**OmaKaupunki.fi uutisoi: Motoristi on heikko osapuoli**
Sinänsä harvinaista uutisointia nykypäivänä.
Suurin osa moottoripyöräilijöistä ajaa tunnollisesti nopeusrajoitusten mukaan
- hyvä lommentti toimittajalta.
Moottoripyöräilijän kauhu liikenteessä on autoilijat, jotka eivät joko ymmärrä tai yksinkertaisesti eivät edes välitä motoristin heikosta asemasta onnettomuustilanteissa.
- mun mielestä se kauhu tapahtuu liian usein jo ennen onnettomuuksia, kauhuna on ne autoilijat jotka eivät välitä motoristin heikommasta asemasta ylipäätään tieliikenteessä.
Tietysti kiihtyvyyttä ja suhteellista tehoa on motoristilla enemmän käytössä, mutta näkyvyys ihan yleisesti on se kauhun paikka.
Toinen on tietysti valtavasti lisääntyneet autoilijat, jotka eivät havainnoi muuta liikennettä ja touhuilevat kaikkea muuta sen kännykkänsä kanssa ratin takana kuin keskittyvät liikenteeseen, lärpätellen, kirjoitellen viestejä tai päivitellen FB-statuksiaan tai muuta vastaavaa...
Eilen viimeksi, jokainen autoilija joka aiheutti vaaratilanteen tai läheltä piti tilanteita eilisen ajelujen aikana, näkyi lässyttävän puhelimeen kännykkä korvalla.
Moottoritienopeuksissa motoristia kohtaa varma kuolema onnettomuustilanteessa.
- se pahin skenaario lienee ihan totta.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Viimeksi tänään joku vaihtoi kaistaa ja meinasi ajaa yli, kännykkä korvalla.
On kuulemma vaarallista ajaa vierellä kun ei peilistä näe, oma kaista veti paremmin ja olin siksi rinnalla.
Totesin kuljettajalle ettei kännykkään puhuminenkaan kauhean turvalliselta vaikuta, jos vaikka puhuisit kotona siihen kun et näytä osaavan...
Tota olen kyl suuresti ihmetellyt tossa ajellessa, ett mikä helvetti siinä on niin vaikeaa hommata hands-free korvalle. Maksaa muutaman kympin ja on helvetin kätevä käyttää.
Ja toinen asia, miten vitussa ihmisillä on niin paljon asiaa koko ajan, olkaa nyt saatana välillä hiljaa ja ajelkaa rauhassa.
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto