Alavesiletku irti ja vanhat nesteet pois. Täyttö kait paisuntasäiliön kautta ja jollakin keinolla ylimääräiset ilmat pois järjestelmästä. Millä ne kuplat saa pois, letkuja rutistelemalla, kuten autoissa. Pyörää voi myös kallistella jonkin verran, siitäkin lienee apua. Niin ja nuo toimenpiteet siis moottorin käydessä ja nesteiden ollessa käyntilämmössä.
No ei niitä uusia paisuntasäiliön kautta sisään saa! Katteiden takana on ylhäällä korkki siellä syylarin yläkulmilla.
Alavesiletkuakaan ei tarvitse avata. Pumpun alareunassa on tyhjennystä varten pultti.
cb350 * fz6s * cbf1000
Olis semmonen probleema että en löydä mainitsemaanne korkkia syylärin yläosasta. nesteet on kartanolla ja uudet pitäs saaha sisään.... Apua nesteiden vaihtoon kaipailisin...![]()
Varaosafilmin mukaan syylärissä ei ole korkkia.
katsokaa linkistä (ei ehkä tarkin, kun vuosimalli ei ole tiedossa).
https://www.oemmotorparts.com/oem5.a...O-CBF1000T8-WV
Auttaako tämä: http://www.fireblader.dk/i_files/mc014.htm
Sen mukaan korkki olisi termarikotelossa.
Ytimessäpä hyvinkin.Tietotaito moottorivehkeiden korjaamiseen kyllä löytyy, mutta nyt tuli aika jäätävänä pommina ku homma ei mennykkään samanlaissiin ku esim. autoissa. (ostin tämän pyörän heinäkuussa ja ku ei varmuutta kuinka vahvat litkut koneessa nii pitänee pahimpien pakkasten (-40) varalle suojata moturi) Pitäneepä tässä loppuviikosta alkaa ettimään nuiden kuvien perusteella mahollista täyttö reikää.
Niin ja hopussa tosiaan unohin mainita pyörän vuosimallin, sehän on 2006 ja pyörä on CBF 1000S.
Jos jollaki vielä ois jotaki yksityiskohtaista mikä helpottas löytämään täyttöreijän ja mahollisen ilmausruuvin nii mielelläni ottasin neuvoja/vinkkejä vastaan.![]()
Olen hakenu nuita cbf:fän räjäytyskuvia tuloksetta mutta onneks viesteistä löyty linkki.Suurinpiirtein taidan tietää missä se täyttökorkki on, mutta onko jollaki suoralta kädeltä tietoa, että pitikö tässä ilmausruuvin kans värkätä vai meneekö letkuja puristelemalla? Niin ja kiitoksia kaikille etukäteen!
Noniin, nyt olis nesteet vaihdettu cbf:fään suuri kiitos kaikille avittajille. Tosiaan hommahan oli niinki näppärä, että tankin alta löyty "termarin" korkki mistä nesteet sisään ja jonku aikaa ku letkuja puristeli niin ilmauski oli suoritettu.
Jos jollekki muulle sattuu sama pulma jonain kauniina päivänä niin tässäpä ohjeet Honda CBF 1000s vm2006 nesteiden vaihtoon:
-Laske nesteet alavesiletkusta pois (jotku puhuu tyhjennys ruuvista, itse irroitin letkun)
-Penkki irti (2 pulttia)
-Tankki irti (edessä 2 pulttia ja tankin alaosassa 1 pitkä pultti)
-Tankin alhaalta pieni sähköpistoke irti
-Siirrä tankkia sopivasti sivuun, että näet täyttö reijän hyvin
- Täytä järjestelmä ja täytön jälkeen puristele kaikkia näkyviä letkuja hellästi
(täyttöreijästä näkee tulevat ilmakuplat ja kun nesteen pinta ei enää putoa, on ilmaus valmis) VAROTOIMENPITEENÄ SEURAA LÄMPÖMITTARIA !![]()
VAROTOIMENPITEENÄ SEURAA LÄMPÖMITTARIA !Lämpömittaria?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Järjestelmän huuhtelu jäi välistä, mutta eiköhä pyörä sen anna anteeks. Lämpömittarin ja flektin kuuntelu tulee suoraan selkärangasta. (toivottavasti kaikilla)
Järjestelmästä sai ilmat pois letkuja puristelemalla ja kaikki skulaa vallan mainiosti.
Ruiskukoneen omaaville/asiasta tietäville olis semmonenki kysymys tarjolla että: Onko vika vai ominaisuus, kun kierrokset seilaa 100-200rpm, kun vaihde on vapaalla ja kaasua pitää 3000rpm korvilla? Pyörä on vakio ja tulpat vaihdettu 10tkm sitten.