Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Elikkä mittarit ovat tyystin sekaisin ja tällaiset ovat viat:

    -Kierroslukumittari ei näytä edes puolta oikeasta määrästä (ei nouse yli 5000)
    -Nopeus nousee tasaisesti, mutta näyttää esim. 100km vauhdissa 280km
    -Lämpö nousee kylmänä heti tappiin asti ja pysyy siellä
    -Kokonaismatka mittariin pamahti lukema 999999, eikä trippi mittari toimi ollenkaan
    -Bensa valo palaa koko ajan

    Olisiko kellään tähän mitään neuvoa vai onko tässä pakko alkaa uutta mittaristoa metsästämään?

    Pyörä on 600 ja vuosimalli 99.
  2. #2
    Lähtisin tarkastamaan liittimen kontaktit. Kuulostaa jotenkin maavialta. Oletan että tuossa on samanlainen mittaristo kuin -01 kuussatkussa.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  3. #3
    -01:ssä taitaa kyl olla jo erilainen mittaristo.. 99-00 on sama.. eli hyvin pitkälti analoginen.. (poislukien trippi ja matka)

    ongelmaan en osaa antaa apuja...
  4. #4
    Erillainen mittari on kuin -01 mallissa. Käytiin johdot ja liittimet läpi kaverin kans eikä niistä vikaa löytynyt.
    Jännitemittarilla mitattiin mitä tulee nopeudelle, kun takarengasta käsin pyöritti lukemaksi tuli ~0.3v, kierrolukumittarille tuli reilut 10v moottoria kierrättäessä, nämä pitäisi olla kunnossa?
  5. #5
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Lähtisin tarkastamaan liittimen kontaktit. Kuulostaa jotenkin maavialta. Oletan että tuossa on samanlainen mittaristo kuin -01 kuussatkussa.

    -tuomas-
    Komppaan tätä.. Isän Kawassa oli vuosi sitten mittaristossa vähän samanlaista vikaa (mittari heilui miten sattu, jäi "päälle" sammutuksen jälkeen, trippi nollautui itsestään yms.). Aikani sitä ihmettelin, mutta en keksinyt vikaa. Sitten kun alkoi mittariston lähellä kipinät lentämään niin hoksasin, että yksi johto oli kulunuy runkoa vasten puhki, ja osuessaan siihen sai mittariston sekaisin. Onneksi selvittiin vain palaneella sulakkeella ja korjatulla johdolla.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  6. #6
    Juuri kuten Bug85 totesi, mittaristo-ongelmia saattaa aiheuttaa jonkin johtosarjan mekaaninen hiertyminen jotakin vasten ja ennen kaikkea ajan kanssa.

    Esimerkiksi (ulkomaisten merkkifoorumien mukaan) tiettyjen vuosimallien R1:issä ongelma oli mittariston alla olevan johtonipun/johtosarjan hiertyminen etuhäkkiä vasten sillä seurauksella että aiheutti erilaisia ikäviä mittariston näyttöongelmiakin. Korjauksena tehty uudelleen johdotuksia ja johdotuksien jälkisuojausta esim. kumiletkujen avulla.
    *******************
    zx10r
    *******************
  7.  
  8. #7
    johtosarjaa veikkaisin myös
    talvet haaveillaan ja kesät korjaillaa
    miksi naiset tykkää motoristeista?
    niillä vehkeet seisoo syyskuusta huhtikuuhun