Vaihdoin etupään ohjauslaakerin ja etuputkien stefat + öljyt, aiemmin on vaihdettu jarrupalat eteen ja taakse sekä jarruneste. Nyt kun jarruttaa yli viidenkympin vauhdista, tärisee etupää jarrutuksen alussa. Levyt kierot? Etupää liian löysä?
Ville
Hyvä kysymys, yritin kyllä laittaa sopivaan tiukkuuteen. Mistä tietää, että on liian tiukalla? Ohjaus kyllä tuntuu paikallaan pyöritettäessä ok:lta.
Toisaalta kun nitkuttaa pyörää paikoillaan eteenpäin etujarru päällä, tuntuu selkeästi sellainen "lotina/kolina" jarruista. Onko se normaalia dual jarrujen toimintaa, siinähän on se dual toiminto joka ohjaa osan jarruvoimasta taaksepäin.
ei kait sieltä lotinaa tms pitäis kuulua. ettei olis ilmaa takapiirissä. eli sen ilmaus pitää tehdä aika moninaisesti.
etusatuloissahan on yhdet nipat ja sit takana kahdet sekä vielä tankin alla/takana yksi.
kannattaa katsoa huoltomanuaalista näkeepi mitenkä se takapiirisysteemi pelaa. etupiirihän on ns. yksikertainen. eli tuo dualbreaking system toimii täysin takapiirin nesteillä.
VFR800 -98
Liian tiukan laakerin huomaa siitä, että pyörä vaappuu puolelta toiselle. Muistithan asentaessa pumpata etupäätä, jotta levyn ja satulan välys asettui oikeaksi? Muuten tärinää voi aiheuttaa kierot levyt tai jumiutuneet levyn kiinnitysniitit.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...