Suositelkaa Z1000 sopivia renkaita. Ajo kaikenlaista, ihan maantietä, vähän mutkailua, ratailua 1-2 krt/kesä (hidasryhmä vaan, noviisi kun oon), ei paljon märällä ajoa.
Jotkut sport-touring renkaat varmaan?
Misukan Pilot Power 2ct olis oma valinta tuohon pyörään ja tuohon käyttöön.
Superbike #7
Dunlopin Roadsmartit.
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Pirelli Angel STja vaikka tuolta ---> www.rengas-online.com
Nykyinen: Suzuki gsx 1400 K4 Exät: TM en 250 2t vm-2000, Suzuki gsx 1100e vm-1984
Monta merkkiä jo tullut. Pirelli kiinnostaa, mutta ehkä spottisempaa kuin angelit. Sateella kun en aja kuin pakosta, niin ehkä ei tarvi niin saderenkaat olla. Pitoa täytyy löytyä.
Misukka tekee kyllä hyviä kumeja kanssa.
Profiilia miettinyt kanssa, jos vaihtais 50->55. Voisi olla "ketterämmät".
Superbike #7
Mulla oli metzeler Z6, nyt Dunlop Roadsmart pyörä Kawa zzr 600
Ottasin ton Metzelerin
Ootko jo harkinnut Metzlerin M3:sia? Mulla oli ne kiinni Hondan CB1000R aikoinaan ja mitään pahaa sanottavaa ei löytynyt ja radallakin ne piti vielä hyvin keskiryhmän vauhdeissakin. Niitä näyttää saavan myös 180/55 koossa tai sit 190/50 kokoisena.
"On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
Mites pirelli diablo supercorsa sp, rosso corsa tai rosso III? Radalla nuo supercorsat olis varmaan hyvät, mutta ratailu aika vähäistä, mutta täytyisi toimia sielläkin.
Liikaa vaihtoehtoja...
Alla pyörii nyt SuperDuke R:ssä ensimmäiset Rosso Corsat ja ei pienintäkään pahaa sanaa sanottavana. Pito on huikea ja eiköhän kuluminen myös...
Ensiasennus supercorsa pro: paukku kankaille 2500 kilsan jälkeen mutta tavattoman huimat renkaat oli nekin. Ei vaan saa enää kuin ensiasennusrenkaina ainakaan Suomesta.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Täytyy taas liputtaa sportmartteja.Myös huima sadepito ja kestävyys.Riittää nopeeseenkin radalla
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Omassa zetassa pyörii Michelin PowerPure ja takanen on 55-sarjalainen. Rengas on huimasti parempi kuin ensiasennus ja vaihto 55-sarjalaiseen teki pyörän ajoon myös paljon hyvää. 4000km ajettu ja renkaissa vielä paljon pintaa jäljellä, katsotaan mihin asti niillä pääse. Omassa reippaammassa ajossa ainakin rengas toiminut. Toki en mikään ratakettu ole, joten ei vauhti mitään ihmeitä tekevää ole. Märälläkin pinnalla olen renkaalla selvinnyt. Suosittelen kyllä Power Pureeta lämpimästi, kannattaa kokeilla.
Kauan kestäköön kesä!!!
Kompataan Grandi67:aa, tosiaan pitoa mukavasti jopa radalle ja sitä kestävyyttäkin tourinkiinkin
Ajomukavuutta ja pitoa voisi myös tarjota tuollaiset Pilot Power 2CT:t (vaikka noilla PP 2CT:eillä kuulemma "ratailijoiden" mukaan alkaa radalla ilmetä sitten lipsumista lämpöisenä isoa kovaa ajettaessa).![]()
*******************
zx10r
*******************
Jos vaihtoehdoiksi tulisi Michelin pilot power 2ct ja Pirellin rosso corsa, niin kumpi kannattaisi ottaa. Kumpi kestää kulutusta paremmin? Pitoa sen verran tarvis olla, että radalla selviää siis keskiryhmässä, hitaammassa päässä. Pitäisi sateella sen verran, että rauhassa pääsee ajamaan sateen suojaan.
Ota ne SporSmartit. Itellä ne alla PP 2ct:n jälkeen, ja tuntuu varmemmalta. Rosso Corsasta ei kokemuksia, joten ovi hieman auki niille.
Muoks: Kaivoin vanhasta ketjusta testitiedot tälle rengassegmentille. Ei tosin ollut Power testissä vaan seuraaja Pure, jotta siten hieman irrelevantti, mutta onhan tuossa Pirellin gummi mukana.
Jotain testitietoa:
Saksalainen PS-lehti on testaillut sporttirenkaita saaden seuraavia pisteytyksiä:
Kuivalla:
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 136
Dunlop Sportsmart: 129
Conti Sport Attack: 127
Metzeler Sportec M5: 125
Bridgestone BT 016: 117
Michelin Power Pure: 115
Märällä:
Michelin Power Pure: 88
Dunlop Sportsmart: 86
Metzeler Sportec M5: 81
Conti Sport Attack: 80
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 76
Bridgestone BT 016: 67
Yleisesti:
Dunlop Sportsmart: 215
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
Conti Sport Attack: 207
Metzeler Sportec M5: 206
Michelin Power Pure: 203
Bridgestone BT 016: 184
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
[QUOTE=GuessWho;6060135]Alla pyörii nyt SuperDuke R:ssä ensimmäiset Rosso Corsat ja ei pienintäkään pahaa sanaa sanottavana. Pito on huikea ja eiköhän kuluminen myös...
+1
Takarengas kestää noin 4tkm ja eturengas 6tkm.
Ihan hiirrrweee pito![]()
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
No, jos näistä pitäisi valita joku kulutuskestävyyden mukaan, niin mikä?
Dunlop Sportsmart: 215
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
Conti Sport Attack: 207
Metzeler Sportec M5: 206
Michelin Power Pure: 203
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Ei omakohtaista kokemusta, mutta kaiken maailma foorumeilta (joo, luotettavaa) luettuna, niin Pirelli ainakin tippuu pois. Mitä mieltä muut profeetat?
Muuten noista testeistä. Ihan vaan sekoittaakseni pakkaa, niin tämän vuoden testit antaa taas eri järjestyksiä (Motorradilla ainakin jotain) heh heh.
Muoks: Huom! Pirellin ja kivisillan kumi eri kuin aikaisemmassa vertailussa. Kehitys kehittyy
Endwertung_sportreifen.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla oli viime kesänä muistaakseni pari sarjaa noita Misukan PP2:sia, sitten nuo Rosso Corsat ja nyt taas Misukka. Misukalla pääsen 6-7tkm, Pirelli jäi alle 5 tkm ja en siitä mitää muutakaan parempaa keksinyt. Vielä kun misukka on noista kai selkeästi halvempikin niin en mieti kahta kertaa noiden välillä. Mopona FZ1, reipasta mutkapätkää ja sitten muutenvaan normi köröttelyä.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Mulla on nyt alla Pirelli Diablo Rosso II, tuntuu ihan hyviltä kuivalla. Kulutusta en vielä osaa arvioida. Pyöränä välimallin Z1000. AIkaisemmin ollut pari sarjaa putkeen Misukan PP 2CT, ihan hyvät nekin oli ja kuluminen normiluokkaa. Pitoa riitti kadulla, ei luistanut avauksissa jne. Ainoastaan kerran Apparalla varikon nousussa tuntui että vaeltaa alta.
Viimeksi muokannut: Smistik; 30.05.2012 klo 15:05.
?