No niin. Tästä kesästä tulikin sitten vissiin hieman erilainen. Kytkin vaikuttaisi olevan luovuttamassa. Juuri sisäänajettu (vajaat 100kkm) ja kytkin on alkanut ihan selvästi irrottaa päivä päivältä huonommin. Ilmaa järjestelmässä ei ole. Luistamista en ole viitsinyt kunnolla kokeilla kun pieni pelko on, että tuo valmistuu sitten lopullisesti. Kytkin alkaa ottaa kiinni heti kahvaa vapautettaessa mutta kunnolla puree kiinni vasta aivan viime milleillä. Vaihteet menevät tahmeasti ja kolisemalla, jos kierrokset eivät satu olemaan juuri hollilla... Vaikuttaisi loppuunkuluneelta levyltä? Vai mitä ajatuksia herättää?
Ei olisi oikein aikaa, energiaa saati matkalaukullista rahaa upotettavaksi moottoripyörien sitikkaan tällä hetkellä....No ehkä välivuosi virkistää ja tulee kotiinkin tehtyä sitten se pitkään suunniteltu remontti lomalla...
<p>2002-2014</p>
Kai sulla on vaihdelaatikossa riittävästi ( ja toimivaa) öljyä ? Eikös näissä kaikissa K-sarjan vehkeissä oo erilliset öölit siellä ?
Honda XL1000VA 2006
No onhan siellä - talvella vaihdettu ihan ohjeiden mukaan. Mutta kun nyt mainitsit, niin piti vielä käydä kokeilemassa, että pohjaproppu on tallellaTietty tuokaan ei varmaan olisi suoraan vaikuttanut tuohon kytkimen erilaiseen tuntumaan...
<p>2002-2014</p>
Ei kytkinlevyt kyllä välttämättä loppuunkulu 100 tonnissa. Itse vaihdoin 105 tkm kohdalla ja kun vertasin vanhoja uusiin oli paksuudesta jäljellä vielä 90%. Koko kytkinremppani osoittautui muutenkin pelkäksi kuskin talvipitkästymisen hoidoksi, ei vanhassa ollut mitään vikaa.
Sen sijaan....Öljy tai kytkinneste ovat tietysti kuivakytkimelle myrkkyä.
Nuo oireet sopivat kyllä mielestäni erinomaisesti myös väsyneeseen kytkimen työsylkkyyn. Sulla ei tainnut olla weep holea porattu vai oliko?
Yhtä kaikki, oli tai ei, tilaa nyt hetimmiten uusi työsylkky, maksaa jotain alla satasen. Tuo kannattaa vaihtaa joka tapauksessa ja samassa rytäkässä sitten poraat sen tippareiän. Työsylkyn vaihto saattaa vielä pelastaa, ja homma on vaikeudeltaan 30% koko kytkinremppaan verrattuna. (Tehtiin eräälle tunnetulle r-perseilijälle viime kesänä, weep hole juorusi työsylkyn hajoamisen ja pelasti kytkinrempalta). Tuohon on vielä hyviä ohjeitakin netti pullollaan. Jos siellä työsylkky on päästämässä nesteitä ulos, ne menee vääjäämättä sinne kytkinlevyille, joten en itse paljoa ajelisi ennen työsylkyn vaihtoa.
Vaihdosta selviät hyvin kolmessa tunnissa. Takapyörä, perämurikka ja takaswingi irti, siinä se sitten jo onkin. Saat multa lainaan sen modifioidun (avatun) 30 mm hylsyn, jota tarviit takaswingin irrotuksessa.
Eikun hommiin...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Taidat olla oikeassa. En tunnusta kyllä juuri kytkintä luistattelevani, joten levyn luovuttaminen mietityttikin. Yleisin kytkinvaurio kun kuitenkin LT:ssä on öljyn tai kytkinnesteen aiheuttama. Ja mitään luiston merkkejä ei normiajossa kyllä ole... Kait se on ryhdyttävä hommiin... Pitänee katsoa tuo video ja hakea sinulta se hylsy. Tuleepahan harjoiteltua sitten tuokin homma ja tarkastettua swingin laakerit samalla. Pe***le kun tuonkin olisi voinut tehdä talvella rauhassa.Muistankos oikein vai olikos siinä perämurikan irroituksessa joku muistettava juttu liittyen pulttien kierrelukitteen käyttöön? Eli oliko noi liimattu vai ei? Joltakulta korkkasi muistaakseni noista kierteet irrotuksessa- vai?
Viimeksi muokannut: C-A-D; 31.05.2012 klo 10:57.
<p>2002-2014</p>
Minulla ainakin oli lukitteet niissä swingin nivelen pulteissa tehtaan jäljiltä, joten lienee varminta hiukkasen lämmittää ennen irrotusta, ja toivoa ettei ne nivelen pienet laakerit ole hapettuneet kiinni siihen tappiin.
Niin korkkasi, joo ja sitten meni koko takaswingi koneistukseen. Onneksi olin jo toinen kyseisen mikkeliläisen koneistamon potilas, niin oli koneistajalla jo työtapa harjoiteltu..
Siis lämmitä varmuudeksi niitä nivellaakereiden pultteja. Jos (kun) ne orkkisnivellaakereiden neulat on jo tuossa sadan tonnin kohdalla kuluneet neliskulmaisiksi, niin täältä vielä löytyy yksi setti ikuisia JL Paralever Bushingeja. Heitä ne orkkikset kuuseen ja vaihda nämä tilalle niin saat ainakin yhden paikan kuntoon.
Tuu käymään ensi viikon aikana jos tulet, lähden perjantaina Saksanreissulle...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Eilen avattiin yhden K1200RS pyörän perä, kun pitää laakereita vaihtaa.
Oli muuten hemmetin kovaa kierrelukitetta.
Ainakin 20 minuuttia lämmitettiin pulttia ja ympäristöä kuumailmapuhaltimella ennen kuin avautui paukahtamalla.
Että kunnolla se lämmitys sitten kanssa.
Ettei käy noin:
Laatikko hajalla
BMW huolto ollut asialla.
Pekka
![]()
Joo näin se homma etenee, kukin kertoo kokemuksistaan ja siitä opimme kaikki.
Kiitos kaikille aktiivisille bemaristeille.
Tänään, ei kun siis eilen ( tuli jo seuraava päivä kellossa nyt yöllä ), saatiin se K1200RS perä kuntoon. Siitä oli mennyt oikeasti se pieni kartiolaakeri sököksi eikä se iso laakeri. Isoa laakeria epäiltiin ja hankittiin osat sitä hommaa varten. No päivä tuli lisäaikaa, kun piti hankkia vielä se pieni kartiolaakeri. Se löytyi onneksi Etralta hyllystä kohtuulliseen hintaan 29.- euroa. Vaihdettiin sitten molemmat laakerit ja taas on pyörä ajossa.
Että ihan hauskaa tää remontointi, kun saa ajopelit kuntoon.
Kuluvia osiahan noi on, joten ei voi pyörää syyttää.
Pekka
PS. Kas kummaa. Foorumin kello heittää. Kirjoitin tuon viestin noin klo 00.44 lauantaiaamuna.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 02.06.2012 klo 01:48.