Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Aika kova rangaistus, on kuitenkin 7 kuukautta/pää.

    Mukava tietää, että syyllinen saa kovan tuomion perseilystään...

    Ei tälläiset tuomiot ainakaan paranna liikennekuria.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  2. #32
    Ehdollinen tuomio. Onpa kova. Eli iljusiini jatkaa röökintrokausta ja pimeän työvoiman välittämistä juuri prikulleen niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, huolimatta maantieteurastuksesta !?!

    Olen tuomion kovuudesta sangen suuresti eri mieltä !
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #33
    Nooh, eipähän tule omantunnontuskia itellekään pikkurikkeistä jos ihmishenkikin menee noin halvalla..
    T7
  4. #34
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jos puhallettaessa olis löytynyt promilleja, niin tuomio olis ollut sakkoja ja kortin menetys rajalle saakka. Tosi harmillista vakavassakin tapaturmassa, ettei lähettyvillä ollut rekkaa ilman piirturia ja ajamassa rajoittajaa vasten.

    Perheessämme hengenmeno hiuskarvan varassa ja pyörätuolissa 3kk + kuntoitukset, kun 2:ssa promillessä ja huumaavien aineiden alaisena heitti autolla täydet voltit pyöräilijän yli katolleen. Kortti mennyt pari viikkoa aikaisemmin ja putki sen kun jatkui. Millään ei mitään väliä.

    Tuomio 30pv yhteiskuntapalvelua ja kortti hyllylle hieman pidemmäksi aikaa.
  5. #35
    Voi vttu mitä "oikeutta"
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  6. #36
    Kuka on saanut ylinopeudesta vastaavan tai kovemman tuomion? Muistelisin, että noita ehdollisia tuomioita on jaettu, ainakin b-foorumilla niistä ollut juttua (muistelisin 6kk ehdollista jostain ylinopeus+poliisia pakoon -tapauksesta)
  7. #37
    Iigoreihin on pidettävä pitkät turvavälit.

    Tapapäihteidenkäyttäjiin ei promillerajan laskeminen edes nollatoleranssiin auta pätkääkään.

    Tuomiot näköjään eivät tosiaankaan ole missään suhteessa teon, ja siitä mahdollisesti aiheutuneiden seuraamusten vakavuuteen.
    <p>.</p>
  8. #38
    Tässä tapauksessa Igor oli naamioitunut ihmiseksi ajamalla suomen rekisterissä ollutta ajoneuvoa. Uhrille ei annettu näin mitään mahdollisuutta puolustaa henkeään. Joten tapausta olisi voitu käsitellä perustellusti jopa tappona
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #39
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Tässä tapauksessa Igor oli naamioitunut ihmiseksi ajamalla suomen rekisterissä ollutta ajoneuvoa. Uhrille ei annettu näin mitään mahdollisuutta puolustaa henkeään. Joten tapausta olisi voitu käsitellä perustellusti jopa tappona
    Aika iso askel olisi jo se, jos tapausta ei käsiteltäisi kaaharimotoristin aiheuttamana kahtena kuolemana - tilastoihin kun tuo kuitenkin menee motoristikuolemana ja toimii perusteena niin katsastuspakolle kuin nopeusrajoitusten alentamiselle.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #40
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Kuka on saanut ylinopeudesta vastaavan tai kovemman tuomion? Muistelisin, että noita ehdollisia tuomioita on jaettu, ainakin b-foorumilla niistä ollut juttua (muistelisin 6kk ehdollista jostain ylinopeus+poliisia pakoon -tapauksesta)
    Hieman kääntäen, välittömänä vaikutuksena tekijän elämään, jo 3kk kortti hyllylle jostain ylinopeudesta on isompi rangaistus kuin ehdollinen vankeus. En tiedä mitä tästä keissistä on tullut sakkoja ja korvauksia, mutta voipi hyvin olla että moni foorumilainen on ylinopeudesta joutunut kärsimään enemmän kuin tämä Igor.
  11. #41
    Tuosta tuomiosta tulee mieleen että kuinka syvällä perseessä noiden jutun päättäjien päät olivat? Siis käytännössä igorilla voi olla vaikeuksia saada viisumi ensi kerralla suomeen ja siinä kaikki..
    Tekevälle sattuu --toheloiden lohduttautumista--


    R1100S+kit, R100cafe, KTM 660 Rallye, FE401
    RIP: FLH-1200,R80GS,KLR600,K75,Bonneville,GS500

  12. #42
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Iigoreihin on pidettävä pitkät turvavälit.
    Rynsesterillä se on jotain 300m ja Igor ei astu lähemmäksi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  13. #43
    No Gennadille ei tuolla ehdollisella liene kummoista merkitystä, mutta kyllä tavan Härmäpojalle. Tai riippuen siitä millä rehellisellä työllä haluaa itsensä elättää. Ehdollinen niskassa kyllä karsiutuu melkoinen kasa työpaikkoja valintalistalta - tai ainakin hakija valittavien listalta. Moiset hakupaperit lähtevät turvaselvitettyjen hakijoiden kasasta kuin hauki kaislikosta, jänis makuulta, kuppa töölöstä.... Myös monilta aliurakoitsijoilta edellytetään työntekijöiden taustaselvityksiä ja taas tuli lyhyt tikku.... Eli kyllä tuo ehdollinen on monelle käytännössä iso tuomio. Ei tietenkään oikeille kriminaaleille, mutta ei noi vankilaakaan pelkää.
    <p>2002-2014</p>
  14. #44
    Eikä ne tuomiot suomalaisillekaan autoilijoille sen kummempia ole. http://www.kouvolansanomat.fi/Online...012213431746/4
    Ihmeen vähällä pääsee autolla tehdystä taposta. Ylinopeudestakin jaetaan kovempia sakkoja, vaikka ei ole vahingoittanut ketään. Ja kaupan päälle otetaan vielä kortti pois, toisin ku tässäkin tapauksessa.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  15. #45
    Lainaa Miikaael kirjoitti Katso viesti
    Eikä ne tuomiot suomalaisillekaan autoilijoille sen kummempia ole. http://www.kouvolansanomat.fi/Online...012213431746/4
    Ihmeen vähällä pääsee autolla tehdystä taposta. Ylinopeudestakin jaetaan kovempia sakkoja, vaikka ei ole vahingoittanut ketään. Ja kaupan päälle otetaan vielä kortti pois, toisin ku tässäkin tapauksessa.
    Tässä on kyllä niin käsittämätön epäkohta että miksi tämmöiseen ei puututa missään.

    Tässä on siis tultu stop-merkin takaa pysähtymättä eteen ja tapettu ihminen. Ei siis ole aiheutettu mitään abstraktia vaaraa vaan todella aiheutettu onnettomuus jossa joku kuolee.
    Ja tästä olis siis vain liikenteen vaarantaminen, eikä edes törkeä, ja sakkoja. Ei ajokieltoa eli heti vaan lisää töpeksimään.

    Jo pelkästään se pysähtymättä stop-merkin takaa tuleminen on vaarallisempaa kuin lievä ylinopeus tyhjällä tiellä.
    Tämä siksi että se stop-merkki on yleensä paikoissa joissa näkyvyys on huono. Sen sijaan sillä tyhjällä tiellä ylinopeutta ajelevalla on kyllä aikaa havainnoida tien tyhjyys.

    Saman määrän päiväsakkoja, törkeän liikenteen vaarantamisen ja neljän kuukauden ajokiellon kera on saanut kun on hetkellisesti kiihdyttänyt nopeushuipun 45 km/h ylinopeutta 70 alueella ja täysin tyhjällä tiellä. Ei minulle mutta tiedän tapauksen.

    En voi ymmärtää.
  16. #46
    Keskusteltuani Italiassa paikallisten kanssa olen tullut siihen lopputulemaan, että maassa jossa on kauemmin harrastettu liikehdintää erilaisilla kulkuneuvoilla (Hannibalin norsuista lähtien) on hieman käytännönläheisemmät rangaistukset:

    - Reilustakin muita vaarantamattomasta ylinopeudesta vakiosakko + pisteitä pois kortista. Aika törkeästi saapi töpeksiä sen ylinopeuden kanssa, että olisi kortin menettäminen lähelläkään.
    - Ajo päin punaista --> välitön kortin menettäminen ja reissu oikeuteen.

    Näin sen olla pitää
  17. #47
    Se mikä näissä tapauksissa mättää omaa oikeustajuani vastaan on nimenomaan se, että jos taulukoiden ja sääntöjen mukaan mennään, niin abstraktin vaaran aiheuttaminen, kuten esim. rikoksista pahin - ylinopeus, tuntuu olevan sanktioitu varsin ankarasti verrattuna vaikkapa tässä viestiketjussa mainittuihin piittaamattomuudesta (tai ehkä tyhmyydestä) aiheutuneisiin kuolemantuottamuksiin.

    Vaikkakin tyhjällä motarilla ajetusta reippaasta ylinopeudesta saadaan toki revittyä hienoja kaahari-otsikoita iltapuluun, niin oma mielipiteeni asiaan on, että yleisesti ottaen liikennevalvonnassa ja "liikennekulttuurin kehittämisessä" voitaisiin sekä julkisen sanan että viranomaistahojen toimesta keskittyä enemmän nostamaan esiin asioita jotka luovat oikeasti turvallisuutta ja sujuvuutta liikenteeseen, kuten vaikkapa turvaväleihin, vilkun käyttöön (jne.), sen sijaan, että vaahdotaan moottoripyörien pakoputkista ja virityksistä sekä muista liikenneturvallisuuden kannalta merkityksettömistä asioista.

    Tottakai kaikki oikeaa vaaraa aiheuttavat rikkeet on hyvä pyrkiä saamaan pois, ylinopeudet mukaanlukien. Tosin viranomaisen mielestä se vaaraa aiheuttava ylinopeus on hyvä kitkeä pois vaikkapa kaukana asutuksesta olevan ohituskaistan päässä, kun taas oma rajallinen käsityskykyni sanoo, että se liikenneturvallisuuden nimissä tehtävä nopeusvalvonta olisi hyödyllisempää ihan jossain muualla (nimim. yrittäppäs itse ohittaa ohituskaistalla rajoitus+10km/h ja muualla 10-15km/h alle rajoituksen ajava letka sallitulla nopeudella).

    No hieman meni ehkä ohi otsikosta, mutta summa summarum: Käsittämättömän vähällä pääsee ihmisen tappamisesta, kunhan se vaan tehdään autolla. Entisaikaan tosin taisi kannattaa olla vielä tekohetkellä kännissä.
  18. #48
    Saiko toi ryssä mitään rahallista sakkoa? Vai pelkän ehdollisen eli ei mitään!! Suomessa saa kovemman rangaistuksen siitä että ajaa liian kovilla äänillä kuin siitä että tappaa autolla muita kulkijoita!! Vittu mitä touhuu!!!
  19. #49
  20. #50
    Muutama kun vielä läsähtää niin kai ne sitten saa portit niihin väleihin tälläkin tiellä.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  21. #51
    Täällä:

    http://plaza.fi/moottori/kuolemankol...ensi-harkintaa

    on opettavainen arkisto kuolemankolareista. Löytyy kertomus, virallinen tulkinta onnettomuudesta ja sen syistä sekä suositukset vastaavien onnettomuuksien ehkäisemiseksi. Näihin kannattaa eläytyä siten kuin olisi itse ollut ko. onnettomuudessa, niin oppii tehokkaimmin.
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  22. #52
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Täällä:

    http://plaza.fi/moottori/kuolemankol...ensi-harkintaa

    on opettavainen arkisto kuolemankolareista. Löytyy kertomus, virallinen tulkinta onnettomuudesta ja sen syistä sekä suositukset vastaavien onnettomuuksien ehkäisemiseksi. Näihin kannattaa eläytyä siten kuin olisi itse ollut ko. onnettomuudessa, niin oppii tehokkaimmin.
    Hyvä ja opettavainen linkki, kannattaa ehdottomasti lukea ajatuksella läpi ja miettiä et mitä kuskilla on voinu olla mielessä. Ja mitä muilla on ollu mielessä.
    Paljon olen oppinu liikenteestä onnettomuus kuvauksia lukemalla ja analysoimalla


    Varsinkin suositeltavia ovat nuo tilanne kuvaukset ja Tlk´n onnettomuus kuvaukset. Suositukset taas kannattaa jättää melkein lukematta - ellet vaan halua kuvaa seuraavien liikenneturvallisuus projektien sisällöistä. Valitettavasti monessa kohti tuntuu ettei oo mietitty loppun asti vaan on vaan listattu - sanat jotka on poliittisesti korrekteja.

    EDIT: Tokihan noista kaikki ei oo huttua - tuon tyyppisessä tutkinnassa vaan olettaisi että kaikki suositukset olisi tapauskohtaisesti hyvin mietittyjä.

    Jotenkin vaan noista suosituksista tulee mieleen uskonnontunnit - piti kirjoittaa koko sivun mittainen essee vaikka ei ollu aiheeseen mitään sanottavaa - sit vaan koetettiin keksiä opettajalle mieluisia sanoja ja lauseita.

    Esimerikki noista täytesanoista, joilla on aika huterayhteys caseen, erityisesti huomioiden noiden suositusten järjestys. Yleisen ymmärryksen mukaan se kaikkein tärkein kuuluisi olla ensimmäisenä mutta:

    "Väsynyt rattijuoppo

    *
    *
    Tlk:
    Väsynyt ja vahvasti alkoholin vaikutuksen alainen kuljettaja ajoi huomattavaa ylinopeutta ja menetti autonsa hallinnan kiinnittäessään huomionsa muualle. Kuljettajalle ei ollut koskaan ollut ajo-oikeutta....
    *
    *
    *
    Suositukset:
    Nopeudenrajoitin.Alkolukko kaikkiin autoihin. Miehille oma kanava ongelmien ja kriisien käsittelemiseksi. Nopeus- ja ajotapavalvontaa kaikille teille...
    "
    Viimeksi muokannut: specka; 29.10.2012 klo 10:28.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  23. #53
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti

    Esimerikki noista täytesanoista, joilla on aika huterayhteys caseen, erityisesti huomioiden noiden suositusten järjestys. Yleisen ymmärryksen mukaan se kaikkein tärkein kuuluisi olla ensimmäisenä mutta:

    "
    Toinen vastaava missä mielestäni tuo suositus on tavallaan outo, ikään kuin eri onnettomuudesta:

    ********* Edit: poistettu esimerkki.


    Otetaanpa askeel taakse päin ja pyydetään anteeksi.

    Nuo olikin 2011 listastoa mihin toi linkki vie... Nuo vuoden 2012 suositukset onkin jo huomattavasti paremmin loppuun asti mietittyjä -esim tietoisten valintojen kohdalla ei enää puhuta alkolukoista tia nopeuden rajoittimista, sikäli kun osui silmiin, vaan suositukset on mun mielestä järkeviä - niiden taustalla olevien ongelmien havaitsemista ja ratkaisua, eikä ajoneuvojen kehittämistä.
    Viimeksi muokannut: specka; 29.10.2012 klo 10:42.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #54
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Muutama kun vielä läsähtää niin kai ne sitten saa portit niihin väleihin tälläkin tiellä.

    Hyvähyvä, nyt tulee jotain tuketta aukkoihin!
  25. #55
    No hyvä, että saavat edes väliaikaset tukkeet koska puomeihin ei ole varaa... Ainakaan
    maanantain kouvolan sanomien paperiversion mukaan.


    Edit. Tuo hintahan täytyy tarkoittaa kaukosäätimellä avattavia sähköpuomeja mitä esim. VT1:llä on. Eikö sitten enää perinteisiä manuaalisesti nostettavia rautaputkia saa asentaa..en tiedä pitäis soittaa "kontakteille" ja kysyä..
    Viimeksi muokannut: jamas; 31.10.2012 klo 10:02.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  26. #56
    Pitäisiköhän hintoja kysyä muualtakin kuin kaupunginjohtajan metsästys kaverilta?
    Voi olla että sais alle kymppitonnilla yhen puomin
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  27. #57
    Vaikka maksaisi kymppitonnin per aukko niin se työiässä kuollut viaton tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi.
    Ihan rahassa laskettuan investointi on järkevä toteuttaa heti. Jos otetaan muutkin seikat huomioon niin tuo olisi pitänyt tehdä jo heto tai laittaa tie käyttökieltoon. Ja ampua syylliset.
    Uskomatonta hidastelua päättäjiltä.
  28. #58
    Kouvolan Hovioikeus on näköjään yhtä lepsulla linjalla näihin liikennetappoihin kun käräjäoikeudetkin. Pääsi ruskipoika helpolla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...542486380.html
  29.  
  30. #59
    Paljonkohan suomalainen saisi tuosta ryssänmaalla? Nyt ei kun desantti Batman kommentoimaan ryssän mediaan miten Suomessa kohdellaan julmasti venäläisautoilijoita.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12