Moi,
Tuli hommattua eka isompi prätkä, 600 -4br -93
Eka öljyn vaihto eessä ja samalla ajettelin kurkata imukurkut, et mikäli ei oo tehty nii mitäs toi. "Kuristusten" purku vaatii?
Kiitti jo etukäteen.
O-5 neulaputket (saksasta, engalnninkielellä: sales@mikuni-topham.de, muuten maksaa mansikoita), luistin neulat keskimmäiseen koloon (laita muovipussin sisällä, niin ei mene sokka hukkaan) ja avonaiset kumikurkut.
uudemmissa avonaiset kumikurkut, neulan asento puoleen väliin ja tyhjäkäyntisuutin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tosa vielä pdf-ohje vanhemman diversionversion piristykseen (jos siis on saksalainen 37 kW).
http://sauerland-mopped.de/Sonst/D-I...-4Br-Bj.95.pdf
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mistähän voisi johtua akun tienoilta kuuluva "rätinä" kun kääntää virrat päälle? Läpilyönti jossakin? Muuten kaikki pelittää OK. Aikaisemmin esiintyi satunnaisesti mutta nyt on pahentunut.
ex CB350 Twin -72
ex XJ600 Diversion -92
XL700VA Transalp -11
Ota satula pois ja kattele (varo mahdollisesti akkuhappoa jne.). Siellä on tasan se akku, sulakeboksi, ja jokunen rele+releassembly (?) siinä tankin takareunan alla. Terveeltä toi ei kuulosta!![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Paikallistin ongelman vilkkureleeseen.. kaikki rätinät hävisi kun sen tempaisi irti. Ei nuokaan näemmä ikuisia ole, uusi tilaukseen.
ex CB350 Twin -72
ex XJ600 Diversion -92
XL700VA Transalp -11
Olisko ideoita kun -93 kylmänä käynnistyy vajailla pytyillä,
hetken kun käyttää niin lähtee loputkin mukaan.
En oo viel tulppia tai puristuksia kattonnu mittari on kyl ;) , lämpösenä toimii
Loistavasti, kulutuskin n3.9l tosin ilmeisesti 37kw versio 85tuhatta ajettu.
Tyhjäkäyntisuutin vähän ahtaantunut/tukkeentunut. Käy laihalla ja kuluttaa siks noin vähän, mikä ei ole normaalia tai terveen pyörän merkki. Diversionin pitää kuluttaa 4,5 litraa tai enemmän satkulla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jeps, eli tallipuhteita tiedossa no menee samalla rempalla kun neulaputkien vaihto.
ei jaksa enään raapia auki kesken ajokauden.
Kiitos tästä.![]()
Nyt olisi ketjut tilattu ja utelisin taas seuraavaa. Edellissivulla sainkin jo hyvät ohjeet swingin irrottamisesta ja kehoituksen tsekata samalla laakeroinnin kunto. Mitäs mieltä olette, kannattaako nuo laakerit tilata jo valmiiksi (noita ei näyttänyt juuri hyllystö keltään löytyvän). Eli mahtanevatko millä todennäköisyydellä olla tuollaisessa 99vm noin. 70 000 ajetussa vehkeessä loppu. Menisivät kuitenkin samalla työllä eikä tuo 50 hintakaan hirvitä.
Toinen kysymys. Mulla on jarrukahva edellisen omistajan lippojen jälkeen mutkalla ja aattlin tuon vaihtaa tuollaisiin säädettäviin. Ei vaan löydy yhteensopivuuksia kiinan pojilta. Strormilta löytys mut en todellakaan 99 euroo noista maksa. Eli kellään tietoa mistä sais?
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Eikö noi Stormin tingeli-tangeli satasen vivut ollut pelkästään kytkimelle? Normaali jarruvipu 19 egee.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Joo ovat mutta yleensä noita tarjotaakin pareittain. Tuota tavan jarrukahvaa löytyy toki mistävaan kympin pintaankin
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
No, ehkä tämä on niin tavan pyörä, ettei moisia osia ole tarjolla. Vaihtaa koko pääsylkän johonkin sporttisempaan?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tuskin on kahvoja saatavilla divariin. Jos pääsylkän vaihtaa niin samalla tulee ratkaistavaksi peilin kiinnitys, mikä on ovelasti integroitu pääsylkän kiinnitykseen. Orkkisvipuja voi "säätää" alas-ylös vähän, mutta sitten peilit alkaa ottaa kiinni pleksiin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Noniin tulipa ostettua 4BR vuosimallia 97. Pyörä oli kuristettu ja edellinen omistaja oli poistanut ahtaat kumiholkit. Jäi vaan mietityttämään tarviiko tuo muitakin muutoksia? Olen lukenut että jossakin mallissa suuttimia olisi syytä vaihdella ja neulan asento?
Moottori käy muuten nätisti(ketju ei metelöi) mutta alle 3tonnin on havaittavissa ontumista. Vasemman putken suulta on havaittavissa erilaista röpötystä kuin oikealla. Onko seos ruuveille perussäätö asentoa tiedossa? Mitään kirjoja ei ole tallessa. Täytynee vaihtaa tulpat ja katsella niiden värit. NGk cr7 vai 8?
Täällä olen jossain linkannut tarvittavat muutokset. Luultavasti toin ikäseen vaihdetaan ne kumikurkut avonaisiin, vaihdetaan tyhjäkäyntisuuttimet ja veistetään tai sahataan kaasarin luisteista rajottimet veke. Tääsiis jos on metalliset kannet kaasareissa. Muovikantisiin vaihdetaan kumikurkut, neulaputket ja nostetaan neuloja yks lovi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Do niin siis… Eli tässä ketjussa on linkattu kuvalliset ohjeet Saksaksi, mutta sanakirjalla (translate.google.com) jutut selviää.
http://www.moottoripyora.org/keskust...xj-600-viritys
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Minkä numeroiset suuttimet pitää olla täystehoisessa? Jospa avaan kaasarit.
Kato noi ohjeet eka niin et tee turhaa hommaa, (pää)suuttimia ei muuteta missään mallissa, tyhjäkäyntisuuttet vaihdetaan RJ01 mallissa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Dodiin ketjut on vaihdettu eikä tosiaan niin isotöinen homma ollut kuin pelkäsin. Heräsi vain lisäkysymys ratastukseen liittyen eli tilasin hölmönä(?) vakiorattaisen ratas/ketjupaketin ja ihmetys oli suuri kun tuossa olikin takana neljä piikkiä pienempi ratas. Nyt tuo on ehkä nurkkakieputuksiin parempi kun kierrokset istuvat suomalaisiin rajoituksiin paremmin mutta ei noilla kyllä mitään tourinkia vedetä. Eli mitens arvon kohtalon toverit? Oletteko minkälaisia rataskokoja käyttänyt?
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Aiemmin oli omassa pyörässä korotuspalat ohjaustangolle. Nyt tuli käytyä ensimmäisen kerran ajelemassa ilman ja oli tärinää ihan eri tavalla. Paikallaan kaupungissa tuntui pientä ravistusta tangossa tietyssä asennossa. Kyllähän tuo pyörä tärrää ja katteet on aiemminkin resonoinut ikävästi, joten lienee taas yksi normaali ominaisuus löydetty Diversionista
Ei tuota ajossa mitenkään huomannut. Olipa joka tapauksessa mukavaa aloittaa viimein ajokausi. Jarrunestesäiliön ruuveja pääsee vielä porailemaan, mutta mennään nyt yksi kotimaan reissu ensin.
<p>Honda VFR 800 -99</p>
Mikäs vois olla vikana vai lopullisesti hyytynyt akku? Pyörä seisoi tuossa kolmisen viikkoa ja kun äsken koitin sitä startata niinpyörähti pari kertaa ja sit totaalisen pimeeksi koko pyörä. Sulakkeet näyttäisivät ehjiltä. Edes vapaavalo ei pala.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Mitähän kuristuksia tuossa saksantuonti 37kW 600cc diversion s:ssä on? Vuosimalli on kai -94.
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Tänään tuota kerkesin hiukan ropaamaan ja näyttäisi siltä että releessä/releissä on jotain vikaa. Kun kääntää virrat päälle niin noista reunimmainen (manuskan mukaan hazard relay) pitää naksutusta jota ei ennen ole kuulunut. Relettä kun vääntelee/naputtelee niin ainaskin vapaavalokin alkaa tuikkimaan. Tarttee kattoo jos jostain muualta kuin ebaystä löytyis tuollainen.Mikäs vois olla vikana vai lopullisesti hyytynyt akku? Pyörä seisoi tuossa kolmisen viikkoa ja kun äsken koitin sitä startata niinpyörähti pari kertaa ja sit totaalisen pimeeksi koko pyörä. Sulakkeet näyttäisivät ehjiltä. Edes vapaavalo ei pala.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007
Akkulaturin kun löi kiiinni niin näytti samantein täyttä. Sen kummemmin en ole tota mitannut.
Kawasaki Versys 650 2008
Yamaha xj 600 1999
Jingcheng 250-6 2007