Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Ei löytyny öljykeskustelua muutako toi delvacin juttu niin ajattelin vähän kysellä muitten mielipidettä Motulin Öljyistä?

itellä on castrolin 10w50 racing ko allrightissa suositteli meikäläisen veturiin tuota mutta olen sitten käynyt kehityskeskustelua muutaman **asian tuntevan?** myyjän kanssa tuon castrolin ''ylivertaisesta'' toimivuudesta moottoripyörissä....

jos ei tullut ilmi niin itse kysymys oli: onko castrolin öljyt niin hyvä kuin sanotaan vai käykö esim Motox/motul/shell/teboil siinä missä nuo castrolin öljyt??

vähän olis vielä ajettavaa niin pitäis laittaa uudet öljyt ja Motul 300v olis tällä hetkellä kiikarissa
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    Poimintoja hakusanoilla: Honda, VTR, Motul... Kaikkineen näkyy löytyvän kymmenen sivua öljyä käsitteleviä aiheita, toki voi uudenkin aloittaa jos tietoa ei löydä.

http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul

ja Motul 300 löytyi ainakin yksi keskustelu.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    jumanskekka! taas laput silmillä... kiitos tuosta
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    Onko nyk. öljyn kanssa jotain ongelmia ? "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä "
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Onko nyk. öljyn kanssa jotain ongelmia ? "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä "
    ongelmia on ja ei oo. vaihteet tuntuu erilaisilta kun ennen castrolia, kakkonen rusahtelee ikävästi aina välillä ja tuntuu syövän öljyä enemmän? enkä huomannu tällästä ominaisuutta vasta kun öljynvaihdon jälkeen... muuuutta niikon sanottua voi olla jostain muustakin... on iso huolto parin tonnin jälkeen ja katsotaan sitten mitä kivaa sieltä löytyy nyt olis motulin 7100 testissä seuraavaksi
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    Delvacilla pehmeni VeTuRin laatikko aikoinaan, juurikin tuon kakkosvaihteen ympäristöstä. Sitä ennen oli Hondan GN4 koneessa.
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
    Kaikenlaisia öljyjä tullut omissa pyörissä kokeiltua...
    Kaikki ovat toimineet, enkä ole eroa niissä huomannut..Nyt on tullu käytettyä
    uudemmassa vehkeessä castrolin tuotteita ja veteraani pyörissä motulin mineraaliöljyä.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

Ainakin itsellä Busa K8 Motulilla vaihteet toimii herkemmin, ei löydy välivapaita. Myös kytkimen toiminta tuntuu pehmeämmin tarttuvalta. Motulin 300V olen pääosin ajellut. Pirun kallis öljy vaan, tarjouksessa 100€/4l
    Lainaa Hanman kirjoitti Katso viesti
    ongelmia on ja ei oo. vaihteet tuntuu erilaisilta kun ennen castrolia, kakkonen rusahtelee ikävästi aina välillä ja tuntuu syövän öljyä enemmän? enkä huomannu tällästä ominaisuutta vasta kun öljynvaihdon jälkeen... muuuutta niikon sanottua voi olla jostain muustakin... on iso huolto parin tonnin jälkeen ja katsotaan sitten mitä kivaa sieltä löytyy nyt olis motulin 7100 testissä seuraavaksi
    Mitä jos laitat samaa kuin ennen castrolia eli ne joilla kakkonen toimi ?
    Mitä jos laitat samaa kuin ennen castrolia eli ne joilla kakkonen toimi ?
    sen ko tietäis..... idiuutti kun olen niin en tajunnut kysyä edelliseltä omistajalta kehtaa/viitsi vaivata.... etsitään nyt sitä ''oikeaa'' eiköhän se sieltä hypähdä sit jostain
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    Lainaa suiza kirjoitti Katso viesti
    Ainakin itsellä Busa K8 Motulilla vaihteet toimii herkemmin, ei löydy välivapaita. Myös kytkimen toiminta tuntuu pehmeämmin tarttuvalta. Motulin 300V olen pääosin ajellut. Pirun kallis öljy vaan, tarjouksessa 100€/4l
    joo mä itse kattelin kans tota 300v mutta ei vaan perse kestä tollasia hintoja .... kokeillaan nyt tota 7100 ja katsotaan miten pelittää
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    No minä vaihdoin juuri Castrolista Motuliin jo toisessa pyörässä. Ja puolisynteettinen 5000 skulaa täysin tässä käytössä. Vaihteet toimii paremmin, välineinä GSX 1400 ja Tenere 1200.
    Lainaa Hanman kirjoitti Katso viesti
    sen ko tietäis..... idiuutti kun olen niin en tajunnut kysyä edelliseltä omistajalta kehtaa/viitsi vaivata.... etsitään nyt sitä ''oikeaa'' eiköhän se sieltä hypähdä sit jostain
    Ahaa, luulin että olet jo vaihdellut tähän öljyjä aik.
    Ahaa, luulin että olet jo vaihdellut tähän öljyjä aik.
    nyt oon sit 2 kertaa vaihtanu kyseiseen pyörään, castrolin racing ei toiminu.... nyt on motul 7100 sisässä ja tuntuu kehräävän niin nätisti, vaihteet muuttu totaalisesti ja moottorijarrutuksesta tuli paljon tasaisempi??? elikkäs nyt olis seurailu edessä ja katsotaan kuis käy pidemmällä aika välillä n.200 ajettu ja ollu tyytyväinen
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    välitietoja : kaikki toimii ja kukkuu! 2000km motulin 7100 eikä tippaakaan tarvinnu lisätä

gastrolilla olis menny jo monta desiä lisäykseen
    Honda VTR 1000F -01

Veturin Kuljettaja
    Mä menin ja lykkäsin castrol power1:stä veturiin, kun en paremmin tiennyt. Hiukan reilu 2 megametriä ja öljyä piti jo lisäillä. Öljyn pinta oli laskenut pari milliä yli maksimista viivojen puoleen väliin. Pyörän hommasin kesäkuun alussa ja edellisen omistajan en-tiedä-millä öljyillä kerkesin ajelemaan runsaan 3000 km ilman että pinta tuntui laskeneen yhtään. Vaihteiden ja kytkimen toimintaa en osaa arvioida...

Hyvä kun satuin törmäämään tähän lankaan. Tiedän pysyä erossa castrolista.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
    Motulin 300 v on yksi niitä täys esteri öljyistä joita on markkinoilla.Erona moneen muuhun on siinä että öljy todella jää paikoilleen, eli kylmäkäynnistyksessä on varmasti voitelua esim nokilla.Vaikka esteriöljy seisoo koko talven ei mikään koneen osa ole ilman voitelua. Tämän huomaa silloin kun huoltaa konetta jossa on esteriöljyt. Monihan ilmoittaa, esteri sekoitteinen, eli on synteettistä ja sitten loraus esteriä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  18.  
    Eipä tarvihe miettiä mitä öljyä ostaisi. Motul 7100.