Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
    Takajarrupaloista kysymys:
    onko kukaan hommannut tarvikepaloja taakse? Esim. motonetin listalta en löytänyt taakse paloja ollenkaan, ja stormilla on EBC:t (jotka ostaisin) mutta nyt on vähän epäselvää mikä on oikea koko...

Stormin listalla on EBC-FA261HH, mutta crosstourer foorumilta luin että ne ei käy --> väärän kokoiset. F-malliin menee taakse EBC-FA488HH, jotka sitten käyvät kuulemma Crosstoureriinkin mutta en varmaan tilaa ulkomailta ennen kuin on varmaa...

Siis kummat EBC:n palat taakse? EBC-FA261HH vai EBC-FA488HH
    Husqvarna 701LR
  2.  
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Ajelin tällaisella viime kesänä reilut 2000 km Alppireissun. Kyseessä oli tuolla automaatilla varustettu vempele. Ihan täysin joka paikassa laatikko ei mielestäni ollut tehtäviensä tasalla. Mutkiin kun vaihtoi hidastamisen aikana itse yhden pykälän pienemmälle kuin mitä laatikko teki ajaminen oli sujuvaa. Manuaalipuolta en viitsinyt kauheasti käyttää kun kerran automaatti hoiti hommat suht hyvin. Sporttiasento oli koko ajan päällä. Muuten pyörä oli kokoonsa ja painoonsa nähden todelle helppo ja yllättävänkin kevyt ajaa. Pyörässä oli joku touring-pleksi kiinni ja ainakin 189 cm pituiselle kuskille tämä oli hyvä. Ihmettelin kun tämän hintaisessa vehkeessä ei ollut kahvanlämmittimiä vakiona, niitä olisin pakkasella kaivannut. Omille epäkuntoisille polvilleni olisin ehkä vähän loivempaa kulmaa kaivannut.

Parin viikon päästä tulossa samankaltainen reissu ja alla perinteisellä laatikolla varustettu samanlainen. Odotan että reissu on taas pyörän puolesta hyvä.

Sitten kun tuon oman Varaderon vaihtohetki on käsillä niin tämä on hyvin todennäköinen vaihtoehto jos vaan jalkatappeja voi pikkuisen siirtää alaspäin. Nyt en muista että onko penkin korottaminen mahdollista vai oliko tuo jo niin korkea että korkeammalta ei enää kunnolla osu tossut maahan.
    Saat säädettävät jalkatapit -15 mm SW-Motech: Footrest Kit ja lue: Instruction manual (PDF). Maksaa 99,95 €. Näillä tapeilla saat polvikulmaa loivemmaksi, mutta menetät hiukan kallistusvaroja. Mitä tulee satulan korottamiseen niin voit oll aihan huoletta, jos olet tuon 189 cm pitkä. Itse asennutin Wilbers-iskarin jolloin pyörän korkeus nousi n. 3-4 cm. Yllän vieläkin maahan ja olen 186 cm pitkä.

Olen ollut pyörääni entistäkin tyytyväisempi . Nyt takana ajoa 22.000 km kahdelta kesältä. Tosin miinusta annan edelleen pyörän painolle ja etenkin yläpainoisuudelle. Eihän tämä mikään enduro ole. Paremminkin allroad-pyörä, sellainen asfalttienska. Taitavat puhua nykyään crosstouringeista, eli äijäpyörän ja matkapyörän sekoituksesta. Oli mikä oli ja rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta minulle tämä sopii . Enemmänkin olisi tullut mittariin, mutta kulunut lonkka rajasi ajoani viime kesänä. Vaihdoin takavaimentimen Wilbersiin, joka tehdään aina räätälöidysti (ajotyyli, kuorma, %-osuus), sekä vaihdoin Top Sellerie-satulaan. Sekin minun sekä matkustajan painon ja pituuden mukaan. Ohjaustankoa olen korottanut raiserilla 20 mm. Korkeampi orkkisplexi on ok. Olen pitänyt alemmassa asennossa, mutta mulla on kiinnitettynä Wunderlich-pikkuspoileri plexin yläreunaan. Ei pyörteilyä omaan, eikä matkustajan kypärään (matkustajan pituus 163 cm). Helteellä olen joskus vaihtanut sen pikkuplexin. Se on kivempi silloin ja antaa mukavasti vaihtelua. moottorin ominaisuus hymyilyttää edelleen. Malliksi isogessun kehujille vetäsin Ukko-Kolin mäen ylös hotelille saakka. Jyrkimmän mäen kohdalla ennen huipulle saapumista vedätin suurimmalla 6-vaihteella nopeudella 40 km/h. Siinä vaiheessa alkoi hiukan täristä, mutta oli täysin ajettavissa ilman sammahtamisvaaraa Teeppä sama Bemarin boxerilla Olen laittanut pyörään niin paljon lisävarusteita ja osamaksuakin vielä riittää, että en aio luopua siitä piiiiitkääään aikaan . Lisävarusteina em. ja rtg-paketin lisäksi: vaihdettu suuremmat Givin laukut 3x sekä sisäkassit 3x (tilavuus yht. 142 ltr), keskiseisontatuki, sivuseisontatuen laajennusosa, virranulosottoja 2x, suojaraudat, led-sumuvalot, navi, etulokarin jatke, jäähdyttimen suojaritilä, hugger, takapyörään venttiiliin kulmaliitin.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12