Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 195:sta
    Kappas, siellä on joku perheliikuntapäivä just sopivasti lauantaina:
    http://www.ellivuori.fi/hotelli/fi/t...ex.tmpl?id=214

Toivottavasti meidän lapsilta kielletty alue on merkitty hyvin.. ja tuo Rautaveden Kivilinna loma-asuntoesittely on jossain ihan muualla..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Kappas, siellä on joku perheliikuntapäivä just sopivasti lauantaina:
    http://www.ellivuori.fi/hotelli/fi/t...ex.tmpl?id=214
    Petri voi pitää tuolla esityksen verhotanssista lajina?
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    ..ja Muukka vaihtoehtoisen version, jossa tanssitaan ilman verhoa.

Tuskin tartteis ORG:n pippaloida pahemmin Ellivuoressa pitää sen jälkeen..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Meidän käytössä olevat mökit pitäisi varmaan näkyvästi aidata ja alue merkitä K-18 -kylteillä.
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti

Tuskin tartteis ORG:n pippaloida pahemmin Ellivuoressa pitää sen jälkeen..
    Tuskinpa tarvii paljon ORG. pippaloida muutenkaan kun on nämä osanottajamäärät näin pieniä nykyään
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Oiskos jollain autoilevalla mahkuja tuoda tullessaan esim laatikollista punasta juomaa... ihan vaan varmuuden vuoksi jos alkaa janottamaan... toi vuoristo-ilma on niin kovin kuivahkoa
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
    Lainaa jarasan kirjoitti Katso viesti
    Oiskos jollain autoilevalla mahkuja tuoda tullessaan esim laatikollista punasta juomaa... ihan vaan varmuuden vuoksi jos alkaa janottamaan... toi vuoristo-ilma on niin kovin kuivahkoa
    Oon tulossa nelipyöräsellä näillä näkymin... Joten meikä voi sellasen tuoda.
    Tarkotit kaiketi korillista Muumi-limpparia
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
    Mä tuun myös kotilolla, joten mansesterista päin tulevat voi myös saada kyydin tavaroilleen eestaas
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Tuskinpa tarvii paljon ORG. pippaloida muutenkaan kun on nämä osanottajamäärät näin pieniä nykyään
    Harmittelen samaa...
    Meillä on tapahtumamarkkinoinnissa hieman tekemistä, kun joskus aikaisemmissa kekkereissä on ollut satakunta henkeä tonteilla, ellei jopa enemmän.

Kertaakaan mua ei ole harmittanut olla mukana näissä kemuissa, päinvastoin. On ollut mukavaa tavata uusia motoristeja, ja monet nickit ovat saaneet "kasvot". Oli aikoinaan mukava havaita uutena tyyppinä havaita, kuinka porukka otti mutkattomasti vastaan "nyypiön".

Nyt saamme kyllä "kasvottomia" motoristeja rekkautumaan sivustoille helposti, ja kimppa-ajeluihin ainakin pk-seudulla on suoranaista tunkua. Tehdään tuo reaalimaailman tutustuminen jollain tavalla helpommaksi???
    Stadissakin noi pe-illan loppusyksyn-talven baari-iltojen muistelot/ hengennostatukset ovat jääneet kokonaan pois. Ehkäpä piikkinä meille vanhoille pieruille voisi heittää tuon keski-ikäistymisen. Ollaanko me oikeasti näin vanhoja...?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Varmaan suurin syy osanottajapulaan on päällekkäiset tapahtumat: Pe Botniaring ja la-su Kemora -ratapäivät.

En tiedä kuinka menneetkin päällekkäin, mutta näinhän ei pitäisi olla.

.ORG! päätapahtuman aikana ei saisi olla muita .ORG! tapahtumia lainkaan.
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Lainaa cXlari kirjoitti Katso viesti
    Oon tulossa nelipyöräsellä näillä näkymin... Joten meikä voi sellasen tuoda.
    Tarkotit kaiketi korillista Muumi-limpparia
    cXlari - mä en oikeesti kyllä tiedä mitä muumit taikka Muumi juo mutta mun mielessä kimmelsi Koff merkkinen limppari :bisseä
    "Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."

Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
    Mulla oli suuret suunnitelmat liittyä seuraan silloin kun tästä tapahtumasta ensimmäisen kerran ilmoitettiin. Mutta niinhän siinä taas kävi että rahatilanne osoittautui sen verran surkeaksi että väliin jäi. Ottaa vähän pattiin. Mukavan lähellä olisi kerrankin kokoontuminen ollut ja mulla lapsivapaa viikonloppu...
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nythän nuo ulkomaalaiset voi arvioida leikkimielistä arviotani Suomen parhaasta mutkasta, verrattuna vaikka noihin Helsingin seudun herkkuteiden tarjontaan
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Markku kirjoitti Katso viesti
    Varmaan suurin syy osanottajapulaan on päällekkäiset tapahtumat: Pe Botniaring ja la-su Kemora -ratapäivät.
    Nojoo, edellisiin vuosiin kun luotaa, niin ei noissa kokkareissa nyt enemmistönä rataporukka ole ollut, vaikka toki jokunen sieltäkin on mukaan tullut.

Harmi toki tämä tilanne, jossa kuitenkin järkkärit näkevät todella suuren työn tapahtuman järjestämiseen. Tuhannesta jäsenestä (tai reilusta 20 000 käyttäjästä) kun mukaan saadaan alle 30, niin ei tarvitse olla kova ennustaja, että hallituksessa on kyllä mietitty/mietitään että mikä meni vikaan.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Nojoo, edellisiin vuosiin kun luotaa, niin ei noissa kokkareissa nyt enemmistönä rataporukka ole ollut, vaikka toki jokunen sieltäkin on mukaan tullut.

Harmi toki tämä tilanne, jossa kuitenkin järkkärit näkevät todella suuren työn tapahtuman järjestämiseen. Tuhannesta jäsenestä (tai reilusta 20 000 käyttäjästä) kun mukaan saadaan alle 30, niin ei tarvitse olla kova ennustaja, että hallituksessa on kyllä mietitty/mietitään että mikä meni vikaan.
    Nojaa. Voisin veikata et kova hinta rajaa pois. Tai ainakin itse juuri tuosta hinnasta johtuen päätin jäädä pois, vaikka muuten tapahtuma olisi kiinnostanut. Se posarihinta eli about 50e on ollut ainakin itselle se maksimi. Mut noh, mä muutenkin oon tämmönen köyhä, et..
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
    Lainaa jarasan kirjoitti Katso viesti
    cXlari - mä en oikeesti kyllä tiedä mitä muumit taikka Muumi juo mutta mun mielessä kimmelsi Koff merkkinen limppari :bisseä
    Ok Ilmottele jos miel muuttuu
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
    Yritetään nyt kuitenkin sivuuttaa tämän osanottajapulan suuremmat analyysit viikonlopun aikana, ja pidetään kivaa ja nautitaan järjestelyistä ketkä siellä paikalla olemme!
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    Lainaa Markku kirjoitti Katso viesti

En tiedä kuinka menneetkin päällekkäin, mutta näinhän ei pitäisi olla.

.ORG! päätapahtuman aikana ei saisi olla muita .ORG! tapahtumia lainkaan.

Kokonaisten mökkikylien varaukset joutuu sopimaan jo alkutalvesta ja ratapäiviin tulee muutoksia vielä pitkin kevättä. Muistaakseni alustavia suunnitelmia ratapäiville ei ollut vielä silloin, kun Eri-Keijon ajankohta päätettiin. Harmillista, mutta eipä näille mitään oikein voi.

Jostain syystä tällä kertaa ei ketjussa juuri ollenkaan huudeltu mökkiseuralaisia ja taisipa jossain olla oikein kehoituskin kerätä oma porukka kasaan ja varata koko mökki. Ei onnistu ainakaan minulta, kun ei mulla ole omaa org-possea valmiina. Sama tilanne saattaa olla monella muullakin ja varsinkin uusilla orggilaisilla. Näihin tapahtumiin pitäisi olla mahdollisimman helppoa osallistua yksinkin. Hintaa en pidä pahana itse, samaa tasoahan tuo on kuin orgin Tallinnan risteily. Niin ja ainakaan minua ei FB-tapahtumakutsu tavoittanut, joten tapahtuman huomasi vain jos sattui tapahtumaosiolla selailemaan.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Kustannuskysymyksistä johtuen tässä tapahtumassa ei ollut mahdollista pitää vajaasti täytettyjä mökkejä, vaan mökit myytiin ns. järjestyksessä täyteen. Tässä lienee osasyy, miksi mökkiseuran kyselyt ovat jääneet vähemmälle tämän tapahtuman yhteydessä. Osallistujille haluttiin kuitenkin antaa mahdollisuus päästä majoittumaan omien kavereidensa kanssa samaan mökkiin, joten riittävän ison porukan kokoamalla pystyi varmistamaan juuri mieleisensä mökkiseuran.
    Mun muistaakseni aikas monessa orgin tapahtumassa omassa mökissä on käyty vaan nukkumassa ja ne parhaat bileet on olleet jossain muussa Siksi ainakin mulle on lopulta aikas sama, kenen kanssa mökissä nukun näillä reissuilla.

Voisi olla aiheellista tehdä tästä jonkinmoista avointa kyselyä sivuston käyttäjien keskuudessa, että mitkä ne syyt oikein on siihen, ettei porukat lähde messiin. Syitä on varmasti miljoona ja jokaisella omansa, mutta näin voisi saada oikeasti laajemman käsityksen siitä, että mitä tapahtumilta kaivattaisiin, jotta ihmiset sinne lähtisivät mukaan.
    <p>Mutkitteluille Honda CB 600 F Hornet -07 &#39;isoveikka&#39; ja kaupunkiajoon 50cc retro-skootteri &#39;pikkusikko&#39;</p><p>Tu(u)naaja: http://blogi.punaisenkatonalta.fi</p>
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Luulisin, että tilausta tälle tapahtumalle olisi enemmän ilman kolmea muuta kokoontumista (Las Palmas, Posari, Tallinna), 30:a ratapäivää, paria vuosikokousta, viikkoajeluja sekä muita tapahtumia mitä kauden mittaan on ollut, sekä ilman maan suosituinta keskustelufoorumia, Facebook-ryhmää ja muita tapoja pitää kavereihin yhteyttä mitä nyt en muista. Ja rahahuolet siihen päälle.

No, turhaa jauhamista. Pitääkäähän hauskaa.
    1000
    Voiskos tähän jotenkin saada ympättyä vielä verhotangon... Eli jos Petri järkkäis verhotankotanssi-kurssin tai ihan vaan esityksen... Verhoista ja tanssista taitaa olla jo kokemusta niin tulis pikkusen haastetta???

Tallissa tällä hetkellä:
    zx 12 R
    zx 10 ?
    ktm 520 exc
    Kunhan avoimesti pohdiskelen syitä osallistujakatoon..

Yksi voi tietenkin olla tuo raha-kysymys.... Harvemmin majoituksissa tarvitsee olla mitään ylimääräistä luxusta, sikäli mikäli, kun sellainen kuitenkin melkein aina nostaa automaattisesti reissun hintaa. Perusmajoitus - that`s it.
    Halvemman hinnan etuja on myös se, että uskaltaa liittyä tapahtumaan, vaikka olisi koko v-lopun osallistuminen epävarmaa. Voi tulla vaan ekaksi päiväksi tai tokaksi, ihan miten vaan. Nyt kynnys on korkeampi, eikä osallistu/maksa ellei ole täysin 100% varma, et pääsee. Oman paikkansa jälkikäteen myyminen kun ei tällä menekillä ole kovin varmaa. Kyllä tollanen satku kirpasee heittää mäkeen.

Kohteen sijainti jonkun kaupungin yms. kupeessa, josta löytyy ruokailumahdollisuuksia ja esim. menopaikkoja illaksi. Tämä voi ehkä helpottaa uusien "ekaa kertaa" ,kun tietää, ettei ole jumissa/vankina jossain mökkikylässä keskellä "ei mitään" täysin tuntemattomien kanssa. Voi vaikka vaihtaa illanviettopaikkaa pienemmän porukan kanssa. Saattaisi joku tällöin ehkä ottaa mukaan Orgiin kuulumattomankin kaverin.

Tässäkin on monta koulukuntaa...osa tykkää dokata yksin metsässä ja sammua sinne, toinen kaverin/oman kaveriporukan kanssa mökin kuistilla ja osa vaikka hilpasta baariin, jos meno ei miellytä.

Kuten Markku mainitsi - ei orgilla saisi olla muita tapahtumia samaan aikaan. Kyllä tämä varmasti nyt muutaman poisti bilevahvuudesta.

Kuten CJ mainitsi;
    Olivat nuo syksyn ja talven baari-iltamat todella hauska tapa pitää porukkaa aktiivisena myös ajokauden ulkopuolella. Moniin ihmisiin tutustui paremmin juuri silloin, ei ole kypäriä päässä ja pölistä mutkista lyhyellä tauolla, vaan vietetään aikaa yhdessä. Eikä tarvitse kiinnittää koko viikonlopuksi itseään tapahtumaan. Tämä ei tietenkään varmasti maistu kaikille, kuten ei viinakaan. Tai sit me vaan ollaan niin stnan vanhoja.

Osa ei ehkä tule, koska meno on muuttunut...ihan oikeasti. Ja tämähän on tietenkin ihan jokaisen oma asia/tulkinta.

Tässä muutamia ajatuksia, mitä tuli mieleen..

Kaiken kaikkiaan hankalaa ja järjestäjille monimutkaista. Varmasti yrittävät parhaansa.

Eikä sitten mitään herneitä.
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Jos nyt ketään enää kaiken tämän kalabaliikin jälkeen kiinnostaa, niin olen huomenna n. klo 16-18 Hotelli Ellivuoren sisäänkäynnin edustalla pitämässä vastaanottoa ja jakamassa mökkien avaimia. Jos sataa, olen hotellin aulassa. Todennäköisesti siirryn kuuden aikaan savusaunalle ainakin joksikin aikaa. Jätän loppujen mökkien avaimet tällöin hotellin vastaanottoon, saatte ne nimellänne sieltä. Avaimet luovutetaan ensimmäisenä mökkiin saapuneelle majoittujalle.
    Viimeksi muokannut: Bren; 30.08.2012 klo 19:04.
    Lainaa Bren kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt ketään enää kaiken tämän kalabaliikin jälkeen kiinnostaa, niin olen huomenna n. klo 16-18 Hotelli Ellivuoren sisäänkäynnin edustalla pitämässä vastaanottoa ja jakamassa mökkien avaimia. Jos sataa, olen hotellin aulassa. Todennäköisesti siirryn kuuden aikaan savusaunalle ainakin joksikin aikaa. Jätän loppujen mökkien avaimet tällöin hotellin vastaanottoon, saatte ne nimellänne sieltä. Avaimet luovutetaan ensimmäisenä mökkiin saapuneelle majoittujalle.
    Elä sinä huoli, minä aion saapua paikalle ja olla ihan oma ihteni. Ryyppään, remuan, nukun (kuorsaan) ja välillä mökötän itsekseni.
    Alkaa jo Keijoilu kuume olla päällä
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Sadomanille terkkuja (ja tietty muillekin). Me kelattiin vahvajussin kanssa että oltais tultu vanhoja muistoja verestämään ja juopumaan sun (teidän) kanssa mutta on toi ratapäivä ja innokkaat koulutettavat. Ehkä Tallinnassa korjataan tilanne?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Se on hyvä, että meillä on kaikenlaista ohjelmaa. Siitä iso kiitos kaikille järjestäjille sekä unohtamatta osallistujia! Tähän hyppyläpsyhymiö...

Mielestäni suurin osa yhdistyksen toiminnasta pitää liittyä selkeästi harrastukseen. Ratapäivät ja kimppa- ym. ajelut ovat juuri sitä itseään.

Joskus sitä kuitenkin haluaa tavata ihmisiä oman harrastuksen ympärillä myös vapaamuotoisesti, ja tähän on nämä posarit, keijoilut, kauden päättäjäiset, jne. omiaan. Näitäkin tapahtumia voi kehittää eteenpäin. Turhaa dissata näitä kekkereitä. Mitä muuta nämä erilaiset kokoontumisajot ympäri Suomea sitten ovat? Joka kesäviikonlopulle löytyy useampikin vastaavanlainen tapahtuma, joten näitä saattaa olla liiankin kanssa?
    No, ainakin harrastus yhdistää tätä hyvinkin heterogeeniseltä vaikuttavaa porukkaa...

Pelkkä dokaus on harvinaisen tylsää, ja myös hyvin kallis ja pitkän päälle epäterveellinen harrastus. Tätä voi jokainen tehdä omalla ajallaan ja omissa porukoissa tyylinsä mukaisesti. Ja onhan näitä makkaranpaistojakin ollut, ei kaikkeen vapaamuotoiseen yhdessäoloon tarvita näitä valtion raskaasti verottamia virvokkeita...
    Tuo Poker Run oli hyvä idea ja kuvajahdit myös, ehkäpä helpompi versio geokätkennälle!

Itse olen viime vuosina kernaasti antanut omaa aikani perheelle, joten omat harrastukset ovat kutistuneet minimiin. Tämä on väkisin näkynyt myös moottoripyöräharrastuksessa. Viimeisin pk-ajelu taitaa olla viime vuodelta, hesan hitaissa, kimppakivassa ja tourinkissa olen ollut kait yhdet kerrat tänä ajokautena tuon Baltian reissun lisäksi. Pari kuvaakin olen hakenut, kun kohde on osunut lähelle.
    Harmittaa toki, mutta en kadu. Lapset ovat lapsia vain pienen ajan, ja tätä ehtii vielä harrastamaan...

Tämä keijoilu on toistaiseksi olla mulle ainoa "viihdereissu" tälle vuodelle, mutta prätkällä sinnekin olen menossa mutkan kautta. Ehkäpä joku voi asettaa itsensä tällaisten "sekundääristen viihdekeikkojen" yläpuolelle ja halveksia "rahvaan" meininkiä, kun näin helposti antautuvat alhaisten viettien turmeltaviksi...

Ajellaan, kun voidaan.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Lainaa CJ kirjoitti Katso viesti

Mielestäni suurin osa yhdistyksen toiminnasta pitää liittyä selkeästi harrastukseen. Ratapäivät ja kimppa- ym. ajelut ovat juuri sitä itseään.

Turhaa dissata näitä kekkereitä.
    Se on varmasti mielipidekysymys mihin yhdistyksen toiminta liittyy. Loppujen lopuksi hommaa kuitenkin pyörittävät ihmiset ja niiden takia näihin Keijoiluihin mennään tai ollaan menemättä. Hommakin kuolee, jos osallistuvaa tahoa ei järjestäjien lisäksi ole.Siksi sosiaaliset suhteet ja niiden hoito tärkeätä.On käsittääkseni menty joskus ennenkin ilman yhdistystä.
    Mulle Org:illa ei nimenomaan ole mitään muuta merkitystä, kuin sen kautta tapaamani ihmiset. Niitä on mukava näissä tapahtumissa tavata. Pk-ajeluihin eksyn enää kerran kaks vuodessa, radalle sillon kun ehkä joskus johonkin väliin vaan päättää lähteä. Rata-hemmoille yhdistyksestä varmasti onkin mieletön hyöty.

Kuten sanoin...koulukuntia on monia, eikä kaikille sopivaa tapahtumaa saa millään järkättyä.

Ei kai kukaan näitä pippaloita ole dissaamassa! Eihän tässä tapahtumassa ole varmasti mitään vikaa. Pikemminkin vaan homma harmittaa, kun toiset tekevät kovasti duunia tälläisten eteen. Kuten sanottua pohdintaahan tälläinen herättää. Ihan itse ryssin oman osallistumisenkin.

Kunhan vain mietiskelin touhua ja eri vaihtoehtoja näin reilun 9 vuoden jälkeen...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Itse asiaan.. Käytiin tuossa (minä, Terwo, Shyhander) iltalenkillä noissa maisemissa, joten jotain havaintoja:

- Kiskokabinetista (siinä risteyksessä, mistä tie 12:sta käännytään Ellivuoreen) saa olutta mukaan, kuten myös jotain elintarvikkeita. Ei erityisen halpaa, 6x50cl Carlsberg oli 14,90e.
    (Huom. Se Häijään marketti on taas ihan oikea iso kauppa, ehdottamasti näistä kahdesta parempi).
    - Ne taloesittelytalot (lauantaina) on onneksi aika sivussa noista meidän hirsitaloista, which is nice!

Hyvät bileet tulossa!
    Viimeksi muokannut: LaMasquerade; 30.08.2012 klo 21:03.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
  30.  
    Nyt tuli just yksi paikka takas myyntiin, en pääse lähteen! 85e on hinta, yksärillä viestiä, jos kiinnostaa.
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen