Tyttärelle tulossa kevarikortti ja pyörän hankinta edessä. Mietin että ottaisko omiin nimiin mopon ja vakuutuksen, olis yli 300e halvempi vakuutus. Mutta onko tuossa jotain huomioitavaa? Tyttöhän asuu äitinsä luona ja ei kiinnosta antaa heidän ns."hallinnoida" pyörää. Tässä kun on muuttujia niiden kanssa aina yli tarpeen ja helpoks ei mitään asiaa niillä ole tarkoitus tehdä (koettu ja nähty)
Koko korttikin kuulemma naurettavaa touhua, paitsi mun ja tytön mielestä
ps.kesätöitä saa tarjota tytölle, kun ei tuntunut nyt mistään löytyvän.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Pidä itsesi omistaja ja tytär haltijana, silloin snä ja tytär
Hallitsette mopoa kokonaan. Maksaahan se enemmän jos vakuutus on tytön nimissä mutta samalla kerää omia bonuksia tulevaisuutta varten, mikäli mopoilu kiinnostaa enemmänki kuin kervari ajan.
Töitä en valitettavasti voi tarjota.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Itse kallistuisin sinun ajattelusi kannalle, että otat pyörän ja vakuutukset nimiisi. Täten vastapuoli ei pysty sillä asialla rajoittelee tytön ajelua jos haluavat kuisaa sinulle tehdä. Kiusa se on pienikin kiusa ja jos on ollut muutenkin nihkeetä, niin ehdottomasti ottaisin sinuna pyörän ja vakuutukset nimiisi. Silloin vastapuolella ei ole ainakaan pyörän osalta nokan koputtamistaSinä määräät ja annat tytölle luvan ajella....
![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Samaa mieltä. Mutta itse korttiin tarvitaan molempien huoltajien suostumus (jos on yhteishuoltajuus). Jos olet yksinhuoltaja (tuskin, toisen olisi luovuttava huoltajuudesta) niiin sitten riittäisi sun lupasi. Tämä tuli aikoinaan selvitettyä kun pojalle hommasin korttia (minä olen se lähihuoltaja, exä etä, silti vaadittiin molempien suostumus)
Hyvällä hetkellä sen kun saa niin sitten sitä ei onneksi pois saa.
...tein omalta kohaltani ratkasun, että kevari minun nimissä, poika haltijana ja vakuutuksen ottajana. Tällä tavalla halusin varmistaa, että maksamani mp:n myöhempään kauppaan tms voin sanoa painavan mielipitteeni. Tosin poika muutti jo liki vuosi sitten meille opiskelujen alkaessa täälä päin Suomea. Tosin ex-vaimon kanssa asialliset välit, että sen puolesta homma myös ok.
Haltijana/vakuutuksenottajana ehottomasti mielestäni sen takia, että kertyy niitä omia bonuksia sitten, josko jossain vaiheessa haluaa jatkaa harrastusta kaksipyöräsillä. Kallistahan noissa on liikennevakuuttaminen, mutta kyllä ne ajan myötä siitä halpuu...ja ennenkaikkea jossain vaiheessa alakaa niitä itte maksamhan![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Bonuksien kerääminen kevarilla nyt on siinä ja siinä kannattaako. Monesti se MP-harrastus ei jatku enää kun auton rattiin oikeuttava kortti on taskussa, ja autoonhan niitä ei saa siirrettyä. Ne kerkee vanhentua jos joskus myöhemmin taas MP-kipinä iskee.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Minä laittaisin melkein niin että, sinä omistaja tytär haltia ja vakuutukset tytölle..
Syystä että mitäs sitten kun plikka vetäsöö lipat sillä ja tars ruveta korjaamaan..?? Sen jälkeen tietääkseni maksat myös sinä isommasti vakuutuksista, korjatkaa jos olen väärässä..
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Pyörään on juu, mutta jos isä ottaa pyörän ja vakuutukset omiinsa niin hän saa silloin samat boonukset molempiin..?? Mutta mitäs sitten kun tytär vetää sillä omalla "isän" kevarilla lipat, pärrähän on isän ja isä on ottanut vakuutukset siihen..
Itselläni on niin ainakin, että olen haltiana isäukkon pärrässä ja minä omistan myös vakuutukset, eli jos isäukko vetäsöö itsensä kyseisellä vehkeellä nurin niin mullakin kyllä putoo boonukset..
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Parkkipaikka-asioissa voi olla myös tilanne että pitää olla ajoneuvon haltija kirjoilla samassa osoitteessa minne parkkipaikkaa on hakemassa. No tää nyt ei ehkä ole ihan triviaalia, mutta keskustoissa asukasparkeissa kyl.