Omaa törppöyttä, kun en heti hoksannut, että pitää hetki painaa puhelunäppäintä, että PMR-yhteys aktivoituu.
Ilmeisesti parasta mitä näillä laitteilla saa aikaiseksi:
Sena SMH10
Nokia Lumia 820
Garmin Zumo 350LM
Midland G8E BT PMR
PMR toimii. Sen kanssa yhtäaikaisesti ei toimi mikään muu (vaihto phone-näppäimellä)
Vaihtoehtoisesti musat kuuluu kännykästä ja ajo-opastus Garminista. Phone näppäimellä pääsee takaisin PMR-yhteyteen.
Puheluja ei saa toimimaan, koska Garmin ja Midland varaa molemmat HFP-profiilit. Nokian musat tulee A2DP-profiililla.
Korjatkaa, jos olen väärässä ja puhelutkin sais futaamaan tällä kombolla!
Suzuki DL1000 V-Strom 2015
ex. Suzuki GSF 1250A 2007
ex. Suzuki GSF 650SA 2007
Asentelin tuossa eilen Senan smh5-fm omaan sekä vaimon kypärään ja tuli otettua siinä samassa muutamat kuvat. Ehkä näistä on jollekkin apua omiin asennuksiin. Molemmat kypärät ovat Nolanin N86. Aluksi kattelin, että noita kiinnikeleukoja on kovin hankala saada laitettua ja että teippiasennukseksi menee. Teipillä tuon kiinnikkeen asennus olisi vain mennyt todella korkealle, joten totesin, että macgyveroinniksi menee.
Kännykällä otin kuvat, että laatu nyt ei ole maailman paras, mutta luulisi noistakin näkevän.
Kaksipuolista teippiä sekä nippusiteen käytin hiukan apuna, jotta sain johdot pysymään paikallaan. Leikkasin pienen palan pois tuosta läpästä, mistä johdot voi viedä läpi, jotta se voi olla paikallaan.
Senan kuuloke upposi oikein mainioisti Nolanin valmiiseen kaiutin reikään.
Toiselta puolelta kypärää. Piuha kiertää sinne tuolta niskapehmusteiden alta.
Mikki on tuolla leualle tarkoitetussa syvennyksessä. Tulevaisuus näyttää onko hyvä siellä vai täytyykö sijaintia muuttaa ylemmäs.
Ei tuosta reijästä maailman hienoin tullut, mutta ajaa asiansa. En omista dremeliä, joten muu keino piti löytää. Kauluksen ollessa muovia ajattelin että siitähän menee kuuma puukko läpi heittämällä eli kynttilän päälle puukon kärki hetkeksi ja sillä sitten painoin tuon reijän mistä tuo leukakiinnike menee läpi.
Kiinnike laitettuna rok rok.
Huomasin tuossa ajokamoja talven jäljiltä kaivellessa ja Senaan uutta softaa päivittäessä, että oman SMH10:n oikeanpuoleinen kuuloke on taas alkanut pätkiä, tämähän on siis ollut jo kerran takuuvaihdossa (ja avokin SMH5 pari kertaa mikrofoniongelmien takia). En ole nähdäkseni tehnyt asentaessa mitään kummallista, johdot pujottelin pehmusteiden ja kypärän kuoren välistä pään takaa enkä vetänyt mitään kireälle. Voin vielä ottaa illalla asennuksesta kuvia jos joku on kiinnostunut kommentoimaan. Kypärää ja Senaa on säilytetty koko talvi sisällä lämpimässä, eikä kypärä ole myöskään esim. ollut tavaravuoren alla.
Onko mulla vain törkeän huono tuuri näiden kanssa, vai onko esim. vedenkestävyys luvattua huonompi, minä kun ajan säässä kuin säässä? SMH5 aloitti ongelmansa kun ajettiin viime kesänä Ruotsissa yksi päivä kaatosateessa, SMH10 oli ongelmaton vielä syksyllä. Harmittaa, niin loistava tuote (ja RXTX:n palvelu) muuten.
Triumph Tiger 800 XC 2013 ->
Triumph Street Triple 2009-2012
Kawasaki Estrella 2004-2008
Jep, kun tuo HFP-profiili (takanäppäin) on aktiivisena, niin se ohittaa kaikki muut profiilit. Eli se linja pitää aina sammuttaa ensin jos haluaa vaikka puhua repsikan kanssa tai kuunnella musiikkia tai radiota.
Tuo puhelu ongelma on muistaakseni tuon ZUMO 350:sen ongelma, kun sen kautta ei voi kytkeä GSM:ää!
Uudemmassa ZUMO 390:sessä tuo toiminto mielestäni pitäisi jo olla!
Ainoa aika hankala vaihtoehto tuossa on se että naitat kaikki nuo HFP profilin laitteet SENA:aan ja sammutat / otat käyttöön sen mitä milloinkin haluat!
SENA löytää kyllä morsiammen jos se on kerran naitettu ja nuo muut morsiammet on pois päältä! Eli vain yksi voi olla aktiivisena (HFP-linja painettuna auki) kerrallaan!
Mutta hankalaahan tuo on .......![]()
Sen voi paritella samaan linjaan, mutta aina vain jompikumpi voi olla aktiivisena .......
Senassahan on se multipoint pairing ja mikäli oikein sen toiminnan tulkitsen niin nuo kummatkin linjat voisi naittaa siihen multipoint pairing tilaan ja vaihtaa tarpeen mukaan, mutta taas edelleen vain yksi kerrallaan aktiivisena!'
Ainoastaan kaksi kännykkää toimii niinkuin ko. toiminnon suunnittelijat sen ovat ajatelleet eli kun ne on naitettuna multipoint pairing tilassa ja kun jompi kumpi soi niin takanappia painamalla aktivoi linjan auki siihen puhelimeen! Ja puhelun jälkeen multipoint palaa "stnby" tilaa automaattisesti ja taas kumpikin känny on "kuulolla".
Jos taas naittaa muita HFP-laitteita (PMR tai ZUMO) samaan aikaan multipoint pairingilla niin toisen linja pitää sammuttaa ennenkö saa avattua toisen, koska nämä laiteet pitää sitä linjaa varattuna niin kauan kun sitten itse sen suljet kun huomaat että kavareita ei enään kuulu PMR:än kautta tai navi ei oo puhunut mitään pitkään aikaan .......![]()
Kannattaa varmistaa, ettei kypärässä kiinni oleva Senan "pohjalevy" ole kovinkaan kuperasti asennettu; minulla on kakkoskypäränä Schuberthin J1, joka on niin kaareva, että pohjalevy aina välillä kadottaa galvaanisen kytkennän juuri toiseen kuulokkeeseen johtavaan piikkiin. Seurauksena ikävää satunnaista "pätkimistä" toisessa kanavassa.
R1200GSA '11
Vaikuttaisi tosiaan siltä että on pinneistä eikä johdoista kiinni, mutta en nyt saanut tuota vielä asentoon jossa ei pätkisi, kypäränä on Shoei XR-1100. Pitää koittaa vielä säätää.
Uudemmissa malleissa on luotettavamman oloinen liitos tuossa kohtaa, ainakin kun vertaa tuohon SMH5:een. Harmi ettei sitä toisella liitännällä olevaa SMH10:ä ollut saatavilla kun hankin tämän.
Ajattelin itse yrittää askarrella Sugrusta kiinnitys - sen pitäisi ainakin asennusvaiheessa olla muovailtavisssa niin että takalevyn kaarevuus ei ole liian suuri.
Tiedä sitten kuinka tuo pitää, ja kuinka tönköksi Sugru kuivuessaan muuttuu, mutta tuskin nykyasennusta huonommin toimii.
R1200GSA '11
Minkäslainen liitos tuossa sinun versiossa on? Mulla on samanlaisessa kypärässä Sena SMH10 kiinni ja ei ole pätkinyt pinnien takia. Sellaisen modauksen jouduin tekemään, että pohjaosan yläpäähän laitoin pienet kumiset tatit, jotta sain sitä vähän kypärästä irti. XR1100 on sen verran kaareva tuosta kohtaa, että se irroitusklipsi jäi liian lähelle kypärää -> itse laitetta ei meinannut saada kiinnittymään tai irti ilman kauheeta tappelua.
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Mulla on ilmeisesti samanlainen kuin sulla, eli klipsikiinnitys ja jousilla varustetut pinnit itse laitteen päässä. SMH5:ssä ja käsittääkseni myös SMH10:n "universaalimallissa" laite työnnetään ylhäältä alas kiskoja pitkin kypäräkiinnikkeeseen, mikrofoni ja kuulokkeet tulevat erikseen kiinni tiivistetyllä USB:n tyylisellä (mutta SENAn omalla) liittimellä.
Saman klipsiongelman takia siirsin itse koko hökötystä taaemmaksi ja tuntui auttavan tuohon, mutta ehkä se sitten häiritsee pinnikosketuksia jotenkin, en ole vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin.
Ei ainakaan senan sivuilta löytynyt kuin yhdenlaisella kiinnityksellä olevia smh-10:jä?
Eikös niissä kaikkein vanhimmissa ollut latausliitin erillainen, ei tuo telakan liitin.
Universal-mallissa mikrofoni tulee johdolla kiinni eikä ole kiinteästi telakassa kiinni, mutta näköjään kun vähän kuvia tonki niin klipsihän noissakin näkyy itse laitteessa: http://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMoto...a-SMH10-16.jpg
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Laitetta resetoitiin ja tehtiin vaikka mitä mutta se ei lähtenyt käyntiin eikä tunnistunut PC:ssä!
No nyt parin viikon "levon" jälkeen se lähti käyntiin ja toimi normaalisti. Tunnistui PC:ssäkin ihan oikein, ja PC väitti että v5.0 olisi asennettu. Asensin kuitenkin varmuuden vuoksi uudestaan.
Ja nyt ei muuta kuin parituksia tekemään!!! Paritetuksi tulee siis seuraavat laitteet:
- Tomtom Rider 5, johon paritettu Nokia Lumia 1520
- Midland G8E BT PMR
- Sony Xperia Tablet
---Ja ajokausi voi alkaa!---
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
SMH10 "korjattu" vääntämällä aluslevyä käsin takaisin kuperammaksi, ongelma on tosiaan se että XR-1100:ssa aluslevyn ylälaita ottaa kypärään kiinni ja ajan myötä vääntää sitä koveraksi. Tämä puolestaan irrottaa osan ylimmästä pinnirivistöstä vastinjohtimistaan, seurauksena toisen kaiuttimen mykistyminen (kumma sattuma ettei ongelma ilmennyt mitenkään muuten). Seuraavaksi pitää sitten keksiä, millä poppaskonstilla saan asennettua tuon niin ettei tätä tapahdu, ensimmäinen idea on laittaa aluslevyn alaosan ja kypärän väliin jotain jotta aluslevyn saa kauemmas kypärästä. Tää olis varmaan helpompi selittää piirtämällä kuva...
Hienona yksityiskohtana Senaa kypärästä irrotaessa paljastui että toisen kaiuttimen johtoon on sulanut kypärän ulkokuoren styroksia kiinni, on tainnut olla vähän kuumat oltavat tuolla takaraivossa![]()
Tässäpä oma rävellys asiasta muutaman epätarkan kuvan muodossa. Yritin tarkentaa huonoin tuloksin noihin telakan taakse lisättyihin kumitassuihin. XR-1100 sivussa oleva hyppyri nousee taaempana ylöspäin, mutta toisaalta taas kumireunus paksunee. Voi olla, että tuon telakan olisi saanut asennettua taaemmas helpommin, mutta halusin sen juurikin tuohon kohtaan, jotta mikrofoni + johdot asettuvat järkevästi ja itse laite on helposti "käsillä".
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
onko tuota SMH-5FM kukaan asennellut quantumiin, lankamikillä.
istuuko hyvin siihen?
Onko jollain tietoa millon se päivitys on tulossa tohon 5seen että saa toimimaan muitten merkkien kanssa?
En ainakaan Senan sivuilta löytänyt mitään.
Kawasaki GTR1000 -90
Sena SMH5-FM
Vihti
Onko kellään kokemusta Senan SMH10R-mallista?
Tarve olisi lähinnä puheluihin vastaaminen ajellessa.
Miten pariutuu puhelimen ja navigaattorin kanssa, Lumia/Garmin Zumo?
Minkälainen on kuuluvuus kovemmassa tuulen suhinassa?
Voiko ajata linjan äänellä, vox?
Tällä hetkellä Interphone F5, muuten toimii, mutta yli 80 nopeudessa ei voi jutustella, vaikka maksimit on otettu äänensäädöissä käyttöön.
Saako Senan toimimaan, kuten nykyinen? saapuva puhelu näkyy Garminissa, vihreästä luurin kuvasta voi vastata, hyvä olisi jos voisi vastata myös huutelemalla mikkiin.
Jos on tuo vox-toiminto, niin minkälainen on viive. Siis, jos huutaa haloo, niin kuuleeko vastapää ...loo?
Pottana on nyt BMW:n uusi integraali, joten ei pitäisi olla äänekkäimmästä päästä, kuten ei pyöräkään, R1200GS.
Ajatus oli odotella Senan smh20s-mallia, mutta taitaa ajokausi alkaa ennen kuin sellaista ilmestyy hyllyihin.
Kiitos jo etukäteen palautteesta.
Oletko ladannut päivitystä tuohon Interphoneen? Sillä taisi saada voluumia lisää. http://interphone.cellularline.com/i...aggiornamenti/ Edit. korjattu linkki
Viimeksi muokannut: jeppe56; 22.03.2014 klo 16:46.
https://www.mprengas.fi
Mulla on tuo interphone f5 ja bmw system 6 potta ja vielä moottoritienopeuksiissa toimii ja ääntä riittää
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
juu, päivitäpäivitä ensin ennen ku teet hätiköityjä temppuja. mulla ainakin desipelit nousi aika lailla. pitäis kyllä kuulua riittävästi. jos ei niin kypärässä vika. vaikka ois kuin bmw.. ainaki shoei:n potassa ei voi pitää edes volyymejä täysillä. kuuluu 210 kmh.n asti ainaki..
Tervehdys, kertokaapa nyypälle, että miten tuon Senan kanssa on, kun normaalisti umpipotan kanssa lähes kaikki pitävät tulppia päässä, mutta ei kai Senan kanssa? Eli siis tuulensuhinat ja kaikki muut kohinat tulevat väkisin korviin eikö? Miten tuon asian kanssa olette oppineet elämään?
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Mä ostin sena smh10r versioon saatavan kuuloke liitännän ja eilen ekaa sen kanssa ajaneena oon hyvin tyytyväinen ostokseen..kaiuttimien kanssa oli ongelmana suhinat kovissa nopeuksissa ja äänenlaatu ja kuuluvuus ylipäätänsä.
KooTeeÄm
Mikäs nyt? Senan kotisivut jumittaa e-mail checkin kohdalla, kun yritää päivittää. Lisäksi tuo Device Manager ei tunnista koko laitetta.
Kuka ammutaan?
Edit:
Senan päivitysvastaavalle lähtee luoti kirjekuoressa. Sainhan tuon onnistumaan, kun asiaan perehtyi, mutta ei mene kuin elokuvissa tai vaikka Garminilla.
Viimeksi muokannut: JMH; 23.03.2014 klo 18:01. Syy: Problem solved
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.