Saamani tiedon mukaan useammassakin paikassa eri puolella Suomea on eräs tietty kahvikupin kanssa kadunvarressa normaalisti lojuva kansanryhmä keksinyt varastaa maantieltä kaivonkansia niiden kohtuullisen romurauta-arvon vuoksi.
Voitte itse kukin miettiä mitä tapahtuu kun mopolla tempaisee vaikkapa vaan 60 km/h tiessä ammottavaan reikään...
So watch out !
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Siis ihan oikeesti. Ei saa***a. Saunan taakse tommoset, ja ns. isän kädestä. Ampua ei tartte, kunhan lähetetään kotiin takas ja katotaan et ei tuu uudestaan.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Jenkeissä noita on nyysitty, ei Suomessa.
Voitko hiukan avata tietolähdettäsi ihan faktoin?
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Tuosta pitäisikin sitten tuomita mielestäni murhan yrityksenä eikä minään varkautena. Murha siksi, koska tuota voi pitää suunniteltuna tapon yrityksenä.
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
just. saamani tiedon mukaan eräs ryhmä varastelee rautatiepalkkeja suoraan radasta. Varo kun menet junalla töihin.. varo, ps. en kerro lähdettäni.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
paljo kansi painaa noin?
luulis romu sedillä epäilys heräävän toimitetuista kansista?
Horo Elää !
Kunpa kerrankin saisi itseteosta tollaisen mullisaukon kiinni![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Hyvä kysymys. Enpä osaa sitä sanoa mutta sen verran asiasta keskusteltiin että kannen materiaali on varsin pitkälle jalostettua "jotain" ja yhden kannen kauppa-arvo voi nousta kuulemma jopa lähelle 50 euroa. Ei myöskään ole itsestään selvää että kansia myytäisiin Suomeen vaan vaikka esim etelä naapuriin. Eikä niitä tiettävästi ole montaa vielä viety mutta yksikin puuttuva kansi moottoripyörän tai miksei autonkin edessä voi olla suht kohtalokas.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kai tuo kymmenkunta kiloo painaa, joten kiloja tulee paljon helpommin kun tyhjistä tölkeistä. Eikä tuota edes kovin suurta tuskaa löytää romuliikettä, jossa ei paljon tavaran alkuperää kysellä. Sinällään tuo kansien nyysiminen ei oo uusi ilmiö, jo neuvostoaikana Viipurin kadut oli kohtuu reikäsiä kun kannet oli lähteny "kierrätykseen".
Tän voi viälä koljata...
Tällee siinä voi käydä autolle, mites mp:lle:
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20...88636_v1.shtml
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09
Koitetaanpa jättää se henkilökohtainen vääntö pois heti kättelyssä, foorumilla on yksityisviesti-toiminto henkilökohtaisia keskusteluja varten.
-nomen est omen-
Oli 80-luvulla lähes normaalia Neuvostoliitossa -oppi katsomaan tielle-Tuli muuten kerran ajettua (Hilux:illa) ihan "normi"-ratakiskojenkin päältä kun oli junarata rakennettu pääkadun ylitse kadun asfaltoinnin jälkeen ! Ei siinä mitään lankkuja tms. loivennuksia ollut, saati varoitusmerkkejä! Ylitte vaan että kolisi !
![]()
Heh, johan tuollainen kansi oli jo tori.fi myynnissä, varmaankin jokaisella lojuu nurkissa tarpeettomana 8 )
No kyllä se kuulostaa monelta, jos on viety useammasta paikasta ja vielä eri puolin Suomea.GuessWho kirjoitti
![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
No jos 20c/kg saa raudasta, niin ihan hyvä hinta on jo. Taitavat pahvimukinheiluttajat olla toistaiseksi kiinnostuneempia kuparista, oli se sitten tolpissa tai kerällä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Piti oikein kattella, niin noita kasnia on erilaisia eri kuormitukselle, mutta tosta vaikka http://www.torkki.fi/valurauta/kaivo.../hinnasto.html jykevämpi viiskymmentä senttinen sadevesikaivon kansi painaa 43 kiloa ja jykevämpi 60 senttinen painaa 71 kiloa.
Siistiä rautaa, helppo kerätä ja vastaanottaa verrattuna sekalaiseen romuun... Kyllä kai siitä euroja tulee.
No jos ne noin painavia ovat, niin silloin alkaa jo kauppa kannattaa. Veikkaan, että viemärit alkavat vetää ennen syksyä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
600 umpikansi painaa 30 - 70 kg riippuen kannen "kestota" eli kuinka painavalla ajoneuvolla voi ajaa yli.
Hinta n. 80-135 €/kpl ( alv 0%) uutena.
Olenpa kerran omakohtaisesti tiputtanut pyöräni eturenkaan avoimeen viemärikaivoon Pakistanissa. Silloin selvittiin säikähdyksellä, sillä vauhtia ei kaupunkiruuhkassa ollut paljon mitään, ja tarinan opetus oli että pitää seurailla autoa (seurasin poliisin pick-upia, joka oli määrätty saattajaksi) nimenomaan sen renkaiden linjaa, eikä suinkaan keskellä. Joku lavalla olleista parrakkaista sedistä yrittikin viittoilla jotain hetkeä ennen, mutten ehtinyt hoksata, mikä oli asiana.
Siellä ainakin oli kuulemma tapana pölliä kaivonkansia metallin takia, ja avoreikiä näkyikin kaupungeissa paljon. Näin myös pari sellaista tapausta, joissa kaivonkansi oli vielä olemassa, mutta saatu asennettua jotenkin todella mystisesti pystyasentoon siihen reikään.
Enempi vauhdilla avoimeen viemärireikään, niin halvimmillaan menee pyörästä etuvanne aivan solmuun, ja hyvin todennäköisesti seurauksena on mahtilipat.
Tuo on asia, mitä kannattaa miettiä, kun sovittelee sitä ´hajurakoa´ edellä ajaviin ajoneuvoihin vaikka ihan täällä Suomessakin... vaikkei sieltä auton alta noin rajuja ylläreitä tulisikaan, niin voi sieltä joskus ilmaantua melkein mitä tahansa, ja jos roikut ihan kontissa kiinni, niin mitään et ehdi tekemään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Romuraudan hinta tällä hetkellä pyörii siinä n. 120 euroa / tonni.
Pan European 1300
Briteissa ongelmaksi asti on kaikenlainen metallivarkaus. Ensin varastettiin tehtailta ja varastosta, sitten kirkkojen kattojen lyijyt, sitten junaratojen vahankaan kannettava metalli, ja nyt ollaan siirrytty patsaiden ja sotamuistomerkkien ja -laattojen kautta kaivonkansiin.
Sikali ikava, etta kaupunki sanoo nyt, etta ei ole varaa hankkia sellaisia kansia, jotka eivat ole liukkaita sateella, kun budjetista menee kaikki raha tavallisiin kansiin, jotka ovat halvempia.
Saunan taakse ne, jotka tata metallia ostavat, koska 100% tietavat sen olevan varastettua.
Ne on muuten ne irkku-matkaajat (eli Irish travellers, eli pikeys), jotka niita varastaa, joten kunhan ne taas tulee Suomeen matkailuvaunuineen, eikohan siella Suomessakin rupea metalli katoamaan niitten matkan varrelta.
Ei ne kaikki ole varastettuja.
Itse sain kannen ja sen rinkulan misä kansi makaa ilmatteeks kun yhteen pankkiin tehtiin uusi asfaltti ja sen alle uus pohja,eli vanha kansi ei enää sopinut.
Hitsasin valurautoja kiinni et oli piikkisian näköinen ja toimii nytt 16 vuotta veneen poijunpainona,senverran niissä on kyllä painoa ettei se siitä ittestään mihinkään lähde
Ton kaivonkansien varastaminen olen kanssa jostain kuullut/lukenut mut en mä muista mist?
Terveellinen muistutus.
Mitähän noita itselle on autojen alta ilmestynyt eteen; metristä halkoa ja lyhyempää klapia, puolentoista metrin pätkä kakkosnelosta, irronneita rekan renkaiden pintoja, kissanraato, ...
Sen verran on aina ollut hajurakoa että ainakin tähän asti ovat väistöliikkeet sujuneet onnistuneesti.