Ei löytyny öljykeskustelua muutako toi delvacin juttu niin ajattelin vähän kysellä muitten mielipidettä Motulin Öljyistä?
itellä on castrolin 10w50 racing ko allrightissa suositteli meikäläisen veturiin tuota mutta olen sitten käynyt kehityskeskustelua muutaman **asian tuntevan?** myyjän kanssa tuon castrolin ''ylivertaisesta'' toimivuudesta moottoripyörissä....
jos ei tullut ilmi niin itse kysymys oli: onko castrolin öljyt niin hyvä kuin sanotaan vai käykö esim Motox/motul/shell/teboil siinä missä nuo castrolin öljyt??
vähän olis vielä ajettavaa niin pitäis laittaa uudet öljyt ja Motul 300v olis tällä hetkellä kiikarissa
Honda VTR 1000F -01
Veturin Kuljettaja
Poimintoja hakusanoilla: Honda, VTR, Motul... Kaikkineen näkyy löytyvän kymmenen sivua öljyä käsitteleviä aiheita, toki voi uudenkin aloittaa jos tietoa ei löydä.
http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul
http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul
http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul
http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul
http://www.moottoripyora.org/keskust...ighlight=motul
ja Motul 300 löytyi ainakin yksi keskustelu.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
jumanskekka! taas laput silmillä... kiitos tuosta![]()
Honda VTR 1000F -01
Veturin Kuljettaja
Onko nyk. öljyn kanssa jotain ongelmia ? "Jos se ei ole rikki niin älä korjaa sitä "
ongelmia on ja ei oo. vaihteet tuntuu erilaisilta kun ennen castrolia, kakkonen rusahtelee ikävästi aina välillä ja tuntuu syövän öljyä enemmän? enkä huomannu tällästä ominaisuutta vasta kun öljynvaihdon jälkeen... muuuutta niikon sanottua voi olla jostain muustakin... on iso huolto parin tonnin jälkeen ja katsotaan sitten mitä kivaa sieltä löytyy nyt olis motulin 7100 testissä seuraavaksi
Honda VTR 1000F -01
Veturin Kuljettaja
Delvacilla pehmeni VeTuRin laatikko aikoinaan, juurikin tuon kakkosvaihteen ympäristöstä. Sitä ennen oli Hondan GN4 koneessa.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Kaikenlaisia öljyjä tullut omissa pyörissä kokeiltua...
Kaikki ovat toimineet, enkä ole eroa niissä huomannut..Nyt on tullu käytettyä
uudemmassa vehkeessä castrolin tuotteita ja veteraani pyörissä motulin mineraaliöljyä.
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
Ainakin itsellä Busa K8 Motulilla vaihteet toimii herkemmin, ei löydy välivapaita. Myös kytkimen toiminta tuntuu pehmeämmin tarttuvalta. Motulin 300V olen pääosin ajellut. Pirun kallis öljy vaan, tarjouksessa 100€/4l![]()
No minä vaihdoin juuri Castrolista Motuliin jo toisessa pyörässä. Ja puolisynteettinen 5000 skulaa täysin tässä käytössä. Vaihteet toimii paremmin, välineinä GSX 1400 ja Tenere 1200.
nyt oon sit 2 kertaa vaihtanu kyseiseen pyörään, castrolin racing ei toiminu.... nyt on motul 7100 sisässä ja tuntuu kehräävän niin nätisti, vaihteet muuttu totaalisesti ja moottorijarrutuksesta tuli paljon tasaisempi???elikkäs nyt olis seurailu edessä ja katsotaan kuis käy pidemmällä aika välillä n.200 ajettu ja ollu tyytyväinen
![]()
Honda VTR 1000F -01
Veturin Kuljettaja
välitietoja : kaikki toimii ja kukkuu! 2000km motulin 7100 eikä tippaakaan tarvinnu lisätä
gastrolilla olis menny jo monta desiä lisäykseen![]()
Honda VTR 1000F -01
Veturin Kuljettaja
Mä menin ja lykkäsin castrol power1:stä veturiin, kun en paremmin tiennyt. Hiukan reilu 2 megametriä ja öljyä piti jo lisäillä. Öljyn pinta oli laskenut pari milliä yli maksimista viivojen puoleen väliin. Pyörän hommasin kesäkuun alussa ja edellisen omistajan en-tiedä-millä öljyillä kerkesin ajelemaan runsaan 3000 km ilman että pinta tuntui laskeneen yhtään. Vaihteiden ja kytkimen toimintaa en osaa arvioida...
Hyvä kun satuin törmäämään tähän lankaan. Tiedän pysyä erossa castrolista.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Motulin 300 v on yksi niitä täys esteri öljyistä joita on markkinoilla.Erona moneen muuhun on siinä että öljy todella jää paikoilleen, eli kylmäkäynnistyksessä on varmasti voitelua esim nokilla.Vaikka esteriöljy seisoo koko talven ei mikään koneen osa ole ilman voitelua. Tämän huomaa silloin kun huoltaa konetta jossa on esteriöljyt. Monihan ilmoittaa, esteri sekoitteinen, eli on synteettistä ja sitten loraus esteriä.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601