Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Suositelkaa Z1000 sopivia renkaita. Ajo kaikenlaista, ihan maantietä, vähän mutkailua, ratailua 1-2 krt/kesä (hidasryhmä vaan, noviisi kun oon), ei paljon märällä ajoa.

    Jotkut sport-touring renkaat varmaan?
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Misukan Pilot Power 2ct olis oma valinta tuohon pyörään ja tuohon käyttöön.
    Superbike #7
  3. #3
    JänkhäPoika:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    -Tuolta Äkäslompolon ja Athverppenin väliltä.
    Dunlopin Roadsmartit.
    Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
  4. #4
    Pirelli Angel ST ja vaikka tuolta ---> www.rengas-online.com
    Nykyinen: Suzuki gsx 1400 K4 Exät: TM en 250 2t vm-2000, Suzuki gsx 1100e vm-1984
  5. #5
    Monta merkkiä jo tullut. Pirelli kiinnostaa, mutta ehkä spottisempaa kuin angelit. Sateella kun en aja kuin pakosta, niin ehkä ei tarvi niin saderenkaat olla. Pitoa täytyy löytyä.
    Misukka tekee kyllä hyviä kumeja kanssa.

    Profiilia miettinyt kanssa, jos vaihtais 50->55. Voisi olla "ketterämmät".
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Monta merkkiä jo tullut. Pirelli kiinnostaa, mutta ehkä spottisempaa kuin angelit. Sateella kun en aja kuin pakosta, niin ehkä ei tarvi niin saderenkaat olla. Pitoa täytyy löytyä.
    Misukka tekee kyllä hyviä kumeja kanssa.

    Profiilia miettinyt kanssa, jos vaihtais 50->55. Voisi olla "ketterämmät".
    Oman kokemuksen mukaan Pirelli vastaa Misukkaa vasta kun on lämmennyt muutaman kilsan ajan. Misukka pitää suoraan tallista ja varsinkin märällä paljon paremmin. Lämpimänä pidossa ei ole juuri eroa noiden kahden merkin välillä. Suosittelen 55-profiilia, jos vain mahtuu pyörimään.
    Superbike #7
  7. #7
    Mulla oli metzeler Z6, nyt Dunlop Roadsmart pyörä Kawa zzr 600
    Ottasin ton Metzelerin
  8. #8
    Ootko jo harkinnut Metzlerin M3:sia? Mulla oli ne kiinni Hondan CB1000R aikoinaan ja mitään pahaa sanottavaa ei löytynyt ja radallakin ne piti vielä hyvin keskiryhmän vauhdeissakin. Niitä näyttää saavan myös 180/55 koossa tai sit 190/50 kokoisena.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  9. #9
    Mites pirelli diablo supercorsa sp, rosso corsa tai rosso III? Radalla nuo supercorsat olis varmaan hyvät, mutta ratailu aika vähäistä, mutta täytyisi toimia sielläkin.
    Liikaa vaihtoehtoja...
  10. #10
    Alla pyörii nyt SuperDuke R:ssä ensimmäiset Rosso Corsat ja ei pienintäkään pahaa sanaa sanottavana. Pito on huikea ja eiköhän kuluminen myös...

    Ensiasennus supercorsa pro: paukku kankaille 2500 kilsan jälkeen mutta tavattoman huimat renkaat oli nekin. Ei vaan saa enää kuin ensiasennusrenkaina ainakaan Suomesta.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Täytyy taas liputtaa sportmartteja.Myös huima sadepito ja kestävyys.Riittää nopeeseenkin radalla
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  12. #12
    Omassa zetassa pyörii Michelin PowerPure ja takanen on 55-sarjalainen. Rengas on huimasti parempi kuin ensiasennus ja vaihto 55-sarjalaiseen teki pyörän ajoon myös paljon hyvää. 4000km ajettu ja renkaissa vielä paljon pintaa jäljellä, katsotaan mihin asti niillä pääse. Omassa reippaammassa ajossa ainakin rengas toiminut. Toki en mikään ratakettu ole, joten ei vauhti mitään ihmeitä tekevää ole. Märälläkin pinnalla olen renkaalla selvinnyt. Suosittelen kyllä Power Pureeta lämpimästi, kannattaa kokeilla.
    Kauan kestäköön kesä!!!
  13. #13
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Täytyy taas liputtaa sportmartteja.Myös huima sadepito ja kestävyys.Riittää nopeeseenkin radalla
    Kompataan Grandi67:aa, tosiaan pitoa mukavasti jopa radalle ja sitä kestävyyttäkin tourinkiinkin

    Ajomukavuutta ja pitoa voisi myös tarjota tuollaiset Pilot Power 2CT:t (vaikka noilla PP 2CT:eillä kuulemma "ratailijoiden" mukaan alkaa radalla ilmetä sitten lipsumista lämpöisenä isoa kovaa ajettaessa).
    *******************
    zx10r
    *******************
  14. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Kompataan Grandi67:aa, tosiaan pitoa mukavasti jopa radalle ja sitä kestävyyttäkin tourinkiinkin

    Ajomukavuutta ja pitoa voisi myös tarjota tuollaiset Pilot Power 2CT:t (vaikka noilla PP 2CT:eillä kuulemma "ratailijoiden" mukaan alkaa radalla ilmetä sitten lipsumista lämpöisenä isoa kovaa ajettaessa).
    PP 2CT:n ylikuumeneminen alkaa olemaan ongelma siinä vaiheessa kun vauhdit on keskiryhmän nopeamman pään tasoa.
    Superbike #7
  15. #15
    Jos vaihtoehdoiksi tulisi Michelin pilot power 2ct ja Pirellin rosso corsa, niin kumpi kannattaisi ottaa. Kumpi kestää kulutusta paremmin? Pitoa sen verran tarvis olla, että radalla selviää siis keskiryhmässä, hitaammassa päässä. Pitäisi sateella sen verran, että rauhassa pääsee ajamaan sateen suojaan.
  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Jos vaihtoehdoiksi tulisi Michelin pilot power 2ct ja Pirellin rosso corsa, niin kumpi kannattaisi ottaa. Kumpi kestää kulutusta paremmin? Pitoa sen verran tarvis olla, että radalla selviää siis keskiryhmässä, hitaammassa päässä. Pitäisi sateella sen verran, että rauhassa pääsee ajamaan sateen suojaan.
    Ota ne SporSmartit. Itellä ne alla PP 2ct:n jälkeen, ja tuntuu varmemmalta. Rosso Corsasta ei kokemuksia, joten ovi hieman auki niille.

    Muoks: Kaivoin vanhasta ketjusta testitiedot tälle rengassegmentille. Ei tosin ollut Power testissä vaan seuraaja Pure, jotta siten hieman irrelevantti, mutta onhan tuossa Pirellin gummi mukana.

    Jotain testitietoa:
    Saksalainen PS-lehti on testaillut sporttirenkaita saaden seuraavia pisteytyksiä:

    Kuivalla:
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 136
    Dunlop Sportsmart: 129
    Conti Sport Attack: 127
    Metzeler Sportec M5: 125
    Bridgestone BT 016: 117
    Michelin Power Pure: 115

    Märällä:
    Michelin Power Pure: 88
    Dunlop Sportsmart: 86
    Metzeler Sportec M5: 81
    Conti Sport Attack: 80
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 76
    Bridgestone BT 016: 67

    Yleisesti:
    Dunlop Sportsmart: 215
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
    Conti Sport Attack: 207
    Metzeler Sportec M5: 206
    Michelin Power Pure: 203
    Bridgestone BT 016: 184
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    Lainaa Robespierre kirjoitti Katso viesti
    Ootko jo harkinnut Metzlerin M3:sia? Mulla oli ne kiinni Hondan CB1000R aikoinaan ja mitään pahaa sanottavaa ei löytynyt ja radallakin ne piti vielä hyvin keskiryhmän vauhdeissakin. Niitä näyttää saavan myös 180/55 koossa tai sit 190/50 kokoisena.
    Komppaa kyllä tätä, ihmeen hyvä pito radalla ja varoittaa luistosta ainakin takasena hyvin. Etunen, kulunut tourinkimisukka, ei sitten varoitellutkaan kai ollenkaan...
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Jos vaihtoehdoiksi tulisi Michelin pilot power 2ct ja Pirellin rosso corsa, niin kumpi kannattaisi ottaa. Kumpi kestää kulutusta paremmin? Pitoa sen verran tarvis olla, että radalla selviää siis keskiryhmässä, hitaammassa päässä. Pitäisi sateella sen verran, että rauhassa pääsee ajamaan sateen suojaan.
    Vastataan vielä kysymykseenkin. Märkäpidon vuoksi misukat, vaikka kuuleman mukaan (ja tuon testinkin) Pirelli on parempi radalla. Ei se Misukka toisaalta mikään huono ole.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    [QUOTE=GuessWho;6060135]Alla pyörii nyt SuperDuke R:ssä ensimmäiset Rosso Corsat ja ei pienintäkään pahaa sanaa sanottavana. Pito on huikea ja eiköhän kuluminen myös...

    +1
    Takarengas kestää noin 4tkm ja eturengas 6tkm.
    Ihan hiirrrweee pito
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  20. #20
    No, jos näistä pitäisi valita joku kulutuskestävyyden mukaan, niin mikä?

    Dunlop Sportsmart: 215
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
    Conti Sport Attack: 207
    Metzeler Sportec M5: 206
    Michelin Power Pure: 203
  21. #21
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    No, jos näistä pitäisi valita joku kulutuskestävyyden mukaan, niin mikä?

    Dunlop Sportsmart: 215
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
    Conti Sport Attack: 207
    Metzeler Sportec M5: 206
    Michelin Power Pure: 203
    Sportsmartti! Nyt 7tkm takana, ja vielä voi mennä tsägällä n. 500km. Eikä oo kyllä säälitty Kumit CB1000r alla ja paraat mitä on ollu (brikkari, pirelli ja dunlop) brikkari kesti 3500km, pirelli 5000 ja nyt mennään tosiaan yli 7 tkm dunlopilla.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  22. #22
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    No, jos näistä pitäisi valita joku kulutuskestävyyden mukaan, niin mikä?

    Dunlop Sportsmart: 215
    Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
    Conti Sport Attack: 207
    Metzeler Sportec M5: 206
    Michelin Power Pure: 203
    Ei omakohtaista kokemusta, mutta kaiken maailma foorumeilta (joo, luotettavaa) luettuna, niin Pirelli ainakin tippuu pois. Mitä mieltä muut profeetat?

    Muuten noista testeistä. Ihan vaan sekoittaakseni pakkaa, niin tämän vuoden testit antaa taas eri järjestyksiä (Motorradilla ainakin jotain) heh heh.

    Muoks: Huom! Pirellin ja kivisillan kumi eri kuin aikaisemmassa vertailussa. Kehitys kehittyy

    Endwertung_sportreifen.jpg
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #23
    Lainaa motodino kirjoitti Katso viesti
    Jos vaihtoehdoiksi tulisi Michelin pilot power 2ct ja Pirellin rosso corsa, niin kumpi kannattaisi ottaa. Kumpi kestää kulutusta paremmin? Pitoa sen verran tarvis olla, että radalla selviää siis keskiryhmässä, hitaammassa päässä. Pitäisi sateella sen verran, että rauhassa pääsee ajamaan sateen suojaan.
    Mulla oli viime kesänä muistaakseni pari sarjaa noita Misukan PP2:sia, sitten nuo Rosso Corsat ja nyt taas Misukka. Misukalla pääsen 6-7tkm, Pirelli jäi alle 5 tkm ja en siitä mitää muutakaan parempaa keksinyt. Vielä kun misukka on noista kai selkeästi halvempikin niin en mieti kahta kertaa noiden välillä. Mopona FZ1, reipasta mutkapätkää ja sitten muutenvaan normi köröttelyä.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  24. #24
    Mulla on nyt alla Pirelli Diablo Rosso II, tuntuu ihan hyviltä kuivalla. Kulutusta en vielä osaa arvioida. Pyöränä välimallin Z1000. AIkaisemmin ollut pari sarjaa putkeen Misukan PP 2CT, ihan hyvät nekin oli ja kuluminen normiluokkaa. Pitoa riitti kadulla, ei luistanut avauksissa jne. Ainoastaan kerran Apparalla varikon nousussa tuntui että vaeltaa alta.
    Viimeksi muokannut: Smistik; 30.05.2012 klo 15:05.
    ?
  25.  
  26. #25
    [QUOTE=Reiska_SB;6061569]
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Alla pyörii nyt SuperDuke R:ssä ensimmäiset Rosso Corsat ja ei pienintäkään pahaa sanaa sanottavana. Pito on huikea ja eiköhän kuluminen myös...

    +1
    Takarengas kestää noin 4tkm ja eturengas 6tkm.
    Ihan hiirrrweee pito
    en oo vielä saanu yhdelläkään renkaalla tollasia metrejä SuperDukessa...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter