Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Haluan lämpimästi kiittää niitä minulle tuntemattomia henkilöitä, niin yhdistyksen jäseniä, kuin ratahenkilökuntaa ja tietysti pelastushenkilökuntaa avusta, jota sain tiistaina kaatoni jälkeen Alastarossa.

On ehkä turha mainita, etten omin voimin olisi päässyt pois radalta sairaalaan, enkä myöskään olisi saanut pyörää ym sälää siirrettyä ilman apua. Tultuani sairaalasta varikolle, oli kaikki pakattu ja valmista.

Olen pahoillani aiheuttamastani katkosta ajamiseen, mutta onneksi päivällä oli mittaa.

Osaltani tämä kausi on paketoitu, mutta ensi vuonna sitten uusin kujein. Toivotan osaltani kaikille hyvää ajokautta ja edelleen - lämmin kiitos!

Rolle Bergholm
    Espoo
    Hyvä, että olet kuitenkin olosuhteisiin nähden kunnossa.

En ehättänyt sinua kärryltäsi keskiviikkona, mutta pyöräni keulalla ollut kamera taltioi pienen matkan päästä koko homman. Jos kiinnostaa tuo video nähdä, tai jos saan luvan pistää sen vaikka tänne näkyville, niin kunhan saadaan videota editoitua vähän (HD -> jättimäinen tiedosto -> kone ei jaksa pyörittää sitä alkuunkaan), voin näyttää miltä se minulle näytti. Kun te kolme olitte siinä enemmän tai vähemmän yhdessä läjässä, minä olin ensimmäinen ohiajanut.
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
    Moi yenny

Kuulinkin, että joku on saattanut saada lippani nauhalle.

Kyllä minulle sopii, että laitat sen tänne näkyville. Onhan hauskaa nähdä (kai?), mitä tuli hölmöiltyä ja voihan siitä vaikka jotain oppia?

Kiitos etukäteen.
    Älä turhaan koe tapahtunutta hölmöilynä, sehän on vaan tapahtunutta ja osa harrastusta.
    Hoidathan itsesi kuntoon!
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tekevälle sattuu...
    Hyvä et mies on kumminki olosuhteiden nähden suht kunnossa.

Ja kyllähän näissä tapahtumissa on aina pidetty kavereist ja omaisuudest huolta jos/kun jotain sattuu.

Pikaista paranemista, et nähdään hieno Augusta taas radalla
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Hyvä ettei käynyt pahemmin. Olisi kyllä kiva nähdä se video kun itse olin se hiekalle ajanut. Muistelisin, et kun aloin taittaa niin näin pyörän liukuvan vieressä, sen jälkeen oli ittellä jo velliä niin paljon housussa että en oikein käsitä mitä tapahtu.

Pikaista paranemista!
    s1000rr 2011
    Kas tässä:

http://youtu.be/UQ5tUzXaQ-4

Jotenkin itsestä näytti ajaessa, että olin paljon lähempänä teitä kaikkia. Suosittelen full screeniä.
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
    Kiitos kuvaajalle

Vaihdemissi ja kiireessä hätäinen etujarru, ei se muuta vaatinut...

Näillä ilmoilla voisi tehdä muutakin, kuin fläsäillä sisällä siteissä, mutta ainahan uusi kesä tulee talven jälkeen ja sitten paikatulla pyörällä uudelleen.

Hyviä ajoja.
    Lainaa yenny kirjoitti Katso viesti
    Kas tässä:

http://youtu.be/UQ5tUzXaQ-4

Jotenkin itsestä näytti ajaessa, että olin paljon lähempänä teitä kaikkia. Suosittelen full screeniä.
    Niinhän se näyttää ja onkin. Kameran leveä kuvakulma tekee "tepposet".

Ja kipanneille tsemiä. Vain tekeville sattuu.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Moi,

Kävikö kuinka pahasti? Oliko kolarissa muita osallisena?

Pikaista paranemista ja uudelleen hanaa ensi kesänä!
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa F4 kirjoitti Katso viesti
    Vaihdemissi ja kiireessä hätäinen etujarru, ei se muuta vaatinut...
    Tornista katselin ja itsekin ajattelin että etunen vissiin jarrutettiin alta. Sitte vissiin aloin halea pöydältä radiota ja kun jotain seuraavaks näkemästäni ymmärsin, niin huutelin radioon jotta kuski vaikuttaa olevan ok kun oli jo jaloillaan pyörän kimpussa. Sit jossain kohtaa alko pyörän takaa just heilumaan ylimääräinen kypärä... Onneks nostelit päätä, niin tajusin että sittenkin tarvitaan amblanssia. Muuten oltais pahimmillaan kateltu vaan kunnes joku kuskeista ols tullu sanoon. Varmaan on jo käyty läpi, mut sanotaan vielä että just toin takia sivulliset kuskit ei saa pysähtyä radalle auttamaan kaatunutta. Oneks kaikki sitten meni hyvin!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa hillomunkki kirjoitti Katso viesti
    Moi,

Kävikö kuinka pahasti? Oliko kolarissa muita osallisena?

Pikaista paranemista ja uudelleen hanaa ensi kesänä!
    Ei ollut sinänsä.

Takaa tuleva kaveri joutui ajamaan hiekoille, kun kaatunut pyörä meinasi liukua ajolinjan eteen, pysyi pystyssä.

Minä olin tässä se kolmas osapuoli joka pysähtyi "auttamaan". Toimin täysin vaistovaraisesti ja oli päähän pinttynyt sääntö (ilmeisesti muiden järjestäjien tapahtumista) että ensimmäinen ohiajava pysähtyy auttamaan.

Valitettavasti tässä tapauksessa taisi olla enemmän haitta, kuin hyötyä. Muistaapa jatkossa ajaa ohi, ainakin Orgin päivillä.
    Sattuneesta syystä ei uni meinaa millään tulla ja siksi kirjuuttelen vielä keskellä yötä...

Lapaluu murtui pirstaleisesti ja solisluun kuppi kärsi halkeaman. Kahden kuukauden saikku (ei yrittäjälle mahdollinen, mutta kesis palaa) ja kantoside ainakin tuon 8 vkoa. Ensi vkolla ratkeaa, leikataanko.

Annan kokemukseen, jo ennen tätä, perustuvan neuvon: Sanoin kavereille, ennen viimeistä vetoa, että tämä on päivän viimeinen. Älkää koskaan sanoko kavereille tai kertoko itsellenne, milloin on vika veto kyseessä! Kun ajatuksissa on "vika veto" , muuttuu ajaminen ja tavoitteet.

Se, mistä olen vilpittömästi iloinen, on se, etten keilannut ketään teistä muista mukaan, se olisi sylettänyt.

Niin kuin kaveri edellä totesi, ensi kesänä sitten taas
    Pirullisia tollaset jutut ja toipuminen ja kuntoutus kestää kuukausia, joskus vuosia ennen kun kroppa on entisellään, jos edes palautuu ennalleen. Tiedän mistä puhun. Voimia ja jaksamista toipumiseen, onneksi ei käynyt pahemmin.

Annan kokemukseen, jo ennen tätä, perustuvan neuvon: Sanoin kavereille, ennen viimeistä vetoa, että tämä on päivän viimeinen. Älkää koskaan sanoko kavereille tai kertoko itsellenne, milloin on vika veto kyseessä! Kun ajatuksissa on "vika veto" , muuttuu ajaminen ja tavoitteet.:
    Tämä on niiiiin totta ja tuttua. Kun on hyvä fiilis, on ajot parempi lopettaa ennen kun tulee ajatukseen se että mä käyn vielä kerran rykäsemässä. Kokemus on osoittanut että silloin kolinan riski kasvaa 200%, ajaminen ei ole enään samalla tavalla rentoa vaan se menee puristamiseksi ja jossain vaiheessa tuuri loppuu.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Oikein mielellään sitä pyörää nykyäänkin kiristelee kärryn kyytiin kun muistelee miten kiva oman alastaron kaadon jälkeen oli kun ei tarvinnut kun kuunnella Guesswhon ohjeita ja myöhemmin noutaa Nitrouksen tallilta Vantaalta valmiiksi pakattu pakettiauto.
    Hyvä ettei sen pahemmin käynyt.
    675
    Sattuneesta syystä ei uni meinaa millään tulla ja siksi kirjuuttelen vielä keskellä yötä...

Lapaluu murtui pirstaleisesti ja solisluun kuppi kärsi halkeaman. Kahden kuukauden saikku (ei yrittäjälle mahdollinen, mutta kesis palaa) ja kantoside ainakin tuon 8 vkoa. Ensi vkolla ratkeaa, leikataanko.

Annan kokemukseen, jo ennen tätä, perustuvan neuvon: Sanoin kavereille, ennen viimeistä vetoa, että tämä on päivän viimeinen. Älkää koskaan sanoko kavereille tai kertoko itsellenne, milloin on vika veto kyseessä! Kun ajatuksissa on "vika veto" , muuttuu ajaminen ja tavoitteet.

Se, mistä olen vilpittömästi iloinen, on se, etten keilannut ketään teistä muista mukaan, se olisi sylettänyt.

Niin kuin kaveri edellä totesi, ensi kesänä sitten taas
    Onhan sitä toki tuossakin, mutta hullumminkin voisi olla.
    Toipumisia,ja ensi kaudella sitten ehjä ukko ja pyörä taas radalla!
  17.  
    Kiitos vain itsellesi! Kyllä me ollaan huolta aina pidetty ja kiva että itsekin pääsi muita auttamaan, kun apua on itsekin tarvinut tuollaisessa tilanteessa. Erittäin mukava kuulla että työtä arvostetaan! Heti huomasi hyvän hengen varikolla kun moni riensi pakkaamisessa auttamaan. Mikael taisi juosta eniten, amanau ja muita ihmisiä oli myös pakkaamassa autoa.

Toivottavasti toipuminen on nopeaa ja nähdään ensi vuonna!
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org