Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 220:sta
  1. #31
    Lainaa Kodiaki kirjoitti Katso viesti
    Niin kai se Lane splittaus ei täälä tieliikenne lakien luvatussa maassa ole luvallista. Ja kai monet uudet kuskit kunnioittavat lakia tai pelkäävät sen sinistä kouraa niin paljon ettei uskalla.

    BTW. Se katkonainen tai yhteinäinen viiva tarkoittaa kaistaa moottoripyörille
    Olen ymmärtänyt että seisovan autojonon saa ohittaa...
  2. #32
    Mitenkä sitten pitäisi toimia kun autojono lähteekin liikkeelle valojen vaihduttua vihreäksi kesken splittauksen? palata jonoon keskisormien noustessa pystyyn takana olijoilla, vai miten? yleensä kun splittaus oikeasti olisi hyödyllistä sitä ei uskalla tehdä koska ei tiedä saapuessa jonoon kuinka kauan valot ovat olleet punaiset. siinä onkin mukava arpoa ehdinkö keulille. enkä todellakaan halua olla hermostuneiden autoilijoiden välissä jotka eivät etuilevaa motoristia siedä.
    -07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
  3. #33
    Väliin vaan, kun sopiva aukeaa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #34
    Lainaa Skunkki kirjoitti Katso viesti
    Mitenkä sitten pitäisi toimia kun autojono lähteekin liikkeelle valojen vaihduttua vihreäksi kesken splittauksen? palata jonoon keskisormien noustessa pystyyn takana olijoilla, vai miten? yleensä kun splittaus oikeasti olisi hyödyllistä sitä ei uskalla tehdä koska ei tiedä saapuessa jonoon kuinka kauan valot ovat olleet punaiset. siinä onkin mukava arpoa ehdinkö keulille. enkä todellakaan halua olla hermostuneiden autoilijoiden välissä jotka eivät etuilevaa motoristia siedä.
    Kyllä siellä aina on pyörän mentävä kolo autojen välissä... Joku lukee hesaria, meikkaa, vaihtaa vaatteita tai vaan haaveilee ja ei huomaa valojen vaihtuneen ( nämä kaikki nähty tämän kauden aikana).


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  5. #35
    Samat autoilijat joita vituttaa muiden nopeampi eteneminen tekisi samaa, jos vain sillä metallikehikolla mahtuisi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #36
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Samat autoilijat joita vituttaa muiden nopeampi eteneminen tekisi samaa, jos vain sillä metallikehikolla mahtuisi.
    Pitää niin paikkaansa. Siitä onkin hyvä esimerkki vilhon youtube videossa:

    http://www.youtube.com/watch?v=6_WO01wNHRY&&#t=0m10s
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  7. #37
    Aiheeseen liittyen Kaliforniassa on annettu ohjeistusta kyseiseen ajotapaan. Siellähän tuo on siis ihan sallittua käytöstä.
    http://www.sfgate.com/bayarea/articl...ed-4270272.php
    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  8. #38
    Pyytäisitte ennemmin ettei kukaan autoilija vaihda ajolinjaa kaistamerkintöjen sisällä esim. Kaljapullon tai Routamontun takia...
  9. #39
    Autokoulussa kehotettiin voimakkaasti välttämään tätä pujottelua, turvallisuussyiden takia ja autoilijoiden ärsyyntymisen takia, joten en tule tätä harrastamaan.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  10. #40
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Autokoulussa kehotettiin voimakkaasti välttämään tätä pujottelua, turvallisuussyiden takia ja autoilijoiden ärsyyntymisen takia, joten en tule tätä harrastamaan.
    Tuo turvallisuusaspekti on hieman kaksipiippuinen juttu. Jos ruuhkassa ajellessa edessä tulee kolari tai muu äkkipysäys, todennäköisemmin splittaaja siitä selviää vähemmillä vammoilla. Toki näitä kaistanvaihtelijoita ja ovenavaajia löytyy myös, joten vaikea sanoa kumpi turvallisempaa.
    Honda CB1000R
  11. #41
    Lainaa Ville_83 kirjoitti Katso viesti
    Tuo turvallisuusaspekti on hieman kaksipiippuinen juttu. Jos ruuhkassa ajellessa edessä tulee kolari tai muu äkkipysäys, todennäköisemmin splittaaja siitä selviää vähemmillä vammoilla. Toki näitä kaistanvaihtelijoita ja ovenavaajia löytyy myös, joten vaikea sanoa kumpi turvallisempaa.
    Mielestäni näissä on vissi ero: harrastaako splittailua, vai välttääkö vaaratilannetta. Jos ei pysty väistämään ja joutuu tekemään "huonon" jarrutuksen, harrastaako silloin stoppien tekemistä? Turvallista tuolla ei ole koskaan...
    Triumph T-bird 900 Sport -03
  12. #42
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Autokoulussa kehotettiin voimakkaasti välttämään tätä pujottelua, turvallisuussyiden takia ja autoilijoiden ärsyyntymisen takia, joten en tule tätä harrastamaan.
    Jos on suhteellisen uusi kuljettaja liikenteessä, niin suosittelen myös olemaan splittaamatta. Vaatii kuitenkin liikennesilmää ja pyörän hallintaa vähän enemmän kuin siinä jonossa ajellessa.
    xxx
  13. #43
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Autokoulussa kehotettiin voimakkaasti välttämään tätä pujottelua, turvallisuussyiden takia ja autoilijoiden ärsyyntymisen takia, joten en tule tätä harrastamaan.
    Joo, se on kanssa eripuolella maata hiukan eri juttu. Jos vaikka neljänruuhkanjono on 0,5–1 kilometriä pitkä, kulkee keskimäärin ryömintävauhtia ja siinä sivussa tai välissä on baanaa niin körötteleekö siitä jonon keulille vai oletko jonossa luistattelemassa kytkintä yli puolituntia. Tietty on eduks jos tuntee edessä olevat risteykset, että ei tule mitään yllätyksiä minne on menossa.
  14. #44
    Myöskin alla olevan kulkuvälineen tyypillä ja sen varustuksella on merkittävä vaikutus suorituksen onnistumiseen.
    Tarkkaan katsoisin lähteäkö splittaamaan, kun sivulaukut on mopossa kiinni ja kenties kyytiläinenkin on mukana vs.
    täysin soolona vetäminen.
    Splittaamisen tarpeellisuus, johon joskus on ihan perusteltukin syy, ja sen onnistuminen on monen tekijän summa.
    <p>.</p>
  15. #45
    Liikennevalojen keulille splitatessa pitää pitää huoli myös siitä että pakenee liukkaasti myös alta pois, eikä stumppaa gixxeriänsä keulille niin kuin eräskin teki...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  16. #46
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Liikennevalojen keulille splitatessa pitää pitää huoli myös siitä että pakenee liukkaasti myös alta pois, eikä stumppaa gixxeriänsä keulille niin kuin eräskin teki...
    Tai ennemmin pitää huolen ettei tunge siihen jonon eteen splittauksen päätteeksi vaan jää siihen vierelle. Jos vaikka stumppaakin niin ei tartte jonon jäädä odottelemaan käyntiin veivaamista. En oo ikinä ymmärtäny miksi siellä valoissa pitää tunkea takaisin keskelle kaistaa ellei sinne ole ryhmittymässä useamman pyörän voimin.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  17. #47
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Liikennevalojen keulille splitatessa pitää pitää huoli myös siitä että pakenee liukkaasti myös alta pois,
    Jep, tässä kohden aina parasta on, että ykkönen pesässä, kytkin irti, siis kahva pohjassa, ja jo erittäin tuoreilla vihreillä, eli keltaisten hiipuessa nopea katse yli risteysalueen - väylä vapaa ja liikkeelle.
    <p>.</p>
  18. #48
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Myöskin alla olevan kulkuvälineen tyypillä ja sen varustuksella on merkittävä vaikutus suorituksen onnistumiseen.
    Tarkkaan katsoisin lähteäkö splittaamaan, kun sivulaukut on mopossa kiinni ja kenties kyytiläinenkin on mukana vs.
    täysin soolona vetäminen.
    Splittaamisen tarpeellisuus, johon joskus on ihan perusteltukin syy, ja sen onnistuminen on monen tekijän summa.
    Ei tosin splittaa...
    http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=110351
    Triumph T-bird 900 Sport -03
  19. #49
    Lainaa TTT kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan monessa eri asiayhteydessä tuonkin videoklippipätkän olen nähnyt, vain muutaman kk:n aikana - ja moni muukin on nähnyt ja kuinka monessa se vielä tullaan näkemään. Anyway - havainnollistaa, että syytä pitää mielessä ne takaulottumatkin. Ja jos tässä pitää jotain kokemusta kertoa, niin kuin hyviin kirjoitustapoihin kuuluu antaa lisäarvoa threadiin, itse pyrin arvioimaan, jos tarvetta on, peilien sivu-ulottumista kun pyrin pakkaamaan vehkeen niin, että mikään mopon osa ei ole leveämpi, kuin peilien sivu-ulkonema.
    Ja tämä tästä osallistumisestani tähän threadiin Piste.
    <p>.</p>
  20. #50
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi pätkähän on jostain pidemmästä mp-videosarjasta? Mutta miettinyt että toi ei kyllä milään näytä tarkoituksella tehdyltä, vaikka muistaakseni toi videosarja tms. mikä se on, onkin hiukan huuliposkessatyyppinen kai... Meinaan mun mielestä ihan hyvin tehty stuntti jos ei ole vahinko. Ja jos taas on vahinko niin sopii hiton hyvin siihen kokonaisuuteen
  21. #51
    ^ Tekemällä tehty stuntti... En nyt muista kenen toimesta.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  22. #52
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Jep, tässä kohden aina parasta on, että ykkönen pesässä, kytkin irti, siis kahva pohjassa, ja jo erittäin tuoreilla vihreillä, eli keltaisten hiipuessa nopea katse yli risteysalueen - väylä vapaa ja liikkeelle.
    Tätä en suosittele ainakaan stadin liepeillä, lähtee henki viikossa. Vanhat vihreät on käytännössä punaiset.
    - slipping and sliding since 1982 -
  23. #53
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Jos on suhteellisen uusi kuljettaja liikenteessä, niin suosittelen myös olemaan splittaamatta. Vaatii kuitenkin liikennesilmää ja pyörän hallintaa vähän enemmän kuin siinä jonossa ajellessa.
    Turvallisuusnäkökulmaa perusteltiin sillä, että pyörä tarvitsee saman tilan leveyssuunnassa kuin autokin, koska pyörällä pitää luonnollisesti kallistua puolelta toiselle normaalissa ajossa. Autojen välissä tämä kallistelu ei onnistu, jos tulee esim. hätäväistötilanne (esim. oven avaus) ja vastaohjauksellakin luultavasti päätyy auton kylkeä raapaisemaan. Liikenneruuhkista ei täällä tarvitse ärsyyntyä, joten edes paineita pujotteluun ei tule Tuota voi harrastaa kuten kunkin haluaa, itse en vain koe tarvetta siihen.

    Onkohan tuo pujottelu Suomen liikenteessä laitonta vai laillista?
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  24. #54
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuo pujottelu Suomen liikenteessä laitonta vai laillista?
    Tästäkin oli täällä joskus keskustelua eikä siinä muistaakseni asia täysin selväksi tullut. Lain mukaan splittaus on periaatteessa sallittua mikäli kaistaviivaa ei ylitetä. Ylitykseksi tosin lasketaan jo se että ohjaustanko käy viivan toisella puolella. Teoriassa siis ei ole laillista, mutta ainakaan pk-seudulla setä siniset eivät siitä todistettavasti aina sakota mikäli homma pysyy hanskassa. Olen mp-poliisin nähnyt itsekin splittaavan eikä kyse ollut mistään hälytysajosta.
    Honda CB1000R
  25. #55
    Lainaa Ville_83 kirjoitti Katso viesti
    Olen mp-poliisin nähnyt itsekin splittaavan eikä kyse ollut mistään hälytysajosta.
    Ymmärääkseni poliisi saa rikkoa liikennesääntöjä vaikka ei olisi hälytysajossa, jos esim. liikennteenvalvonta sitä edellyttää.
    xxx
  26. #56
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Ymmärääkseni poliisi saa rikkoa liikennesääntöjä vaikka ei olisi hälytysajossa, jos esim. liikennteenvalvonta sitä edellyttää.
    Poliisi saa myös sanoa oikeudessa, että ajoit ylinopeutta, vaikka oikeasti et ajanut ja kun oikeus päätyy lopulta siihen, että et ajanut ylinopeutta sinä maksat kaikki oikeuskulut ja poliisi voi jatkaa toimiaan normaalisti ilman mitään seuraamuksia.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  27. #57
    Lainaa Ville_83 kirjoitti Katso viesti
    Tästäkin oli täällä joskus keskustelua eikä siinä muistaakseni asia täysin selväksi tullut. Lain mukaan splittaus on periaatteessa sallittua mikäli kaistaviivaa ei ylitetä. Ylitykseksi tosin lasketaan jo se että ohjaustanko käy viivan toisella puolella. Teoriassa siis ei ole laillista, mutta ainakaan pk-seudulla setä siniset eivät siitä todistettavasti aina sakota mikäli homma pysyy hanskassa. Olen mp-poliisin nähnyt itsekin splittaavan eikä kyse ollut mistään hälytysajosta.
    Onhan tämä(kin) niin vahvasti kulttuurisidonnainen asia, että meillä suuremmat ongelmat
    muodostuu autoilijoiden kusipäisyydestä kuin lain kirjaimesta.

    Somelainen automies on UHHH... nin hullu, nin hullu etta....

    Se kusee tässä splittaushommassakin mielummin omille kintuilleen... näkemättä että jokainen
    mopo poissa viemästä auton pituutta ruuhkajonossa edistää sitä kotilokuskinkin etenemistä.

    Mutta ei... vaikka "ryömimällä" ujuttaudut seisovan jonon välissä, kyllä siellä usein joku
    ydinfyysikko saa etuvetoisessakin etupyörät linkkuun kuin vanhassa Volvossa.... ja reitin
    suljettua.

    Näissä kohdin se peili on kyllä käytössä..... vaikka siihen ei muuten koskaan katsottaisi .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #58
    Soomalainen rätkämiäs/nainen on myös soomalainen automies/nainen, ainakin suurin osa

    Eli mikä sielä hatunalla naksahtaa, kun sinne peltilaatikkoon istahdetaan. Näitä ritareita täältäkin varmasti löytyy...
    Elä ja anna muiden roudata.
  29. #59
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Poliisi saa myös sanoa oikeudessa, että ajoit ylinopeutta, vaikka oikeasti et ajanut ja kun oikeus päätyy lopulta siihen, että et ajanut ylinopeutta sinä maksat kaikki oikeuskulut ja poliisi voi jatkaa toimiaan normaalisti ilman mitään seuraamuksia.
    Et sinä silloin kyllä mitään kuluja joudu maksamaan, jos sinut oikeudessa todetaan syyttömäksi.
  30.  
  31. #60
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    Et sinä silloin kyllä mitään kuluja joudu maksamaan, jos sinut oikeudessa todetaan syyttömäksi.
    Poliisin sana voittaa aina oikeudessa, jos sinulle ei ole todistajaa

    Poliisin ei edes tarvitse muistaa tapahtumaa oikeudessa tai mitä siinä on tapahtunut ( usein oikeuteen "pääsee" vasta usean kluukauden kulttua tapahtumasta )
    Ei kiinnosta pätkääkään
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen