Olisiko kellään ollut vastaavaa ongelmaa trumpan kanssa:
Pyörästä oli akku purkautunut ja laitoin pyörän kaapeleilla käyntiin. Hetihän se hörähti, mutta hetken käytyään pyörä sammui. Starttasin pyörän uudestaan käyntiin ja lähti. Sitten käynti alkoi hiipua ja kaasua vääntäessä kuulosti kuin pyörä tukehtuisi. Sitten käynti hiipui kokonaan, eikä enään käynnistynyt tämän jälkeen. Starttaa kyllä, mutta ei yritäkkään käyntiin.
Ensiksi tietty ajattelin tyyppi-vikaa, että tulpat pimeni, mutta pyörä ei lähtenyt käyntiin uusien tulppien vaihdonkaan jälkeen. Jäljitin asiaa ja usean starttaamis yrityksen jälkeen uudet (ja itse asiassa myös vanhatkin) tulpat olivat rutikuivat. Tämän jälkeen pistin tulpan rei'istä hieman bensaa, strattasin, niin heti hörähti.
Eli pyörä ei saa bensaa, eikä tästä syystä käynnisty. Jäljitin bensan saannin bensa-pumpulle asti ja sinne asti bensa kyllä huilaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ruiskussa sähkövikaa/paskana? Onko siellä välissä vielä jotkin suuttimet, jotka voisi olla tukossa? (hullulta kyllä tuntuu, että kaikki kolme suutinta kerralla tukkoon mennyt)
Olisiko kellään lisää ideoita?
Apua odotellen....![]()
Tää on vaan arvaus, mutta oisko sieltä voinut joku sulake kärähtää siinä vaiheessa kun kaapeleita on kytketty?
Pyöriikö bensapumppu kun pistät virrat päälle?
Sit tosiaan sulakkeet ja releet kannattaa kattoa.
Toi kuulostas siltä et jostia syystä ei oo bensan painetta
Tosin jos muistan oikein niin ecu vai sytytys ja bensapumppu saa samasta sähkön joten rele/sulake vois pimentää enemänkin?
Suuttimia ei kai siellä sen kummemmin ole bensa linjastossa- - suodatin, pumppu , ruiskun sihdit ruiskussa. Jos sinne on päässy moskaa niin voi ne tietty kaikki olla tukossa mut epäilen.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Avaa tankki, suhahtaako?
Mulla meni tankin huohottimesta venttiili tukkoon joten ei saanut korvausilmaa.
Maailmalla on tästä syystä useita tankkkeja imetty lommolle jo koko venttiili kannattaa heivata mäkeen.
Pumppu toimii kyllä. Lähtee päälle ku panen virran päälle. Otin myös ton pumpun letkun irti ja panin virrat päälle, niin pumppu pyöräyttää bensaa ulos. Sulakkeet olen tarkastanut, eikä ole palaneet.
Kävin myös huohottimen letkut läpi, ei ollu tukos. Koitin myös käynnistää tankin korkki auki, ei onnaa.
Akku ladattu? Omani olen kaapeleilla startattu muutaman kerran, eikä siinä puuhassa ole mitään särkynyt. Tappokytkin, ON-asennossa?
Tappokytkin on on- asennossa, akku ladattuna ja antaa juuri oikean jännitteen ja starttaa oikein hyvin. Jos jalustimen tai kahvan tappokytkimestä olisi kytkettynä, eihän se ilmeisesti sillon edes starttaisi.