omistajana, jonka renkaat pysyvät ehjinä lähinnä rukoilun avulla... Mitä on kamelinpaska? :-o

Linkki motonettiin tai jonnekin selvittänee asian.
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Itsekin uutena pyörän omistajana, jonka renkaat pysyvät ehjinä lähinnä rukoilun avulla... Mitä on kamelinpaska? :-o

Tässä linkki.

Voi sillä tyhjällä renkaallakin ajella vielä 50-100km.

Toki vauhti saa olla aika maltillinen mutta onnistuu.

E: jos siis takarengas
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
    Itsellä kulkee mukana toi paikkausvaahto ja 12v pieni kompura...
    Eipä ole koskaan tarvinnu, toivottavasti ei tarviikkaan.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

Lainaa fox78 kirjoitti Katso viesti
    Itsellä kulkee mukana toi paikkausvaahto ja 12v pieni kompura...
    Eipä ole koskaan tarvinnu, toivottavasti ei tarviikkaan.
    Eikös issikassa ole se manuaalinen kompressori vakiovaruste...
    +1 "Kamelinpaskalle". Paikkasin keväällä n.200km ajetun takarenkaan bilteman kakalla ja nyt menty jo suunnilleen 2500km paikatulla. Ja vielä jäi 5 paikkaa ja 2 hiilidioksidipatruunaa odottamaan seuraavia rengasrikkoja.
    Honda CB600F Hornet
    Eikös varkausvakuutuksissa ole aina mukana omavastuuton hinaus? Ilman autoliittoa.
    Tietysti sitäkin saa odotella vs. että paikkaisi itse renkaan ja pääsisi jatkamaan matkaa. Hyvällä tuurilla menty toistaiseksi
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti

Tässä linkissä mukana myös hiilihappokapselit renkaan täyttöön.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
    Meillä päin kamelinpaska on tunnettu "karhunpaskana" ja sitäkin löytyy, kotilorengasta olen joutunut paikkaamaan.
    Sprayvaahto lienee renkaanvaihtajan ongelma, eivätkä siitä ylim. ole veloittaneet.
    Pullossa oleva hiilidioksidi riittää paineistamaan renkaan.
    Anyway, kumpi vain -> jotta matka jatkuu.
    <p>.</p>
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Eikös varkausvakuutuksissa ole aina mukana omavastuuton hinaus? Ilman autoliittoa.
    Tietysti sitäkin saa odotella vs. että paikkaisi itse renkaan ja pääsisi jatkamaan matkaa. Hyvällä tuurilla menty toistaiseksi
    Konsultoi vakuutusyhtiötäsi, mutta kun elät tuossa uskossa ja haaveri sattuu esim. Puolassa, voi seikkailusta tulla elämää suurempi...
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Nykyisin, riippuu yhtiöstä, useinmiten ei ole, otettava lisävakuutuksena. Kysy yhtiöstäsi, esim. Lähivakuutuksella ei kaskossa oletusarvoisesti ole autopalveluvakuutusta vaan se on lisävakuutus. Lue tarkkaan myös vakuutusehdot niin tiedät mitä juuri sinun yhtiösi tarjoama vakuutus kattaa, kaikkien yhtiöiden vakuutusehdot ja vakuutusturva eivät ole samanlaisia. Lisäksi monet yhtiöt rajoittavat autopalveluvakuutuksen alle 15 v. ajoneuvoihin.
    Itsellä Pohjolan laajin kaskovakuutus, missä on tuo omavastuuton hinauspalvelu. Sekään EI kuitenkaan korvaa, mikäli matka katkeaa rengasrikon tai esim. polttoaineen loppumisen vuoksi. Ei Suomessa eikä ulkomailla. Eli paikkausvaahtoa satulan alla ja bensaa tankissa!
    Autoliiton turvasta en osaa sanoa, kattaako rengasrikot vai ei.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Mulla on kyllä se käsitys, että Pohjola korvaa hinauksen myös rengasrikosta johtuen. En oo kyllä nyt tarkisranut mistään, mut tällainen on käsitys. Bensan loppumista tuskin mikään korvaa.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Lainaa lunastar kirjoitti Katso viesti
    Mulla on kyllä se käsitys, että Pohjola korvaa hinauksen myös rengasrikosta johtuen. En oo kyllä nyt tarkisranut mistään, mut tällainen on käsitys. Bensan loppumista tuskin mikään korvaa.
    On tähän saakka korvannu Pohjola, jopa huviajelun jälkeen kotipihasta kun rengas oli tyhjentyny yön aikana. Kantsii siis vak. yhtiölle sanoa rikkoutumispaikaksi vaikka viereinen katunro.
    Good to the bone
    ...
    Katsoin tuosta nopeasti, kun omassa on Pohjola isokasko, niin siellä sanotaan että moottoripyörän isokaskoon sisältyy autopalveluturva, mikä korvaa hinauksen. Ei koske bensan loppumista. Erikseen mainittu, että renkaanvaihtoon/-korjaukseen vaadittavia työkaluja ei vaadita moottoripyöriltä. Mutta näkyy olevan aika monta alakohtaa, joiden laiminlyöminen vähentää korvausta, tai evää sen kokonaan.
    Tämä siis vain nopea vilkaisu.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti
    Voi sillä tyhjällä renkaallakin ajella vielä 50-100km.

Toki vauhti saa olla aika maltillinen mutta onnistuu.

E: jos siis takarengas

No ei sillä kyllä pääse kuin 100 metriä...

http://www.moottoripyora.org/keskust...35#post5800235

Nimimerkki "kokemusta on"

P.S. Turvan kasko korvasi hinauksen.
    Aikansa kutakin...
    Lainaa ttdriver kirjoitti Katso viesti
    No ei sillä kyllä pääse kuin 100 metriä...

http://www.moottoripyora.org/keskust...35#post5800235

Nimimerkki "kokemusta on"

P.S. Turvan kasko korvasi hinauksen.
    Mä taisin ajella reilun kilometrin. Sitten tipahti kumin reunat vanteen uraan ja oli pakko vetää sivuun. Sisärenkaallinen kumi kyseessä ja 5cm pitkä ruuvi läpi.
    Honda Africa Twin RD04 -91
    Kaveri ajoi ~20km mutkaisia hiekka ja pikiteitä irti revenneen venttiilin kera, tosin nappularengas isoilla nippareilla vanteelle hirtettynä.
    Ihan hyvin kuulemma meni, eikä perässä ajaessakaan näyttänyt meno mitenkään pahalta...
  30.  
    No joo, olette te ihan oikeassa. Tarkistin nuo vakuutusehdot äsken, eikä siellä tosiaan mitenkään rengasrikkoa oltu rajattu ulkopuolelle. Kummallista tässä on se, että alkuviikosta juuri luin netistä (muka) Pohjolan vakuutusehtoja, joissa aivan selkeästi (muka) oli tuo rengasrikko rajattu pois. En nyt sitten enää tiedä mitä mahdoin lukea ja mistä, mutta aivan tutun näköinen tuo Pohjolan vakuutuspaperi oli aina fonttia ja kappalejakoa myöten
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen