Moi
MIelipiteitä ja kokemuksia kaipailisin... nyt alla Metzeler Z6... uudet pitäisi saada kohtapuoleen..
/K
Michelin Pilot Road 3, yksinkertaisesti paras, laita alle ja aja sateessa niin tiedät miksi on paras.![]()
MItenkäs tuo Misukka sopii painavaan matkajuhtaan.. kuluukos kunka nopeaan kun tuo kuvio on tuollainen "lamelli"
/K
Oliko Z-6 huonot vai miksi nyt jotakin muuta...? Misukan PR3 ei testien mukaan ole kovin kummoiset, ei edes märällä, lamellirengas talvirenkaina varmaan hyvä
Jos Metzen kutonen on toiminut niin ei se vaihtamalla parane.
MIelipiteitä ja kokemuksia kaipailisin... nyt alla Metzeler Z6... uudet pitäisi saada kohtapuoleen..
/K[/QUOTE]
jos ei kitkat kelpaa, ni mites sitten sen vanhempi malli eli pr2?
ei sekään vielä ole sateella lentoon lähteny mun pyörän alla, oikein mukavan oloinen rengas.
tosin hintaero uudempaan malliin ei taida kummoinen olla..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Edellinen rengas sarja oli pr2 jolla ajoin 17000km, yksin ja kaksin, nyt alla pr3 ajettu nyt 2000km, toissa päivänä sateella ja oli hyvän oloinen, se miksi pystyin ajamaan 17000km on ehkä siinä että tarkistan rengaspaineet noin 2 viikon välein ja paineet on korkeammat kuin suositus.En muista mikä mp lehti testasi renkaita viimme vuonna ja siinä voiton vei pr3.
Viimeksi muokannut: aaltoti; 20.06.2012 klo 08:53.
PR 3 on hyvä rengas. Mutta suosittelen myös Pirelli Angel tai Metzeler Z8. Itsellä alla nuo uudet Metzelerit, vaikuttaa todella hyviltä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
PR3:sta löytyy vahvistettu B-malli raskaammille vetureille. Itellä ollut nyt parisataa kilsaa RT1200:n alla ja ei valittamista.
Juuri tuollaiset vahvistetut mallit tilasin tänään Hgin Pyörästä ja Moposta 361,00 €. Vielä pitäisi saada alle jossain vaikka BMW tuntuu olevan pulmallinen monelle liikeelle ??
Z kuutosia pitkään käyttäneenä laitoin alle Pilot 3:set tänä keväänä. Takana kohta kymppitonni ja tuntuu kestävän. Merkittävin ero Z6:een on, että ei kulu samalla tavalla kantikkaaksi (ainakaan yhtä pahasti) kuin Metzeler.
Renkaat pitäisi keväällä päivittää ja näyttää nettiliikkeissä olevan "talvitarjouksia"
Mopo on R1100Rt. Nyt alla olleet PR 3 ei tuntuneet kestävän kuin 10 000 tkm, kulmikkaaksi menee.
Nyt mietin vaihtoehtoa PR4 ja Metzeler ME 880 välillä. Vai olisiko joku muu hyvä vaihtoehto mielessä?
Kantavuus on tärkeä, kun kuski+ kyytiläinen on + 200 kg.
Viimeksi muokannut: Naussi; 29.12.2014 klo 22:08.
R1100RT -01
Jatketaan vanhaan ketjuun. Juuri vaihdoin R1100RT:n alle Pilot Road 3 + 4GT yhdistelmän. Taakse tuli PR3, koska nelosta ei valmisteta 18" koossa. Eturenkaan kokohan tuossa on tavallisempi, 17". Jostakin olin lukevinani, että eturenkaan osalta kuviota on parannettu PR3:sta PR4:ään, mutta takarenkaissa kuvio olisi sama, joten tuskin tuo nyt pahasti mikään eriparirengastus on.
Edelliset renkaat (Pilot Road 2) olivat alla 19tkm. Pintaa oli vielä jonkin verran jäljellä, mutta alkoivat olla sen verran vanhat että tuntui parhaalta vaihtaa uudet tilalle.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Eri kuviohan noissa 3/4 on...
Pari kesää Pilot Road 4GT ajellu. noin 17 tuh per sarja.. Erinomaiset renkaat. Etunen kuluu "jännästi" laikuille kun alkaa menemään loppuun. Taitqaa olla ominaisuus tuolla kuviolla. Niin ja mopo on R1200 Rt..
/Kid..
No näiden renkaiden ominaisuuksista tavallinen mopoilija tuskin huomaa mitään suurenpaa eroa. Ajotaidot tekee isolla osalla sen. että parhaan premiumrenkaan hyödyt jää kokematta käytännössä. Itsellä Metzeler Roadtec z6.
En mä huomaa mitään eroa edelliseen Pr 3-renkaaseen. Sateella kun meno on niin tourinkia, kuin vaan voi olla. Kuivalla kelillä loppuu kantti tai sitten vastaan tulee jalkatappi. Pito ei varmasti lopu.
Hintaeroakin taisi saksasta tilatessa olla noin 100 €. Hankalaa oli, että monikaan liike ei ollut kiinnostunut renkaita asentamaan.
R1100RT -01
Metz z6 :n kanssa tarkkana, kun siinä keskellä on yhtenäinen kumiosa. Nopealla vilkaisulla näyttää että pintaa on vielä jäljellä, mutta loppuosa "kuluuu" nopeasti > alkaa kankaat paistamaan. Vanhemmissa Bemareissa 18 tuuman koko hieman rajoittaa rengas saatavuutta.
Samaa mieltä kuin tuossa aikaisemmin. Tavalliselle pyöräilijälle riittää ihan tavallinen rengas, ominaisuudet ei lopu kesken. Onpa tullut ajettua s motoa ihan perus pilotroadeilla, hyvin pelittää,ainakin munulla.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Pirelli Angel GT on kaikin puolin loistava, mutta kokeeksi viime viikolla laitatin alle Mezen 01:t. Noista en vielä ole sen kummempia testituloksia löytänyt, mutta silikoninen etunakki lupaa pitoa sateelle ja reissussa se on oikein hyvä juttu.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Itse ainakin huomasin selvän eron Meztlerin ja PR 4:n välillä sateella. Metzler huomattavasti liukkaampi, PR voi laskea mutkaan melkein kuin kuivallakin.
Sekä Meztler kuluu keskeltä "varkain" 14 tuhatta ajettu takanakki kun vaihdoin pintaa keskellä alle milli. Vaikka ei "ulkoapäin" sitä voinut havaita.
Ainoa haitta noilla PR tuntuu olevan tuo etusen ääni, kun ajettu yli 10 niin pitää ääntä....
/Kid
Mä en kyllä tajua miten te testaatte katutourinkirenkaan märkäpitoa mutkaan työnnettäessä? Katurenkaassa kun pito on kerta ja laaki tyyppistä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vastauksena testikysymykseen: sillä, että se kertalaakin todennäköisyys siirtyy kunnon renkaalla hieman kauemmaksi, toivottavasti.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Takasesta huomaa varsin helposti kun alkaa irtoamaan märällä asvaltista. Oli se sitten kallistuksessa tapahtuvaa tai tuppea vääntämällä. Toisaalta jos ei uskalla/osaa viedä pyörää sinne pidon ylärajoille ei tuota voi huomatakkaan. Itse ainakin "tunnen" selvästi sen rajan kun renkaan pito alkaa häviämään.
/Kid
Tekis mieli kirjoittaa jotain. Nstan kyllä kypäränvisiiriä jos pystyy katukumilla viemään mopoa märällä asvaltillä kallellaan pidon rajoilla niin että pystyy erimerkin kumeja vertailemaan. Sek verta äkäseen katukumi lähtee.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)