Olen ajatellut pysyä näissä vanhemmissa kamppeissa ja harkinnassa olisi tulevalle suvelle Yamahan FJ 1200.
Mahtaako porukoilla olla omakohtaista tai toisenkäden kokemusta kyseisestä kulkimesta.
Mitä ovat tiedossa olevat hyvät ja huonot puolet ?
Suvikelin työmatkat suuntaansa 50km+ ynnä muut ajot hoituvat varmaankin helposti tällä juhdalla.
Eli potentiaalia varmaan löytyy. Jään odottelemaan mielipiteitä, kiitoksia etukäteen *![]()
Yamaha FZS600 Fazer 1999
Honda Varadero 125 2003
-*-Kawasaki ZX10 1988
-*- Kawasaki GPZ 500S 1992
-*- Suzuki GS 500 E 1990
-*- Honda CB 350 Four 1974
-*- Pappa Tunturi vm 196X
Ittellä on ollut '91 mallin FJ1200 ABS vuodesta 2004. Kilometrejä olen kelannut siihen noin 80000, edeltäjien kilometrimääristä ei ole tietoa. Mittari on todennäköisesti kolmannella kierroksellaan.
Pyörä on ollut ehdottoman luotettava. Heikkoutena mainittakoon helposti murtuva katemateriaali, johon tulee halkeamia pelkästä tärinästä ja melko hyvä ruokahalu bensalle. Omassani pitäisi varmaan korjata venttiilivarsien kumit, mutta tuota en osaa kaksikymmenvuotiaalle pyörälle viaksi laskea. Vanhemman sukupolven FJ1100-malleissa esiintyi kakkosen lipsumista pois päältä kovassa vedätyksessä, mutta tämä korjattiin malliuudistuksessa 1200:ksi.
Pyörä on voimakas ja vakaa matkajuhta, kantaa nurkumatta kyytiläisen ja pakaasit. Myös ajoergonomia on hyvä sekä kuskilla että matkalaisella, pitkäkin päivämatka taittuu suuremmitta kärsimyksittä. Omaani olen tuunannut Wilbersin takajousi/vaimenninyhdistelmällä ja Wirthin tiukemmilla etujousilla. Wirthit ovat hieman turhankin jäykät, Wilberssi toimii hienosti.
Rengasvalikoima on hassun takarengaskoon takia melko suppea, itse olen päätynyt Metzeler Lasertecceihin, jotka tarjoavat luotettavaa kyytiä kohtuurahalla mutta eivät tietenkään ole nykyajan parhaiden sporttouring-kumien tasolla. Iso ja painava pyörä ei muutenkaan ole mikään erityinen mutkaohjus nykymittapuun mukaan.
Kaiken kaikkiaan, 50 km:n työmatkan taittamiseen ja pidemmällekin reissulle FJ on mainio kapine, mukava ja vahva kuin härkä. Käytetyn pyörän kohdalla suosittelen vaihtamaan jarrunesteet, etuhaarukan öljyt ja purkamaan takahaarukan tukivivustoineen. Siellä on kymmenkunta neulalaakeria, jotka ovat todennäköisesti vähintään voitelun tarpeessa elleivät jumiin ruostuneita. Haynesin manuaali on mainio apu huoltohommissa.
I am afraid I was very, very drunk
hmmm mulla puoltuttu suunnittelee tollasen myyntiä...ois "loistoyksilö" kyseessä, toka omistaja, mittarissa karvanpäälle 30 donaa, ja kilsat täsmää, (eka omistaja ko:n appiukko). Seissy ny kakskesää miltei ajamattomana. Kysäsempäs onko oikeesti myymässä...vaatis varmaan jonniverran herkistelyä![]()
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen
Yamaha YZF R6R Vaimoke
Suzuki GSX600F Exä
Yamaha RD 125LC Nuoruuden ihastus
Jos jollakulla on tarvetta, niin mulla on joutilaana Haynesin manuaali moiselle.
Halavalla lähtee!
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
FJ on parhaita pyöriä. Kestää kilometrejä ja on hyvä ajaa maantiellä. Itellä ollu vm.90 uudesta asti ajettu 96000 km, nyt "naftaliinissa" uudemman pyörän takia, mutta eihän sitä raaski myydä.![]()
<p>GSX 1300 R -07 KTM LC4 640 -06 FJ 1200 -90 CBR 600 RR -08 kilvetön</p>
on tarvetta- laitoin yv: n(Sjuggen @ Joulu. 10 2011,14:18) kirjoitti
Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
Jokos ostit, yhteenveto, 88 1200:ssa on sama loota kun 1100:ssa.
Kytkin menee varmaankin vaihtoon, voimaa kun on tarpeeksi.
Kaasarien kalvot alkaa oleen haperot
ylikuumenneissa koneissa kansi halki
Viat on mitä on mut osia on tarjolla paljon ja huomattavasti halvempi korjaa kun yksikään vesijäähdytteinen.
voimaa ja vääntöä piisaa, rauhallinen tienpäällä, ajoasento ok, 100 km sivu ajaa helposti.
vaihtaa ei tartte tien päällä jos ei halua
Täytyy vielä kirjottaa, vaikka on aikaa mennyt. Erittäin hyvä ja luotettava pyörä, ei voi muuta sanoa. Itse ajoin -92:n 8 tonnista 90 tonniin ja koko aikana ei tarvinnut laittaa kun etupään stefat, kytkimen mikrokytkin ja kytkimen työsylinterin kumi. Kytkinnesteet kannattaa vaihtaa meinaan myös.
FJR -17
mistä olet ostanut nämä Wilbersin takajousi/vaimenninyhdistelmällä ja Wirthin tiukemmilla etujousilla jos saa kysyä , olen omaani etsinut jäykkiä jousia ja iskareita jopa pieneen radalla huvitteluun . vakioilla kun tahtoo lipsua renkaan irrotessa kurvista ulos tullessa eli pito katoaa ja voplaaminen on iavan kauheaa![]()
minä itse