Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    onkos tuolle tutorolle mitään öljysuosituksia? scottoilerilla ainaki suosituksena kahta öljyä ilman lämpötilan mukaan. ja sehän toimii myös avustetusti mutta alipaineella..
    Ei kai, jos on paksumpaa öljyä niin avaa säätöruuvia hiukan (mulla on ruuvi auki abaut 1/16 kierrosta delvacilla). Tietty toi firma myy "omaa ketjuöljyä" kanssa... Mutta

    Kai toi peräöljy sisältää eniten metalli metallia vasten -liukuaineita, eli olis parasta.
  2. #32
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siinä on säätöruuvi mistä säädetään perusvaluma, mikä riippuu käytetystä öljystä ja lämpötilasta ja ehkä pyörän ominasitärinöistä jne. Parkissa siinä oleva mekaaninen automaattiventtiili menee kiinni ja ajossa se venttiili automaattisesti aukeaa. Vaikuttaa toimivan mainiosti. Asennukseen ei tarvita siis mitään muuta kuin kiinnitys jonnekin ja letkun veto takarattaalle (itse jätin letkunpäässä olevan nokan pois, letkun sisällä oleva rautalanka pitää letkun hyvin rattaalla).
    Mikä sen venttiilin avaa ? tärinä vai ? Itellä on scottoiler joka toimii kans mainiosti, vaatii toki alipaineen.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  3. #33
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ei kai, jos on paksumpaa öljyä niin avaa säätöruuvia hiukan (mulla on ruuvi auki abaut 1/16 kierrosta delvacilla). Tietty toi firma myy "omaa ketjuöljyä" kanssa... Mutta

    Kai toi peräöljy sisältää eniten metalli metallia vasten -liukuaineita, eli olis parasta.
    Monet mainostaa moottorisahan teräketjuöljyä. Siinähän sahataan kans aika tehokkaasti metalli metallia vasten.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  4. #34
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Liike… En tiedä tarkemmin riittää että systeemi toimii.

    Pohdituttava asia on tietysti se, että alkaako se venttiili mikä liikkeestä avautuu (tai paremminkin kai "vuotaa"), kulumaan jossain vaiheesa ja vuotamaan myös paikalla ollessaan.
  5. #35
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Monet mainostaa moottorisahan teräketjuöljyä. Siinähän sahataan kans aika tehokkaasti metalli metallia vasten.
    jos oikein muistan niin proikun ohjeissa luki ettei suositella sitä, syynä tais olla että teräketjuöljy saattaa jotenkin vaikuttaa muovista tehdyn letkun ominaisuuksiin ja lyhentää sen ikää...

    alkaa kohta mennä jo hieman ot:ksi.. mikäs se otsikko olikaan..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #36
    Vastaava historia ketjun aloittajan kanssa ja toi otsikon pyörä himottaisi meikäläistäkin. Kävin eräänä päivänä kuolaamassa liikkeessä sen päälle, mutta käytännössä ei oikein anna talous myöten. Joutunee tyytymään about 10 vanhaan cebariin tai vast., jos jostain riittävän halvalla lähtee.

    Onko muuten kukaan vielä hommannut DCT-vaihteistoa Hontikkaansa? Sehän on ollut saatavissa NC700X.ään ja VFR:ään (muistaakseni). Vai leimataanko automaatilla ajavat tyypit liian poikkeaviksi?
    Honda NC700S
  7. #37
    Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille ja vakkarille ?


    Koko katteet ja muovit oli mulla irti mutten löytänyt alipainetta koko pyörästä vaikka
    Honda kaupassa NC700X:n filmiltä katsottiin että imusarjasta olisi lähtö jonnekkin .
    Mutta tässä ei ollut mitään lähtöä . Voi vitalis . Noo nytpähän osaa purkaa katteet ja kasata
    Tuo Enklanti näyttää olevan öljyttimien emämaa .
    Tilasin http://www.chainoiler.co.uk/
    kun on halvin mitä löysin .

    Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi
    Kuutosen kun heittää päälle ja vähän kaasua ei vauhti tahdo pysyä alle 120km/h millään
    Upee vehje kulkemaan
    Viimeksi muokannut: Oula; 12.09.2012 klo 20:45.
    Triumph Tiger 800 XRX

  8. #38
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille ja vakkarille ?

    Tuo Enklanti näyttää olevan öljyttimien emämaa .
    Tilasin http://www.chainoiler.co.uk/
    kun on halvin mitä löysin .

    Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi
    Tuo Loobman on ihan mainio laite, mutta sen verran pitää varoittaa että se vaatii kyllä kerran kauteen putsauksen, muuten tuo venttiili menee sen verran sotkuun että eräänä aamuna löydät koko rasvaimen öljyvaraston tallin lattialta tai parkkipaikalta.

    Putsattuna toimii kyllä suorastaan yllättävän hyvin ja hinta on tosiaa varsin hyvin kohdallaan.
  9. #39
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Tuo Loobman on ihan mainio laite, mutta sen verran pitää varoittaa että se vaatii kyllä kerran kauteen putsauksen, muuten tuo venttiili menee sen verran sotkuun että eräänä aamuna löydät koko rasvaimen öljyvaraston tallin lattialta tai parkkipaikalta.

    Putsattuna toimii kyllä suorastaan yllättävän hyvin ja hinta on tosiaa varsin hyvin kohdallaan.
    No sittenhän tuo alkaa vain merkkaamaan reviiriään niinko jokkut ,nooo jääkööt sanomati
    Triumph Tiger 800 XRX

  10. #40
    [QUOTE=Oula;6103683]Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi
    QUOTE]

    jos siinä olis mahdoillisesti sama kierre kaasukahvan päätypainossa niin siihenhän menis samanlainen vakkari heittämällä kuin vaikkapa xx:ään.. tulee pelkästään ruuvilla kiinni ja toimii sellaisella kierresysteemillä, helppo ja nopea laittaa.

    kaverille laitettiin sellainen kesällä uuteen vfr:ään ja ittellä samalla tekniikalla toimiva xx:ssä.

    sinänsä uus asia ittelle tuo alipaineella toimiva vakkari, millainen systeemi siinä sitten on..?

    kaverille asennettiin tuolainen vekotus

    http://www.motoraid.eu/shop/product_...92&language=en

    itsellä metallinen cruise control joka löytyy jawsin sivuilta..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 12.09.2012 klo 23:15.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #41
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Vastaava historia ketjun aloittajan kanssa ja toi otsikon pyörä himottaisi meikäläistäkin. Kävin eräänä päivänä kuolaamassa liikkeessä sen päälle, mutta käytännössä ei oikein anna talous myöten. Joutunee tyytymään about 10 vanhaan cebariin tai vast., jos jostain riittävän halvalla lähtee.

    Onko muuten kukaan vielä hommannut DCT-vaihteistoa Hontikkaansa? Sehän on ollut saatavissa NC700X.ään ja VFR:ään (muistaakseni). Vai leimataanko automaatilla ajavat tyypit liian poikkeaviksi?
    Tämä kesä on menty VFR1200FD:llä. Hyvin pelittää D-asennossa suurimman osan ajasta. Ja ne tilanteet, joissa vaihteistoa kannattaa käskyttää manuaalisesti, oppii nopeasti tunnistamaan. Näitä esimerkiksi pitkät moottorijarrutukset (automaatti vaihtaa turhan myöhään pienempää jolloin moottorijarrutus jää vähäiseksi) ja ruuhkassa ajo (automaatti ruksuttelee vaihteita edestakaisin ja aiheuttaa turhaa kolinaa voimansiirtoon, lukitsen mieluusti vähän pienemmän vaihteen käyttöön tai vaihdan S-asentoon jossa käytännössä kaupunkinopeuksissa käytössä vain vaihteet 1 ja 2). Lisää tuntemuksia pyörästä löytyy VFR1200 -ketjusta.
    CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
  12. #42
    [QUOTE=XX-xenon;6103745]
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Niin alipainetta olisin tarvinnut ennenkaikkea vakionopeus-säätimelle mutta nyt se myrkyn lykkäsi
    QUOTE]

    jos siinä olis mahdoillisesti sama kierre kaasukahvan päätypainossa niin siihenhän menis samanlainen vakkari heittämällä kuin vaikkapa xx:ään.. tulee pelkästään ruuvilla kiinni ja toimii sellaisella kierresysteemillä, helppo ja nopea laittaa.

    kaverille laitettiin sellainen kesällä uuteen vfr:ään ja ittellä samalla tekniikalla toimiva xx:ssä.

    sinänsä uus asia ittelle tuo alipaineella toimiva vakkari, millainen systeemi siinä sitten on..?

    kaverille asennettiin tuolainen vekotus

    http://www.motoraid.eu/shop/product_...92&language=en

    itsellä metallinen cruise control joka löytyy jawsin sivuilta..
    Nämä http://www.amazon.com/Audiovox-CCS10.../dp/B00029WQTW toimii tosi hyvin ja on helppoja asentaa mihin vaan ajoneuvoon mistä saariittävästi alipainetta .
    Mulla oli XV1600 Jammussa tällainen ja XV 1900 http://www.amazon.com/Rostra-Univers...Cruise+Control tällainen .
    Tuo jälkimmäinen ei tarvitse alipainetta mutta on paljon vaikeampi säätää sopivaksi motskariin ja on iso kokoinen .

    Nyt meni mietintämyssy päähän ja syvälle vaihtuuko säädin vai pyörä .
    vakkarin ja sillä hyvä .

    Edes Triumph Tiger Exolorerin säädin ei toiminut niin pehmeästi kuin tuo alipaine Audiowox.
    Pakko oli käydä kokeilemassa vaikka siinä tulis vakkarille hintaa reilu kymppitonni .
    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #43
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Edes Triumph Tiger Exolorerin säädin ei toiminut niin pehmeästi kuin tuo alipaine Audiowox.
    Pakko oli käydä kokeilemassa vaikka siinä tulis vakkarille hintaa reilu kymppitonni .
    eikös sulla ennen ollu gs..? Orkkia seuranneena muistelen..

    Olisit siihen vain laittanu vakkarin ni sillä hyvä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14.  
  15. #44
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    eikös sulla ennen ollu gs..? Orkkia seuranneena muistelen..

    Olisit siihen vain laittanu vakkarin ni sillä hyvä..
    Gessu on niin Gessu että piti vaihtaa
    ajanpuutteen vuoksi ei kerkiä sanoon että miks
    Triumph Tiger 800 XRX

Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12