Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Elikkäs tässä kirjoittelee nyt aloitteleva motoristi ja uusi heppu tällä sivustolla. Pyörän hommasin pari kuukautta sitten (gsx 600 f -00) ja nyt tässä ajokamppeita haalinut kasaan.

Aika pienellä budjetilla mennään ainakin toistaiseksi. Ajohanskat reilu 10e käytettynä...kuin uudet!Ajokengät 39e uudet takarengas.com:sta, (tarjouksessa tais olla).Kypärä samasta nettikaupasta reilu 100e.

Alkanut vain tässä miettimään että kehtaako tämän hintaisilla varusteilla ihmisten ilmoilla ajella kun tuntuu että pitäis olla viimesenpäälle kuteet että kelpais......???

Ajohousuja ja takkia ei vielä ole....hakusessa koko ajan, mahdollisesti käytettynä.
    Joku ehkä nyt viisastelee että lopeta koko harrastus jos ei ole rahaa mut olen sitä mieltä että myös pienellä rahalla saa harrastaa. Itse huollan pyörän...(kiitos vinkkien ja neuvojen tällä sivulla)...öljyn vaihto parhaillaan menossa.

Eli tarviiko varusteisiin laittaa tuhansia euroja että voi kättä nostaa vastaan tulevalle motoristille.....?

Toki on niin että mitä kalliimmat varusteet sen turvallisempaa on tuolla liikenteessä....
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
    Käytettynä ja tarjouksista ajokamat kannattaa oikeastaan aina ostaa. Itse olen ostanut kaikki -50% tarjouksista, kiinnosta yhtään maksaa normaalihintaa.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
    Kai jokainen ostaa niin hyvät varusteet kuin voi senhetkisellä budjetilla. Mulla kesti toistakymmentä vuotta päästä siihen tilanteeseen, että ajovarusteina on "viimesen päälle" kamat, kun prätkäharrastus on kuitenkin vain harrastus...

Tiukalla budjetilla harrastaessa kannattaa muistaa että halpa ja hyvä tulee monasti eri paketeissa, mutta kun opettelee lukemaan kokotaulukoita, löytyy esim. ebaystä todella makeita diilejä aina sillointällöin. Lisäksi kannattaa silmäillä löytyiskö käytettyä laatuvarustetta, itse ostan mieluummin pari vuotta käytetyn merkkivarusteen kuin uuden kiinalaisen "hyvän" ja halvan.
    Mul ois samanlainen tilanne edessä mutta rahatilanteen mukaanhan se on pakko mennä. Max 150€ meinaan sijoittaa takkiin ja housuihin. Siis 300€ yhteensä. Päivitellään sitten kun Rahatilanne toisin sallii... Ei varmaan ihan lähivuosina näillä palkoilla.

Vetäähän jengi tuolla pelkässä nahkaliivissäkin niin en kyllä huolehtisi siitä nauretaanko sulle jos pidät edes jotain ajokamoja.
    ite teen niin että hommaan ajokamat aina musta/harmaa/valkoinen linjastolta. näin ne ainakin omaan silmään on aina kauden mopon väriin sopivat, eivätkä myöskääs näytä niin helposti aikaansa eläneiltä.
    tietty vähän tylsä värimaailma mut ittel kelpaa

niinja jos pienellä budjetilla on liikenteessä, niin suosittelen myös tsekkaamaan netistä ajokamat käytettynä/talvi aikaan alemyynneistä. vähän enemmän se vaatii aikaa ja vaivaa, mutta monesti vaiva palkitaan
    Viimeksi muokannut: Juhis; 21.05.2012 klo 08:42.
    En näe mitään estettä käytetyille ajoasusteille, taatusti motoristit nostavat hanskaa vaikkei olisikaan viimeisen päälle varusteita.
    Talven alussa saa yleensä hyviä alennuksia poistuvista malleista.
    Kyllähän sitä varusteita saa alkurysäyksen jälkeen ostettua vähän kerrallaan lisää.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Ei tartte olla uudenkarheet ajovarusteet, omanikin ovat aika karsea väriyhdistelmä, mutta ihan sama, kunhan ovat turvalliset.

100 Euroa kypärästä tuntuu todella halvalta, toivottavasti on hyvä? Mikä on muuten kypärän merkki?

Jos halvalla pitää mennä, niin sitten tottakai käytettynä nahkakamppeita mieluummin kuin uutta Goretex-hifitekstiiliä! Nahka on turvallisempi budjettivalinta.

Selkäpanssari on erittäin suositeltava varuste, käytettynäkin varmasti saa jos vaan osuu kohdalle. Uutena hyvään sellaiseen saisi sen satasen suurin piirtein menemään, mikä ei taida mahtua sinun budjettiisi?
    - Mikko
    Ei käytetyissä varusteissa ole mitään "huonoa", jos ovat motskailuun tarkoitettu, ehjät ja sopivat. Itsekin olen myynyt laatuajovarusteita halvalla. Myyntipalstoja vain seurailemaan, niin voit yllättyä. Varusteissa tulee silloin tällöin tehtyä vikaostoksia koon tai muun istuvuuden takia varsinkin, kun nettikauppa on niin yleistä, joten tarjontaa lähes uusista kamoista on mukavasti. Myös liikkeissä on syksyisin hyviä tarjouksia.

Kypärän ja selkäsuojan laittaisin tärkeimmiksi hankinnoiksi. T-paitasillaan ei kandu cruisata...
    Viimeksi muokannut: Yuko; 21.05.2012 klo 09:04.
    Aika monessa paikassa olen käynyt eikä kukaan ole vielä ajovarusteiden hintaan kysellyt. Ehkä siellä etelässä tekstiiliurheilu on pidemmälle kehittynyttä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    No jos ajella meinaat, etkä pelkästään Jossain mutterilla ja vastaavilla "näyttäytyä" ja itsetunto on kohillaan... Varmasti kehtaa ajella minkä näkösillä kamoilla hyvänsä. Kypärässä en lähtis säästelee.... Itellä kans kun lajin alotin Ostin käytännössä halvimmat kamat mihin käteinen riitti, paitti kypärään satsasin enemmän. Hommaa sit laadukkampaa, kun budjetti antaa myöten ja laji tuntuu tosissaan kiinostavan.
    Elä ja anna muiden roudata.
    Tässä voisi olla jonkin sortin apua...

http://www.moottoripyora.org/keskust...14#post6057614
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Meikäläisella kanssa käytettyä sekalaista settiä. Ei oo kukaan vielä ainakaan päin naamaa nauranu. Kypärä tosiaan tärkein ja muovikuorisista kypäröistä suosittelisin pysymään erossa.
    Jos osuu matkalle, niin piipahda All rightin Outletissa. Sielta ostin ajohousut 30 ekee takki 60 ekee ja HJC FG 14 kyparan 89 ekee, kaikki ns. laatukamaa, mutta poistolaareissa, ei mielestani kallista.
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
    Ise olen ajatellut suojapaitaa ja jotain varikko kangastakkia päälle tms. kevyttä pusakkaa... Saa suht huokeasti hyvät suojat ympärille ja kesälläkin viihtyy.
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Ei kaikkea kannata ostaa uutena.

Löytyyhän näitä edullisiakin vaihtoehtoja:

http://www.huuto.net/kohteet/2-osa-n...skat/222177857
    Honda CRF 250R 2007

ex Suzuki GSX-R 750 K6

ex Kawasaki ZX-6R 1999
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Komppaan kanssa laadukakiden käytettyjen ostoa. Kypärän osalta ehkä en, "musta tuntuu" -syystä... Hanskat on tärkeät myös mukavusutekijänä! Vaikka takki ei niin hengittäisikään, niin sen saa auki/pois tauoilla jne. mutta hanskoja ei saa tuuletettua/kuivattua kun kotona seuraavaksi päiväksi. Housuissa pikkasen sama juttu taukojen suhteen. Pyllyn iho kun hautuu hikikosteana satulaa vasten, niin ajamisesta loppuu se kiva-juttu aika ikävästi...
    Ketjun aloittajalle lohdutukseksi, että ei siellä tien päällä kukaan sun ajokamojen perään katso, kunhan sulla ei ole kenkinä lenkkareita, jalassa verkkareita, päällä vain t-paita ja käsissä omaa kynsinahkaa.

Tauoillakin tarkastetaan korkeinkaan naapurin takarenkaan 'chicken stripesit' ja muodostetaan näkemys niiden (tai niiden puuttumisen) perusteella
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Minua joku jo katsoi vähän nenänvartta pitkin, kun ajokki on upouusi ja ostin samalla täyden setin Dainesen nahkoja, saappat, kypärän jne. Eipä siis kannata ajatella mitä ne muut miettivät, ajoa vaan ja hymyä huuleen.
    Pitkän parin viikon kokemuksen perusteella voisin sanoa, ettei kannata ostaa kalliita varusteita ennen kuin sitä kokemusta on. Et osaa kiinnittää huomiota itsellesi olennaisiin asioihin. Mulla ainakin esim. takapenkkiläisenä ostetut hanskat on paljastuneet ikäviksi ajaessa ja takana vasta huimat 600 km.

Ja noita tarjouksia kannattaa tosiaan katsoa. Itse ostin just Allrightin Hemmopäiviltä Held:n takin ja housut yhteensä 140 €. Sillä hinnalla ei välttämättä saa edes käytettynä.
    Suzuki SFV 650 Gladius vm 2009 2013-
    Kawasaki ER-5 vm 2004 "Kaveri" 2012-2012
    Kiva kuulla että voi huoletta ajella eikä tarvi miettiä mitä se vastaantuleva jolla on 2000e kuteita päällä miettii....

ei muuta kun loistavaa ajokautta kaikille!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
    Tuli mieleen ne hersyvät, mutta hyväntahtoiset naurut All rightin kivijalkakioskissa, kun saapastelin nokialaisissa ostamaan halvimmat ja kamalimman näköiset ajosaappaat. Arvatkaa oliko varusteisiin varatut rahat menneet kokonaan mopoon No nyt onkin sitten jo melkein kaikki vermeet...
    Viimeksi muokannut: oili; 21.05.2012 klo 20:45.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Itelle ei herää mitään erityisiä tuntemuksia niin kauan kun vastaantulijalla on sentään jotain päällä. Ainoat negatiiviset fiilikset tulee jos tulee vastaan shortseissa ja t-paidassa ajavia Ja yleensä se kohtaaminen on sen verran nopeakin vielä, että itse en ainakaan ehdi arvioida monellako tonnilla sillä vastaantulijalla oli varustetta päällä

Ei sillä, ei se minulta ole pois, mutta rumaa jälkeä tulee jos kaatuu :/

Ja miten itteen tulee, niin käytännössä on 200€ "tärkeimmissä sloteissa". Eli 200€ housut, 200€ takki, 200€ kypärä, 200€ kengät. Hanskat ei oo ihan noin kalliit, ne oli vaan 40€ Itellä ehkä se hyvä puoli että ei oo tarvinnu saman viikon aikana ostaa kaikkia. Takki on ollut 3-4 vuotta myös kasuaalikäytössä, housut ja hanskat ostin kortin hankinnan yhteydessä, kypärä löytyi myös entuudestaan.

EDIT: Tosin itsellä myös se etu, ettei tarvinnu ostaa omaa motskaria tähän hätään.
    Ajokamoja saa edullisesti poistomyynneistä ja käytettynä. Uudet kalliitkin ajokamat muuttuvat käytetyiksi heti kun ne päälleen pukee eli ei siitä tarvitse ressata.

Esim. itsellä tällä hetkellä käytössä oleva tekstiiliasu muodostuu seuraavista komponenteista: Yokon takki 60e(sukulaiselta käytettynä), Hanx-housut(sukulaiselta ilmaiseksi, kun oli saanut sopivammat halvalla). Kypärä on AGV:n kuitupotta(150e tarjouksesta), hanskat IXS messuilta taannoin 30e, Diadoran ajokengät(keväällä (49e motonetin poistotarjous).

Nahka-asuksi löytyy Richan takki(160e tarjouksessa, ajalta jolloin noita ei tarjottu yleensä alle kolmensadan), farkkumallin nahkahousut ja bikermallin ajobootsit(á 99 kpl, liikkeen lopetusmyynnistä, ostin omiin häihini, taka-ajatuksena toki kesäkelin mopoilu).

Lisäksi löytyy vanhoja ajotakkeja, kenkiä ja housuja(merkkeinä mm. Rukkaa ja MP-asua). Käyttökelpoisia varauksin, kun vetskarit ja taskut jo alkaneet porsia, siksi reservissä. Nämäkin on hankittu reilun alennuksin, pyöräkaupan kylkiäisenä tms. 20 vuotta sitten eka ajoasu(Rukan Touring Gore-Tex) maksoi muistaakseni 1500 mk, kun liikkeessä oli erä vanhaa mallia. Eipä siitäkään kukaan huomauttanut, kun käytin kyseistä asua parina ensimmäisenä kautena ison pyörän kanssa vielä 2000-luvun alussa.
    Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
    Eurobikerissä oli ainakin tänään taas tarjousasuja, sweepin nahkatakkeja 50e, tosin kokoja vain XS ja 6XL, tekstiili takkeja 39e ja ratakäyttöön nahkapuku 200e. Oli siinä pihalla jotain muutakin, mutta noi jäi mieleen.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  25.  
    Lainaa chr kirjoitti Katso viesti
    Minua joku jo katsoi vähän nenänvartta pitkin, kun ajokki on upouusi ja ostin samalla täyden setin Dainesen nahkoja, saappat, kypärän jne. Eipä siis kannata ajatella mitä ne muut miettivät, ajoa vaan ja hymyä huuleen.
    Vähän samallalailla kävi itselle. Ajoin kortin ja päätin, että ostan kerralla uuden pyörän ja satsaan samalla heti varusteisiin enemmän. Eipä tarvi heti olla vaihtamassa, kuin korkeintaan pyörää. Jokainen ostaa juuri sitä mikä itsestä tuntuu parhaalta.
    Pyörätön