Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Pyörän tyyppivikoja/-ominaisuuksia vielä toistaiseksi tuntematta kyselen vähän vaihteiden käyttäytymisestä. Näähän voi olla vanhojen kustomien ominaisuuksiakin.

    1) Onkos tyypillistä, että toisinaan vapaata on vaikea saada päälle pysähdyksissä, on raskaahko ja nuljahtaa suoraan kakkoselle? Etenkin lämpimänä, ongelmaa ei ole niinkään kylmänä.

    2) Samoin olen havainnut, että alaspäin vaihtaminen esimerkiksi 5:lta 1:lle toisinaan jumittaa siten, että vaihde menee esim. 5-4-3 tai joskus jopa 5-4-3-2 asti ihan hyvin, mutta ei enää alemmas, vaikka kuinka survoisi vaihdepoljinta ihan kohtuullista voimaakin käyttäen. Huomasin tämän joskus, kun koitin lähteä risteyksestä mitä ilmeisimmin kakkosella tai kolmosella ;) Tähän auttaa, kun irrottaa kytkimen, ni sitten meneekin jo ykköselle asti. Samoin kombinaatio 5-4-3-kytkin-2-1 näyttäis toimivan aika hyvin. Joku synkkajuttu?

    3) Samoin ykköseltä kakkoselle vaihtaminen vaatii varsin reippaan liikkeen ylöspäin ja vaihde jää ainakin meikäläisen jalkageometrialla joskus vapaalle: harmillista liikenteen seassa ;) Onneksi tässä Shadowissa on keinumallinen vaihdevipu, niin kakkosen saa kuitenkin satavarmasti silmään kantapäällä painamalla, liikerata on silloin parempi. Kakkoselta ylöspäin 2-3-4-5 menee ihan kengän kärjelläkin taas, kiitettävän pieni liike riittää.

    Öljyt on keväällä vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja keväthuollossakin pyörä oli käynyt ihan asiantuntevalla pajalla. Oireita ilmenee enempi ekalla ajokerralla ja koneen seisominen lämpimänä taas lieventää niitä: jos siis kone lämpiää ensin kunnolla ja pidän taukoa tankkaamisen, kahvin tai muutaman tupakin verran, niin lähtiessäni uudelleen ajamaan, loota toimii yllättäen taas paljon arvattavammin.
  2. #2
    Tuskin mistään viasta on kysymys. Vaikuttaa normaalilta moottoripyörän vaihteistolta . Vaihtamalla öljyt toisen merkkisiin, laatikon/kytkimen toiminta saattaa parantua (tai sitten huonontua). Honda-miehet osaavat varmasti antaa suosituksia hyviksi todetuista öljyistä.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  3. #3
    Lainaa TiPL kirjoitti Katso viesti
    Tuskin mistään viasta on kysymys. Vaikuttaa normaalilta moottoripyörän vaihteistolta . Vaihtamalla öljyt toisen merkkisiin, laatikon/kytkimen toiminta saattaa parantua (tai sitten huonontua). Honda-miehet osaavat varmasti antaa suosituksia hyviksi todetuista öljyistä.
    No tämmöstä epäilinkin. Autokoulun erkassa oli vissiin paremmat huilet Seuraillaan käytöstä.

    Suihkuttelin kuitenkin crc:tä vaihdevivun liikkuviin osiin, joihin ulkoapäin pääsi käsiksi, katotaan onko vaikutusta. Sillon kun jumii alaspäin vaihtaessa, jumi saattais teoriassa johtua siitä, ettei vipu palauta painallusten välillä riittävästi keskelle tai jotain...
  4.  
  5. #4
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    2) Samoin olen havainnut, että alaspäin vaihtaminen esimerkiksi 5:lta 1:lle toisinaan jumittaa siten, että vaihde menee esim. 5-4-3 tai joskus jopa 5-4-3-2 asti ihan hyvin, mutta ei enää alemmas, vaikka kuinka survoisi vaihdepoljinta ihan kohtuullista voimaakin käyttäen. Huomasin tämän joskus, kun koitin lähteä risteyksestä mitä ilmeisimmin kakkosella tai kolmosella ;) Tähän auttaa, kun irrottaa kytkimen, ni sitten meneekin jo ykköselle asti. Samoin kombinaatio 5-4-3-kytkin-2-1 näyttäis toimivan aika hyvin. Joku synkkajuttu?
    Ymmärsinkö oikein että: Painat kytkimen pohjaan ja nakuttelet kerralla vitoselta ykköselle?

    Ehdottomasti esim. valoihin / muuhun hidastukseen tullessa pykällät alas käyttämällä kytkintä joka välissä. Siis kytkin-4-kytkin-3- jne. Silleen muutenkin helpompi moottori jarrulla liu'uttaa esim. valoihin.

    Vanha 600vt ei tykännyt yhtään jos äkkipaikassa joutu vetämään suoraan vaihteet alas, oli sama homma kuin sun 1100.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14