Hellou,
on ollut R1200GS -08 niin vähän aikaa, että kokemusta ei ole tästä paljoa ole, mutta: paukkuuko pakari kun kaasua höllää nopeasti ajossa tai vaikka paikallaan kaasusta surautellen kierroksille ja sitten löysää heti? Omastani paukahtelee putkessa (ei kovin paljon mutta kuitenkin kuuluvasti), joten mietin onko vakio-ominaisuus vai pitäisikö saada säädetettyä jotain kohdalleen.
Tiedän, että se ei konetta vahingoita, mutta kun aikaisemmissa pyörissä ei tuollaista ilmiötä ole ollut. Joten itse luokittelisin sen jollakin tavalla pois säädöistä olevan koneen ääneksi.
-juha-
Ei tuo normaalisti paljoa pauku. Itsellä paukkuu silloin kun on säädöt vähän hakusessa eli sisässä on PC+AutoTune. Oikeilla säädöillä ei pauku.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Tuossa vähän surffailin asian tiimoilta ja näyttäisi se säätöihin liittyvän. No, täytyy yrittää saada Kuvalta aikaa, toivottavasti säätämisen veloitus on maltillista.
-juha-
Jos pyörässä ei ole PC:tä, niin *säädöt* onkin sitten mielenkiintoisempi juttu. Eli voipi olla että siellä menee jotain osaa vaihtoon eli esim. lambda tunnistin. Seostahan ei ilman PC:tä voi itse säätää ja pyörän ECU taas säätää seosta saamiensa antureiden tietojen mukaan. Jos jostain näistä tulee ristiriitaista tietoa tai tietoa ei tule lainkaan, seokset tietysti on mitä sattuu.
Lambda antaa olemassa olostaan virhekoodin minkä pystyy lukemaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
On keskusteltu myös ilman "ohivirtauksesta" eli vuodoista imupuolella tai pakopuolella. Ja sitten sellainen mahdollisuus, että kaasun asennonsäätömoottorit eivät ole ihan ajan tasalla, eli kaasun "nollausta" ei ole tehty. tehdään kuulemma akun poiskytkennän/kytkennän jälkeen kääntämällä kaasukahva muutaman kerran täysille pohjaan saakka. Oletko kuullut tällaisista?
Ja joo, ihan on perusversio ilman PC:tä.
-juha-
Tuo kaasun asentosääntömoottorin nollaus tehdään tietokoneella, tuolla kaasukahvan väkräämisellä ei ole vaikutusta tuohon.
Jos olet tulossa gessu miitinkiin viikonloppuna, niin voidaan tehdä siellä. Mukana kulkee GS-911 jolla tuo onnistuu.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Oudolta kuulostaa, että putken tiivisteet vuotaisi noin uudessa pelissä, mutta itse katsoisin ne silti ensimmäisenä. Helppo homma ja uudet tiivisteet eivät montaa euroa maksa.
Juu en ole mikään perttiekspertti näissä, mutta tuosta gs-911:stä olen haaveillut monta vuotta. Jos vain suinkin pääsen käymään, niin mielelläni tulen. Asun vain 30 kilsan päässä, joten matka ei ole este. Täytyy noita tiivisteitä yrittää tarkastaa, mutta pienet vuodot on siltä osalta varmaan hankala löytää. Tuosta kaasunasentoasiasta en tiennytkään, hyvä kun valistit niin en kääntele kahvaa tallissa turhaan odottaen sen vaikuttavan.
-juha-
Oman kokemuksen mukaan pieni paukahtelu kuuluu asiaan. Omassa paukahtelu aleni huomattavasti kun vaihdoin iridium tulpat koneeseen.
Suht samalla moottorilla varustettu R1200S:ni paukkuu myös moottorijarrutuksissa. Huollossa epäilivät joko sitä, että johtuu Akran vaimentimesta (hiukan laihalla) tai sitä, kun ruiskurunkoja ei saatu jostain syystä täysin synkronoitua. Jälkimmäisen syystä on vain yksi arvaus tehty ja se on jokin muistaakseni tyhjäkäynnin askelmoottorin toimintahäiriö jommassa kummassa sylinterissä. Tuota ei ole tsekattu. Ei haittaa mua, sopii tyyliin.![]()
Retired
Tere
Täällä myös vm 09 1200 gessu ja kyllä tämäkin vähän tuhahtelee moottori jarrutuksessa. Ei paljon mut vähän. Putki on vakio.
Mulla on -06 gessu jossa Laserin Dual tone slipari varustettuna katulaillisella db-killerillä. Ja paukuttaa kyllä moottorijarrussa, varsinkin kuumemmalla koneella ja kun moottorijarrun päätteeksi avaa vähän kaasua jossain 2 tonnin kierroksilla niin röpeltää putkessa. Vakioputkellakin tämä poksautteli mutta vähemmän. Ilman killeriä poksautteli vielä enemmän.
Eli laihalla se on, tarttis varmaan laittaa joku Techlusion tai Power comentaja tms. ruiskunhuijausboksi jolla sais säädöt kohilleen. Laihalla kun käyvätten vähän kaikki noiden normipäästöjen takia.
Viimeksi muokannut: tapjar; 12.06.2012 klo 00:51.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Sama täällä. Vakio -09 kyseessä ja kyllä se moottorijarrussa paukkuu . Minun mielestä kuuluu asiaan.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Vakiosta mitään enää tiedä kun PC Autotunen kanssa ollut sisässä lähes alusta asti, mutta yhtään ei kyllä paukuttele kunhan kone on lämmennyt. Ekan parin minuutin aikana ei PC ole pelissä mukana ja silloin kyllä paukkuu, mutta kunhan se sieltä tulee peliin mukaan niin paukkuminen loppuu siihen.
Eli ne säädöt. Tuossa pieniä numeroita mitä muokkauksia on syntynyt, nyt kyllä kartta näyttää hieman toisenlaiselta. Riippuu niin keleistä, lämpötilasta ja ilmankosteudesta mitä lukemia syntyy.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Paukkuu paukkuu.. 1100 RT ja putkessa paukkaa kun löysää tupin...
liekö enneminki ominaisuus kun vika??
jos joku viisaampi tietäs..
/Kid
Kiitos tähänastisista. Täytyy yrittää saada tuota gs-911 lainaan jostakin.
-juha-
Vakiopöntöllä ei pauku, Remuksella DP-killerin kanssa vähän ja ilman dp-killeriä moottorijarrutuksissa kun tarjoaa vähän kaasua niin jopa paukkuu mukavasti![]()
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA