Tilasin kaapelit (99€ saksan ebay, saa luultavasti halvemmalla jostain muualta) ja latasin softan läppärille. tuntus toimivan ihan hyvin, toistaiseksi poistin SERV varoituksen ja nollasin TPS:n ( pyörä 1098s). Vaihtoehtoina näyttäs olevan mm. ecun modifiointia, uusien karttojen latausta et.etc.
Sori, jos tää on ollut jo täällä.
http://ducatidiag.xooit.com
Viva la figa
Viimme kesänä tuli testailtuu ducatidiag:lla, hyvä softa. Ostin lisenssin 1098s eculle, lisenssi on ecu kohtainen, oisko ollu sillo 100€. Hyvin onnistu alkuperäisen ecu datan talteen otto ja päivitys vakiosta > Ducatin Performance ecuun. Tuli testattua useampaakin karttaa kesän aikana. Melkein paras tossa on vaihtovalon säätömahdollisuus, vakiona ne vilahtaa turhan lähellä rajotinta.
Tuolta karttoja http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/
Nyt on paikallaan nemesis ecu jota voi säädellä reilummin. Pitää viellä hankkia ne isot ramairputket, niin pääsee käyttää säädätyksessä.
Juurikin niin. writer ohjelmalla voi säätää arvoja muistaakseni rpm limit, vaihtovalo ja nopeusmittari kalibrointi, kilkkailla vaan uudet arvot ja flashata ecu. TPS reset aina flashin jälkeen
Dumppaa ekana alkuperänen ecu data talteen ducatidiag:lla, sitten hakee täältä
http://jpl250rs.perso.sfr.fr/MAPS/Ducati/1098/ DDG filet (kartat) sisältää kyllä muutakin tietoa kun pelkät sytkä ja ruiskutus kartat.
ECM, http://ducatidiag.xooit.com/t557-ECM...r-data-ECU.htm jolla voi muokata sytty ja bensa puolta, mut ei varmaa kannata paljoo säädellä. Mielenkiintoisin tuossa on vertailla eri ecu ddg filejä. Esim. vakio vs race(ducati performance) välillä on todella isoja eroja(%) erityisesti osakaasu osissa.
Muistaa vaan laittaa vakio ecu datan talteen niin saa aina palattua takaisin toimivaan.
Viimeksi muokannut: Bowtie; 10.06.2012 klo 16:57.
Terve!
Sain yhteyden 848:iin dd softalla ja elm327 obd lukijalla. Pari vikakoodia löytyi, mutta yksi asia jäi askarruttamaan ja voisiko joku kertoa tai katsoa omasta pyörästä mitä dd sanoo "Kill switch" kohdalla ? Minulla se on kokoajan OFF eikä sammutus katkaisijan kääntely siihen vaikuta. Vaihde, kytkin ja sivutuki toimii oikein.
--Pasi
Flashasin juuri omaan pyörään Ducatidiagilla DP kartan ja toimii kuin kuuluisa junan vessa![]()
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Mites toi lisenssihomma toimii, kun se on ECU kohtainen. Tarkoittaako se siis että ihan jokaisen pyörän ECUa varten joutuu aina lisenssin hommaamaan vai meneekö lisenssi malleittain? Olen tässä miettinyt olisiko Monsterin ECU:n flashaus höydyllinen vaikka putkistoa tai ilmanputsaria ei olekkaan yhtään muokattu...
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Mulla ei kyllä dumpissa mene kuin 15 min. Riippunee sarjaportin nopeusasetuksista. Kirjoitus tosiaankin tapahtuu nopeammin kuin dumppaus eli 10min. Akku oli laturissa varulta koko operaation ajan sekä koneesta (WinXP) virustorjunnat/verkot pois. Meinasin vielä tuossa lähipäivinä kalibroida nopeusmittarinJos onnistuu, myynnissä edullisesti speedohealer Ducatin johtosarjaan sopivilla liitännöillä.
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Morot vaan. Latasin just diag-softan ja mietin mistä
Ootte noita piuhoja Fiat ja odb kaapelit tilannu?
Tai josko jollain sattuis olee ylimääräiset voisin
Ostaa pois. Pääsis äkkiä noiden karttojen kanssa pelaamaan!
Ebaystä tilasin omani. KKL VAG409.1 kaapeli + Fiat Lancia Alfa 3-pin adapteri. Adapterin sähkönsyöttöön vaihdoin liittimen joka sopii diagnostiikkapistokkeen yhteydessä olevaan liittimeen johon tulee sähkö jatkuvasti. Eipä tarvi hauenleukojen kanssa pelata.
KKL kaapelin piirisarjasuositus FTDI, uusimmassa versiossa tuki myös wch.cn piirisarjalle.
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Voiko ton dumppauksen tehdä vaikkei olis writeria?
Mä meinaan just tein,mutta en löydä sitä karttaa mistään?
Eli mihin se tallentuu??
Lisenssiä odotellessa!!
Moro,
toimivat kaapelit löysin www.obd.fi kaupasta ( on ihan Kangasalalainen verkkokauppa), ja osaavat neuvoa mitä tilata kun sanoo että tarvitaan Ducatiin :-) Tilasin kanssa eka satsin Ebay:stä. ( UK:sta) Kiinan poikien "maybe works" mallia ja mun tuurilla tietty ei toiminut.. Hintaa OBD.Fi:ssä 37 ekee, mutta voin sanoa että käytin sen verran aikaa drivereiden yms kanssa että 14€ Ebay kaapelista tuli aika kallis...
Micati
Omani tilasin:
Black VAG OBD2 OBDII 409.1 KKL USB Car Diagnostic Cable Lead Interface Tool UK
Item# 251096820349 £6.99 GBP 1 £6.99 GBP
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=251096820349
Shipping and handling £3.99 GBP
Insurance - not offered ----
Total £10.98 GBP
Payment £10.98 GBP
ja
Fiat , Alfa Romeo or Lancia 3 Pin OBD to 16 Pin OBD2 Adaptor Diagnostic Cable
Item# 110865343543 £5.99 GBP 1 £5.99 GBP
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...m=110865343543
Shipping and handling £3.49 GBP
Insurance - not offered ----
Total £9.48 GBP
Payment £9.48 GBP
eli yhteensä = 25,7 euroa
Hyvin toimivat. Mutta joo, jos olisi tiennyt että Suomestakin saa ja vielä suht järkevään hintaa niin oisin tilannut varmaan kotimaasta. Jälkimmäiseen johtoon tein virtajohtoihin noin 1,5 m jatkopätkät niin että saa helpommin virrat motskarin akusta.
Win7 64-bit läppäristä laitoin yhteyden nopeudeksi Slow ja itse ohjelman XP compatability modeen niin alkoivat juttelemaan.
TPS oli aluksi 2,8 ja Resetin jälkeen 3,2 joka onkin juuri oikea (pitäisi olla 3,2 +/-0,1) Hypermotard 1100 vuosimallille 2008.Jos joku Espoon suunnalla haluaa kokeilla piuhoja niin yksityisviestillä yhteyttä.
Viimeksi muokannut: CyberHyper; 08.09.2012 klo 19:12.
Nyt tuli itsekin laitettua kaapelit tilaukseen, käytin suoraan noita samoja linkkejä eBayhin mitä tos oli ja hinnaksi tuli karvan alle 27€ posteineen. Seuraavaksi sitten pitäisi vielä hommata tuo Ducatidiag ja lisenssi omalle ECU:lle. Sen jälkeen sitten ihmetellään mitä niillä saa aikaan![]()
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Ducatidiag foorumi lopettaa, kartat ladattavissa vielä joitakin päiviä.
![]()
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Pari päivää sitten sinne tehty tunnuskin näytti kadonneen. Saisko joku talteen sen ilmaisen version (ja ehkä sen Getting started -artikkelin)
Ducati Diavel
Kysyin 5AM lisensseistä etc.
Vastaus:
================================================== ===
If people ask about 5AM then no licences will be available
However, I have looked at Guzzidiag and have got this to communicate with my Ducati ECU with a bit of experimenting,
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
There are some good tools but the Writer is basic and does not remove immo. If you buy IAW59M DP ECU's these should be virgin and IAW5AM from 848/1098/1198/ST/HM these are virgin, you can use the Reader and Writer to clone to second hand ECU's.
================================================== ==
Ducatidiag löytyy vaikka minulta, täysin toimiva IAW59M ECUlla.
Jonkinlainen ohje: http://www.desmocorse.net/showthread.php?t=3419
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Loppuuko siis koko softan kehitys/käyttö tähän (jossei lisenssiä ehtinyt hakemaan) vai häh?
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
DOH! No onneksi on kahteen ECU:uun lisenssi. Osa kartoistakin taitaa olla tallessa. Toivottavasti jatkoa on, mainio softa![]()
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Foorumi edelleen auki, nimi muuttunut MMDiag. Odotellaan...
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Auki tuo on kai, mutta tunnuksia ei voi luoda. Mitenköhän nyt kun tuo lisenssinmyynti on loppumassa/loppunut, olisikohan pohjattoman moraalitonta tehdä joku kräkki tolle...
Eilen tappelin 4 tuntia ton TPS resetin kanssa. Reset TPS -nappi ei joko a) ilmestynyt, tai b) kun ilmesty niin se oli niin ettei sitä voinut painaa. Kerran sain sen jollain kikkailulla ilmestymään siihen ja pääsin jopa painamaan sitä.
Ducati Diavel
Ducati on tykännyt kyttyrää kun lähes ilmasella softilla voi tehdä
6000egeä maksava Mathensis testerin hommat. Eräs toinen Ecu softi
porukka lopetti kun joku alkoi oikeusteitse hakemaan 1100 korvausta
kun kone meni muka "pilalle" softin takia.
Android Softeista Scan 5X juttelee hyvin Ecu:n kanssa paremmin jopa
kuin VDST, tee sillä TPS reset. VDST:kin on ollut aikeissa tiputtaa Ducati ohjelmista pois,
jostakin syystä!
http://boy007.dy.fi - mun omat ecu testit
---
joni
http://boy007.dy.fi
Kokeilin kanssa GuzziDiagia ja sen TPS resettiä, mutta se ei ainakaan ilmoita mitään, softan ikkuna vaan vähän välähtää. Juttelee kyllä ihan kiltisti ja näyttää kaikki arvot jne.
Ducati Diavel