Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tsau!

    Saksalainen kaveri ajeli lapinreissun HP2 E:llä ja takas tullessa ilmeni käyntihäiriö.
    Nyt kesälomareissuun tuli pieni tauko mökillä kun vikaa ei löydy.

    Tyhjäkäyntiä käy silkinpehmeästi, samoin maantiellä keskikierroksiin asti ts. 140km/h.
    Sitten "pätkii" tai ei anna ottaa lisää kierroksia kunnes löysää kaasua ja kierrokset
    tasaantuu jolloin käynti palautuu normaaliksi. Mutta yli tuon 140kmh vastaavaa kierroslukua
    ei suostu nostamaan millään. Ylinopeusrajoitin? =o)

    TPS = mitattu, toimii ok.
    seuraavaksi tulis mieleen:
    Lambdat, nokan asennontunnistin, ECU, tulpat, suuttimet yms.

    Onko näissä ollut joku takaisinkutsukampanja tehtaan puolesta?

    Tai onko jossain piilossa vikadiagnoosipistoke josta CAN (not) väylän voi lukea?

    Kiitokset vinkeistä!
    kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
  2. #2
    Tuolta löytyy tuo diagnostiikka plugin paikka: http://www.hexcode.co.za/products/gs...bmw-motorcycle

    Toki vaatii tuon lukulaitteen jotta siitä mitään iloa on.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  3. #3
    [QUOTE=iaj;6059033]Tuolta löytyy tuo diagnostiikka plugin paikka:

    kiitos! Töpseli löytyi. Nyt tarttee saada lukulaite jostain, toimiiko Motonetin tms. Liikkeen myymä kännykän kokoluokkaa oleva laite myös prätkissä?

    Autoihinhan ne on tarkoitettu, mutta ainakin BMW saattais olla vastaava?

    Vai vaatiiko oman softan prätkäpuolelle??
    kato, sen *kylkiluiden välistä kasvaa horsmaa...
  4. #4
    Eipä toimi motonetin versio, tuo gs-911 on ainoa toimiva after market vaihtoehto.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  5. #5
    Täältä ääni nokka-akselin asentotunnistimelle. Omassa R1200S:ssä tuo tekee sen, ettei kierrä yli n. 8trpm. BMW 540ia:ssa tuo teki samaa mutta jo alemmilla (suhteessakin) kierroksilla. Testerin mukaan tuo on multa pimeänä ja korjataan ens viikolla. Sitten voin olla 100%:sen varma asiasta.

    Tuon tunnistimen voi mitata, mutta en ole onnistunut saamaan tietooni millaisen tuloksen sen pitäisi antaa.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...en-mittaaminen tuolla keskustelua aiheesta.

    Tunnistin on ainakin omassa oikean sylinterin taka alaosassa. Liitin aika liki siinä.

    Edit: Kävin tuolla BTCF:n puolella katsomassa vanhaa viestietjua aiheesta ja selvisi että muistin väärin. Ei se ollutkaan nokan, vaan kammen asennontunnistin mikä autossa kipuili aikoinaan.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 29.05.2012 klo 08:57.
    Retired
  6.  
  7. #6
    Tuo vian kuvaus vastaa täydellisesti mun 1200Gessussa ilmennyttä vikaa. Mulla oli yksi sytytyspuola menny rikki, uusi maksoi muistaakseni noin 130 €.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."