Olen ajattelemassa ostavani ensimmäisen pyörän custom mallisen . Olen iso mies noin 190 ja painoa se 100 ettei neuvolassa tartte punnita. sopisikohan tuommoiset isolle miehelle vai ovatko liian pieniä ns kooltaan yamaha virago ainakin näytti pieneltä kun katselin sitä tuolla ihan livenä...onko noista malleista kokemusta sopiiko esim ensi pyöräksi vaiko ei . Kiitos jos luitte tämän ja jos viel jaksatte vastata niin olisi suuri apu.
Mikä vaan käy ensipyöräksi, mutta 800 intruder on ainakin laiska.
Oksy kiitos vastauksesta sen pitäis kuitenkin olla custom malli![]()
Onhan ainakin vanhempia Intrudereita 1400 koneella.
juu semmostakin olen katsellut niissä olis ainakin vääntöä ..![]()
Ajoin kaverin Marauderin eli 800 mallin ja vähän mulla on enempi painoa mutta pituus sama, muuten ok mutta
jalkatapit pitäs siirtää edemmäs ainakin. Tuntuu hieman pienen oloiselta alla muuten suorituskyky riittää customiksi ihan mainiosti.
Eikös alle satakioiset punnita neuvolassa ja yli satakiloiset sikalassa?
Honda XL1000VA 2006
Mulla oli viime kesänä Intruder C800 ja olen 172cm ja 75kg. Täksi kesäksi se vaihtui uuteen Intruder M1500:een. Joten hommaa vaan isompi kuin 800 varsinkin jos kaks päällä ajelet.
Suzuki Intruder M1500 2012
Ostin viimekesäksi ensipyöräksi 800:n marauderin. Kokoa on sen 175/110 ja juuri sopivan kokoinen tälle varrelle. Suorituskykyä riittä ihan kivasti joskin vakio välityksillä loppuu vaihteet kesken. Tapit on mulle ihan ok kohdalla tosin siirtosarjan hankinta edessä ihan vaan ulkonäön takia. Itse olen muokannu tankoa ja raisereita leveämpään ja matalempaan suuntaan, joten ajoasento on aika venytetty ja ehkä jopa nojaava.
Sinun mitoilla jää kyllä fyysisesti marauderi aikaa pienen oloiseksi ja eikös intikka oo vähä vielä sironpi nuista 800:sta?
Suzuki VZ800 -01
Noilla mitoilla M1800r olisi soppelin kokoinen, jos vain menee budjettiin. Tai sitten C-sarjaa jos tykkää enemmän kromista.
Kyllä kasisatanenkin peruspyörittelyyn soveltuu, mutta jos on tarkoitus reissata niin moottoritienopeuksissa ei ole enää hirveästi tehoreserviä käytettävissä.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Kiitokset kommenteista tästä hyvä jatkaa . onko tommonen siirto sarja helppo asentaa itse ja kiitos myös pyörän myynti tarjouksesta pitääpä tutkia tuotakin mallia netistä . Yksin sillä meinaan ajella ja sen ei tartte kulkeakkaan ihan mahottomia kuhan nyt jaksaa tämmöstä 100 kilosta äijää liikutella . saako tommosen siirtosarjan asennettuua mihin customiin tahansa
![]()
Mulle Mara800 oli vähän nafti kooltaan, vaikka oli jalkatapit siirretty eteen, vartta on sen 188cm. Tehojahan värkissä ei turhia ole, mutta kone veti ihan jouhevasti norminopeuksissa. 120kmh jälkeen alkoi tuntumaan vähän rimpulalta, mutta eipä tuota olekaan suunniteltu rivakkaan matkantekoon. Kyllä tuolla Alpit yms. nyppylät kiersi matkatavaroiden kanssa, moottori oli riittävän sitkeä ja letkeä.
Jos suizaa oot ostamassa niin ei se kysymys ole M vai I vaan
M800, vanha I800, Läski-Iines I1400 vai uudempi M1800.
Oikea vastaus löytyy IMO vain koeajamalla mutta jos kyse on ekasta pyörästä niin mä ensin koeajaisin I800 ja M800 - ne on ajoasennoltaan niin erilaiset että hetkessä tietää kummasta tykkää. Toi suzukin perinteinen 800 kone on mun käsittääkseni oikein käypänen jos yksin ajelee -- vuoden/parin päästä se käy pieneksi jos ajelee paljon kakspäällä ja tavarat mukana matka-ajoa. Pikkuintikassa ainakin peräpenkki on surkea joten kakspäällä ei pitkiä reissuja tehdä. Ensipyörän useimmat vaihtavat kuitenkin aika pian joten ei liikaa kannata arpoa.
Ensipyöräksi en kuitenkaan ostais tot M1800:sta tai muutakaan isokustomia (>1200 cc). Pikkuviragoon en lähtis ja 750 Honda on mukava mutta laiska kaspäällä, tosin mä tykkäsin mun ekasta 750 shadowsta kun hullu puurosta.