Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Kuinka paljon kaasarin sivusta katsottuna imuvaijerin pitäisi liikuttaa akselia joka sulkee/aukaisee imuläpät? Ryyppyvaijerin kun laittaa täysin auki akseli liikkuu n.3mm.. riittääkö se aukaisemaan/sulkemaan imuläpät?
  2. #2
    Lainaa harttana kirjoitti Katso viesti
    Kuinka paljon kaasarin sivusta katsottuna imuvaijerin pitäisi liikuttaa akselia joka sulkee/aukaisee imuläpät? Ryyppyvaijerin kun laittaa täysin auki akseli liikkuu n.3mm.. riittääkö se aukaisemaan/sulkemaan imuläpät?
    Mulla liikkuu zetorissa myös sen 3mm silmämääräisesti arvioituna. Pyörä tosin ei lähde muista syistä käyntiin, joten en osaa sanoa toimiiko oikein. Mutta jos sulla pelittäisi niin miten?
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  3. #3
    Tarkkaa vastausta en osaa antaa. Omassa busassa riittää hyvin pieni liike. Imukurkkujen läpät eivät paljonkaan liikahda kun ns. ryyppyvivun vetää pohjaan, mutta se riittää hyvin käynnistymisessä. Ryyppyvivun imukurkkujen päässä oleva liikematka (laidasta -laitaan) on muistin mukaan alle 3mm. Joskus kun vaijerit olivat irti ja laitoin ne takaisin, niin ryyppyvaijerin välyksen jätin liian pieneksi. Tälläin kierrokset kasvoivat kun käänsi tankoa toiseen laitaan. Liikettä ei juuri silmällä havainnut, muutta moottoriin vaikutti.
  4.  
  5. #4
    Se kaipati riippuu aika paljon onko kaasaripelin perinteisestä ryypystä kyse, missä on tarkoitus laittaa läppä kaasarissa ilmansaannin eteen, jolloin kone käy rikkaammalla (= saa enemmän rikkaampaa seosta eli ryypyn) ja tällöin kylmä kone käy paremmin.

    Tai sitten kyse voi olla ruiskukoneen (kuten viestissä yllä busa), jolloin avataan ihan nitusen verran kaasuläppiä, jolloin kone käy vaan vähän korkemmilla kierroksilla ja ei sammu kylmänä niin helposti. Samaan tulokseen pääsisi jos vain kääntäisi kaasukahvaa. Itse koneen ohjausyksikkö säätelee seoksen rikkautta monen eri parametrin perusteella.

    Luonnollisesti siis perinteisen ryypyn tulee siis liikkua vähän enemmän.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08