Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Pitäisi löytää kakkospyöräksi joku sunnuntaienska, lähinnä metsästysreissuille yms retkille ja sorateille. Siis tarkoituksiin, joihin kisaenska on liian maastokelpoinen ja huoltoa vaativa ja varsinainen matkaenduro taas liian painava/kallis. Tuossa luokassa taitavat XT:n ja pikkuGS:n eri variaatiot olla melkein ainoa vaihtoehto.
    Kumpi on parempi?
    Pistäkää bemarimiehet parastanne, osaan kyllä suodattaa ylisanat...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    työnnä ne remmirotaxit suohon ja osta husqvarna...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Taitaa olla omakin Matka-Enduro olla kevyempi kuin suurin osa XT tai GS malleista...
    Siis sellainen jolla jahtaa haukea muualtakin kuin huoltoasemien välistä...

Uusia ei tietenkään enää saa...
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    työnnä ne remmirotaxit suohon ja osta husqvarna...
    Moottorisaha on jo ja ompelukonetta en tarvitse, vai miten se oli. Kiinnostaisi tietää, kestävätkö nuo pyörät enää nykyään mitään, vai onko kiinantauti tappanut nekin?
    Minulla oli joskus kakkospyöränä XT ja se kolisi ja oli hajoamassa jo ensimmäisenä päivänä, mutta siitä huolimatta se kesti nöyrästi sikaa vuosikausia vaikka jäi varsin vähälle huolenpidolle. Bemaria en pidä niin luotettavana pelinä, mutta käsityksen voi korjata (tai vahvistaa) se, jolla on niistä kokemuksia.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Mites Suzukin 400 DR-Z? Siinä on aika normaalit huoltovälit ja on suht kevyt
    Jos hermo kestää ajaa vanhemmalla pyörällä niin noi TT-Jammut ja XL- ja XR-Hondat on vielä melko kevyitä nykyvastaaviin verrrattuna, siinä 140-150kg lienee kuivapainoa kun puhutaan 600-650cc vehkeistä. Samoin Yamahan ilmajäähdytteiset Teneret. -95 tai sinne nurkille ajoittuu nämä pyörät.
    Tutulla kaverilla oli sellanen XLV750 Honda, se oli hieno peli mutta jostain 80-luvun puolivälistä muistaakseni eikä niitä liene markkinoilla mitenkään ruuhkaksi asti.
    Ei nuo nyt niin kevyitä ole kun +600cc vesipelit pidemmilä huoltoväleillä, sähköstartilla ja hieman tehokkaammilla koneilla painaa kanssa tuon ~150kg.
    Painavampiakin tietenkin löytyy, vähän merkistä ja mallista kiinni...

Vaan tuollaiseen makkaran paisto enduro tyyliseen puksutteluun on nuo kaikki edellä mainitut pelit ihan mainioita.

Paitsi ehkä tuo XLV750r, lähinnä harvinaisuutensa vuoksi?
    Eikä kyllä ihan kevytkään.
    XT haukkuu kyllä hintansa painosta huolimatta. Liekö bemareita saa neljään tonniin. Eikä se paino tunnu ajossa vaan vasta sitten kun eturengas on puoliksi ummessa p¤%kassa.

edit: Ja oli mikä oli niin ota semmonen missä on vakiovaimentimet - niin on metsässä vielä jotain mitä metsästää.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Pitihän se minigessu käydä kunnolla koeajamassa. Sellainen laiskanpulskea lypsykone, niinkuin odotinkin. Ihan sopiva olisi tarkoitukseen, mikäli vain kiinalainen tekniikka on edes jonkinlaisen laaduntarkkailun alaista.
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Pitihän se minigessu käydä kunnolla koeajamassa. Sellainen laiskanpulskea lypsykone, niinkuin odotinkin. Ihan sopiva olisi tarkoitukseen, mikäli vain kiinalainen tekniikka on edes jonkinlaisen laaduntarkkailun alaista.
    Kyllä noilla aikamoisia siivuja ajellaan. Itse ottaisin tuon bemarin, vaikka itse asiassa tuolla Yamahan XT660:llä nyt ajankin, tosin sillä X mallilla. Tuollaiseen matka-ajeluun bemarin bensansyöttö toimii todella paljon paremmin. Yamahalla ei oikein hissuksiin viitsi ajella, sen verran on-off tyyppinen ruisku siinä on. Eli ei se kovin mukava ole, mutta kyllä sitä aika pitkään joutuu sietämään.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noilla aikamoisia siivuja ajellaan. Itse ottaisin tuon bemarin, vaikka itse asiassa tuolla Yamahan XT660:llä nyt ajankin, tosin sillä X mallilla. Tuollaiseen matka-ajeluun bemarin bensansyöttö toimii todella paljon paremmin. Yamahalla ei oikein hissuksiin viitsi ajella, sen verran on-off tyyppinen ruisku siinä on. Eli ei se kovin mukava ole, mutta kyllä sitä aika pitkään joutuu sietämään.
    Bemussa tulee Suomessa pakollisena abs, joka on takajarrun osalta /c:eestä - meinasi tulla kuulalaakerisoralla ohjelmaa kun yritin tiukentaa ajolinjaa perinteisin menetelmin (takajarru pohjaan). Jarruteho oli muutenkin arviolta luokkaa 30% oikeista jarruista. Tämä siis pelkästään takajarrun osalta soralla, etujarru käyttäytyi ok. Onneksi laitteen saa pois päältä, ainakin jos etukäteen tietää ajavansa liian lujaa mutkaan.
    Toinen ärsyttävä piirre oli imuputken honotus, jolla ilmeisesti yritetään peittää mehupillin kokoisen pakoputken vinkunaa ja koneen mekaanisia ääniä.
    Muuten kokonaisuutena tosiaan ihan ok peli.
  13.  
    Lainaa velijussi kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli 2004 vuosimallin 30tkm ajettu pyörä mikä oli sellainen lambdaton malli ja vieläpä vähän kevs modilla ja putkistolla viritetty. En allekirjoita mitään on/off toimintaa pyörässä yleisesti vaan saattaa riippua vuosimallista ja nimenomaan huonoista säädöistä. Omani meni ketjun kiristymisen jälkeen (tasamaalla +40km/h) täysin tasaisesti kaasun asettamaa vauhtia. Jostain surging-ongelmasta puhuvat noissa uudemmissa. Kaippa sitä pitää vakiosta vähän modata, että toimii hienosti. Koeajolla varmasti selviää jos yksilö ei tasavauhtia kulje.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07