Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 220:sta
  1. #121
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Oikealtahan siellä Germaanian STAU:ssa pyörällä ohi mennään, ihan niin kuin paikallisetkin tekee. Autojen välissä splitatessa tuolla särkee itsensä aika helposti. Kuolee sinne helvetilliseen helteeseen goretexeissä paikallaan seisomallakin.
    Noinko on? Minä oon ollut luulossa että pientareella ajoa eivät poliisit katso hyvällä, koska siellä pitää päästä kulkemaan poliisien, ambulanssien jne. teknisen kaluston. Vain kerran olen nähnyt jonkun ohittavan mopolla stauta piennarta pitkin samalla kun itse körötin kaistojen välissä. Tovin epäröityäni lähdin perään, ja kyllähän se matka joutui pientareella aivan eri tavalla.
  2. #122
    Noin 30v Saksan kokemuksella voisin sanoa että suurin osa siellä ajaa kaistojen välissä staun kohdalla. Joskus on ollut niin että kolarin takia kaistojen väliin on jätetty tilaa hälytysajoneuvoille. Siinä ajaminen on periaatteessa kielletty mutta ainakin paikallishemmojen mukaan kun ajaa varovasti ja menee heti sivuun jos takaa näky joku piippa-auto niin isompia ongelmia ei pitäisi tulla.
  3. #123
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Noinko on? Minä oon ollut luulossa että pientareella ajoa eivät poliisit katso hyvällä, koska siellä pitää päästä kulkemaan poliisien, ambulanssien jne. teknisen kaluston. Vain kerran olen nähnyt jonkun ohittavan mopolla stauta piennarta pitkin samalla kun itse körötin kaistojen välissä. Tovin epäröityäni lähdin perään, ja kyllähän se matka joutui pientareella aivan eri tavalla.
    Staussa olen körötellyt pientareella hyvällä menetyksellä, normiruuhkassa kaistojen välissä hyvällä menetyksellä.

    Ranskassa ruuhkassa pientareella hyvällä menestyksellä paikallisia poliisejakin ohittaen.
    <p>.</p>
  4. #124
    Se on taas kevät koittanut ja mopoja liikenteessä - myös splittaajia - niin kuin eilen ehtoolla tuli koettua iltahämärissä.
    Jos splittaat, niin aja reippaasti valotolppaviivalle kotilon rinnalle, niin että sinut nähdään - ja sitten valojen vaihduttua reippaasti kiihdyttäen jätät muut taaksesi.

    Mutta älä tee niin kuin eilinen mopoilija, eli hissuttele takaviistossa perän tuntumassa suunnilleen kuolleessa kulmassa kotilokuskin näkövinkkelistä katsoen ja sitten valojen vaihduttua nykäiset ohi ja eteen. Nimittäin jos se kotilokuski jostain syystä saa päähänsä kääntää rattia menosuuntaasi päin - olet todennäköisesti pulassa.
    <p>.</p>
  5. #125
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mutta älä tee niin kuin eilinen mopoilija, eli hissuttele takaviistossa perän tuntumassa suunnilleen kuolleessa kulmassa kotilokuskin näkövinkkelistä katsoen ja sitten valojen vaihduttua nykäiset ohi ja eteen. Nimittäin jos se kotilokuski jostain syystä saa päähänsä kääntää rattia menosuuntaasi päin - olet todennäköisesti pulassa.
    Mikähän ajatus splittaajalla tuossa on ollut? Liekkö kattonut ettei ole mahtunut enää sen ekan auton ohi sinne jonon kärkeen? Tosin olis sitten suosiolla jäänyt siihen jonon kakkoseksi eikä lähtenyt kikkailemaan enää valojen vaihduttua...

    Itse vedän surutta ja jokapaikassa välistä suoraan keulalle. Lähes aina se jonon ensimäinen on jättäytynyt sen verran sulkuviivasta että siihen pääsee mopolla ihan keskelle kaistaa jonon ekaksi. Kiihdytys tottakai sillä tavalla ripeä että ei jää tukoksi kellekään (eturenkaan olisi suotavaa pysyä maassa jottei tule maksettavaa, toim. huom.).
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  6. #126
    Saas nähdä uskaltaako tänä kesänä edes splittailla. Ei noista Hämeenlinnan poliiseista tiedä vaikka tulkitsisivat sen liikenteen vaarantamisena.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  7. #127
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mikä on hyvä toimintatapa silloin, kun meitä splittaa 5 jannua sinne keulille?
    Sopu tilaa antaa:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #128
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Se on taas kevät koittanut ja mopoja liikenteessä - myös splittaajia - niin kuin eilen ehtoolla tuli koettua iltahämärissä.
    Jos splittaat, niin aja reippaasti valotolppaviivalle kotilon rinnalle, niin että sinut nähdään - ja sitten valojen vaihduttua reippaasti kiihdyttäen jätät muut taaksesi.

    Mutta älä tee niin kuin eilinen mopoilija, eli hissuttele takaviistossa perän tuntumassa suunnilleen kuolleessa kulmassa kotilokuskin näkövinkkelistä katsoen ja sitten valojen vaihduttua nykäiset ohi ja eteen. Nimittäin jos se kotilokuski jostain syystä saa päähänsä kääntää rattia menosuuntaasi päin - olet todennäköisesti pulassa.
    Muutenkin näin kevään varhaisessa vaiheessa pitää muistaa se, että autot eivät ole moneen kuukauteen tottuneet ajamaan kaksipyöräisten seassa, joten heidän huomiontikykynsä saattaa olla "tavallista huonompi".

    Splittailu voi tulla taas monelle kotilokuskille normaalia suurempana yllätyksenä. Silloin itsensä ylikorostaminen on ensiarvoisen tärkeää.
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  9. #129
    Lainaa Taajuuskorjain kirjoitti Katso viesti
    Muutenkin näin kevään varhaisessa vaiheessa pitää muistaa se, että autot eivät ole moneen kuukauteen tottuneet ajamaan kaksipyöräisten seassa, joten heidän huomiontikykynsä saattaa olla "tavallista huonompi".
    Toimii varmasti myös toisinpäin; Kestää aikansa ennen kuin se 2-pyöräinen on lapasessa samaan malliin kuin se oli syksyllä, kauden päättyessä. Tähän epävarmuuteen (?) vielä se klassinen oriin kevätniitylle pääsyn efekti joukkoon ja...

    Eli sitä "ruosteenpoistoa" on tässä taas tänäkeväänä edessä, molemmin puolin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #130
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Saas nähdä uskaltaako tänä kesänä edes splittailla. Ei noista Hämeenlinnan poliiseista tiedä vaikka tulkitsisivat sen liikenteen vaarantamisena.
    Eikä tiedä Helsinginkään poliiseista Aiemmin splittaamista, kun autojonot ovat olleet pysähdyksissä on tulkittu seuraavasti:

    "Jatkuva ajaminen ajokaistaviivan päällä" -> TLA 33.2 ja TLL 103 -> Rikesakko 50 euroa (mahdollinen myös päiväsakko, 3-9)

    Ja noin kuukautta myöhemmin:

    "Ajoneuvon ohittaminen pitämättä turvallista väliä" -> RL 23:1, TLL 103 ja TLL 19.1 -> 5 päiväsakkoa (4-12 päiväsakkoa, rikesakolla ei voi asiassa selvitä)

    Siperia opettaa tarkkailemaan ympäristöä ennen toimenpiteen suorittamista
    --
    in the past: ZZR1400^4 + ZZR1200 + oranssi välähdys
  11. #131
    Tänään oli mukava tulla Kehä III-Tuomarila -väliä Turunväylällä, kun useampi kuljettaja teki reilusti tilaa. Autojonoilla nopeutta 0-25 km/h ja itsellä 20-40 km/h.

    Yksi yksilö sinne mahtui sekaan, jolle splittaus aiheutti verenpainetta ja joka halusi estää ohituksen ja vielä senkin jälkeen vaivautui tööttäilemään perään. Hän sai puoleltani iloisen vilkutuksen
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  12. #132
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tänään oli mukava tulla Kehä III-Tuomarila -väliä Turunväylällä, kun useampi kuljettaja teki reilusti tilaa. Autojonoilla nopeutta 0-25 km/h ja itsellä 20-40 km/h.

    Yksi yksilö sinne mahtui sekaan, jolle splittaus aiheutti verenpainetta ja joka halusi estää ohituksen ja vielä senkin jälkeen vaivautui tööttäilemään perään. Hän sai puoleltani iloisen vilkutuksen
    Ite ajelin tänäaamuna hämeenlinnantietä kehä3 lähtien etelään ja hyvin antoivat tilaa. Joku pakukuski vähän protestoi blokkaamalla, mutta ei mitään sen dramaattisempaa. Tuntuu kotilokuskien asenteet parantuneen. Enemmän road ragea muilta on tullut nähtyä kun ite auton ratissa oon ollut.
    Honda CB1000R
  13. #133
    Omat kokemukset tältä päivältä:
    Yksi taksikuski antoi reilusti tilaa. Sai kunnon morjestukset.
    Toinen taksikuski yritti blokata oikein kunnolla. Kiersin toiselta puolelta!
    Ja useampi autoilija antoi hieman tilaa, sen verran mitä kykeni. Heilautukset liikeni kaikille tilaa antaneille!
  14. #134
    Pidemmissä spliteissä sinne joukkoon mahtuu aina se yks, joka päättää blokata et tarkkana saa olla.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  15. #135
    Lainaa Satsujin kirjoitti Katso viesti
    Ja useampi autoilija antoi hieman tilaa, sen verran mitä kykeni. Heilautukset liikeni kaikille tilaa antaneille!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  16. #136
    Satuinpa eilen aitiopaikalle. Nimittäin E4:lla n. 17:00 - 17:30 M:län kohdalla pohjoisen ja eteläisen liittymän välissä Stadiin päin menemässä, kun iski härmäläinen STAU. Eteläisen liittymän kohdalla onnettomuus ja sulki koko ajoradan, ajoneuvot ohjattiin ulos ao.liittymästä, jonka totesimme ajettuamme sitä ennen kävelyvauhtia muutama kilometri, su. paluuliikenne kerää äkkiä tien täyteen.
    Mitäpäs siinä muuta kuin mukavaa musiikkia ja ilmastointi sopivalle, ja tietysti autoilevana motoristina odottelin joskopa pyöräkansaa alkaisi valua ohi, nimittäin kun vastaan tuli, matkalla pohjoiseen, Harrikkaa pilvin pimein. Nääs se H-D väen Super Rally Tallinnassa.
    Ja alkoihan niitä mennä ja oikea oppisesti ohittaen jonot. Havainto oli, että paljon parempi ohittaa pientareen, joko vasemman tai oikean, kautta kuin mennä autojonojen välissä keskiviivan päällä, se oli jotenkin paljon turvattomamman näköistä. Tämä siis autoilijan silmin katsottuna.

    Koko matkalla en havainnut yhtäkään autoilijaa, joka millään lailla olisi halunnut estää motoristien etenemistä pientareilla, kuin myös välissä.

    BTW kun liikenne ohjattiin ulos liittymästä se teki uukkarin ja palasi eteläisestä takaisin neloselle, eli sisään tultiin melkeinpä onnettomuuskohdassa, heko oli hakemassa loukkaantuneita. Olihan pahan näköisesti rutussa henkilöauto, toinen osapuoli eli paku selvästi vähemmin vaurioin - ihme, että vakavammilta henkilövahingoilta vältyttiin.
    <p>.</p>
  17. #137
    Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.

    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
  18. #138
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.

    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
    Vasta näin kun eräs autoilija ajoi päin punaisia ja aiheutti paskahalvauksen jalankulkijalle. Eikö olisi jo korkea aika kieltää myös autoilu. Aivan liian vaarallista.
    Supermoto
  19. #139
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Vasta näin kun eräs autoilija ajoi päin punaisia ja aiheutti paskahalvauksen jalankulkijalle. Eikö olisi jo korkea aika kieltää myös autoilu. Aivan liian vaarallista.
    Tuli vaan mieleen.. Miksi tällaisiin ei sensuuri iske?

    Hyvät yöt
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #140
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.

    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
    Ongelma oli se, että ei pysähtynyt suojatien eteen pysähtyneiden autojen rinnalle, eikö niin? Mitä tekemistä sillä on splittauksen kanssa?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #141
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
    No nyt mä ymmärrän, splittaus onkin siis sitä, ku ajetaan suojatiellä kulkevien päälle.
    GSF 1250SA -09
  22. #142
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuli vaan mieleen.. Miksi tällaisiin ei sensuuri iske?

    Hyvät yöt
    Yritin kovasti saada aikaan yhtä järkevän postauksen kuin tuo Terkaleenkin tuotos koskien "splittausta". Ilmeisesti onnistuin.

    Pahoittelut jos meni hiekkaa pimppiin.
    Supermoto
  23. #143
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.

    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
    Siis ei kai Suomessa tallaista tapahdu? Etta auto pysahtyy suojatien eteen ja antaa jalankulkijalle tieta..?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  24. #144
    Mistä tuo sana splittaus on tullut tähän yhteyteen?Valaiskaapa joku minua.Absoluuttinen kielikorvani on halkeamaisillaan aina kun törmään tuohon sanaan tässä yhteydessä.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  25. #145
    Lane splitting enklanniksi. Splits splat splots.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #146
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    ... E4:lla n. 17:00 - 17:30 M:län kohdalla pohjoisen ja eteläisen liittymän välissä Stadiin päin menemässä, kun iski härmäläinen STAU. Eteläisen liittymän kohdalla onnettomuus ja sulki koko ajoradan, ... Ja alkoihan niitä mennä ja oikea oppisesti ohittaen jonot. Havainto oli, että paljon parempi ohittaa pientareen, joko vasemman tai oikean, kautta kuin mennä autojonojen välissä keskiviivan päällä, se oli jotenkin paljon turvattomamman näköistä.
    Kuulostaa tutulta tilanteelta, taisin olla se yksi motoristi, joka ohitti sieltä kaistojen välistä (keltainen huomioliivi, valkoinen VStrommi, luultavasti tuolloinkin takalaukku kiinni).

    Itse en splittaa muuten kuin staussa, koska minulla ei ole ikinä niin kiire, että olisi tarvetta tuohon muulloin. Onnettomuusriski myös jänskättää aika paljon ja myös autoilijoiden asenne v*****aa. Sattui tuonnekin, todella pitkään splittaukseen, yksi perääni tööttäilijä, jolle homma oli ihan liikaa.

    Itse olin tuossa samoilla linjoilla jonkun toisen kirjoittelijan kanssa, eli ajatuksenani oli, että piennarta pitkin ei saisi ajaa, ellei ole vilkkuja katolla. Kyllähän sieltä sitten kuitenkin prätkiä meni ohi todella monia (jotkut sisä-, toiset ulkopiennarta), eikä se minua haittaakaan yhtään, kukin tavallaan.

    Tosiaan, kaistojen välistä ajelin itse, ja luultavasti touhu näytti epävarmemmalta kuin piennarta ajellessa, mutta itse olin aika tyytyväinen hidasajooni, eikä muistaakseni missään kohtaa kauheasti jännittänyt. Jotkut tosiaan antoivat tietäkin jopa, ja tosi tiukkoihin väleihin en edes yrittänyt. Siellä pientareella ajo näyttää varmasti autoilijan silmiin "varmemmalta", mutta siinä saattaa hämätä se, että siellä voi ajaa rutkasti kovempaa kuin kaistojen välissä. Mutta onko meno yhtä varmaa, jos joku autoilija saa saman ajatuksen ohittaa piennarta pitkin ja tuuppaa eteen? (tai yrittää blokata) Periaatteessa siellä pientareella olisi syytä ajaa yhtä hissukseen kuin kaistojen välissäkin, jolloin meno näyttäisi yhtä "epävarmalta" (jos siis erehtyy luulemaan hitaasti ajamista epävarmasti ajamiseksi, mutta en sano, että sinulla, M58, ajatus olisi ollut tällainen (motoristi kun olet)).

    Yksi pientareella ajamisessa minua askarruttava asia on juuri se, että siinä voi autoilija saada päähänsä saman ajatuksen, eli lähteä sinne ajamaan. Autohan mahtuu sinne yhtä lailla, joten miksi pientareella saisi - tällaisessa tilanteessa - ajaa moottoripyörällä, mutta ei autolla?
    - Mikko
  27. #147
    Voi olla että aikaisemmin tähän kysymykseen on tullut jo vastauksia. Miksi moottoripyörän kanssa tulee niin kiire, että pitää lähteä pujottelemaan autoletkojen väliin. Mielestäni älyvapaata ja turhaa hommaa. Ja kyllä, olen pyöräilyn harrastaja ja itse odotan letkassa kiltisti vuoroani.
  28. #148
    Se sujuvoittaa kummasti kaikkien liikkumista, kun pyörät eivät jumita jonoissa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  29. #149
    Mikkark: Splittaapa välissä tai pientareella, aina valppaana että joku blokkaa eteen. Pientareella etuna, että
    blokkaaja tulee vain toiselta puolelta huomioitavana, tai pahimmassa tapauksessa sekopää autoilija joka blokkaa avaamalla oven.

    Oli siinä staussa silloin yksi matkailuauto joka meni oikealla pientareella kyljet muita autoja hipoen ja se oli älytöntä hommaa, muita autoja ei ollut.

    Noin muutoin, miksi prätkällä pitää splitata? No miksi ei saisi splitata? Ketä se haittaa paitsi autoilijaa jonka on köröteltävä jonossa.

    Onkohan näistä arvostelijoista kukaan ollut oikein kunnon ulkomaalaisessa staussa tai kaupunkiruuhkassa?
    <p>.</p>
  30.  
  31. #150
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tänään eräs motoristi, jonka rekkaria en viitsi tähän laittaa ettei nosta jotain kunnianloukkaussyytettä, ajeli liikenteen mukana vasenta kaistaa, ja kun oikealle kaistalle pysähtyi auto päästämään jalankulkijoita suojatien yli niin myös vasenta kaistaa ajanut auto pysähtyi siihen suojatien eteen. Motoristi sitten tosi joustavasti splittasi siitä suojatien eteen pysähtyneiden autojen välistä niin että suojatiellä kulkenut jalankulkija pikkutyttönsä kanssa sai melkoisen paskahalvauksen.

    Reilu menininki. Splittausko muka jotain liikenteen vaarantamista.. pah.
    Turha näistä yksittäisistä on alkaa revittelemään. Olin muutama viikko sitten itse suojatietä ylittämässä fillaria taluttaen, kun muutaman auton muodostaneen jonon takaa lähti prätkä ohittamaan ja sujahti, väistäen minua, takaani ohi ja vastaan tuli kaksi jalankulkijaa joiden myös oli väistettävä. Ja oli muuten kunnon matkasohva kyseessä, että osaa ne nekin.
    <p>.</p>
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen