Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 319:sta
  1. #181
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Akkulaturin kun löi kiiinni niin näytti samantein täyttä. Sen kummemmin en ole tota mitannut.
    Eli akku sökö.
    Toi hazardrelay on hätävilkkuihin, ei ole mitään tekoa käynnistymisen kanssa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  2. #182
    Tota manuskassa hazard-releeksi nimettyä ihmettelinkin kun jammun varaosalistauksessa tuo on monitoimireleeksi laitettu. Mutta toi sähkö(kin) puoli on mulle täyttä hepreaa niin ajattelin kysäistä. Akun ostoon siis ja kiitokset jälleen kerran neuvoista.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  3. #183
    Koita nyt apuvirralla, tai yleismittarilla ensin. Helpoimmasta päästä noi vianhaut kannattaa aloittaa, eikä heti metsästellä Ebaystä mitä sattuu osia.
    Jos se rele siellä naksuu, niin eihän vaan joku ole kolmen viikon ajaksi jättänyt hätävilkkuja päälle, ja akku niin tyhjä, ettei suostu enää edes latautumaan. Ainakin noi Ctekit on kranttuja totaalisen tyhjään akkuun.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #184
    Jeps eli akkuhan se oli paskana. Apuvirralla hörähti käyntiin laakista.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  5. #185
    Onko kukaan saanut matkaajossa vaivaavaa tärinää kahvoista pois?
    Kahvan päätypainot on jo suuremmat.
    Auttaako kahvan kumien vaihto mitään?
  6. #186
    Lainaa divarimies kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan saanut matkaajossa vaivaavaa tärinää kahvoista pois?
    Kahvan päätypainot on jo suuremmat.
    Auttaako kahvan kumien vaihto mitään?
    Paljonko toi sitten tärisee?

    Mulla muuten vakio, paitsi kahvat on jotain lämmitettävää mallia (kahvakumit vaahtomuovia). Eikä värise sen enempää kuin nuo aiemmat pyörätkään.

    Ketjut kunnossa? Niiden aiheuttamat värinät kyllä tulee läpi kaikkialta, jalkatapeista ja kahvoista.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #187
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikä värise sen enempää kuin nuo aiemmat pyörätkään.
    Tuommoinen kommentti ei paljon kerro...

    Asiaan... siitä on jo muutama vuosi kun alla oli diversion ja muistelen että kahvoihin tuli värinää kautta kierrosalueen, sellaista pientä, ei voimakasta mutta joskus alkoi kaasukäden pienemmät sormet puutumaan...
    tuommoiseen voisi kokeilla vaikka painojen pienentämistä (värähtelytaajuus pitäisi muuttua) tai sitten alumiinitankoa viimeisessä hädässä...
    juuri nyt pyörätön
  8. #188
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Tuommoinen kommentti ei paljon kerro...
    Taitaa tuo värinän tunteminenkin olla vähän yksilöllistä?

    JOS haluaa värinättömän pelin voi BMW 750 olla kohtuullinen V12-koneineen, kun euron kolikko pysyy pystyssä moottorin päällä.

    JOS haluaa ajaa prätkällä, ainakin omien kokemusten mukaan pienet värinät kuuluu asiaan, joskus suuremmatkin (HD?)

    Ja rahalla saa noita H-sohvia, joiden kutoskoneet luulisi kiertävän suht värinättömästi pitkääkin matkaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  9. #189
    Pyörä on -96 tai 97 jolloin rek. Kuuluuko pakoputkissa olla (vedenpoisto)reikä siinä kartion paksumman (takaosan) hitsisaumassa, joka liittää putken vaimentimeen?
    Molemmat putket puhalteli samoista kohtaa, laiskana en jaksanu kurkkia putkien alle että minkälaiset aukot siellä on. Liekö vielä alkuperäiset vaimentimet, 76tkm mittarissa.

    Oletteko koittanu ajaa näillä mutkaa reippaammin, tuntui että keula ei enää olekaan niin kamala kun vetää "täysiä".
    Puolireippaassa maantie-ajossa tuo värisee/tärisee ikävästi. Tosin muista pyöristä ei ole kokemusta sitten 80-luvun.
    Ehkä mä vaan pelkäsin Ahvenistolla niin etten enää huomannut mitään

    Mitenkäs tuo takapään jousen esijännitys säätö, en saanut sitä omalla koukkuavaimellaan liikkumaan mihinkään.
    Onko siinä joku jippo, lukitus?
    Nyt on asennossa 5/7, joka taitaa olla turhan tiukka yksin ajaessa. Ohjekirja suosittaa kolmosta perusasennoksi.

    Onko kukaan kokeillut pitävämpää rengastusta, mikä toimisi kivasti radallakin?
    Oisko esim. Pirellin Sport Demon pitävämpi kuin Bridg. Battlax BT45 tai Michelin Pilot Activ? Nuo mulla nyt etu/taka. Joku muu katukumi? Leveämpää ei taida kannattaa miettiä kapeille vakiovanteille 2,5 ja 3,5"

    Pitäiskö öljyn laatuun (kuumeneminen?) kiinnittää huomiota kun radallakin ajaa, nyt koneessa Valvoline MP 20W-50 Durablend, oisko joku semisynteettinen.
    Vaikka aika kesyä tuo mun meno vielä on koneelle, isoilla vaihteilla mutkia kaarrellen.
    Ahveniston suoratkin on vaan seuraavaan mutkaan ajolinjan hakemista...

    Ehkä ens kesänä on jo joku muu pyörä, jos tuo viime viikolla herännyt ratakipinä kytee talven yli.

    Innostuuko joku muu lähtemään vielä syksyllä Ahvenistolle, kun kelejäkin vois riittää. 35€/2h tai 45€ koko päivä.
    Oishan se kiva vertailla kokemuksia Diversioneilla, vauhteja ei kannata liikaa verrata jos ei ole ratakokemusta.
    Minä parilla kerralla oppinut sen että on pirun vaikeaa ja harjoittelen vain kaatumattomuutta, ajolinjoja, mutka-asentoja, katseen kohdistamista, ohitetuksi tulemista jne
    Meluthan siellä aina mitataan, mulla oli 86db 4500rpm, sallittu 95db. Keskiviikkona "melupäivänä" saa olla 110db. Silloin hinta 60€ ja vähemmän ajoaikaa http://ahvenistoracecircuit.com/
  10. #190
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä kuuluu olla vedenpoistoreikä. Olen ajanut kummaltakin puolelta jalkatapit maahan, tiedä sitten onko tuo "reippaammmin". Keula on yksinkertaisin mahdollinen "damper rod-tyyppinen" keula ja sen kanssa vaan on elettävä. Se on surkea, mutta öljyjenvaihto varmasti kannattaa. Mutkassa painaa kroppaa eteen ja alas sisäkurviinpäin niin auttaa kääntymistä. Se takaiskarin esij'ännityus on vaan tiukka, siinä ei ole lukitusta. Sillä ei oikein ole väliä missä asennossa se on, se ei muuta jousen jäykkyyttä, vaan sitä mikä on takapään painuma. Saa olla minusta niin ylhäällä ("jäykällä" kun haluaa, ei ole niin väliä tossa pyörässä. Mulla oli yks setti Pirellin Sport Demonia ja se vaan kului äkkiä (takanen 6000km), ei muuta merkitystä. Öljystä en ottais stressiä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #191
    shyhander ehtikin jo vastaamaan mutta melkein lisäisin ettei noilla renkailla saa niin paljoa pitoa lisää mitä alusta antaa periksi radalla, pyörähän ei ole varsinaisesti tehtyä rataa silmällä pitäen.
    Itse olin misukoihin tyytyväinen vanhalla diversionilla.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  12. #192
    Ok, mun vauhdeilla ei taida vähään aikaan tarvitakaan kummoisia ominaisuuksia

    Uutta ihmeteltävää tuli kun aloin vaihtaan etujarrun nesteitä; jarrunestesäiliön alumiininen kansi oli maalattu myös sisälltä, kumi oli huonosti paikallaan ja tietysti väliin päässyt neste oli syövyttänyt sen maalin. Onko noi tosiaan maalattuja sisältäkin, vai onko sinne iskenyt joku ti-tyyppi? Kirjoittelin siitä MPtalli-osioonkin, mutta en osaa linkittää.
  13. #193
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei pitäis olla merkityksellistä... Sen kumin kuuluu tiivistää ulkoilma ja vesi ulkopuolelle ja jarruneste sisäpuolelle SEKÄ joustaa jarrupalojen kuluessa eli nestepinnan laskiessa jarrunesteen mukaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #194
    Tämän kesän (valitettavan vähäisten) ajojen jälkeen on loppukesästä ilmestynyt divin mottorilohkon takapuolelle, alempaan tiivisteeseen (?) pieni öljyvuoto (tasapainottaa zenmaisesti lohkon etupuolen öljyntihuttelua, joka tosin tulee...suoraan jäähdytys-siipien välistä...jotenkin...). Osaisiko joku valaista onko ongelma miten vakava ja paljonkohan työtä vaatii moisen korjaus. Jotenkin itse ajattelen että tämä nyt on sitä ajan tuomaa patinaa mutta parempihan on varmistaa ettei tuo turhaan tuota öljyä valuttele. Niin pieni vuoto kumminkin kyseessä ettei tuo näytä hurjasti vaikuttavan öljynkulutukseen ainakaan tämän hetken ajomäärillä.

    WP_000502second.jpg (vasen puoli, takaa kuvattu)

    WP_000504third.jpg (lähempänä)
    -This is rock 'n' roll.-

    2013-2015: Yamaha XJ600S Diversion -93
  15. #195
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lähtökohtaisesti en itse alkais tekemään operaatiota… Jos ei ole ylimääräistä rahaa ja aikaa… Jos tuo ei ala lattialle asti tiputtamaan lätäkköä, niin antaisin olla. Mutta kyllähän tuo periaatteessa on vuoto joka ei ole hyvä. Tossahan oli siellä etupuolella sellainen pikku tihkupaikka ollut jo silloin kun mä sen ostin. Periaatteessa yläpään purku ja yläpään tiivistesarja sisään. MItään rakettitiedettä ei sylintereiden irroitus ole, mutta kyllähän se kuitenkin on operaationa jo sellainen vakavammansorttinen työ. Sylinterin takaisinlaitto sitten ehkä hankalampaa vähän. Huoltoliikkeessä tehtynä maksaa varmaan jonnin verran, koska työtunteja kuluu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #196
    Itsellä ysisatkussa sama ongelma, mutta etupuolella. ilmeisesti kannen saa yläkautta poijes,ettei tarvitse irrottaa koko konetta ainakaan 600,ssa? Ajattelin kuitenkin antaa asian olla seuranta linjalla. Tuommoiset pienet tihkumiset ei näy vielä öljyn kulutuksessa. Korjataan sitten jos vuoto pahenee, siihen asti moottoripesua useammin. Korjaajan mukaan ei ole tarvittaessa paha rasti, jos homma onnistuu yläkautta irrottamatta konetta. Muutoin kyllä rahaa palaa puolet pyörän hinnasta.
  17. #197
    Aika omituinen lausunto (ammatti?)korjaajalta. Ei kait toi koneen pudotus ja takaisinlaitto voi päivän (viikon?) duuni olla, ei ole ainakaan niissä laitteissa ollut, mistä itse olen irrotellut. Helpottaa vielä kovasti kannen ja sylinteriryhmän irrotusta.

    Katsoppa paljonko tuosta tulee lisätyötä. Kaasarit joutuu irrottamaan jo pelkästään kannen irrotukseen, samoin tulpanjohdot. Konetta varten pari johtoliitintä, eturatas, jotta saa ketjut pois, kone on kiinni edestä ja takaa parilla pultilla. Siinä noi lisätyöt, max tunti molempiin suuntiin. ja tosiaan saman ajan melkein säästää sen ryhmän kanssa turatessa.
    Viimeksi muokannut: ts18056; 03.10.2014 klo 09:46.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #198
    Työpäivän juurikin epäili tuohon menevän. Tuolla kohden jos koneen irrottaa sinne kannattaa varmaankin laittaa muutakin uutta osaa minkä havaitsee huoltoa kaipaavan, ettei tarvitse enää aukoa uudelleen. Jos töihin menee 500e ja kaikkiin osiin toinen mokoma niin kyllähän siinä toimintatonni menee. Tuommoisen -99 mallisen ysisatkun hinta näkyy olevan jossain 2-3 tonnin välissä eli puolet tuosta hinnasta on silloin remppaan käytetty. Ylälautta vaihtamalla pelkän kannantiivisteen vaihtoon epäili menevän huomattavasti vähemmän aikaa ja tuohta. (n.300-400e) Tiedä näistä sitten.
  19. #199
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Työpäivän juurikin epäili tuohon menevän. Tuolla kohden jos koneen irrottaa sinne kannattaa varmaankin laittaa muutakin uutta osaa minkä havaitsee huoltoa kaipaavan, ettei tarvitse enää aukoa uudelleen. Jos töihin menee 500e ja kaikkiin osiin toinen mokoma niin kyllähän siinä toimintatonni menee. Tuommoisen -99 mallisen ysisatkun hinta näkyy olevan jossain 2-3 tonnin välissä eli puolet tuosta hinnasta on silloin remppaan käytetty. Ylälautta vaihtamalla pelkän kannantiivisteen vaihtoon epäili menevän huomattavasti vähemmän aikaa ja tuohta. (n.300-400e) Tiedä näistä sitten.
    Siis miten toi koneen irrotus edesauttaa noiden "ylimääräisten" osien vaihtoa? Eihän sitä sen enempää avata, kuin tuon tiivisteen vaihtoa varten. Ja jos siinä havaitaan puutteita, niin sama toimintatonni menee siinäkin.

    Noh, jos kyseessä on vain kannentiivisteen vaihto, niin ei sitä varten konetta tarvinne irrottaa, ei ainakaan Divikassa. Ymmärsin että tarvis olisi vaihtaa myös lohkon alatiiviste, jolloin koneen irrotus on enemmän kuin perusteltua.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #200
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tossa on myös öljylämmitteiset kaasarit, niin tietty vois olla mahdollista että kaasarien öljyletkuista tai solenoidista olis nuo tippunut.

    Onhan tusossa tilaa ihan hyvän näköisesti.


    28122010.jpg
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #201
    Käsitin, että kone tsekattaisiin läpi kokonaisuudessaan alakerran laakerointia myöten. Kuitenkin sata tonnia jo pyöritelty niin samallahan se kannattaisi katsoa koko mylly läpi jos sitä availee. Tai näin ainakin annettiin ymmärtää.Tässä yhteydessä korostan, että en ole moiseen operaatioon tältä istumalta lähdössä koska pyörä muuten toimii ihan ok.
  22. #202
    Lainaa leinoan kirjoitti Katso viesti
    Käsitin, että kone tsekattaisiin läpi kokonaisuudessaan alakerran laakerointia myöten. Kuitenkin sata tonnia jo pyöritelty niin samallahan se kannattaisi katsoa koko mylly läpi jos sitä availee. Tai näin ainakin annettiin ymmärtää.Tässä yhteydessä korostan, että en ole moiseen operaatioon tältä istumalta lähdössä koska pyörä muuten toimii ihan ok.
    Njoo, tuossahan sitten jo halkaistaan koko kone.

    Kädetön ei tee itse, vaan rahalla... Taikka ostaa uuden.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #203
    Miten muuten porukat tykänny kyseistä pyörästä. Itse ostin Heinäkuun lopulla vm.96 kilometriä ol 70 tuhatta. On minun ensimmäinen pyörä ja ajattelin että tällä on hyvä alottaa. Hyvin olen tykänny pari tonnia ehti ajella, hauskaa oli Aivan oikea ratkasu meikäläiselle kokeila ensin vähän pienemmällä ja jos kynnet kykenee niin suurentaa
  24. #204
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ennu kirjoitti Katso viesti
    Nyt kävi hassusti ja tuli projektiksi XJ6 diversion 2009

    Onkos jollakulla tietoa, miten hyvin muiden yamahan mallien osia sais tuohon sopimaan? Tarkotus rakennella pienellä budjetilla, mutta hirmu huonosti on juuri XJ6:n osia tyrkyllä, esim. etulokari tarttis uusia ja penkki vaihtaa sinkuksi.

    Samoin etukatehässäkkä saa lähteä, mahtaakohan N-mallin mittaristo/etulamppu istua tilalle suoraan, vai tarviiko kikkailla?

    Ihanaa kun on pitkä talvi edessä
    Mukavan pyörän varmasti hankit, mutta se on kyllä täysin eri pyörä kuin tässä ketjussa keskustellut XJ-pyörät, mitään samaa ei ole lukuunottamatta kahta ekaa kirjainta ja sitten se diversion
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  25. #205
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mukavan pyörän varmasti hankit, mutta se on kyllä täysin eri pyörä kuin tässä ketjussa keskustellut XJ-pyörät, mitään samaa ei ole lukuunottamatta kahta ekaa kirjainta ja sitten se diversion
    Äläs ny, on niillä sama valmistaki! Miepä alottelen uuden ketjun aiheesta, jos ei me uudistetun version kannattajat tänne oikein kuuluta
  26. #206
    Tervehdys!
    Tuli sitten heräteostoksena hankittua vm 92 600S. Nyt sitten talviloman aikan tullut rullattua toista tonnia mittariin ja herännyt muutama kysymys, kilometrien karttuessa.
    Miten huolestuttavaa on tyhjäkäynnillä ilmenevä kolina joka loppuu kun kytkimen painaa pohjaan?
    Ja toinen huolestuttava oire, kun kone käy tyhjäkäyntiä, niin tuntuu kuin aina välillä potkii takaisin, metallisen kolahduksen saattelemana.
    Nämä soraäänet ovat kuitenkin vaimeat, verrattuna vaikkapa Ducatin normiääniin.Mutta herättävät kuitenkin pienen pelon takaraivoon, että onko kaikki kunnossa? Kilometrejä pyörä on kuitenkin niellyt 80 000km:ä.
  27. #207
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kummatkin normaaleja, eritoten tuo eka. Toka vois mahdollisesti parantua säätämällä laasareita tyhjäkäyntialueella tai synkronoimalla kaasareita.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  28. #208
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kummatkin normaaleja, eritoten tuo eka. Toka vois mahdollisesti parantua säätämällä laasareita tyhjäkäyntialueella tai synkronoimalla kaasareita.
    Kiitos tiedosta. Nyt vain rauhallisin mielin, mutkaista tietä näkymättömiin.
  29. #209
    Pientä tilannekatsausta.

    Työmatka-ajoa reilut 4000km:ä takana ja XJ vain paranee vanhetessaan.

    Kun otin laitteen ajoon helmikuun loppupuolella, niin öljyä kului noin desilitran sadalla kilometrillä, ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana. Mutta sitten öljynsyönti loppui ja sen koommin öljyä ei ole tarvinut lisäillä. Ylimääräiset kolinat ja räminät tuntuivat loppuvan kuin seinään, kun vaihdoin 20w40 öljyt koneeseen. Mitäköhän luirua siellä edellisen omistajan jäljiltä olikaan?

    Myös tuo koneen tyhjäkäynnillä tapahtuva takaisinpotkiminen loppui, kaasarien säädollä ja synkkauksella.

    Toivottavasti tämä ajokausi menisi tästä eteenpäinkin, yhtä mukavasti.
  30.  
  31. #210
    Siis tarkoiituksella toi 20/40 öljyt?
    Ei tuota ole tarkoitus käyttää moisilla öljyillä jollet käytä ainoastaan tosi lämpöisillä oloilla.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Sivu: 7 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ... ViimeinenViimeinen