Osaisiko joku Ducateihin perehtynyt henkilö antaa vinkkiä missä mahtaa olla vika kun yllä mainittu pyörä käy vain yhdellä sylinterillä. Etummainen pytty pysyy pimeenä.
Seuraavat kohdat vaihdettu:
Tulpat, Tulpanjohdot, puolat ja moottorinohjaus boxi.
Varmaan joku sanoo että käy kaikki liittimet läpi ja olet turhaan hankkinut kasan osia, mutta nämäkin on tarkistettu.
Alkaa loppumaan ajatukset itseltäni!
Erikseen voidaan vielä mainita että etummaiseen sylinteriin kyllä polttoainetta tulee koska tulppa kastuu.
Kiitos etukäteen.
Duksut puksuttaa..
Onko ajoitus kohdallaan,tarkoitan hihnaosastoa?Ja antaa ilmeisesti kipinän?Entäs kipinän lähtöpää,pulssipuola kampiakselin päässä,paikallaan,kunnossa?Lupaileeko edes?Jos et keksi kannattaa soittaa vaikka Tampereen RM.Heinolle Eerolan Jukalle niin saattaa olla apua.Onhan noita muitakin yksityisiä osaajia mutta en viitsi tässä latoa nimiä.
Toivottavasti keksit ongelman syyn.
Hihnaosasto tarkistettu, ajettu noin 6tkm ja kireys vaikuttaa ok:lta! Mites tuon pulssipuolan pääsee tarkistamaan! Pyörähän siis lähtee käyntiin mutta ottaa todella laiskasti kierroksia. Etusylinterin alkukäyrässä voipi pitää kättä koneen käydessä, lämpenee todella vähän. Tietääkö kukaan osaako Porvoon suunnassa kukaan noita korjailla vai pitääkö lähteä pääkaupunkiseudun suuntaan apuja hakemaan?
Duksut puksuttaa..
Se pulssianturi on moottorin vasemmalla puolella laturin kopassa. Johto on lenkillä ja anturi kiinni muistaakseni yhdellä ruuvilla. Se kun pimenee niin käsittääkseni molemmat pytyt pimenee kerralla (tai näin ainakin oli mulla). Ei iske kipinää, jos se on pimeänä. Iskeekö sulla kipinää siis vain toinen tulppa?
Kun johdon irrottaa (liittimestä) ja starttaa niin johdon päistä mittaamalla jos tulee ulos jotain niin tod näk se on kunnossa ja jos ei tule ulos mitään niin se on rikki.
Tarkista ekaks iskeekö molemmat tulpat kipinää samalla lailla. Jos ei niin on sähkövika. Jos iskee niin mittaa puristukset molelmmista pytyistä ja jos on Ok (samanlaiset molemmissa) niin ettisin vikaa bensapuolelta (esmes ruiskun säädöt, paskaa jssain...). Ja jos käymättömän pytyn puristukset pielessä niin vikaa venttiileissä tai pytyssä/männässä/renkaissa. Se on ruiskussa aika helppo kattoa itekki sulkeutuuko molemmat kaasuläpät samaan aikaan ku kahvaa vääntää ja löysää.
EDIT: ja tietty vaikka hihnojen kireys oiski OK niin ajoitukset pitää olla kohillaan. Eli alapyörän merkki lohkossa olevaa vasten ja nokka-akaselien pyörien omiaan. Jos on hampaan tai 2 pielessä vaikuttaa varmasti vaikka miten käyntiin.
Viimeksi muokannut: mp71; 29.05.2012 klo 18:21.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kannattaa myös kurjuuttaan kurkata tankkiin jos on pahasti ruosteessa... mulla on ollut kahdesta eri Ducatista toisen sylinterin ruiskusuutin tukossa siitä syystä.
Kawa zzr600 - kawa zx6r - Suzuki gxsr 750 - Kawa zx6r - Yamaha YZF R1 - Suzuki gxsr 1000 - Suzuki gsxf 750 -Kawa zx9r - Honda CBR XX - Suzuki Marauder - Yamaha YZF thundercat - Ducati SS900ie - Yamaha R6 - Ducati S750ie