Takajarrupaloista kysymys:
onko kukaan hommannut tarvikepaloja taakse? Esim. motonetin listalta en löytänyt taakse paloja ollenkaan, ja stormilla on EBC:t (jotka ostaisin) mutta nyt on vähän epäselvää mikä on oikea koko...
Stormin listalla on EBC-FA261HH, mutta crosstourer foorumilta luin että ne ei käy --> väärän kokoiset. F-malliin menee taakse EBC-FA488HH, jotka sitten käyvät kuulemma Crosstoureriinkin mutta en varmaan tilaa ulkomailta ennen kuin on varmaa...
Siis kummat EBC:n palat taakse? EBC-FA261HH vai EBC-FA488HH![]()
Husqvarna 701LR
Saat säädettävät jalkatapit -15 mm SW-Motech: Footrest Kit ja lue: Instruction manual (PDF). Maksaa 99,95 €. Näillä tapeilla saat polvikulmaa loivemmaksi, mutta menetät hiukan kallistusvaroja. Mitä tulee satulan korottamiseen niin voit oll aihan huoletta, jos olet tuon 189 cm pitkä. Itse asennutin Wilbers-iskarin jolloin pyörän korkeus nousi n. 3-4 cm. Yllän vieläkin maahan ja olen 186 cm pitkä.
Olen ollut pyörääni entistäkin tyytyväisempi. Nyt takana ajoa 22.000 km kahdelta kesältä. Tosin miinusta annan edelleen pyörän painolle ja etenkin yläpainoisuudelle. Eihän tämä mikään enduro ole. Paremminkin allroad-pyörä, sellainen asfalttienska. Taitavat puhua nykyään crosstouringeista, eli äijäpyörän ja matkapyörän sekoituksesta. Oli mikä oli ja rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta minulle tämä sopii
. Enemmänkin olisi tullut mittariin, mutta kulunut lonkka rajasi ajoani viime kesänä. Vaihdoin takavaimentimen Wilbersiin, joka tehdään aina räätälöidysti (ajotyyli, kuorma, %-osuus), sekä vaihdoin Top Sellerie-satulaan. Sekin minun sekä matkustajan painon ja pituuden mukaan. Ohjaustankoa olen korottanut raiserilla 20 mm. Korkeampi orkkisplexi on ok. Olen pitänyt alemmassa asennossa, mutta mulla on kiinnitettynä Wunderlich-pikkuspoileri plexin yläreunaan. Ei pyörteilyä omaan, eikä matkustajan kypärään (matkustajan pituus 163 cm). Helteellä olen joskus vaihtanut sen pikkuplexin. Se on kivempi silloin ja antaa mukavasti vaihtelua. moottorin ominaisuus hymyilyttää edelleen. Malliksi isogessun kehujille vetäsin Ukko-Kolin mäen ylös hotelille saakka. Jyrkimmän mäen kohdalla ennen huipulle saapumista vedätin suurimmalla 6-vaihteella nopeudella 40 km/h. Siinä vaiheessa alkoi hiukan täristä, mutta oli täysin ajettavissa ilman sammahtamisvaaraa
Teeppä sama Bemarin boxerilla
Olen laittanut pyörään niin paljon lisävarusteita ja osamaksuakin vielä riittää, että en aio luopua siitä piiiiitkääään aikaan
. Lisävarusteina em. ja rtg-paketin lisäksi: vaihdettu suuremmat Givin laukut 3x sekä sisäkassit 3x (tilavuus yht. 142 ltr), keskiseisontatuki, sivuseisontatuen laajennusosa, virranulosottoja 2x, suojaraudat, led-sumuvalot, navi, etulokarin jatke, jäähdyttimen suojaritilä, hugger, takapyörään venttiiliin kulmaliitin.