Mitä kyykkyä suosittelette? Kilonen tarvii olla. Suzuki gsx-r 1000 ja kawasaki zx-10r nyt päällimmäisenä mielessä. Ehkä rykkönen. Vm 08-10.
Eroja kestävyydessä jne.? Koeajanut en vielä mitään. Nyt mennään vielä z1000lla. Ratailuun tulee ja ihan normi ajoon.
Vaikea valinta.
BMW sen olla pitää kun ratailun aloittaa.
On varusteita ja voimaa edetä suoralla.
Niin ja jos samat pienemmässä paketissa haluaa niin RSV4.
Ai niin ei ABS. Ihan itsekö pitäisi osata?
Niin ja kaksi Hondaa Ducatin hinnalla? Toisen voi harjoitella.
Kottarainen ja Sukisuki? Ei edes erotiikkaa.
Ihan vaan lehdestä luin kun en itse uskalla kilosta edes kokeilla.
Siis normi ajoon? R1 tietenkin.
Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
Tauko 16/17.
Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
Ihan ok 2018 ja 2019.
Oikeassa olet, valinta ei ole todellakaan helppoa.
Itse ostin tunteisiini ja pyörän ulkonäköön pohjautuen tuon mun rykkösen, enkä ole kyllä katunut hetkeäkään.
Ajo-ominaisuudet ovat loistavat, ja pyörä tuntuu aina vain paremmalta ajaa, mitä enemmän pääsen sinuiksi sen kanssa. Tehoa löytyy vähintäänkin riittävästi. Pyörä on myös ainakin omaan silmään todella upean näköinen, mikä on mielestäni tärkeää. Vaikka pyörä olisi miten hyvä ajaa, mutta ei näytä hyvältä, niin siitä puuttuu se "jokin".
Kai jokainen suosittelee omasta mielestään sitä "parasta" (oma pyörä aina paras, eikös se niin ollut).
Toivottavasti joku muu osaa kertoa lisää siitä, miksi kannattaa hankkia rykkönen!
No ei sentään, kyllä ne muutkin vaihtoehdot hyviä on, valinta ei varmastikaan tule olemaan helppoa!
Paljonko on budjetti?
Jos rahasta ei ole kiinni niin Ducati 1199 Panigale S ABS, itse ostaisin heti jos olis massia...![]()
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09
Pohdin aikanaan samaa kysymystä ja päädyin Gsxr 1000 vm.2008. Nyt on 20tkm takana ko. pyörällä ja ei voi muuta kuin suositella![]()
Itse olen ollut valintaani siis erittäin tyytyväinen, on pelannut niinkuin pitää eikä ole tarvinnut mitään muuta kuin ajoa ja perus ylläpitohuoltoa (ölpän vaihtoa jne.). Suorituskyky on varsin riittävä (vm.2008 kilokyykyistä muistaakseni kaikkein suorituskykyisin). On kotonaan niin motarilla kuin radalla. Sora/hiekkatiellä tietysti ihan karmea ajettava. Omaa pyörää vielä rukattu ecueditorilla parempaan suuntaan niin antaa tasaisesti vääntöä läpi koko kierrosalueen.![]()
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. ----Benjamin Franklin----
Kai sitä vaikka panigalen vois ostaa, mutta rajansa kaikella. Hintaluokka 10000-13000(14000)e.
Suzuki ja kawasaki ehkä eniten tuohon budjettiin kiinnostaisi. Jos laittaisin viitisen tonnia enemmän, niin saisin haluamani (bmw s1000r), mutta en nyt.
Kumpi siis mielummin kawa vai suzuki?? Yammussa ei kuvin sytytä mikään enempää ja onko siinä mitään yhtään enempää ku kawa/suzuki? Jos ei, niin tippuu listasta.
Millaisia on uudemmat suzuki gsx-r 1000 vm11-12 vs. 08-09? Sellainenkin olisi järkihintaan tarjolla.
Edit. kun nyt gsx-r on päällimmäisenä listalla, niin jos joku keksii paremman ja perustelee sen, niin haluan ilman muuta kuulla!!! Panigalet ym voi nyt unohtaa.
Kun tässä hieman vastaava päivitys on itelläkin suunnitelmissa, ni voisko joku kertoa noiden ajoasentojen eroista?
Etenkin jos kuski sattuu olemaan hieman keskivertoa pidempi (189cm), niin onko joku toista selvästi sopivampi? Rykösen olen ainakin kuullut soveltuvan tarkoitukseen hyvin.
Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
Ainakin K6 gixxeriä pystyi radalla tällanen 187cm ukkeli viemään ihan hyvin. Vähän vaati suorilla ajoasentoon hiomista ja hakemista jalkatappien paikkojen suhteen, mutta hyvin mahtuu kyytiin. Haaralan Topi vie kohtuu pitkänä ukkona Suitsaa RR SM:ssä ihan kohtuullista kyytiä.
Tuolla budjetilla taitaa jäädä uusin suitsa ja kawa pois laskuista, joten vähän vanhempaa joutuu katselemaan. Uusimmassa Kawassa olis jo vähän luistonestoa ja paperillakin tehoa aika hyvin kun taas uusimpaan Suitsaan tuli mm. Brembon jarrut. Noissa vanhemmissa ei mitään hipopalikkaa vakiona ole, kuten brembon jarrua yms., joten oman mieltymyksen mukaan valitsisin. Noita K8-K10 suitsia on radalla paljon enemmän käytössä vs. vastaavan ikäisiä Kawoja, mutta edelleen makuasioita. Osaavissa käsissä molemmat menee ihan kohtuu lujaa.
Youtube käyttöön ja sieltä vaikka MCN:n arvostelut kehiin. Sitten koeajolle mars ja valkkaat sen kumpi enemmän itseä miellyttää.
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Kokeilemalla sen tiedät. Mutta jos on töissä tylsää, niin tuolla voi käydä napsuttelemassa miltä eripituiset legoukot näyttävät pyörien päällä http://cycle-ergo.com/
Yamaha R1 '06
Lisää kaipaisi puolesta ja vastaan suiza vs kawa.
No eipä noissa nyt mitään suuria tunteita herättäviä eroja ole. K9-K11 vuosimalleissa molemmat laitteet menee eteenpäin ja muna-asennossa suoralla lujaa kun kahvaa kääntää. Mutkassakin menee, jos osaa. Itse jos olisin noista valitsemassa niin kävisin kokeilemassa ja ottaisin sen kumpi enemmän miellyttää.
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Kolme Rykköstä ollut peräjälkeen ja sydämen ne on vieneet jokainen vuorollaan...viime viikolla myin viimosen pois ja nyt kovaa fundeeraamista mitähän seuraavaksi alle...rollaattori saa vielä hetken odottaa ;)
Ain't life a bitch!
Jos rata-ajo on pääpainona, ottaisin noista rytkösen tai jos on budjetissa varaa niin pykälää uudempaa sukupolvea olevan kymppikawan. Tosin radalle bemari on ehdoton ykkösvalinta tällä hetkellä.
Suzukin huonoimpana puolena ovat heikot jarrut verrattuna kilpailijoihin, plussana taas ehkä hieman katuajoon mukavampi moottori.
Yamahassa on pirun hyvät jarrut jo vakiona ja se kääntyy huomattavasti suzukia ketterämmin. Moottorin puolesta ehkä karvan häviää suzukille vakiona. Suzuki on vakiogeometrialla vähän sellainen lehmä kääntymään.
Kawaa ei kannata harkita, ellei tosiaan ole varaa tähän uuden sukupolven laitteeseen. (Tulikohan se nyt -10 vai -11 markkinoille? Aika kuluu nopeaan niin ei muista.) Jos budjetti riittää, hakkaa toi kwaakku molemmat vaihtoehdot aika helposti. Tosin jos raha riittää kwakaan, riittää se myös tod. näk. bemariin, joka on radalla uskomattoman valmis paketti jo kaupan hyllystä.
Aprilli olis kyllä kova, mutta on aika harvinainen ja kaato-osia yms. voi olla aika vaikea löytää varsinkaan varikolta.
Jos kilvetön kelpaisi, olisi mulla valmiiksi laitettu rytkönen suhteellisen edullisesti kaupan, mutta kadulle sillä ei tosiaan ole mitään asiaa.
Superbike #7
Superbike #7